Fórum - Téma


motor nelze nastartovat


Fórum 323 IV BA / BH motor nelze nastartovat

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2013-01-31 07:11:33

Zdravím všechny, už nevím kudy kam a tak se obracím na Vás.

Vlastním Mazdu 323 BA (typ motoru B3) a před 14 dnema mi fouklo těsnění pod hlavou.

Těsnění jsem vyměnil, hlavu jsem dal srovnat, nový olej, fridex, termostat, pumpa, rozvody.

Když jsem vše namontoval motor naskočil sice běžel ale ve zvýšených otáčkách a houpavě padal do volnoběhu.

Druhý den jsem dolil fridex vemu za klíček starter motá ale motor ani nehlesnul, pouze byl cítit benzin z výfuku. Vymontoval sem svíčky a byly mokré od benzinu.

Koupil jsem nové svíčky, zkontroloval rozvody a stále nic.

Prostě záhada střiky dávaj benzin, svíčky házej červeno-modrou jiskru ale motor si ani nestřelí.

2013-02-02 09:16:39

prosel bych vsechny konektory cidel ktere jsi pred opravou odpojil, zda jsou dobre zacvaknute. Znovu vsechny odpoj a zasun zpatky. A nebo jsou špatně nastavené rozvody stačí o 1-2 zuby a máš problém...

2013-02-02 12:05:13

a predstih?

2013-02-02 15:33:43

Zkoušel jsi LED diagnostiku, reset ŘJ.

2013-02-04 08:48:03

V pátek nejprve jsem přešel rozvody, po té předstich. Vše OK.

test startu a nic. ...

Zkoušel jsem i led diagnostiku a ledka svítia podobu 1 sekundy tzn CML bez závad.

test staru a nic ...

Po té sem šel po konektorech vše rozpojil prostříknul kontoxem a zapojil. Ale konektor na Condenzator u rozdělovače byl roztavený.

Ze šupliku jsem vytáhl kondenzator ze škody 100 a motor už vrči.

Sice při studeném startu dlouho motá pak si prskne az se starter zastaví ale nasledně po půl otáčce chytne.

2013-02-04 16:02:43

tak ted už jen sehnat origo kondík a je to

2013-02-15 08:15:52

Kondik vyměněný, a stále ten samý problém.

Motor za studena špatně startuje, za tepla špatně drží volnoběch a střílí si do výfuku a při průjezdu ostrých zatáčekne anebo krohových obězdů uplně vynechává (poze za tepla), ale to by moho být vinou velkého přestihu.

Protože, aby motor vůbec naskočil musí být předstich nastaven na 13° před horní úvratí, jinak nelze za studena nastartovat.

Prosím o radu proč tak velký předstich ?.

2013-02-15 09:29:02

To ze ti prdlo tesnenie, vidim pricinu v tom, ze ti predcasne odpalovalo. Ja by som zacal hladat pricinu v tom, preco sa roztavil ten kondik. Ten velky posun predstihu s tym isto suvisi. Nieco sa ti tam ondie s nabijanim a/alebo ti preraza kratkodobo az na skrat. Trafo, rozdelovac (hlava, palec, elektronika), kabely...mas OK? Hoci to diagnostika nehlasila, ja by som overil aj senzor kluky.

2013-02-15 10:04:38

Máš pravdu, ten kondik mi zřejmě odpálil zapalovací kabel od svíčky 2 válce, fajfka u svíčky byla upálená, jiskra tam přeskakovala do hlavy. Nyní jsou veškeré zapalavací kabely nové NGK. JJ ještě něco je tam proraženýho. Ale co bysi zkusil vyměnit ?

2013-02-15 10:25:27

benzinovu mazdu sme mali mooooc davno. Problemy tohoto typu nikdy. Co som pisal bola dedukcia, uz by som to musel vidiet. Ale urobil by som toto - isiel by som po elektrickej vetve od problemu az k pricine. Merat kazdy kabel a kontakty proti kostre. Rozdelovac komplet vymenit za funkcny (aspon pozicat na test). Drzim palce, viac ti asi neviem. Ale na jednom fore tu nedavno rozoberali problem spatnej dosky (elektroniky) rozdelovaca. Skus.

2013-02-15 13:45:08

BTW, kedze u svicky si mal upaleny kabel, tak ten ti zrusil ten kondik (nie opacne, teda nie spatny kondik ti zmrvil kabel). Lenze tato porucha asi nacala aj elektroniku v rozdelovaci alebo niekde "pobliz".

2013-02-18 22:22:52

ja to vidim na zapalovaci civku, staci aby kvuli prerusenemu kabelu ke svicce jiskra nedosla az na svicku a trafo se probije samo v sobe a je mrtve, pak ti to zacne strilet do vyfuku, blbe startovat atd, proste to co popisujes tomu odpovida.

Taktez je smrtelne pokud vypojis faje ze svicek a startujes, jiskry se nemaji opet kam vybit a muzes okamzite odpalit trafo.

A to kolisani vyssiho volnobehu do nizkych otacek dela zavzdusnene chlazeni, skrtici klapka musi byt horka po minute nastartovaneho motoru, pokud je porad jenom vlazna, mas v chlazeni vzduch a to pak dela tento bordel


Odpovědět