Fórum - Téma


Motor netáhne!


Fórum 6 GG / GY Motor netáhne!

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2011-12-28 00:14:37

Čau čau, mám mazdu 6 2.0DI 100KW včera se mi stala poprvé taková nepříjemná věc, auto za studena po nastartování netáhlo, prostě se mi zdá, že neseplo turbo, nekouřilo to, zvuk normální, spotřeba normální, po 5 minutách kdy se to zahřálo trochu, vše v normálu. Dnes se mi to stalo znova. Nemá někdo tušení co by to mohlo být, zadřené turbo nebo tak něco?

Díky za odpovědi!

2011-12-28 11:21:58

No ja nevim, ale pokud by bylo neco s turbem, tak by to netahlo ani po zahrati...me to teda za studena ihned po nastartovani taky nejak extra netahne, ale stejnou zkusenost jsem mel i s naftou od VW i od Skodovky...zalezi na tom co si predstavujes pod pojem netahne. Ja nikdy nedavam autu pokourit jeli studene...

2011-12-28 17:19:20

Zdarec,již druhým rokem řeším stejný problém jak popisuješ.Nevím jestli máš auto vybavené nezávislím topením ( webasto ),já ho mám.Mě to dělá to stejný,akorát když se rozjedu turbo zabírá,ale stačí jet chvilku na volnoběh a nebo v nízkých otáčkách,tak už to netáhne.Sešlápnu plné plyn a nejede to.Auto za studena nehoním,max do 2000 ot/min.Myslím že se dá lehce poznat že auto netáhne už od 1500 ot/min tak jako normálně.Dělá to jenom přes zimu,v létě pohoda.Mám pocit,jestli nato nemá vliv to webasto.Už se nato koukalo dost lidí i přes diagnostiku,prostě nikdo nic neví.

2011-12-28 17:23:19

Souhlas...za studena auto nehonim, ale to uz jsem psal. Webasto mam taky a myslim, ze to na to ma vliv stejnej jako v lete zapla klima, ktera taky ubira na vykonu.

2011-12-28 17:34:52

Webasto na to vplyv nema, hladal by som chybu inde. Mozno v studenom oleji, alebo nieco uplne ine

2011-12-28 19:27:39

a mozno ti nedomaze vakuovu pumpu a nemas podtlak na ovladanie turba

2011-12-28 20:08:16

Někteří výše správně uvedli že studený motor nevytáčí. Studený olej je hustější a turbo je velice precizní záležitost s minimálními vůlemi kterými se olej tíž protlačuje. Dokud není ohřátý olej tak na 40 st. nehonit na vyšší otáčky než 2tis. To jsou většinou mezní otáčky kdy se uzavírá obtok turba a jdou veškeré výfukové plyny přes turbínu a zase se obtok pootvírá při dosažení nařízeného tlaku aby se do motoru netlačil větší než předepsaný "bezpečný" tlak. J.

2011-12-29 09:04:33

Se všemi plně souhlasím, taky motor nikdy netočím, ale zrovna nastala taková kritická situace kdy jsem na to musel šlápnout a vůbec nic se nedělo a na druhý den jsem to právě kvůli toho chtěl schválně vyzkoušet a taky nic. Jinak webasto mám, ale to by na to vliv mít prý nemělo. Na nový rok zkusím tu diagnostiku a pak tady hodím info, jestli jsem něco zjistil. Jinak všem díky za příspěvky!

2011-12-30 08:37:10

možná je to blbost ,ale nemáš náhodou zanesený katalizátor

2011-12-30 11:41:04

Zdarec,taky jsem už nad tím přemýšlel.Kamoš mi říkal,že jeho známej má mercedesa a že mu to taky nějak podobně zlobilo a měl ucpané katoš.Proč by to ale dělalo jenom v zimě?

2012-02-12 07:02:21

Čau mazďáci, dnes asi po půl hodině bezproblémové jízdy mě najednou po přidání plynu spadly otáčky a auto začalo cukat až se mě z toho udělalo zle. Tak jsem na čtvrt plynu dojel až do garáže, kde to chcíplo. Zkusil jsem to ještě nakopnout a chytla nadrc, jenže jak šlápnu na pedál, tak to jde max do 3tis otáček, kolísá to jak prase a dusí se chudina. Žádná kontrolka nesvítí, oleje je tam akorát a já teď po noční asi neusnu. Nevíte co to může způsobovat? Je to ropák :( dík za tipy

doris  
Doris
2012-02-12 07:36:18

Špatná nafta, nejspíš zaneřáděný filtr vodou nebo parafíny. Nízké teploty, nekvalitně aditivovaná nafta a ta nesmyslná biosložka v palivu udělají své.

2012-02-12 08:17:21

Díky, myslel jsem si to nebo spíš v to tajně doufal, že je to ´jen´ tohle. Tak snad teď usnu a po probuzení na to mrknu. Chyba je v tom, že mám plnou nádrž té sr...y :(

doris  
Doris
2012-02-12 08:26:18

Zkus přidat kvalitní aditiva, ale opatrně. Některé pumpy na nich šetří a takhle to pak dopadne. Jediný problém bude v tom, aby se to optimálně promíchalo, lepší je aditivovat ještě před tankováním. Jinak bude potřeba vyměnit palivový filtr, což se ale stejně musí pravidelně dělat.

Mimochodem, kde jsi tankoval?

2012-02-12 21:20:16

Díky doris, hned jak jsem se vyspal, jsem vytahl palivovy filtr a bylo v nem hnusu uplne ble! Pritom jsem ho na jaro menil a vycistil! Po zkompletovani zatim vsecko klape jak ma. Ale po vikendu musim ten filtr zase objednat. Cepuju na Benzine, Shelce a sem tam na te s tygri hlavou

2012-02-12 21:36:14

Jak kdo .

Ha Ha

2012-02-13 11:54:26

Tomu říkám příspěvěk. Dle toho soudím, že do traktoru patříš spíš ty.

2015-11-21 20:48:25

Zdar všem Magdám,

řeším podobný problém jak je v tomto tématu, auto hlavně za studena netáhne, ze začátku táhne(nebo taky ne) ale po chvíli když přeřadím nebo mám chvili neutrál nebo nízke otáčky.. tak už to proště netáhne.. Prostě plyn na podlaze a jede to jak felicia.

Když dám plyn na podlahu tak zvuk motoru je jak kdyby se dávkoval palivem jak má, ale není slyšet ,,asi ten tlak turba". Jakmile jedu aspoň 15 minut vše je v pořádku.

Před rokem se to stávalo cca 1 za měsíc, teď po létě je to pravidelně každý den.

Palivový, vzduchový filr a olej jsem měnil v březnu ale i po výměně se problémy opakovaly ( v té době ještě ne tak často), na radu kubajse jsem zaslepil EGR ale nepomohlo, DPF dle diagnostiky OK.

Dával jsem auto nedávno na diagnostiku a vše v pořádku, kromě EGR které tím že je zaslepeno hlásilo chybu, nicméně stejné problémy byly i před zaslepením EGR.

Když mám ztrátu výkonu tak stačí vypnout zapnou motor a vše je zase na chvíli ok.

Taky někdy pomůže když pořád mačkám na plyn, tedy škubu.. přidám uberu přidám uberu, nebo déle dávám motoru více zabrat a pak se zase výkon zpraví.

Nenapadá někoho čím by toto mohlo být????

Přemýšlel jsem o přeměření,kalibraci, pročišteni vstŕiku nebo kontroly naklápěni lopatek, ale proč by se to dělo jen za studena? Když jedu delší trasy tak je vše ok.

Taky se mi jednou v zimě stalo když auto asi 3 dny stálo že motor neskutečně klepal asi 4 minuty než se aspoň trochu motor zahřál (takový tupý zvuk jak kdyby o sebe bilo železo na železo), ale to asi souvisí spíš se vstřiky.

Díky všem

2015-11-21 20:50:21

Ještě doplním jedná se o Mazdu 6 105 Kw diesel.. najeto cca 160 Kw podložky pod vstříky zatím neméneny ale už se na to chystám

2015-11-22 10:09:12

Zkus za studena zahýbat táhlem na turbu co je na podtlaku na řízaení lopatek. Může být zatuhlý a při ohřátí motoru to povolí a už to běhá normálně. Musí jít zlehka po celé dráze. Případně stříknout ojlem. Jinak to potom může být cokoli. SCV, vstřiky, nějaký čidlo, sondy... Je tam toho vela a tohle jsou nejhorší závady, co se ukážou jen na chvilku a nehlásí chybu.


Odpovědět

1  2