Fórum - Téma


motor žere olej a kouří


Fórum 626 GE motor žere olej a kouří

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2008-03-15 22:18:56

Mám Mazdu 626, 2,0, benzin, r.v. 1996. Ráno u studeného motoru asi za 5 sekund po nastartování začne jít z výfuku hromada modrého kouře. Toto trvá asi 2 minuty. Poté to pozvolna přestane. Dále při jízdě z dlouhého klesání se zařazenou rychostí, když přidám plyn, opět to na okamžik zakouří. Motor žere 1 l oleje na 1000 km. Nevíte, čím to může být. Auto jezdí jinak normálně, necuká.

2008-03-15 22:33:09

Tak asi kroužky a nebo spíš gufera na venilech dlouho se to tady řesilo jak u xedose6 tak u 626

2008-03-16 13:03:50

ted sem delal GO motoru, mas bud v haji gufirka vantilu coz bych ti pral, je to jednoduzsi vec nez varianta 2, kdy mas pridrene stiraci pistni krouzky coz mi bohuzel v tvem pripade prijde realnejsi...:(

pokud se toho chces zbavit, vymen gufirka ventilu, v tom horsim pripade te ceka vybrus pokud tento motor chces zachranovat....pokud to nebudes delat sam, je to investice cca 25000, souvisi s tim totiz mnoho dalsich veci jako vymena pistu, tesneni, salky jnic a kliky atd atd...hodne stesti

2008-03-16 17:44:56

Čau, mám naprosto stejný problém na 323F

Už z více zdrojů sem se ale dozvěděl o spoustě motorů mazdy kdy byly kroužky totálně v háji, všude karbonu..

a nikde nebyla měřitelná ovalita, stav honování perfektní, stačí vyměnit kroužky.

Já sem měřil komprese- 12.4, 12.6 , 12.6, 12.6. Zkoušel sem taky proplachovat přímo válce dírou od svíčky, petrolejem, konkorem a proplachovačema motoru s kerosinem na rozpuštění karbonu v domění že by snad některej stírák byl připečenej.

Nepomohlo, teď du na gufera.. Modlím se a když ne vyměnit kroužky. Pokud to zvládneš sám je to otázka 1700kroužky, 1400 těsnění pod hlavu 450 za gufera

2008-03-16 19:13:57

Když jsem Mazdu kupoval, tak to někdy kouřilo a někdy ne. Olej žrala vždycky. Poté jsem nalil přípravek na oživení těsnění. Nejdřív to dělal ještě více, ale poté to dost pomohlo. Před měsícem jsem měnil olej, dal jsem tam Hekru 10W40 a od té doby to hulí jako blázen. Zakoupil jsem gufera a příští týden to vyměním. Dám tam olej Igol 10W60. Ten by měl mít silnější film a odolávat velkým teplotát. Doufám, že to pomůže, protože kroužky se mi měnit nechce.

2008-03-16 19:49:12

tak tak, ja mel kompresi taky vporadku, vykon motoru na valcich nameril 88kW takze proste vsechno ok, az na ty posrane stiraci pistni kruhy:(

K tomu filmu ktery zanechava olej dodam jenom tolik, ze to je prave jedna z veci, proc to huli... film oleje zustava na stenach valcu a pak se spaluje a huli. vim o cem mluvim, mel sem rok, kdy sem najel 15 000km a 6x menil olej protoze sem do nej nalil dycky pripravek at na bazi grafitu nebo teflonu, vsechno bylo k horsimu, hulilo to jeste vic a taky vic smrdelo, takze to nikomu nikdy nedoporucim...

jenom at vite jak vypadaji takove zatuhle krouzky:

MAX6  
J.
2008-03-17 19:40:44

Ahoj,tak teďka jsem začal řešit ten samej problém. Zkoušel jsem měnit gufera a 3 měsíce byl klid. Teď to zase začalo a je to dost velkej problém.Auto sice jede krásně, žádnej pokles výkonu neni,ale pomalu co 4 dny musim dolejvat olej. Už sem kontroloval i veštkerý těsnění motoru jestli mi nikam neteče,ale prostě to jenom a jenom žere. Taky se chci zeptat jestli když vyměnim stírací kroužky jestli musim udělat kompletní GO motoru nebo to motor nějak překouše.Protože GO motoru se mi nevyplatí,.

2008-03-17 19:52:05

mrkneš na stav honování a pokud už je někde válec oleštěnej bez honu , změříš ovalitu..

Kouří ti to , když to žere olej????? předpokládám že neseženeš jen stíráky takže vyměnit komplet , ale to je jedno ta cena je v klidu. Docela zvláštní je to že 3 měsíce si měl klid... to je teda divný

MAX6  
J.
2008-03-17 20:23:04

Taky nechápu. Olej to žere neskutečnym stylem. Když du ráno nastartovat tak musim auto odtlačit 20 od paneláku jinak bych asi přiotrávil všechny sousedy. Než se měnily ty gufera, tak to kouřilo lehce a olej taky baštilo,tak sme to s mechanikama v práci vyměnili a byl božskej klid. Olej nikam neunikal a po dýmu ani zmínky. 3 měsíce vše OK a potom jsem ze zdravotních důvodů musel auto na 1 měsíc odstavit. Když sem ho pak nastartovat tak jsem se nestačil divit. Dokovaď se pořádně neohřeje tak je to jak vojenská dýmovnice a i po ohřátí je z auta cítit zápach spálenýho oleje. No a o dolívání oleje ani nemluvim. Kolik tak teda může stát generálka aby se odstranila tahle vada u Mazdy 626 2.0i r.v. 1994 ? Je lepší to kupovat přímo od mazdy nebo schánět od jiných firem ?

2008-03-18 16:32:22

MAXi vim o cem mluvis, taky sem se hanbou propadal:((

z toho co pises mam 2 tipy co si udelal spatne:

zaprve: na nekterem gufirku si asi strhl tesnici hranu kterou tesni k voditku ventilu (nekdy se to proste stane, chce je to nasazovat namastene)

zadruhe: prehodil si vyfukove a saci gufera, lisi se barvou a maji rozdilnou tepelnou odolnost - to by mohlo byt to, proc to nejakou dobu olej nezralo a az se prehralo, povolilo

musiis zemerit ovalitu valcu a jeho prumer. to udelas merenim zamku pistniho krouzku ktery do valce vlozis nahore, uprostred a dole.meris to merkama a musis se pohybovat v rozmezi 0,15mm - 0,30mm

Pokud mas vic, totez mereni udelej s novym krouzkem a pokud se do 0,30mm nedostanes, je to zrale na vybrus

2008-03-18 16:50:14

Ventino: ještě bych si nechal od tebe potvrdit že tyhle AJUSA gufírka sou ,,,,

černá pružinka výfukový, stříbrná sací souhlas??

2008-03-18 19:49:19

covece tak to nevim..... ale zni to logicky tak jak pises... projdi si nejake stranky a diskuze na netu at mas jistotu. Kazdopadne kdyby to bylo naopak, byl by to pech

2008-03-18 20:00:43

Na celým netu sem to nenašel, pouze v diskuzi sem to řešil na 323f.cz a jeden člověk mě řekl že sou s černou pružinkou na výfuk... ty si měl černý celý gufera, dával si je taky na výfuk? (černá = smog)

2008-03-19 15:25:03

tusim ze prave naopak, ja sem byl informovany ze prave zelene sou na vyssi teplotu tudiz patri na vyfuk...ale uz si nejsem jisty, je to 2 roky spatky....

2008-04-02 10:40:55

Je to tak přímo v manuále je napsáno ...

GRAY = INtake

GREEN = EXhaust

No jenže já mám zelený obě...

Dal sem tedy to s černou na výfuk a stříbrnou na sání.

Ještě čekám na novou vodní pumpu - ve staré rachtalo ložisko.

Na povrchu pístu pohledem od svíčky je vidět mastnota od oleje , ta by se tam neměla dostat přes kroužky když už motor stojí co???

Tady sou původní gufera (povrchové zničení je ode mě

2008-04-03 15:50:17

tak se modli at ti tohleto pomuze, preju ti to, ja sem to stesti nemel:(

Mastnota na pistech se drzi od posledniho provozu motoru a to jestly se tam olej dostaval jenom prez ventily nebo i prez krouzky pistu se dozvis po nekolika studenych startech.....

2008-04-14 07:07:30

výměna gufer nepomohla

2008-04-14 10:11:07

hm, co dodat:( pokud neudelas zrovna vybrus, moje skusenost rika ze pouhym prekrouzkovanim to bude hulit jeste vic nez se nove kruhy ojedou na sisate steny valcu .

2008-04-14 10:49:11

nedá se nic dělat, musím to zkusit... překroužkovat bez novýho nikasilu.

Kdyby byla ovalita tak už budou i komprese trochu jinde ne..

ty si dělal i výbrus + nikalsil?

2008-04-14 20:30:31

Tak jsem vyměnil gufera, hlavu pěkně vyčistil, hydroštely vymyl a vyfoukal, písty jsem postříkal přípravkem na uvolnění karbou a vyleštil, že jsou jako nové a ....... motor kouří snad ještě více. Do generálky motoru ale nejdu. Již jsem vyčerpal všech své síly a hold budu kouřit.


Odpovědět

1  2