Fórum - Téma


Motor bez oleje - následky?


Fórum 626 GF / GW Motor bez oleje - následky?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2012-09-08 21:16:33

Mazdar!

Čerstvě jsem koupil 626 GF 2,0 100kW. Vše v pořádku, auto úměrné ceně. Bohužel jsem nemohl zjistit stav oleje při prodeji auta. Jednak pro mě prodávají přijel na nádraží tímto vozem a taky jsem moc nezkoumal, přiznám se, jaká je hladina oleje. Předpokládal jsem, že to je snad automatické, že si to každý hlídá. Auto mělo problém, že netáhlo. Říkal jsem si, že filtry, svíčky, kabely a bude OK. Ale poté, co jsem změřil hladinu oleje v motoru (a to jsem s tím ujel asi 100km domů) jsem zjistil, že na rysce není vůbec nic Jen taková nepatrná kapička na spodku. Je divné, že kontrolka tlaku oleje nesvítila.... Nicméně, dolil jsem olej - 2,5 litru a jsem na max. Auto se relativně chová normálně, ale ten výkon 100kW nemá! U svého servisáka jsem se ptal, jestli může být něco fatálního a lakonicky mi odpověďěl:" Buď to ten motor přežil a nebo si připravte tak 3000." Může dojít k nějaké podstatné poruše motoru, když v podstatě teď běží dobře, jen nemá ten výkon? Děkuji za každý názor.

MAX6  
J.
2012-09-08 22:28:27

Ahoj. Kdyby jsi měl ten 2.0 FS motor 85kW tak bych ti řek,že buď se hned zadře a nebo se nestane vůbec nic. Ale bohužel,ač jsou ty 85kW 96kW a 100kW konstrukčně stejný,tak ten 100kW FS motor má jinak uloženou klikovku a bohužel hůř. Ono se nemuselo nic stát. Ta ryska je docela naddymenzovaná,ale uložení klikovky je u tý 100kW strašně slabý a při sebemenšim nedostatku oleje se klikovka ráda zkroutí. Ostatní části motoru (ojnice,válce,atd..) přežijou všecko. Proto ti doporučuju s autem teďka najezdit co nejvíc kilometrů a jestli se ti během 2000-3000km neozvou rány nebo klepání z motoru,tak to nejspíš přežil bez újmy. Jestli chceš mít 100% jistotu,tak si změř tlaky na válcích a dej motorovej olej na diagnózu do výzkumáku.

Ohledně kontrolky oleje se nestrachuj. V dnešní době je strašná móda montovat do aut tlakový čidlo (mimo peugeota a citróna) a to se rozsvítí až když tam olej neni skoro žádnej. Takže je úplně na dvě věci. Proto rači olej pravidelně kontroluj měrkou než spolíhat na kontrolku. Když se ti ta kontrolka rozsvítí,tak to znamená,že motor nemaže už vůbec a to je kolikrát pozdě.

2012-09-09 08:28:08

Díky za odpověď. Tak teď se budu modlit, aby to bylo v pohodě, jen nevím, proč to prostě nejede jako 100kW motor...

2012-09-09 10:21:53

Budu se modlit s tebou, protože když si koupíš nové auto a hned aby se ti rozbilo...to stoji zaprd

MAX6  
J.

pepyx, 2012-09-09 08:28:08 napsal:

Díky za odpověď. Tak teď se budu modlit, aby to bylo v pohodě, jen nevím, proč to prostě nejede jako 100kW motor... ..

2012-09-09 11:17:02

Zase jestli vlastníš i 626GE s tim 85kW tak moc velkej rozdíl v tom nečekej. Ta 100kW se projevuje až ve vysokejch otáčkách. Zkus najít někoho kdo ti změří tlaky ve válcích a uvidíš jak na tom motor je. Když budou tlaky dobrý,tak bych zkoušel jít cestou čistoty: vzduchovej filtr, palivovej filtr, svíčky, pročistit vstřiky, pročistit klapku sání a pročistit váhu vzduchu. Práce u tohodle auta tak na 1 hodinu. Pak to musí lítat.

Jinak zatim tu tvojí 626GE neprodávej,aby se ti náhodou nehodil polomotor do tý 626GF

2012-09-09 19:25:18

Dal jsem nový vzduchový filtr - mírné zlepšení. Klapka sání se předpokládám nachází někde za filtrem, že? Půjde to rozebrat normální nářadím (gola sada atp.)? Prosím, co je to za termín POLOMOTOR?

Zkusil jsem dnes po zahřátí jít trochu do otáček, kolem 4 tisíc motor jde mírně nepravidelně, ale to si myslím, že by mohly být svíčky (jsou tam nějaký levný Bosh) a kabely. Pod 5 tisíc se trochu dusí a poškubává, víc jsem radši nezkoušel, ale jinak to vypadá, že snad by to mohlo být good! Kolik je v motoru celkem oleje? 4 litry?

Přidávám dvě fotky, je to krasavice

MAX6  
J.
2012-09-09 19:47:46

V motoru je 3,5L oleje,ale nikdy to nedolejvej podle tohodle čísla. Při vypouštění nikdy nevypustíš všechen a tak se může stát,že při výměně oleje ti bude stačit dolít jen 2,5L.

Polomotor je spodní část motoru kde se nacházá kliková hřídel,ojnice a písty. Na polomotor se našroubuje hlava motoru a dohromady to dá celej motor. Kdyby se ti tenhle zničil,tak tam můžeš dát polomotor z toho 626GE a hlavu nandáš z 626GF a budeš mít pořád 100kW.

Na vyčištění klapky sání a váhy vzduchu ti stačí akorát šroubovák a malá gola. Klapka sání je hnedka za tou gumovou hadicí co vede od vzduchováho filtru a váha vzduchu je ta plastová trubka přišroubovaná na vzduchovym filtru a vede do ní silnější konektor. To bych ti když tak poradil potom.

Auto je moc hezký Tak ať to jezdí.

MAX6  
J.
2012-09-09 19:58:57

Ještě ke svíčkám: Až je budeš měnit,tak kup iridiový nebo platinový. Tvůj motor má takový trocha spešl zapalování a svíčky s klasickou elektrodou by to nezvládaly a auto by ti blblo a cukalo. Je jedno jakýho výrobce zvolíš,ale doporučuju NGK nebo Denso.

2012-09-09 20:07:12

Díky za rady!

Vždy jsem kupoval do Mazdy NGK, zůstanu u nich, jen mě trochu zaskočila cena pro tento motor

MAX6  
J.
2012-09-09 20:13:44

Patřej tam svíčky NGK PZFR6F. Když koukneš na zboží.cz tak tam se daj sehnat od 302Kč/kus. Můžu se ti kouknout,možná mam náhradní který maj najeto okolo 3000km a nechal bych ti je za pakatel.

2012-09-09 20:25:01

Tak to bych byl nesmírně rád. Odkud jsi? Kromě peněz bych se mohl revanžovat pivkem a tak podobně

MAX6  
J.
2012-09-09 20:28:04

Jsem až z Příbrami a z jater mam cihlu,takže moc pít nemůžu ,ale ještě mi neděkuj. Zejtra ráno se ti podívám jestli ještě nějaký mám. Jinak kdyby jsi cokoliv na tenhle motor nebo i celej tenhle motor potřeboval,tak mi dej vědět.Mam 2 spojky,rozvoďáky,pumpy atd. atd...

2012-09-09 20:59:37

OK!

2012-09-14 15:21:59

Tak přátelé. Ujeto prvních 1000 km, motor se zatím tváří, jako že v pohodě. Je sice hlučnější, než jsem byl zvyklý u GE 85kW, ale poté co jsem vyměnil svíčky od MAX6, za což mu moc děkuji a dal nový kabely od Tesla Blatná (za 600 Kč a jsou fakt dobrý) se začal projevovat i výkon 100 kW. Opravdu když potřebuju šlápnout na plyn, tak auto okamžitě reaguje a i když mám třeba zařazenou 5 a točím 2500 ot/min, tak se okamžitě rozjede. Jen mě trochu vadí, že ten chod motoru není pocitově tak hladký jak jsem byl zvyklý u GE. Tam nebyl v podstatě slyšet a tady o něm docela dost vím. Ale jinak zatím spokojenost. Bohužel jsem při dolívání oleje přelil rysku, jsem asi 2 mm nad max a zatím nemizí. Mám to řešit a odčerpat? Díky za odpověď.

MAX6  
J.
2012-09-14 15:32:30

Je trocha hlučnější a je to hlavně dáno spojem mezi svodama výfuku a katalizátorem. Neni tam pletenec,ale takovej kulovej spoj. Taky mi přišlo že GE bylo trocha víc odstíněný do kabiny než GF.

No ty 2 mm je docela dost. Zezhora ho asi neodsaješ. Jedině že by jsi našel úzkou dlouho hadičku a tou to vycucnul přes měrku oleje. Nebo ho dole klasicky odpustit.

2012-09-14 15:41:30

OK. Vezmu stříkačku nasadím hadičku a zkusím odsát od měrky. Dvakrát se mi teď stalo, že ráno mi po startu trochu zahulilo z výfuku, asi 3 sekundy a pka zas dobrý.... Mohl by to být problém, nebo to vyčistím?

2012-09-18 20:07:53

tak zacali moje zapecene kruzky...

2012-09-18 20:49:08

Doufám, že néééééé. Od té doby je vše v pořádku, motor má klidný kultivovaný chod. Jde docela ochotně do otáček, ale uvidíme, co v zimě....

MAX6  
J.
2012-09-18 21:09:27

U tý 100kW je potřeba motor točit. Ta 85kW se nemusela,ale když s tou 100kW budeš dlouho jezdit v nízkej otáčkách(2500ot. a níž) nebo nedej bože podtáčet,tak se ti začne po celym motoru usazovat karbon a stim začnou všecky problémy. Nikdo nevý proč,ale ta moje 96kW a tvoje 100kW na tohle trpí a prostě motor musí bejt v otáčkách. Jinak kdyby jsi měl pocit,že začínaj jít do kytek kroužky,tak klidně zkus výplach od MOTUL.Tomuhle motoru to neuškodí,ale je možný,že to taky nepomůže a nic neudělá.

2012-09-18 22:29:54

To mě docela děsíš Maxi. Je pravda, že jezdím právě kolem 2500 - 3000 ot. Ale když budu do motoru lít líh, tak se karbon usazovat nebude, ne?


Odpovědět

1  2