Fórum - Téma


Motor náhle přestává táhnout


Fórum 323 V BJ Motor náhle přestává táhnout

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2011-05-12 20:50:28

323 BJ 1.5i Ano, vím, že se tu obdobný problém přetřásal vícekrát. Popis - zpravidla jedu do mírného kopce devadesátkou na čtyřku, motor ohřátý, nepřidávám ani neubírám plyn. Motor náhle přestane skokově táhnout, auto zpomaluje, nereaguje na přidávání nebo ubírání plynu. Zajímavé je, že se to vyskytne občas, vesměs tak v půlce kopce. Na druhé straně kopce se auto většinou zase rozjede.

Měl jsem dřív plný vzduchový filtr oleje (někoho napadlo, že by byl dobrý nápad nalít do motoru oleje o dobrý půllitr nad rysku). filtr je nový, váha vzduchu vyčištěná, hadice sání vypadá dobře. Tím bylo v podstatě vyřešeno cukání za studena. Je možné, že by mohla být příčina olejem zasviněná klapka nebo čidla kolem? Dnes jsem ještě vyčistil palivový filtr (byl ale docela čistý, mimochodem nevím, kdo tam dal k víčku tak debilní šroubky). Svíčky jsou nové, stávající NGK se ale chovají stejně jako minulá Densa. ECU resetovaná.

Jinak auto stálo 5 let v garáži, než jsem ho teď koupil, vyjel jsem ale skoro celou nádrž a vzal plnou. Nemyslím, že by byla voda v benzínu, ale čert ví.

Kdybych měl možnost, zkusil bych naslepo vyměnit lambdu a váhu vzduchu. Nechce se mi ale takhle naslepo vyhodit pár tisíc. Možná zkusím rozebrat a vyčistit klapku, přejít další konektory (ty ale vesměs vypadají dobře).

Nebo máte někdo jiný nápad? Auto jinak jezdí krásně, motor přede jak nakrmená kočka.

2011-05-12 20:56:28

No podobny problem jsem měl taky a byl to slaby tlak paliva z nadrže cili cerpadlo nebo sitko na cerpadle.

2011-05-20 20:57:42

alebo palivovy filter ja zaneseny dat novy (asi 8 eur) akurat ,ze sa blbo meni je tam malo miesta

2011-05-21 23:26:11

Už ti to jede? Přesně jak píše IndyJones zaměř se na palivové čerpadlo, jednoduchá kontrola, na liště vstřiků je regulátor tlaku paliva, je dvěma šestkama šroubkama přišroubovanej na konec lišty, z něj směrem pod lištu je připojenej na hadici přepadu. Tu hadici z něj stáhni, vezni půl metru nějaké hadičky ste¨jného průměru a nějakou nádobu, hadičku nasad na regulátor a dej do kanistru. Nastartuj a běž se podívat jestli čerpadlo protlačí benzín do kanistru, jestli jo, tak udělej ještě jednu věc. Odpoj z regulátoru tu podtlakovou hadičku, tím zvýšíš systémový tlak na palivové liště, ale i tak by měl benzín krásně proudit přepaem do kanistru. Pokud ne, tak vzhledem že to stálo dlouho, bych to čerpadýlko vyndal z nádrže a nechal ho ponořené v nějakém čistém rozpouštědle, např čistič brzd atd. bývá na něm hned vedle vyvodu taková dírka, přetlakovej ventilek cca na 5atm. nad pět atm. to začne protíkat tou dírkou ( ventilkem) je to kulička tlačená pružinkou a mohl by být zanešen a netěsnit. opatrně jehlou proštourat atak.

2011-05-23 05:58:35

Díky za podrobné rady. Palivové čerpadlo jsem měl venku, filtr ale nebyl nijak zvlášť špinavý. Příčinou vynechávání a cukání bylo zasviněné čidlo teploty vzduchu v sání (je v trubičce ve váze vzduchu). Prvotní příčina byla ta, že někdo nalil do motoru o dobrého půl litru oleje nad rysku. Olej se dostal do sání a zašpinil váhu vzduchu. Tu jsem sice vyčistil, ale o tom čidle jsem nevěděl. Nicméně problém naznačila už diodová diagnostika a pak už stačilo jen čidlo najít a prostříkat čističem. Veškeré problémy zmizely, teď už si můžu hrát s optikou Proč se problém projevoval občas a zpravidla v půlce kopce, to fakt nevím, ale hlavní je, že už se nemusím bát předjíždět.

2011-05-23 06:08:19

Tak to je dobře že se soudruzi zavada našla obvykle největši zahady děla ta nejmenši blbost na autě jak řikam splnime a překročime na nas si soudruzi z tokia nepřijdou.SARONAYA.


Odpovědět