Fórum - Téma


Motor - benzín


Fórum 3 III BM Motor - benzín

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 22

2014-11-11 19:56:25

Chlapi maj pravdu. Mne prijde ze motor je dobre odhlucneny v nizkych otackach a projevuje se az ve vyssich otackach, ale zase to ma stavu, proste mas pocit ze jsi v aute. Jezdim stabilne po dalnici 160 a je klid, porad se vejdes nekam do 4000 otacek. Ja bych ten motor g165 nemenil ani za nic. V praci mam sluzebniho aurise, ma to udajne 130 koni, kde jsou to netusim. Mozna je pocitove tissi, neni to spatne auto, ale jizni vlastnosti neporovnatelne. Asi urcita dan je vyssi hluk od kol na 18kach na horsim asfaltu, ale nic co by te deptalo. Sestky jsou podle me odhlucnene hure. Sam jsem zvedav az prehodim na 16 zimaky jestli to bude lepsi. Kazdopadne kdysi davno jsem nasel nekde srovnavaci test kde byla merena hlucnost a mazda mela asi jen o 1db horsi vysledky, takze mne se to zda obcas nafoukly...

2014-11-11 20:13:07

vladimír76: Tacho 219km/h, což zhruba odpovídá 210km/h dle GPS, nicméně mám vyzkoušeno i přes 230km/h tacho, když to chvíli trápíš a máš dobrej vítr, v několika testech jsem viděl naměřenou reálnou TOP SPEED kolem 220km/h.

Pokud přecházíš z Fábie, tak to je jiný svět ve všech ohledech, i v hlučnosti při vyšších rychlostech.

MAX6  
J.
2014-11-11 20:17:27

motion: Mě celkově ta rychlost tacho VS realita přijde u BMka docela lepší (reálnější). Příklad: Drtivá většina aut co jsem měl možnost porovnávat,tak ve městě tacho ukazovalo 50km/h a GPS nebo ty městský radary ukazovaly 44-45km/h. S BMkem jsem to zkoušel a je to 47-48km/h. Jestli je to těma 18" kolama ? Nevim,ale tohle mě vyhovuje víc.

2014-11-11 20:19:30

Díky moc chlapi. Nějak jsem byl už nalomenej do toho diesselu, ale po vašich doporučeních a zkušenostech se mi můj původní plán, koupit G165, opět nějak zamlouvá. Nemluvě o cenovém rozdílu 50 000,-, že ano.

2014-11-11 20:32:07

http://www.google.cz/url?...Cdg&bvm=bv.79189006,d.ZWU

Jukni na odkaz, snad jsem to zkopíroval dobře. Ve srovnávacím testu je sice varianta diesel, ale to je fuk. Hlučnost úplně stejná jako konkurence. Aerodynamickej hluk dokonce více bodů než konkurence. Já jsem měl nabídku od dealera na G120 skoro asi o 50 táců levnější, přesto jsem šel do G165, kde jsem uhádal zdarma ledatak parkovací kameru, ale nelituju.

2014-11-11 20:41:51

Až teď jsem si všiml, že v tabulce je i vnitřní hluk při 3 různých rychlostech a mazda je dokonce lepší než CIVIC a FOCUS. Jinak doufám, že jsem ti článkem nezamotal hlavu s dieslem, jak ho tam chválej :)

2014-11-11 21:09:37

frankieboy: Jo, jo, tak tento článek mi dealer (jinak prodejce velmi slušný pán) dal do ruky jako jednu z prvních věcí, kterou jsem do ruky dostal . Mě se ten diesel stále líbí, ale G165 nabízí takový ten pseudozávoďácký drajv. My se ženou jsme vždy měli rádi auta, která na silnici držela i na úkor menšího komfortu (tužší naladění). To by bylo pro radost. Na druhou stranu jezdíme štreky do Německa (kolem 1 350 Km tam a zpátky, obvykle jeden den tam, druhý den zpátky + jízdy po místě, kam jsme jeli. Tam už vidím ukrutný rozdíl mezi G165 z krátkou šestkou a D150, která i ve 150 km/h nemusí po zajetí překročit 6 litrovou spotřebu (G165 podle mě reálně tak za 7,5 l, možná i víc). No, sám jsem zvědav, jak to dopadne. Samozřejmě k autu se budeme chovat jako k tomu současnému, zahřívání, zchladnutí po příjezdu, pravidelný servis, myslím, že určitě dostane i jméno a budeme s ním mluvit .

2014-11-11 22:03:06

Je pravda, ze pokud to honis 160 tak to tam proste tece. Ja nikdy neumel jezdit na spotrebu, ale po praze zatim jezdim za 9. Jenze ja bych dal do tabulek mesto/mezimesto/prumer plus praha kolony. Sice mam najeto 2300 ale nejak neverim ze se v praze dostanu po 8 je mi lito...

MAX6  
J.
2014-11-11 22:13:42

frankieboy: Tyhle věci ohledně spotřeby jsou vždycky hrozně moc sporný. Jeden den je hezky,teplota okolo 7°C,na všech křižovatkách zelená,jedu sám,vítr žádnej a projedu Příbramí za 5 litrů. Druhej den jsem vypsichlej z dopravy,stojim na každý křižovatce na červenou, je horko,fouká vítr a ejhle je spotřeba na tý samý trase 8,7 litru.

Ale ať dělám co dělám,tak jsem na tom se SkyActivem minimálně o 2 lity na 100 líp než se starym 2.0FSem a to má G165 o 23kW víc.

Prostě ta stáj koníků něco baští,ale to mě nějak nevadí. Rači ať baští než aby zdechli

2014-11-12 07:55:32

No halvne Diesel ma vic proti nez pro:

Disele je citlivejsi na kvalitu plaiva.U nas aby clovek spis pocital s nekvalitou paliva.

Benzinu to tak neva.

Disel je proste vzdy drazsi na udrzbu,nutne opravy ,repase turba,karbonizace motoru atd.

Disel si diky DPF atd rad usmysli ze nepojede.

Disel si spusti regeneraci kdyz on ma pocit ze to je potreba a nevi ze jedu jen 6km do prace.Co udela parkrat prerusena regenerace je asi jasne.

Suma sumarum sice s benzinem budu jezdit o litr az dva vetsi spotrebu ale bohate usetrim tim ze na bezinak muzu "kaslat" co setyce chovani se k nemu udrzba a nutne opravy/vymeny sou levnejsi a ve finale sem s benzinem provozne levnejsi nez s jakymkoliv dieselem.

Plus pdole me je s benzinem vetsi zabava pri jezdeni.

Tot muj pohled na diesel vs benzin.

PS:u me je to o to vic dano tim ze 80% jizd je Praha kratke jizdy do 10km a 20% delsi trasy jako Nemecko ci po republice.Takze u mne tuplem diesel je nesmysl ten motor by u me trpel.

2014-11-12 08:28:53

stambous: Jako další auto máme Yarise 1.4 D (diesel) od roku 2003 .Nezná servis,hodně let jezdím velice krátké vzdálenosti např do 5km i v zimě a žádný problém.Spotřeba kolem 4l.Měním pouze běžné nálně.Takže se vše nedá paušalizovat.

2014-11-12 12:03:22

rampepurda: Ahoj, predpokladam, ze v roce 2003 jeste DPF nebylo soucasti vyfukoveho systemu a to mozna spoustu veci ulechcuje. diky DPF je potreba menit olej casteji apod., je potreba aby se spravne cistil a na to prave kratke trate nejsou idealni.

Mazda uz u sveho dieselu DPF ma a to bude problem v pripade, ze vetsina cest bude po meste.

2014-11-12 13:11:18

No to mi zase nedá se neozvat. Já na dízlu najezdil asi 200 tis. km. Motorově jsem nikdy nic neřešil, palivo jsem vždy bral značkové (žádné JZD).

Takže jenom abych dodal kontext předchozím poznámkám (nevyvolávám flame, jen bych chtěl uvést i opačnou stránku):

::Disele je citlivejsi na kvalitu plaiva.U nas aby clovek spis pocital s nekvalitou paliva.

Když se nekupují paliva u pochybných čerpacích stanic, tak si myslím, že s tím nemůže být problém. Doporučuju i stanice s takovou tou nálepkou ověřeného paliva.

::Disel je proste vzdy drazsi na udrzbu,nutne opravy ,repase turba,karbonizace motoru atd.

Diesel je dražší na údržbu. Nicméně repas turba, pokud se k němu budeš chovat s láskou (což předpokládám že budeš u nového auta) není na místě. Opět - kupoval jsem ojeté TDI, s 130, zbavoval jsem se ho ve >330, opravu turba jsem neřešil.

::Disel si diky DPF atd rad usmysli ze nepojede.

Na to bych se podíval do dokumentace, moderní auta umí ikonkou říct, že chcou čistit. Když není řidič eman a umožní jim to, tak to není problém.

Pokud budete jezdit 1350 km do Německa po dálnici, považuju to za bezpředmětné.

::Disel si spusti regeneraci kdyz on ma pocit ze to je potreba a nevi ze jedu jen 6km do prace.Co udela parkrat prerusena regenerace je asi jasne.

Viz výše.

::Suma sumarum sice s benzinem budu jezdit o litr az dva vetsi spotrebu ale bohate usetrim tim ze na bezinak muzu "kaslat" co setyce chovani se k nemu udrzba a nutne opravy/vymeny sou levnejsi a ve finale sem s benzinem provozne levnejsi nez s jakymkoliv dieselem.

Tohle si normálně propočítej, je to jednoduchý vzorec, jestli se ti to vyplatí. Mrkni na web na weby ala fuelly.com, mrkni na reálné dlouhodobé spotřeby těch aut (u mě G165 6,3) a počítej. Náklady v prvních letech vyjma povinných výměn by se neměly lišit.

::Plus pdole me je s benzinem vetsi zabava pri jezdeni.

G165 na dálnici bude větší utrpení než s dízlem.

Závěr: zkus si oba motory na dálnici. Obětuj 2x400 na dálniční známku pro ty auta a zkus to a uvidíš. Jestli plánuješ takové nájezdy na dálnici, považoval bych to opravu za velmi důležité si to zkusit.

2014-11-12 16:37:22

Děkuji velice pánové za vaše rady. Na základě jízd a vašich rad se od prosince staneme šťastnými majiteli G165 v té krásné červené metalíze a výbavě Revolution (takže na 18 kolech). Až bude doma, tak mohu vyvěsit foto. Těším se jak malej. Nádherný dárek k Vánocům.

Čest našemu současnému autíkovi Fabii II, který nikdy nezklamal a jezdí také dosud bez chybičky.

2014-11-12 16:38:05

Apropos, co do toho lejete? 95 nebo 98?

2014-11-12 16:52:06

Tak gratulace ke koupi vozu ! Jinak dnes jsem jel novým služební aurisem po dálnici a koukal jsem na to jak to točí. Při 130 nad 3000 také, tak bych tipoval 3100-3200 na šestku, při 160 srovnatelně s G165 okolo 4000, takže žádné dramatické rozdíly. Safra rozdíl je v tom, že když ve 130 na šestku v Aurisovi sešlápnu pedál na podlahu tak se nic neděje, v M3 to táhne jak blázen. Podvozek trochu méně hlučný, ale na úkor jízdních vlastností, plave to jak na rybníku, takže už se těším do mé M3. Zvuk motoru něco jako bzučení setrvačníku. Ty auta jsou nesrovnatelné a to mám toyoty docela rád a najezdil jsem na nich mraky km. Spotřeba v aurisovi při 160 okolo 9,5, takže opět žádný velký rozdíl. Auris je 1,6 130 K (stále nevím kde v tom autě jsou).

MAX6  
J.
2014-11-12 16:58:13

vladimír76: do nějakejch 4000km jsem dával 95 od tý doby dávám 98/100

2014-11-12 18:16:45

max6: Proč až po 4 000 km, pro mě nezasvěceného, prosím?

2014-11-12 20:30:07

engin: no ja mam osobni zkusenost se sluzebni Subaru Impreza 2L TD a Passat 1.9 TDI.Pri stejnem stylu jizdy jako s moji Mazdou 6 G165 jede Subaru za 11L,Pasovec za 10,5 na 100 a moje Mazda ted za 8L na sto.Vzdy porovnavam jizdu sluzebka do Mnichova.Nejak tam tu usporu nevidim.

Na nemeckejch dalnicich samozrejme se neplizim 120-130 ale nad 160km/h.

AD turbo,jak si spravne napsal musim se k tomu chovat.Jenze mam auto abych s tim jezdil a nmeusel resit vecikolem jako ze turbo s emusi dochlazovat a jine zbytecne zdrzujici veci.Opet s benzinem bez turba neresim a nemuim.Zase plusove body pro benzin

Ad DPF,mohu te ubezpecit ze firemni PAsovec rv 2010 zadnou kontrolku ktera by rvala hele potrebuju regeneraci nema.Proste kdyz usoudi ze je potreba tak ji spusti.Co mi manik v mazde rikal tak ty to taky nemaj proste pocitac usodi a provede a majitel to pak odskace.Sef ma AUDI Allroad 2013 a taktez zadnou kontrolku nema a regen se pusti jak si usmysli.

Dekuji nechci.

Pripadu "spokojenych" majitelu ktere DPF odstavilo je na muj vkus napric znackami moc.

Ad utrpeni na dalncic.Jake mas konkretne na mysli?

Ad palivo.Mno uz sem osobne v MAzde potkal zakarbonovane diesely a majitele se dusovali ze berou jen u znackovejch benzinek.Kdyz vidim jak majitele lejou do paliva co se jim zamane aby vydelali tak si iluze o kvalite diesel i u Benziny ci OMV iluze nedelam.Jeto bohuzel o pronajimateli benzinky a co tam chlapci po nocich delaji je nekdy zver.Nabidek na levnou naftu od lidi z OMV je prilis na to abych veril ze palivo pouze kradou a nedolevaji rozdil necim jinym aby seto nepoznalo.

Pancovanej benzin je mensi zlo nez pancovana nafta byt za oboje bych sekal ruce.

Zkusil sem oboji a pro mne osobne vysel benzin ve vsem lepe nez diesel.Pokud to ma nekdo jinak proc ne.U mne ovsem je volba jasna.Stigmatem ze jedine diesel v kombiku je to prave nejsem zatizen

PS:kdyz mi dealer rika ze benzin je na udrzbu a nakladove vyhodnejsi nez diesel tak asi zrovna taky neni hnan touhou prodat benzin kdyz se oboje Mazdy prodavaji velice dobre.

Takze nebrat jako flame jen rikam jak to vidim.

PS2:a stejne nafta patri do kamen a ne do auta.Tak

2014-11-13 06:47:22

Ok, tak

a) Vladimírovi gratuluji k rozhodnutí a teda teď musíš přežít tu nenáviděnou pasáž čekání, než bude auto před barákem

b) Stambous: No, zjevně máme na některé věci jiné názory, proto to nechme dalším, ať si udělají vlastní názor, přesto 2 věci bych zmínil

1) Můžeš mi opravdu potvrdit, že při tempomatu na 160 ti G165 žere "jen" 8l/100? Já teda běžně s tempomatem takhle vysoko nejezdím a v nejbližší chvíli to vyzkouším, ale vzhledem při tempomatu na 140 to stoupá už někam na 7,6/100, tak tohle mi působí dost nevěrohodně. Mám divný motor nebo do toho liju divné PHM?

2) Dochlazování turba nezdržuje Jestli poslední minutu pojedeš na dálnici místo 160 jen 90, ztratíš tak tu minutu a to asi nemůžeme brát jako zdržování, ne? Já myslím, že ani normální motor není nadšený, když ho z 4000 ot. z fleku vypneš.

3) PDF. Jasné, Pásovec nemá. Tohle byla poznámka na Vláďu, ať se podívá, jestli Mazda má

4) No a ad to utrpení, je to furt totéž. Kdyby to auto mělo normální 6stku, bylo by ještě o třídu jinde a spousta recenzentů by neměla o čem psát.

Nafty je do kamen škoda, patří do Zetoru, aby nám nezdražovali benzín


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9 ......... 22