Fórum - Téma


Mráz a moje šestka


Fórum 6 GG / GY Mráz a moje šestka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 10

2010-01-27 17:00:50

dnes ráno při -23 mazda nastartovala tak tak a s dveřma jsem musel mlátit celkem dlouho než se zavřely... ale tento problém mají jen dveře řidiče,zadní jsou bez problémů,u spolujezdce nevím,většinou jezdím sám.začínám litovat,že mazda nemá vyhřívaný volant

2010-01-27 17:30:55

pravděpodobně máš v těch dveřích někde zmrzlou vodu.. v zámcích, někdy blbne i centrál u mazd, stačí když blbě zateče voda a jde to hned hůř...

baterka taky trpí ale to je v tomhle nečase celkem logický. Proto se doporučuje ject plynule aspoň 20km aby se částečně dobila.

btw vyhřívanej volant měly jen Skové Mercedesy

2010-01-27 17:31:57

Ahoj vsichni. Mazdu mam už druhou zimu. Startování na jednicku, pazvuky me netrápí žádné. S předníma dveřama musím bouchat tak, že se divím, že mi nevyletí boční airbagy. Na topení si asi nezvyknu. Je to můj první diesel a pořádné teplo v těchto mrazech cítím tak po 20 km. Ale u dieslu je to prej normální. Taky mi přestalo hřát sedadlo řidiče. Spotřeba mi vychází tedˇ v zime kolem 7l.

doris  
Doris
2010-01-27 17:35:55

Těm prahům by možná pomohlo, kdyby na nich byly plastové spojlery nějakého decentního tvaru (jako mají třeba nové M6), utlumilo by to hluk od kamínků. A nebo tam dát mnohem delší zástěrky na zimu, i když to nevypadá pěkně, dost to pochvytá a lak je chráněn.

2010-01-27 18:58:21

Nikdy jsem s ničím nemusel bouchat, ani v létě ani v zimě. Figl je v tom promazat všechny mechanické části olejem který má odpudivé vlastnosti vůči vodě a tím myslím i plastové madla, kovové mechanismy olejem a pak rozmrazovačem na zámky a dveře se zavírají jedna báseň. Položte si ruku na srdce a řekněte, kdo to zároveň s výměnou zimních pneu udělal a teď si stěžuje?

doris  
Doris
2010-01-27 19:09:59

Já to dělám pravidelně u obou aut, Nissan je bez problémů, ať je mráz nebo horko, s Mazdou je to horší. Stejná údržba, stejné cesty po nichž jezdí, oba mají nevytápěnou garáž, ale holt rozdílná kvalita. A to už neberu v potaz ten velký věkový rozdíl, kdyby blblo 18 let staré auto, řeknu si, už má na to věk, ale čtyři roky staré auto, co má na kontě desetinu kilometrů?

No a 626 - ta si myslím ještě patří mezi "starou dobrou generaci", kdy se vyráběla auta poctivě, ale dnešní spotřebáky, ať už je to Mazda nebo jakékoliv jiné auto, už bohužel trpí filozofií, kterou nyní mají asi všichni výrobci - vyrobit co nejlevněji a stále prodávat. Takže éra trvanlivých držáků je ta tam a Mazda doplácí na úspory v kvalitě použitých materiálů. Vlastně na to doplácíme především my - majitelé. Jiné značky zas mají jiné problémy......... včetně spolehlivé Toyoty, která nyní stahuje třeba milióny aut kvůli vážné závadě technického charakteru. A to jsem do ní chtěla jít pro prodeji M6.

2010-01-27 19:12:32

Vojtovojto, za těch půl roku, co mazdu mám, jsem silikonem komplet ošetřil veškerý těsnění včetně kufru i kapoty celkem 3x. Vnitřní mechanismus klik jsem nepromazával a ničím neprostříkával, tak nějak jsem nepředpokládal, že to bude u auta v zimě problém, protože jsem se u toho (vyjma zmíněné 105) u žádného auta nikdy nesetkal. Jen co se teploty dostanou nad nulu, nechám vytlumit oboje přední dveře, tak až bude dole tapec a vnitřnosti, nechám to zároveň prostříknout. Ale fakt si myslím, že to inženýři v Japonsku úplně nezvládli tohleto a evidentně podle zdejších příspěvků nejsem sám, kdo s těmi dveřmi má problém. Nejdou dovírat i klukům, kteří tady psali, že zkoušeli silikon a potom WD, takže chyba asi nebude jen v zanedbané péči.

2010-01-27 19:49:13

Inu, můj první problém s dveřmi, konkrétně s pátými, blbě se zvedají a blbě drží, drží až úplně v horní poloze na dorazu, níž mají snahu padat v teplejším počasí no problemo, spíše je vzpěry vytlačí nahoru. Ale zámky mi zaklapnou všude hladce. Nevím, nikdy jsem je nemazal. Ale těch problémů s docvaknutím dveří stále přibývá, takže to nebude v majitelích a stejně u žádného dnešního vozu většina lidí zámky nemaže jako tomu dříve bylo běžné.

2010-01-27 20:20:05

Nebo je to tím faceliftem a ročníkem vozu, Pepo

Ty vzpěry budou myslím unavený, někde jsem to četl v recenzi, že to je jedna z mála nectností šestek a vždycky to spojovali jen s liftbackem, ty pátý dveře jsou prostě těžký a časem se unaví. Stačí ty vzpěry vyměnit, ale z vrakáče to asi nemá cenu a nový se asi u auta, které nemáš v plánu si ponechat, nemá asi smysl

2010-01-27 20:34:44

No právě, kupovat je zatím nechci. Před zimou, nebo když je tepleji, to drželo normálně, dokonce mi ty vzpěry tahají dveře z ruky nahoru, ani náznak padání. Ale teď bylo silně pod nulou a nějak stávkujou Jináč auto funguje na 100%, nebo spíš 99,99% jedinná vada totiž je, že mi nesvítí žárovčička podsvícení čudlíku na ofukování skla

Sampere, pamatuješ, jak jsem ti psal, že mam srdce silnější než mozek ? Znovu jsem zaslintal nad Legem na jaře asi Šesťulku naleštím a pošlu do světa ale kdo vi, co bude, nechci předbíhat... momentálně budu řešit technickou, musim projít povinnou výbavu, jestli něco nechybí, nebo není prošlá lékárnička atd.

2010-01-27 20:48:35

Tak lego jo? To schvaluju, aspoň bys zůstal u japonce A Subo je výborný auto. Trochu tě navnadím

A s tím srdcem na to si dobře vzpomínám, takže o to víc jsem zvědav, u čeho nakonec skončíš..

2010-01-27 20:55:53

Už jsem měl ohledně přesně tohoto modelu subaru,také mnohokrát dilema a zaječí oumylsly !

2010-01-27 21:02:37

To naprosto chápu

Legacy je první Subaru, který mě dostalo celkovým zpracováním, už to prostě nebyla jen super čtyřkolka s trvalým pohonem a interiérem a la Ford Transit, ale pořádný auto s dobrými motory, pěkným kabátem a pro mě osobně hodně pěkným interiérem. Poslední Legacy, co se teď začalo prodávat, se mi nelíbí, nelíbí a ještě jednou nelíbí

2010-01-27 22:43:19

To samper. Ono je to jedno co je to za auto. Nemusí to být ani auto. Jak se mezi dva kovy dostane voda, nemusí to být ani voda, staši vlhkost z rozpuštěného sněhu který zůstal na prahu auta mezi těsněním interieru a exterieru a přimrzne. Když tam dáš onen olej a na to ještě rozmražovač bude to jako nebe a dudy, ještě lepší než olej je vazelína, taková ta černá, měl jsem ji tam od novoty a stále tam nějaké zbytky jsou.

To Doris: Moje 626 už je taky chabá. Jezdí okolo mne občas starší generace a ta má plechy jako nové, né jako já který mám zadní lemy už 2x vyměněné, opravené kvetoucí dveře, reznoucí spoje plechů v motorovém prostoru a plechy v podběhu to ani nemluvě, abych to neviděl opravy chrastění kufru za kobercem jsem raděj odložil v rámci zachování duševního zdraví. Myslím si že Mazda není žádný zázrak ani teď ani tehdy. Ale rozhlédněte se okolo kolik denně potkáte 626GE a kolik Mondeii první generace? 10:1 i víc.

Známý dělá v Hyundai v Nošovicích. Někdo tam sjížděl z automatizované linky na pevnou podlahu, ohulil to + ruční brzda. Auto dostalo smyk a šlo na střechu. Management továrny auto odepsal a "odsouzený" dostal k úhradě škodu 100 000Kč ( výrobní náklady ) na autě jehož prodejní cena je 300 000Kč. Tady je vidět kde je ona kvalita a trvanlivost, v řiti.

2010-01-28 05:32:26

Jé, Sůbo To můžu, tohle je na delší dobu poslední pěkné Legacy/Outback, to nové se mi také nelíbí, vzhled alá korejec nebo číňan. S tím mě Subaru Naštvalo, navíc Lego přišlo o bezrámavé dveře, které jsou zkrátka stylové znamení vyjímečnosti, za svou dobu existence je mělo Subaru skvěle vychytané, také opticky propojená boční okna s oknem pátých dvěří. Prostě škoda, že o tohle všechno přišlo už jak jsem zahlédl první fotografie, tak ve mne zavládlo zklamání nyní se svým vzhledem zařadilo mezi to horší, alespoň pro mě, bohužel.

Po Legu házím slinu pořád, také si říkám, že bych alespoň zůstal u Japonce Mno, jsem nahlodanej, mozek asi sbalim do krabičky a začnu šetřit...

Díky za obrázky, krapet mě to nakoplo kupředu

2010-01-28 09:12:19

Tie dvere to je des...

Tak vcera som pol dna zhanal nejake mazivo, vazelinu od baumaxu cez autotuningove obchody a nakoniec som ju zohnal az v mountfielde a este som si vytocil aj 20% zlavu na kolese stastia

dalej som pouzil cistic na brzdy a vyspricoval som ten mechanizmus z vonka cely, mal som tam nejaku zaschnutu staru vazelinu ci co to bolo zrejme nebola pre pouzitie do minusov (tu tam dal este byvali majitel asi)...

Zda sa mi ze toto rano to bolo o nieco lepsie, (bolo sice len -8 stupnov, nie ako u nasich susedov, ktory mali

  • 20 )ale ajtak by to bolo treba podla mna rozobrat dvere a poriadne ten mechanizmus precistit a odmastit a namazat ...ale bez garaze to budem musiet odlozit na inokedy

2010-01-28 10:46:09

Souhlas nový Outback je designově cesta zpět. Ještě jsem v něm nejel, zbytek nemohu hodnotit. Přechozí verze byla a je krásná.

2010-01-28 16:44:36

Aby nakonec Subaru nezalitovalo, nevytáhlo staré nástroje a nezačalo opět vyrábět staré dobré Lego, jen s úpravami a feceliftem, aby zapadlo do dnešní konkurence Vždyť to bylo povedené auto, lehká ale pevná karoserie, která se ani dnes neztratí (i s pohonem 4x4 váží podobně jako šestka), stačil by jen výraznější facelift (hlavně interieru) a bylo by.

Zkoumal jsem dveře u sebe a jdou normálně, zámky jsou téměř suché, nebo se takto při pohedu zdají být, nikdy jsem je nemazal a předemnou jistě také nikdo (vůz od leasingovky). Tak nevím, výrobce asi něco podělal a na většině kůsů se to projeví. Možná se v zámku vysráží vlhkost a ten má potom snahu namrzat, jinak nevím, nebo je tam od výroby použítá špatná vazelína.

Kurňa, u nás už zase sněží

2010-01-28 19:14:46

Pepa, co se týká těch pátých dveří, při teplotách které teď panují jsou s těma vzpěrama problémy, hold jsou tím chladem ztuhlé nebo spíš takové "ochablé". Tvé problémy naprosto přesně vystihují i ty mé. A co víc, někdy když ty páté dveře padají trošku pomaleji (ono je potřeba je hlavně teď v zimě přidržet ať to nepráskne)tak se úplně nedovřou a to se běžné stává i v létě.

S dveřma a jejich zámky problém taky nemám, ale pravdou je, že parkuji v garáži(nevytápěné), auto ale není promrzlé a to je si myslím rozhodující. Že má tvůj Mazel taky přes noc garáž?

doris  
Doris
2010-01-28 19:49:45

Ty vzpěry jsou slabé i u sedanu, taky nám teď nechce držet víko, musí se mu pomoct a až v nejvyšší poloze se to uchytí. Nicméně raději to přidržuji, abych nebyla o hlavu nebo ruku kratší....


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 10