Fórum - Téma


Mráz a moje šestka


Fórum 6 GG / GY Mráz a moje šestka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 10

2009-12-21 02:33:28

Mazdar všem, chci se s vámi podělit o dojmy z Mazdy v posledních dnech, kdy mrzne až praští a vzhledem k tomu, že auto parkuju na ulici, byl jsem zvědav, jak se s tím popere. Upřímně řečeno, docela zklamání , a to ji mám hodně rád, takže jí leccos odpustím..

1/ Všechny dveře zůstávají po zabouchnutí pootevřené, musím s nimi pořádně bouchnout. Nejdřív jsem si říkal, jestli nejsou někde po obvodu těsnění zmrazky, ale je to zatuhlýma zámkama. Těsnění jsem během posledního půlroku 2x komplet a pečlivě ošetřil silikonem, takže asi pořádně prostříknout i mechanismus zámků?

2/ Je fajn, že má Mazda celkem 8 čůrků v ostřikovacích tryskách, ale až teď v zimě musím říct, že je to velká slabota. I pitomá jedničková octávka udělá takovou tu pěknou mlhu a vodu pěkně rozstříkne po celém skle, kdežto tady pořád stříkám jako blázen, aby na skle nezůstávaly šmouhy. Ještě že má mazda tak velkou nádržku na vodu do ostřikovačů.

3/ Pazvuky. Netušil jsem, kolik se jich najednou objeví, když jedu přes kostky, mám pocit, že jsou v přístrojovce na různých místech nějací tvorečkové, kteří tam se vším hýbou a vyluzují nejrůznější skřípot atd. Je to fakt otravný, nejvíc ten zvuk, co vychází z horní části přístrojovky jakoby pod sklem, a to u řidiče i u spolujezdce (u řidiče mnohem víc). Věřte mi, opravdu se těším, až se dostanou teploty zase nad nulu.

4/ Víko kufru (asi problém jen u sedanu). Je tak nešťastně řešené, že do té minispáry, která je mezi víkem a zadním sklem, nateče voda, která zmrzne a neexistuje způsob, jak kufr otevřít, aniž by se ty zmrazky nezačaly lámat a člověk netrpěl strachy, že to uškodí už tak choulostivému laku. Žádný zlepšovák mě na tohle nenapadá. Leda si pořídit garáž, ale to jaksi zatím není v mých možnostech. Říkám si ale, sakra to v Japonsku nemrzne?

Jinak si nevybavuji asi už nic, možná ještě to, že přeskakuje cd, ale to je myslím tím, že se prostě orosí nebo zamlží, takže za to mazda nemůže. Co bych pochválil, je vcelku rychlé topení ( i když volant zebe jako blázen pořádnou chvíli) a odmlžení oken. Moc se mi líbí ESP, blbnul jsem si trochu na parkovišti u tesca a je to fakt velkej pomocník. Pneumatiky jsou taky výborný (Goodyear UltraGrip 7+), pokud tomu člověk nedává plnej kotel, jede prakticky jako po suchý silnici. Působivý záběr při rozjezdech i brždění, například parkování ve strmém kopci na sněhu naprosto bez problémů. Startování taky OK, je tam půl roku nová baterka.

A co vaši miláčkové, všichni je máte v garáži nebo taky někdo řeší podobné nepříjemnosti jako já?

Jinak veselé Vánoce všem tady a díky za všechny rady, co jsem tu našel

2009-12-21 03:36:42

mám v podstatě stejné zkušenosti,parkování na konci ulice,která je z kopce a navíc průjezd jen pro jedno auto,když se potkám s protijedoucím,ani jednomu se na tom sněhu nechce moc couvat

ad 1) zůstávají mi jen přední dveře,zadní fungují bez problémů i potřeby větší síly při zavírání

ad 2) nestříkám tak často,ale mám asi měsíc staré bezramínkové stěrače,které stírají hodně dobře,tak jestli to nebude v tom

ad 3) pazvuky mi jdou jen z levé části palubky a pravých zadních dveří,řeším to pootočením volume doprava

ad 4) jelikož mám taky sedana,tak ten kufr není moc dobře vyřešený,otevírání je opravdu o strach,nehledě na to,že mi při každém otevření dovnitř napadá sníh,který spadne z víka

volant je nechutně studený,v autě už je krásně teplo,ale ruce mám pořád jak led,ale rukavice ani potah na volant pořizovat nebudu,zas tak moc netrpím.

další věc,která mě dost překvapila je led na předních světlech.po příjezdu do práce,což je vždy večer,vlivem teplé kapoty sníh taje a stéká dolů,ale velice rychle zase mrzne,takže světla pod ledem a na nárazníku celkem slušné rampouchy.a musím říct,že odstraňovat led ze světel v 6 ráno na velkém nechráněném parkovišti při -15 a větru je opravdu zážitek...

2009-12-21 09:07:59

Tohle by si měli číst "soudruzi" z JPN, pomalu tu začínáme plakat, jako kdybychom byli v klubu u jedné nejmenované francouzské značky , protože spousta těch problémů /hlavně to povrzávání všeho/ se projevuje i za tepla .

doris  
Doris
2009-12-21 09:40:12

Máme sice auta garážovaná, ale mnohé postřehy mám podobné:

*Pazvuky jsou časté, v zimě víc, v létě se taky objevují, je to z různých částech auta.

*Zavírání dveří zatím O.K., ale mají takový nepěkný plechový zvuk při dosednutí.

* Ostřikovače průměr, na to jsem si už zvykla, vadí mi mlžení oken v kabině, musí se často čistit, mlží se přední světlomety, zanášejí se i prachem - vnitřek je vidět, že začíná zacházet, jakoby byl světlomet mizerně utěsněn (což asi je).

* Neskutečně se špiní motorový prostor, voda s bordelem se dostává i do citlivých míst, kde může škodit elektronice.

*Lak = tragédie, horší kvalitu jsem snad ještě u žádné jiné značky aut neviděla, teď v mrazech je křehký a loupe se jak perník

* Měkká skla - stačí malý kamínek a hned je na skle poznámka.....

*Šílený rachot od podvozku, při průjezdu kamínky posypanou cestou je to utrpenení

* Nízko posazený přední nárazník je často jako radlice, stačí kousek zledovatělého sněhu a je to v háji

Na zimu a naše hnusné cesty mi M6 příjde jako hodně "měkké" a nedořešené auto.

Jinak abych jen nehanila, tak nový motor o dost líp startuje teď v mrazech - ten původní se strašně těžce a pomalu roztáčel, převodovka po výměně oleje mnohem líp řadí i když je ještě studená. Slušně to topí, účinnost předních světlometů s Osramkama Night Breaker je výborná, elektronické systémy pro bezpečnost zatím konají svou práci bezchybně.

2009-12-21 10:03:45

Dost věcí /s trochou tolerance - když ji miluješ není co řeši / by se ještě dalo odpustit, ale dobrý postřeh je třeba to extrémní špinění motorového prostoru a to nejen prach, ale často vyhazuji ze záhybů airboxu hrubý štěrk a pod plast. kryt se dostává taky kamení. Už po dvou letech vypadají některé vodiče otřesně, předpokládám že s léty budou problémy s uklepanými dráty častá závada. Celkem kuriózní je také příběh s lambda-sondou a jejím vedením vodičů na spodku auta.

2009-12-21 10:11:11

Tak díky, na jednu stranu jsem rád, že to máme všichni tak nějak nastejno a není to jen problém u mojeho auta.. S těmi dveřmi jsem napsal že to je u všech, ale nejvíc taky u těch předních. Nezkoušel jsi to prostříknout, jestli to pomůže? Já mám teď kufr plný dárků, tak se nedostanu ke spreji se silikonem, až ve čtvrtek

Jinak stěrače jsem tady řešil hodně, původně koupené Bosch aerotwin, bezramínkové všemi opěvované, za 1000 Kč pár - po třech měsících letního provozu začal řidičův rozmazávat, takže jsem ho vyměnil za origo Mazda, ale beztak mám pocit, že je to bída, fakt musím hodně moc stříkat (hlavně dlouze, aby se smočilo pořádně celé sklo). Napadlo mě, jestli se nedá někde něco dotáhnout, aby ty stěrače měly větší přítlak, nevíte někdo?

2009-12-21 10:35:54

Nějaké přtahování pružin /jestli to vůbe jde/ u stěračů bych vůbec neřešil. Problém je v gumě stírátek, která holt v -10ti a víc zmrzne + led na ramínkách /jak se odpaří nemrz. přísada/ a celé už to není tak pružné. Celý stěrač si dobře nelehne na zakřivenou plochu skla, navíc jak chodí, tak se zakřivení mění a v tom mrazu už to není ono, pak se dělaj šmouhy. Mě teď zase ty stěrače jak ztvrdly, tak šíleně rachotí. Předpokládám, že tenhle probém ale teď mají všichni napříč značkami aut.

2009-12-21 12:09:11

Každé auto , každá značka má své pro a proti. Žijeme v době kdy se vše vyrábí jako spotřební zboží. Dnes namůže nikdo chtít auto , které vydrží 20let bez nějaké té opravy. Můj důvod pro mazdu je jasný , raní zimní starty jsou bez konkurence. V sobotu bylo -21 . Sousedi brali kabely . Naše mazdičky jdou krásně natočit.Jezdím do práce brzy ráno a parkuju venku. Prostě kvalita ve všech směrech. Máme rok výroby 1991-1992-1997

2009-12-21 12:32:09

Nazdar. U mna zatial relativne OK. Po dvoch nociach s teplotou -20 a M6 vonku, som mal strach, ale motor vzdy naskocil. Sice tocil vyrazne pomalsie, ale vzdy po 2 sek naskocil. Problem mam s vodicovymi dverami. Tiez sa nedaju dobre zavriet. Najskor som vystriekal silikonom. Nepomohlo. Potom som to vystriekal WD40 a to pomohlo do tej miery, ze uz ich zavriem, ale musim s nimi tresnut. Pazvuky zatial ziadne. Mrzne mi nemrzka do ostrekovacov, namiesane mam do -25, ale nestaci to. Asi budem liat cistu do -40.

Pohon AWD uplna fantazia. Zahrabanie je vec neznama. Aj to na snehu super brzdi (Matador Nordica 205/55R16), ABS ani nezapina (oproti Skoda Octavia 2x lepsie brzdi, EBD asi robí svoje).

Skuste poradit, co s tym zatvaranim dveri. Chcel som trochu posunut zamok resp. oko na karoserii, ale neda sa to polohovat. Dvere inak sedia pekne.

2009-12-21 12:46:07

Jojo, zimu nesnáším. A jelikož mám tmavý lak, tak trpím o to víc... Celé auto je prakticky bílé, jak na něm zamrzá voda z ostřikovačů, voda, sníh a břečka ze silnice, cákance od aut jedoucích předemnou atd. Hrůza a běs... Už aby bylo jaro, nebo alespoň nějaký den teplo, ať ji můžu umejt.

Ostřikovače také používám velmi často a je fakt, že se jim moc nechce stříkat po celém skle, vždycky jen do jeho spodní poloviny a jen malými čůrky.

Dveře mi zatím sedí dobře, pokud jsem něco nepřehlédl, i dobře zavírají.

Co se týče vrzání a drnčení, tak je to hrůza, zvuky z přístrojovky, zvuky z kufru, mám to z obou konců auta. Naše Fábie ani necekne.

Nad čím jsem se ale v poslední době zarazil, bylo startování za studena. Motor se otočí hrozně těžkopádně a trvá to déle, než naskočí. Je to má druhá zima a tu minulou startoval naprosto v pohodě, jako by bylo léto, žádný rozdíl, startér točil plnou silou. Teď těžkopádně otočí motorem. Baterka bude mít už 4 roky, takže mám podezření právě na ni. Navíc se od motoru ozývá klapot, zní to podoně jako mi zněly hydroštely na Mrkačce, jen je ten zvuk utlumenější, takový nenápadný, ale přesto dobře slyšitelný, trvá to asi 5-10 sekund hned po startu a pak umlkne. Dělá to až teď, když je zima. Dokud byly teploty nad nulou, nějakých 5°C, bylo vše normální, jakmile se více ochladilo, vždy po startu následoval klapot. Ostatní zvuky studeného motoru jsou normální, nic co by kazilo dojem. Tohle mi leze na nervy asi nejvíc, že nevím, co to je a zda to není začínající závada...

2009-12-21 12:47:58

Já nevim, ale nikdy jsem si nešel koupit auto s tím, že bych třeba řekl prodejci: ....chci tuto značku, protože jde v zimě nastartovat...". Ani jsem vlastně nezažil auto /i ty největší šmejdy/, že by nešlo v zimě nastartovat, pominuli případy, že byla stará baterie, nebo kabely, což až tak moc se značkou auta nesouvisí. Jinak obecně /neber osobně ludo/, ti co tvrdí /hlavně prodejci/, že jsme v době spotřební, ..... že tak nějak musíme všichni přijmout plošné zhoršení celkové kvality ať jdou do háje, já osobně klidně přejdu k jiné značce, která bude ctít hodnoty jako doposud. Jsme v technologicky daleko vyspělejší době, než devadesátá léta, naprosto jiné možnosti v konstrukci aut, tak proč to dobré a celkem jednoduché z devadesátých let nemůže zůstat.

2009-12-21 13:41:03

John.Watson: S tou kvalitou s tebou naprosto souhlasim, v době dnešních technologií a možností... No myslim, že Mazda je na tom po téhle stránce ještě v pohodě, ale štve mě, že takový low-end jako je německá Škoda, má kvalitnější zpracování a plasty nedrnčí v létě ani v zimě. S tím startováním přes kabely, to jsem taky neviděl už hodně let, naposledy někdy v mládí a nebo u hodně velkých pleček. Vlastně ne, beru zpět, včera u nás před domem nenastartovala paní s novým Leonem, tak jí soused pomáhal dobít bat., ale nepomohlo to, auto tam stálo až do rána. Čert ví, čím to bylo.

Pepa: Mazdárek, s tou špínou si nic nedělej, taky jsem z toho hotovej a dneska to pojedu umýt, protože tak jak to auto vypadá teď, ještě letos nevypadalo. A to je stříbrný, jak víš (teda teď spíš hnědý s bílýma mapama). Fakt humáč, už se těším, až to sejmu. S tím startováním je to divný, nevím jak dlouho vydrží baterka, ale snad ti tady někdo poradí, čím to je.

2009-12-21 18:37:33

ohladne toho klepania ventilou si myslim ze je to normalna vec, olej je zteceny, studeny a tym padom husty a chvilu trva kym stupne tlak oleja a potom klepanie prestane. A to ze tachsie startuje sa da prisudit baterke, lebo akonahle zacne teplota klesat pod nulu, tak bateria velmy rychlo straca vykon ak to tak mozem napisat. Ak sa v niecom mylim opravte ma.

2009-12-21 19:27:43

John.Watson- žádnej prodejce ti neřekne , že prodává spotřební zboží , ale naopak bude své zboží vychvalovat.Dnes se vše vyrábí na s trvanlivostí 5 až 10let. A u aut je to stejné . Dříve ti vydžela lednice i 20 let , kolik vydrží dnes? Ve vyspělích státech si motivován pojištovnou prodat auto po 4-5 letech , dostaneš slevu na koupi nového (pokud jezdíš bez nehody). Tady se nám o tom může jen zdát a proto vyžadujem od auta dlouhou životnost , ale je to jenom spotřební zboží , ať chceš nebo ne , ale nic s tím neuděláš. Je jen na tobě jakou značku si koupíš , já mám jasno.

2009-12-21 23:20:51

Moje zimní zkušenosti po parkování venku na ulici při -15:

1) vevnitř to skřípe jako blázen ... někde v palubovce a taky u spolujezdce.

2) zamrzla mi nafta - respektive kdyz jsem jel na hokej do 30 km vzdaleneho mesta, tak mi to pri vetsim zatahu zaclo kuckat (nedostavala se nafta). Byl jsem rad, ze jsem to dovezl domu. Dnes rano jsem nastartoval snad napopate a na dvojku (za pravidelnych priskoku a dvakrat chcipnuteho motoru) dojel do prace, kde jsem vyhodil asluzebni auto z garaze a postavil tam svou M6. pekne jsem ji cely den nahrival a uz zase lita. Pridal jsem aditiva a snad to bude v poho. Mel jsem natankovanou plnou nadrz Vervy Diesel (na benzine mi rekli, ze je do -20 ... ale vidim, ze to neni pravda ... pacholci).

3) se steracema problem nemam ... mam original mazdaky a je to docela v poho, ale co me sve jsou ostrikovace. Mam kapalinu do -30 a pri jizde mi ta kapalina v ostrikovacich na kapote zamrzne. Musim zastavit ... ostrikovace se prohrejou a zase to jde.

2009-12-21 23:33:21

Jojo, spotřební zboží. Příklad, máme lednici asi 20 let starou a maká, žere, ale maká. Tak jsme koupili novou a docela drahou a co myslíte? Po půl roce záruční oprava a opravář (který byl zřejmě jeden z mála upřímných) řekl: "Připlatili jste si za prodlouženou záruku, alespoň o dva roky?" Odpovídáme, že ne a on na to: "To je chyba..." Takže je mi jasný, jak to bude vypadat s lednicí v nadcházejících letech...

Co se týče výběru značky aut, tak jsem v poslední době zmaten jak lesní včela jeden šmejd vedle druhýho. Rozmýšlím totiž, že příští rok Mazlíka prodám a přitom absolutně nevím čím ho nahradit... Jedinné, co a mě udělalo dobrý dojem, ne nějak pompézní, ale cítil jsem se v tomto voze dobře, bylo již zmíněné Legacy. I jsem přestal jezdit na autosalony, protože mě většinou přejde chuť na nějaké auto, jakmile je začnu prohlížet, v některých ohledech výrobce nechápu...

To už ale odbíháme od tématu.

Už aby bylo jaro, zima mě štve. Nejvíc nesnáším, když člověk vleze do promrzlýho auta, ledovej volant, ledový sedadla, tfuj

2009-12-22 09:18:35

Všem co jsou nespokojeni s mazdou, mohu doporučit jen jiné auto. Jo i já přiznávám, že to není ono... Ale webasto udělá dost :)

Jinak doporučuji MB CLS 63 AMG, teď ho kamarád trochu opřel o kámen, ale nic v tom autě nevrže, a jezdí jako ďábel. Ve 130Km/h na dálnici průměr 16 litrů. Oprava toho prahu a dveří možná v řádu stovek tisíc. Je pravda že vůz měl v době nárazu celkově 220 km najeto, tak proto tam nic nevrže, nebo německá kvalita?

doris  
Doris
2009-12-22 09:42:26

No o kvalitě současných Mercedesů bych moc optimisticky nemluvila, materiály mají slušné, ale technika a poruchovost nic moc - mám info od maníka přímo z autorizáku MB, kazí se stejně jako ostatní, možná i víc, a taky reznou. Opravy a servis jsou však nenormálně drahé. Fakt netuším, do čeho půjdeme, až M6 pošleme do světa. Vždy to bude asi z deště pod okap. Hodně se mi líbí Passat CC, ale reference od majitelů mne nějak nepřesvědčují.

2009-12-22 10:21:20

Kvalita jde dolů a z části si za to můžeme sami. Všichni chtějí čímdáltím levnější zboží, konkurence chrlí levné modely, a i mazda se přizpůsobuje. Je fakt, že na blbých místech, lak a antikorozní ochrana šla udělat určitě lépe a cenu by to příliš nezvýšilo. Jinak v zimě mně akorát přibude chvilkový pazvuk vepředu v palubce u spolujezdce a za studena jdou hůře 1 a 2. Jinak nemám jiné problémy. Dveře jdou stejně jako v létě.

2009-12-22 11:09:56

Nazdar! Doteraz sme mrazy prezili relativne OK. Az na zle sa zatvarajuce dvere. Ziadne pazvuky. Akumulator drzi. Problem som mal vsak vcera. Po nastartovani som pustil rychle rozmrazenie predneho okna, vtedy sa automaticky zapne aj klima na vysusanie vzduchu. Po chvili riadny smrad. Asi horel remen pohanajuci A/C kompresor. V com moze byt problem? Velky odber elektriny a velka zataz na alternatore, alebo velky odpor A/C kompresora? Neviem. Pritom som dal nanovo naplnit klimu pri kupe vozidla v decembri. Ze by tam nepridali mazaciu primes? Poradte.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 10