Fórum - Téma


Mráz a moje šestka


Fórum 6 GG / GY Mráz a moje šestka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 10

2010-01-24 00:38:48

Tak to je hustý

Nikdy jsem nic takovýho neslyšel. Mazda kor teď v zimě rachotí jako Fáčko, vyhýbám se po Praze všem nerovnostem, kterým se vyhnout dá, ale přesto si říkám, že ten rachot je hodně intenzivní, nejhorší jsou snad kostky. Sklo ale drží. Neměl jsi to třeba bouchnutý na zadek? A máš sedan nebo HB, nebo wagon?

2010-01-24 20:50:28

Mám HB. Je pravda, že jsem bohužel zažil náraz zezadu, ale škoda byla minimální (byť zadní příčka pod nárazníkem se musela rovnat, ale nárazník jen lehce škráblý a rozbitá odrazka), takže dost pochybuju, že by to mohlo nějak hnout celou kastlí a sklo jinak vypadá ok. Naštěstí se to projevuje jen ve větších mrazech (nevím, círka asi od -10st), ale zato pak řádně!

2010-01-25 14:29:30

Aha, opravdu těžko říct, ale jediné, co mě napadlo, je ten náraz zezadu. Ono to nemuselo ani pohnout karoserií, ale třeba tomu uložení skla stačilo málo a už to prostě není tak bytelné. Navíc ty mrazy. Už aby to skončilo, nemám rád zimu a tahle mi připadá už hodně dlouhá. Tak držím palec, ať je co nejdřív jaro

2010-01-26 21:41:46

No, tak pokud ted jezdíš po "okreskách"...snad ti nevypadne, to okno. Alespon tady, na opavsku-ostravsku..ale jistě teď všude sou cesty samej výmol, samá díra...samé ledové ostří . Ale normální to není, mám taky HB..a ani tady nic. Okno je v klidu.

Vlastně - píšete tady často o "vrzání a praskání"... no, opravdu jsem nad tím přemýšlel za jízdy i takovém extrémním terénu a počasí jako je teď...a musím konstatovat, že moje 6ka nevrže

Snad něco z kufru...ale to je budto plato, nebo ten pozlacený kus plastu na rezervě. To je tež bomba..a ten matriáál, hmm Ale to by se dalo pořešit nakým těsněním na okna...na to tež příjde, jednou... Ale jinak klid, relativně...že

zed
2010-01-27 08:30:19

Ahojte, tak se taky podělím s mýma zkušenostma s mrazem. Mám 6ku teprve 14 dní, ale jak tady všichni píšete, taky jsem si všiml takových praskavých zvuků z palubovky a ze zadu, což je asi způsobeno tím mrazem.

Ale dneska ráno mě malinko vyděsila jedna věc. Jel jsem do práce, a samozřejmě jak už jsem měl auto zahřáté, tak jsem do jednoho prudšího kopce více přidal na 4. tý stupeň tak mi to začalo vadnout a ztrácet výkon. Až jsem ubral tak to zase jelo. V první chvíli mě napadlo, že mi začíná odcházet turbo...Po pár km do dalšího kopce to už ale neudělalo..Myslíte že je možné, že tam byl nejaký malý zmrzek v naftě? Nebo se mám obávat nejhoršího?

2010-01-27 08:41:17

zed:viděl bych to na prokluz kol a snížení otáček přes TCS

Jinak ještě k mému problému - jsem včera přišel k autu a u zmrzlýho auta zkusil zatlačit na sklo a nic, žádný zvuk se neozval. Pak ale přišel na to, že když zatlačil na ten plast nad horním okrajem skla (zevnitř vozu), tak to velmi podobně zaskřípalo. Tak jsem se pokusil ten plast tahem sundat, ale nevím, jestli to dělal správně, bo se to ohýbalo jak čert ale nepovolilo (a jestli to vůbec jde sundat, ale nejspíš jo, pod tím jso vidět přípojky na ohřev okna). V každém případě jsem svým nasilím tento plast trochu oddálil od plochy okna a světe div se, když jsem pak vyrazil na cestu, zvuky byly pryč (tedy alespoň ty nejhorší). Tak uvidíme, snad to nebyla jen náhoda a vydrží to.

2010-01-27 10:07:41

Castor> Tak to ti gratuluju, nepřál bych ti slyšet svojí majdu při projíždění Prahou v téhle zimě

Koka> To jsem rád, že jsi na to přišel. Včera jsem si na tebe vzpomněl, trochu víc jsem v koloně přidal volume a najednou ve zpětným vidím, jak mi poskakuje zadní okno, tak ve mně hodně hrklo, hned se mi vybavilo tvoje sklo a záhy jsem si uvědomil, že to vibruje basama zrcátko

Každopádně dneska ráno jsem opět musel tolik třísknout dveřma, aby se zavřely, že mi mazdy bylo líto. Pitomej mráz, nebo spíš pitomí Japonci

2010-01-27 10:19:14

samper: mno jo...dík, snad to tak i vyrží. Spíš si říkám ať vydží tlumiče...to není normální ty cesty teď.

Já vlastně jen někde výše psal, jak mne sere ten štěrk, co se tak nechutně ozývá..a že žiju ve "štěrkové oblasti", ble

Jinak ten fór s "rezonujícím zrcátkem"...tos mně pobavil. Opravdu sem se chlamal...jelikož si to umím představit, hihi . Asi jediný, komu to nepříjde ftipný je...kolega Koka.

2010-01-27 10:25:06

Nafta v kondici startuje a funguje bez problémů i v těchto teplotách, takže to drobné vrzání vepředu u spolujezdce jí odpustím:

2010-01-27 10:26:32

No musím říct, že i já jsem se od srdce zasmál ...

2010-01-27 10:37:43

Bez legrace to bylo pár hodně nejistých vteřin, než mi to docvaklo, taky jsem se pak sám sobě smál a říkal si, že už jsem vypsychovaný pako z těch diskuzí tady a z toho, jak pořád něco řešim

2010-01-27 10:43:55

Pred jizdou zapinam topeni, nebudu ji preci trapit. Taky po me nikdo nemuze chtit abych se po ranu sel probehnout do mrazu

2010-01-27 10:49:34

Ahoj, no já právě to topení zapínám až po ohřátí motoru, aby se ohřál rychleji a nebral jsem mu hned všechno na vytopení vnitřku. Každopádně dneska ráno to s tím topením trvalo trochu dýl. Tady bylo "jen" minus 14, ale i to je dost. Na Mazdu. Startování jedna báseň, tam problém nevidím. Ty dveře mě ale štvou.

2010-01-27 11:09:50

Startovanie bez problemov, kurenie ok.. 5min. a webasto fici :) ale tie dvere dnes rano som si poriadne zahresil ked som trieskal dvermy a nie a nie ich zavret.... dnes sa chystam kupit nejake mazivo, vazelinu a namazem ich..dufam ze to konecne pomoze, lebo WDcko ani Konkor nepomohol..

doris  
Doris
2010-01-27 11:48:04

Mi někdy případá, že ty dveře se v mrazech projevují jako u starých stodvacítek.... Jakoby se kroutila nebo deformovala karoserie, nebo je tam vysoká teplotní srážlivost nekvalitní oceli či co. Jsou to sice hodně nízké teploty, ale u Nissanu nic takového nepozoruji a to už byl kdysi havarovaný.... Jinak start i v těchto mrazech celkem ujde, sice dlouho a líně točí, ale nakonec chytne, tak to dál neřeším. Dávám to za vinu slabému akumulátoru. Je tam stejná baterka jako u Fabky 1.2, což mi na Mazdu příjde poddimenzované. Prostě není to moc dělané na naše zimy. Uvařovala jsem o silnější baterii, ale jestli to půjde z domu, ať se s tím trápí už někdo jiný.

2010-01-27 12:45:59

Tohle treba ja neresim, roztaznost materialu, pnuti. Kdyz se sejdou dva rozdilny materialy a jejichz vlastnosti jsou v takovych teplotakch odlisny tak je jasny, ze se to nekde projevy. Ted jsem si vsiml, ze mi namrzlo celni okno zevnitr. To znamena, ze je tam nekde netesnost... Nesetkal se s tim nekdo? Jinak k tomu topeni, vyhravam auto pul hodiny pred takovym startem. Kdyz je -5 tak to neresim... Auto startuje fajn, baterka noname. Uvidime. Zatim se chova slusne. Jen to okno me ted zarazilo.

2010-01-27 12:51:57

1N7RUD3R: ani bych to neviděl na netěsnost...ta vlhkost už v autě nejspíš byla a než ti vychladlo auto, srazilo se ti to na okně. Posádka často zapomíná oklepat boty od sněhu...nebo sou mokří. (a nevěřil bys, kolik toho vyfuní solidně velký pes...hihi)

A klimu v zimě snad používáš... na vlhkost je to ideální. A je to znát i na vlhkosti

zed
2010-01-27 12:53:23

Koka. No prokluz kol to určitě nebyl. Cesta byla suchá. Spíš to opravdu vypadalo jako když ti dojde benzín. Teda teď spíš nafta. Naštestí to už u druhého kopce nebylo, takže snad opravdu jen zmrzek...Pevně v to doufám

doris  
Doris
2010-01-27 13:39:37

Zed: Přidej si tam kvalitní aditivaci, s naší "českou" naftou člověku často ani nic jiného nezbývá, navíc moderní diesely jsou pěkně choulostivé. My naftu aditivujeme pravidelně už několik let a je to bez problémů.

2010-01-27 16:31:10

1N7RUD3R: namrzlé okno není vlivem netěsnsti, jen se vysráží vlhkost ve voze, je to tím, jak se v autě topí a to teplo odpaří sníh, vodu apod. a to pak namrzne na sklech zevnitř, ale je to sviňárna, škrabka je rovná a jak je sklo prohnutý nedá se pořádně oškrabat

Mě jdou dveře zavírat normálně, nikdy jsem nemazal zámky, nikdy jsem je ani nevyndaval, jdou v pohodě všechny dveře, jen mažu těsnění silikonovým olejem, ani nepřimrzají.

Kamínky a podběhy, to je nekonečný příběh zrovna tak kamínky a prahy, ťukanců nespočet Šestka má vážně šitovej lak, s prominutím.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 10