Fórum - Téma


Motor - svítí kontrolka


Fórum 6 GG / GY Motor - svítí kontrolka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2016-05-31 16:37:00

Hoj všichni,

prosím o radu. V neděli když jsem se vracel z Moravy, tak to ženu přes Mohelničák a koukám že se mi rozsvítila na budíku kontrolka motoru. Vím že to může být cokoliv ale než to dám na servis,zeptám se jestli nemá někdo s tímto zkušenost? Auto jede normálně.

M6 2,3

2016-05-31 17:03:01

Taky se mi to už stalo a nemusí to znamenat nic vážného. Laicky se to dá vyřešit odpojením jednoho kontaktu na baterce a opětovným zapojením. Nejsem si jist, zda se vymaže chybové hlášení v registru, kontrolka ale přestane svítit tutově. Pak je třeba ještě naštelovat hodiny a předvolené stanice v rádiu, to se při přerušení napětí vymaže. pokud se po čase kontrolka rozsvítí bylo by lepší zajet někam, kde jsou schopni načíst chybový kód.

2016-05-31 17:14:05

milan_t: no nechci panikařit , ale jak jsem tady toho na fóru hromadu pročetl, tak většinou se všechno řeší odpojením baterky Samozřejmě respektuji zkušené Mazdaře a jejich zkušenosti.Ale je to správné? To auto přece bezdůvodně nezačne kňučet že má problém

Každopádně děkuju za odpověď a asi mi nezbude nic jiného než to vyzkoušet a sledovat

2016-05-31 18:58:11

Jezdím už asi tři roky na E85 (ethanol). Nežli jsem dlouhou sérií zkušeností zjistil, jaké je ideální procentuální navýšení obohacení oproti benzinu (lze nastavit v jednom ze čtyř programů na kitu), rozsvěcela se mi kontrolka každých cca 300 km. Zpočátku jsem "odpojoval", ale pak si pořídil toto: https://www.youtube.com/watch?v=NWaRqtHo2Rw

Po načtení chybového kódu se mi z 99% objevilo P2187, což je chudá směs na volnoběh. Asi 2 krát mi tam naskočila chyba na 3. vstřiku a po vynulování se to již neopakovalo. V současné chvíli mohu říci, že se mi kontrolka nerozsvítila ani nepamatuji - cca 3/4 roku.

Samozřejmě, že pokud se vám bude chyba opakovat je třeba to řešit, ale není nutno plašit hned při prvním případu. Jedna vlaštovka jaro nedělá.

2016-05-31 19:30:05

milan_t: wow

upřímně - ani nemám tušení že něco takového vůbec existuje. Hádám že to nejen načte chyby ale i dokáže smazat.

Suprová nápověda díky moc

2016-05-31 19:34:58

najlepsie bude zapojit na diagnostiku a podla chyboveho kodu sa da zistit o co ide

2016-05-31 21:12:27

aldos: Přesně tak. Chybová hlášení načte a umí i vyčistit registr chybových hlášení. Seznam chybových hlášení je možno stáhnout zde: http://www.mazdaclub.cz/manual_download.php?id=254

od strany 592

2016-06-01 09:21:08

aldos: Stačí když budeš respektovat pravidla a nebudeš zakládat duplicitní témata! Ono porucha motoru se může rozsvítit i při špatně zapojeném kabelu k váze vzduchu.. Stačí hledat

2016-06-02 19:50:28

magnetto:

ok ok ok...omlouvám se.Věř mi že se snažím respektovat pravidla,ale to hledání není zrovna sranda, na 60 stránkách x20 topiců (pro M6 GG/GY)to není na 10min. Hádám že to patří sem:

http://www.mazdaclub.cz/f...m-tema/chyba-motoru-44744

Takže prosím o přesunutí a díky za upozornění

Jinak k řešení problému:

Použil jsem na začátek nejrychlejší metodu což je odpojení baterie. A ejhle ono to zmizelo. Teď tedy sleduji jestli to zase naskočí. ALE. Trochu to rozhodilo auto. Prvních pár dní nestabilní otáčky volnoběhu, ale už se to snad srovnalo. A pak, blbne spínání na otevření okna u řidiče, nejde plné sepnutí otevření a zavření, jen to cvakne a funguje jako na manual.Budu muset projet elektriku, což je opruz. Každopádně jsem si objednal čtečku chyb ať vím o co jde (díky milan_t za inspiraci)

2016-06-02 20:19:59

Take mi svitila kontrolka chyba motora nekolik dni. vzniklo to kdyz jeden expert na mazdy mi meral tlaki ve valcich a pak jak to cele poskladal do kopy tak motor bol kaput a dal se do nuzoveho rezimu, skakal, nedrzel otacky na volnobeh,... (no ale nechci se o tom rozpisovat lebo do mne de zlost ) Takze svitila mi ta kontrolka a kdyz sem dneska vymenil svicky tak to cele skoncilo (zhaslo, motor neskace, de pekne)

Taze ta kontrolka muze znamenat naozaj cokoliv, nejlepsi je to napojit na diagnostiku. Jinak mne ta kontrolka po vymene sviecok zhasla sama, nemusel som odpajat baterku. jak som ich vymenil tak svietila ale potom po opakovanom nastartovani zhasla.

2016-06-02 21:16:38

agg84: no jo, svíčky potřebuju okouknout taky. Koukám že si s touhle "japonskou kráskou" jestě užiju

2016-06-03 07:12:50

agg84: Tvé svíčky byli naprosto v pořádku. Pokud tedy nebyli servané elektrody. Máš je ještě nebo jsi je vyhodil? Chtěl bych se na ně podívat z větší blízkosti a hlavně na denním světle.

2016-09-20 20:56:56

Ahoj, nechci zakládat nové téma, proto píšu sem.

Předevčírem sem jel z práce a po přeřazení z jedničky na dvojku auto nejelo, prostě tam byla asi vteřinu díra, pak to zatáhlo a to samé při přeřazení z 2 na 3. Pak to již nedělalo. Od té doby je divný volnoběh, kolísají otáčky cca. od 700 do 900 a auto se klepe. Přes OBD2 jsem zjistil chybu P0089(Fuel pressure regulator Performance). Nevíte co to může být ? Palivový filtr ? Nebo i něco jiného ? Na filtr se chystám jako první.. Díky za rady.

2016-09-21 10:44:13

ulas5: Regulátor tlaku paliva. Dle mého názoru je to problém s čerpadlem protože tento komponent je umístěn tam. Nevím jak přesně u Common Rail ale pokud někdo ví více, napíše.

V nádrži čerpadlo u dieselu není. Filtrem to také nejspíš nebude.

2016-09-22 14:08:57

ulas5: (MAZDA 6 Station Wagon (GY)2.0 DI 100 kW) Přesně to se děje teď i mně. Dokonce mi to i někdy chcípne. Auto se mi ale neklepe. U mne je to na 99% SCV ventil. Už se mi to totiž stalo a auto jsem potom ani nenastartoval. Kupuji teď starší ventil, za 1500,- v Mazdě Pavlice u Znojma. Nový stojí od 3000,- až po v Mazdě koupené 12.000,-. Výměna je jednoduchá a každý to zvládne. Dobré je, pokud dáš nějaký starší ventil, vyměnit i palivový filtr. Pozor, ventil na nefaceliftovanou Mazdu je větší a delší.

2016-09-22 14:45:59

Já mam 2005 po FL, 89KW.

Mě se v zimě stávalo tak 1x do týdne, že mi studený auto vůbec netáhlo, jakmile jsem to trochu víc vytočil, tak už se to rozjelo a bylo to v pohodě. Jak kdyby nešlo turbo, myslím, že sem tu četl, že to může být tím SCV ventilem. Možná se to bude vztahovat i k tadytomu problému.

2016-09-25 20:12:06

S autem sem teď moc nejezdil, jeste sem nemel čas to řešit. Včera sem jel větší dálku a dnes je pod autem menší flek od oleje. Mokrý sou plasty pod turbem. Jak zjistím, jestli neodchází turbo ? Může tam být jen nějaká netěsnost ? Turbo nepiska ani nevydává větší hluk. Díky za rady.

  • -------------------------

Tak s tím volnoběhem to nebude mít nejspíš nic společnýho, ale teče mi intercooler.

Nějaký rady jak nejlépe odstranit ten nános oleje ? Abych zjistil, kde je únik ? Díky

2016-10-30 12:23:30

Ahoj,

dnes ráno mi auto nešlo nastartovat, podařilo se asi až na pátý pokus. Baterka by měla mít dobrá, takže možná svíčky. Pak se asi po 5 ujetých kilometrech rozsvítila kontrolka motoru. Může to mít souvislost s tím špatným startem? Auto ale jelo normálně a po pár dalších startech (dost jsem popojížděl) kontrolka zhasla.

Díky za rady.

2016-10-30 12:25:50

hospodář: Jasně. Nespadla ti nafta do nádrže? Nejdřív je potřeba vše alespoň vizuálně zkontrolovat a pak asi diagnostika..

2016-10-30 12:36:12

Nafta určitě ne. Mám s tím jít na diagnostiku i když už kontrolka zhasla? Ono to teda bude nejspíš zítra to samé, protože už včera ráno to chytlo až tak po 6 sekundách, kontrolka ale nesvítila. Pak když se s autem celý den jezdí, tak už většinou startuje na ťuknutí. Já bych to docela viděl na ty svíčky (baterku jsem nabíjel tenhle týden)...ono se to studené startování postupně zhoršuje už od léta.

Ale asi to dám prostě do servisu, abych to zbytečně neměnil...

EDIT: Tedy takhle - mohli by vůbec špatné svíčky mít vliv na to, že by se rozsvítila kontrolka motoru?


Odpovědět

1  2