Fórum - Téma


Motor bez oleje - následky?


Fórum 626 GF / GW Motor bez oleje - následky?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

MAX6  
J.
2012-09-18 22:50:28

Jo tyhle otáčky už docela ujdou.Ve městě taky jezdim okolo 2500,ale po městě jezdim málo a mimo město jezdim tak 2800-3200ot. Párkrát za den to vyženu až k 6500ot. Takhle 96kW nebo 100kW se prostě musí točit - bohužel nebo bohudík,jak to každýmu sedne.

Jinak s lihem pozor. Motor je z fabriky ozkoušenej na 85% naturalu a 15% lihu (E15). Jelikož líh neleju,tak nevim co se s tim děje ve větších konzistencích. Jestli ještě neleješ polosyntetiku (10W) olej,tak zkus u plný syntetiky (0W a 5W) vydržet co nejdýl. Neuzasuje se s ní tolik bordel jako s tou polosyntetikou.

Když otevřeš víčko od oleje a kouneš dírou dovnitř do hlavy,tak uvidíš jestli je to tam zanesený takovejma černo hnědejma flekama nebo ne. Jestli jich je tam malinko,tak bych při další výměně oleje uvažoval nad výplachem motoru. Ale použij jen MOTUL Engine Clean,ten má totiž TÜV osvědčení a i já ho osvěčuji Pokud tam těch usazenin uvidíš hodně,tak už rači žádnej výplach nedělej.To už by bylo moc ryskantní.

2012-09-18 23:03:00

Mno... Prodejce přestavbového kitu na E85 mě ujistil, že konkrétně s tímto mototem mají velmi dobré zkušenosti. Jasně, aby prodal, nakecá Ti cokoli, ale zase když jsem se dotazoval na přestavbu u 626 GE 2,5i (kterou jsem chtěl koupit) tak mi napsal, že s tím maj špatný zkušenosti a v podstatě to na líh nejezdí.... Mám polosyntetiku, u auta, který prodávám jsem používal Esso Ultron 5W-40, ale to nežere olej. U tohodne "novýho" si zatím nejsem moc jistej....

MAX6  
J.
2012-09-18 23:07:41

U toho motoru s každou přestavbou opatrně. Nevymlouvám ti to,ale zjisti si názory přesně na tu 100kW,protože ta 85kW co jsi měl má asi milionkrát bytelnější uložení klikovky.

Hledam ti fotku,jak to vypadá,když se ten motor podtáčí nebo dlouho jezdí v nízkejch otáčkách. Je to fakt fekál. Ale když se jedzí v dobrejch otáčkách nebo ve vysokejch a používá dobej olej s častou výměnou tak vypadá hezky čistě. Asi takhle:

2012-09-18 23:15:04

No to je nádhera, to je jak z fabriky

Nejsem sprinter ani tuner a taky nemám prachy (přestože makák jak kretén), takže chci, aby mi Majda jezdila, co nejdéle. Je to teď pro mě auto na několik let... S tím lihem to fakt chci zkusit, protože měsíčně dávám 4 tisíce za benzín a o to vlastně beru míň peněz... V Dobrovici, kde to vyráběj, na to jezdí všechny služební auta si 5 let a mají s tím jen samé pozitivní zkušenosti, tak uvidím...

MAX6  
J.
2012-09-18 23:20:01

Říkám,určitě bych se toho nebál,ale fakt bych zjistil nějaký názory lidí nebo servisů s tou 100kW. Lidi s 85kW můžou říkat co chtěj,ty to maj prostě jiný.Co já vim,tak bez úprav tam můžeš namýchat do nádrže 85% naturalu a zbytek 15% dolejt lihem. Jen bych v případě použití ethanolu zvýšil olej na 40, např.místo 5W-30 tam dávat 5W-40.

2012-09-19 07:31:01

no mne na zapecene kruzky nepomohlo nic len vymena skusal som do valca liat petrolej a rozne rozpustadla ako mi radili rozny mechanici no nic nepomohlo nasiel som stranku na rozne aditiva daj do vyhladavaca Bishop alebo tak nejako maju v ponuke tinkturu konkretne na uvolnenie kruzkov ja som to neskusal volil som vymenu ale napr na opel club ma tato znacka dobry ohlas. zistoval som z coho vznika zapecenie kruzkov a moze za to vysoka teplota spalovania tu sposobi napr zaslepeny egr. ale aj zle nastavene zapalovanie a este zla volba oleja alebo neskora vymena. ak mas zapecene kruhy tak sa to to 3000 zhorsi. inak ak ti to nezacalo klepat tak si nic nezadrel mozno to ti zapieklo kruhy- malo oleja- vysoka teplota a zlepili sa.

2012-09-19 08:43:21

Díky za tipy, uvidím, třeba to bude v pohodě. Nicméně zauvažuju o možném výplachu. Se starou Majdou jsem takovéto problémy neznal Nojono, jsem blbec, že jsem si při koupi nepřekontroloval stav oleje. V tom případě bych to auto asi nevzal...

2012-09-19 09:12:29

ak ti to bude este dimit skus ten bishop stoji 30eur a uvidis potom informuj ako to dopadlo

2012-09-19 10:03:37

Díky za radu, díval jsem se na ten Bishop a vypadá to velmi dobře. Asi to zkusím...

2012-09-20 15:46:01

Přátelé, nová nepříjemnost. Majda mi dnes začala neuvěřitelně zřát Ze včerejší spotřeby kolem 7 jsem dnes na 10. Je pravda, že jsem včera vzal benzín, ale beru stále u stejného prodejce, kterého mám za léta prověřeného. Je možný, že by to bylo benzínem? Kromě spotřeby šel dost dolů výkon a motor je hlučnější..... Ach jo! Já se na to vykašlu......

2012-09-20 16:26:49

no nemusi to byt nic vazne prve po com by som siel su sviecky a kable ci niekde neprebyjaju skus vybrat sviecky ci niesu cierne, ocistit kartacom dalej sa o pripravu zmesy stara teplotne cidlo ,lambda sonda. mas ohm meter? na volnobehu kolisu otacky? netaha falosny vzduch? vaha vzduchu je cista?

2012-09-20 16:54:07

Svíčky a kabely mám nový... Otáčky trochu visí, nepadají pod 1000, spíš se držína 1500. Váha vzduchu je myslím v pořádku, ale chystám se o víkendu na klapku sání... Třeba by to mohlo pomoc. Každopádně dík za típ.

MAX6  
J.
2012-09-20 17:05:19

Za ty otáčky může čidlo teploty vody.

Za nadměrný baštění většinou může špatnej benzín.

Taky to může bejt špatnym zapalovánim (svíčky,kabely). Cívky odcházej opravdu vyjimečně. Tyhle závady by byly doprovázený cukánim a nepravidelnym chodem motoru.O nějakym výkonu ani nemluvě.

Poslední příčinou kterou tohle může být je špinavá váha vzduchu,čidlo teploty vzduchu a špatná řídící lambda sonda.

2012-09-20 18:08:57

ak mas ten ohm meter premeraj to cidlo teploty vzduch/voda mozno ti max6 poradi tie hodnoty ja mam jen na 323ky ono si cidlo moze myslet ze jemotor studeny a dava vela paliva, ale moze to byt kopa dalsich veci..

2012-09-25 14:29:14

Problém se spotřebou, zdá se, vyřešen. Kupodivu to asi fakt byl špatnej benzín. Teď jsem vzal na Benzině a vše v cajku. Dost mě teda překvapuje, že prodejce, ke kterýmu jezdím několik let, začal kupovat nějaký sračky To auto jelo jak na benzín od Hypernovy

MAX6  
J.
2012-09-25 17:05:02

Aspoň že tak... Kup si Motul Fuel System Clean ať to pročistíš od těch sr.... co tam mohli zbejt: http://www.zbozi.cz/?q=Motul+fuel+system+clean

Mam ho odzkoušenej a fakt pomáhá a má hlavně TÜV.

Dneska to většinou pajcujou ty přepravci. Kamion s benzínem nebo naftou někde cestou zastaví,tam se něco vyčerpá do připravenýho tranzita a zbytek se do náklaďáku doleje buď vodou,methanolem nebo bůh ví čim. A nikdo nic nepozná. Já tankuju u benzínek kde je velká výtoč a ten benzín tam nestojí. A je mi jedno jestli je to benzina nebo omw atd...

2012-09-27 00:04:03

Nojo, ale to je další důvod, proč si říkám, že přejdu na líh. Ale až prodám 626 GE Sice nerad, ale musím se rozhodnout... I když teď jsem s ní jel a mám z ní takovej lepší pocit, no těžko se to popisuje.... Jako by ta Majda nechtěla, abych ji prodával.....

2012-10-08 20:17:58

Čau,zkus vyčistit volnoběžný ventil,ale nemazat jen očistit,pokud tam je,otáčky by se měli ustálit .U 85 KW to pomohlo.Jinak zlatá 626 GD 2.2 I,TAM JSEM ŘEŠIL JEN KOTOUČE,DESKY FILTRY,RAMENA,ČEPY.Mám ji 6 let je to rok 1990 a stále ji držím při životě a nešetřím ji.Po těch letech má pořád dobrej zátach ,motor suchý nežere nic,jen benzín a má najeto 430820 km.Taky se budu těžko loučit až pude na šrot.

2012-11-03 00:33:02

Ujeto 5000 km a vše se zdá být v pořádku. MAX6 má pravdu, že tenhle motor je potřeba vytáčet a v podstatě se to na spotřebě neprojeví. S lehkou nohou jsem na 6,7 s občasnýn dravějším stylem na 7,0. Jasně, když to hodním jak o závod, tak je to 9. Ale dělám si průměr na nádrž, tedy 60 litrů.

Jedne věc mi ale trochu nedává spát... Kolem 2500 ot/m, při jakékoli rychlosti motor hodně divně vibruje a "vrčí" tak jako kdyby šel bez mazání natvrdo. Jen kolem těchto otáček. U teplýho motoru je to menší....Ale jak přejdu přes 3000, tak je to raketa Dost mě baví, když jedu večer z práce a vyrojí se miliony fabii a oktavii, jak mi to chtěj dát sežrat, že jsem jinej, tak na to prostě šlápnu

Jinak děkuji za tipy na MOTUL, ale na to fakt nemám. Napsal jsem si Ježíškovi o RX8, tak jestli to dopadne, tak pak jo....


Odpovědět

1  2