Fórum - Téma


Motor - benzín


Fórum 3 III BM Motor - benzín

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 22

2014-11-05 11:57:04

max6: ahoj, poslední dobou jsem neměl čas na forum a teď koukám že tě to potkalo taky! Už jsi něco zjistil? Já to slyším lehce i za jízdy, ale mám už na to citlivej sluch , pomůže jenom hudba

MAX6  
J.
2014-11-05 12:03:34

zdenooh: Včera jsem se konečne dokopal k tomu objednat olej,takže počítám že buď v pátek bych se na to vrhnul a nebo v pondělí. Dám pak hnedka vědět a pokud si nezapomenu mobil,tak i nějaký foto.

EDIT: Nebo počkej. Zrovna mam prd co na práci,tak na to kouknu a dam info hned.

MAX6  
J.
2014-11-05 14:08:53

Hotovo,omlouvám se za zdržení.

Takže jsem to vyčistil, namazal a skřípání je fuč. Stačilo sundat kryt motoru, odtáhnout respektive zamáčknout spojkovej váleček, pak vzít hadřík s odmašťovadlem a tu hlavičku a dosedací plochu na vidličce očistit. Pak jsem to malinko máznul trošku kvalitnější vazelínou (kvalitnější než krém na boty ) a hotovo. Teď při sešlápnutí a pouštění pedálu je krásný ticho.

Jen jsem si všimnul že skřípe samotnej přítlačák, tak jsem s tim chtěl taky něco udělat, ale ať jsem hledal jak jsem hledal tak jsem na spojkový skříni nenašel odtokovou dirku, takže jsem se na to vyprnul, protože kdybych tam něco fouk, tak to nemá kudy vytýct ven. Naštěstí tenhle skřípot je slyšet pouze když jsem byl hlavou u motoru, takže to v podstatě slyšet neni. A hlavně u těhle origo spojek jsou tyhle extravagantní jevy vlastně normální.

2014-11-06 07:29:03

max6: Hm, no vidíš, mne to nepomohlo, sice jsem to namazal jenom litným mazacím tukem, ale to by mělo stačit a nic, asi to zkusím pro dobrý pocit ještě jednou, ale pochybuji, na tom není snad co zkazit

MAX6  
J.
2014-11-06 07:56:02

zdenooh: taky jsem použil NLGI2, jen mám vyzkoušeno že tenhle docela dost vydrží.

2014-11-11 10:46:47

Ahoj lidi, jsem zde nový a přeji vám krásný den. Nevěděl jsem, kde se zeptat a když se zde bavíte o motorech, tak mi to přišlo nejblíž. Jdeme se ženou do nové Mazdy 3 HB a vybíráme mezi 2,0 G165 nebo 2,2 D150, oba v manuálu (výbava Revolution). S Mazďáckými motory je to pro nás zcela nová zkušenost (dosud Škodovka 1,4 16V). V čem jsou dle vás uživatelské výhody a nevýhody těchto motorů ve srovnání, prosím a nemyslím tím krouťák, spotřebu a váhu (to jsme si samozřejmě zjistili). Spíš se ptám na takové ty provozní zkušenosti (zahřívání, hlučnost, spolehlivost, apod.). Předem děkuji za vaše poznatky a příspěvky.

2014-11-11 13:06:44

G165 je definitivně jednodušší a spolehlivější motor než D150 už jen z principu konstrukce. Zvýšenou spotřebu paliva (o litr až dva) je ovšem potřeba brát v úvahu při plánovaném km nájezdu. G165 není motor na rychlé přesuny v levém pruhu dálnice 170 km/h, to si o nějaký ten benzín řekne. Hlučnost je podobná, zahřívání pochopitelně rychlejší u benzínu, což souvisí s jeho nižší tepelnou účinností, diesel je nevhodný pro provoz na krátké trasy.

2014-11-11 13:31:39

shr3k: Děkuji. Co tak bývá nejčastější vadou u těch D150? Mám zkušenosti, že motory od různých značek mají různou frekvenci poruch a i typů poruch. Je u té D150 něco, na co si vysloveně dávat pozor? Jezdíme často do Německa, proto o něm uvažujeme. Jinak se nám líbí ta G165 pro svou....hravost.

2014-11-11 13:51:07

Já tu znovu zmíním, že G165 má fakt krátké převody a pokud jezdíte do Německa z dálky a po dálnici, neváhal bych a šáhl bych po dízlu. Ten rozdíl spotřeb tam bude výraznější (G165 si na dálnici vezme přes 7 litrů). Nebo G120?

2014-11-11 14:14:23

engin: Děkuji. V G120 jsme jeli a zdála se nám taková trošku mdlá (nejelo to pocitově tak, jak se říká). Proto zvažujeme dvě vrcholné motorizace.

MAX6  
J.
2014-11-11 14:20:34

vladimír76: Jen si dávej pozor,když si půjdeš takhle půjčit auto,tak kolik má najeto. Teď když mám skoro 12000km,tak musim říct,že ta G165 bylo do nějakejch 3000km úplně mrtvá a pak se teprve začínala rozjezdívat. Takže jestli jsis půjčil G120 a měla najeto do 5000km,tak určitě ještě nejela na plnej výkon.

Byl jsem se svojí G165 ve španělsku (celou cestu po dálnici) a absolutně v pohodě a i spotřeba super,ale je tam opravdu znát,že to zpřevodování bylo myšleno na jinak. V tomhle by třeba ta G120 mohla bejt podstatně lepší na ty větší dálky v dálničnim provozu.

O naftě nevim jak jezdí nebo nejezdí,ale rači jsem jí nechtěl.

2014-11-11 14:31:41

vladimír76: Při každém startu vypnout tlačítkem i-STOP, měnit olej po 15000 a venčit DPF, nic víc pro D150 udělat nelze.

2014-11-11 15:04:27

max6: Zkušební jízda na předváděčce a ta určitě neměla ve chvíli, kdy jsme s ní jeli ani 1 500 Km. Díky za rady. Hodně pomáhají utřídit si myšlenky. Zítra jedeme vyzkoušet právě tu D150. Pak už se rozhodneme.

2014-11-11 17:01:47

vladimír76: Určitě G165, ten motor je natolik dobrej, že nemá cenu přemýšlet o naftě:) Jezdím po dálnicích cca 50% času za volantem a i přes vyšší cestovní tempo nepozoruji výraznější spotřebu, dlouhodobý průměr mám 6,9 po 12 tisících a to holku nijak nešetřím. Dávám pravdu Maxovi, ten motor se rozjede a sedne si trochu později, ale pak to stojí za to:)

2014-11-11 18:48:14

motion: A co hlučnost. V několika testech říkali a psali, že to na dálnici hodně točí a pak se to projevuje vyšším hlukem dovnitř (3300 ot./min. při 130 Km/h). Jen se ptám na zkušenosti. V Německu pak jezdíme po dálnici i 160. Proto se ptám.

MAX6  
J.
2014-11-11 18:51:01

vladimír76: Hlučnost je spíš od kol,teda spíš přímo pneumatik. Záleží na co je člověk zvyklej. Mě to teda přišlo tichý i ve 190,ale člověk co měl předtim Lexuse si asi urve uši. Rozhodně to neni nic co by vadilo a jestli mslíš přímo hlučnost motoru,tak ta je i ve vyších otáčkách nízká.

2014-11-11 19:17:49

max6: Opravdu díky. Zítřejší jízda samozřejmě rozhodne, ale Vaše rady a zkušenosti jsou velmi užitečné. Zejména ohledně té G165. Tu jsme bohužel neměli možnost prohnat po silnicích.

2014-11-11 19:24:21

vladimír76: Hlučnost není vůbec tak strašná, jak se píše, v Leonu je to úplně to samé pocitově a tam to nikdo nekritizuje:) Mně přijde, že to kritizují setrvačností... Oproti Mitsubishi, co jsem měl předtím je to limuzína. Jezdím taky do DE, v neděli ve 219km/h se dalo konverzovat za mírně zvýšeného hlasu, při vyšších rychlostech spíše člověk vnímá aerodynamický hluk a hluk od kol než motor. V Mitsu jsem nad 200 už musel řvát a rádio ztrácelo význam:)

Nejlepší je si to ale samozřejmě vyzkoušet, záleží s čím jezdíš teď?

2014-11-11 19:44:44

motion: Teď? S Fabií II 1,4 16V, atmosférou a nutno dodat, že jsem s ní spokojen. Možná je to štěstí, ale za 7 let se nic neporouchalo, kromě maličkostí, které šli snadno opravit (např.: roletka v kufru, kontakt mezi kabely pod palubkou a to je vše). Je mi jasné, že to bude něco úplně jiného. Právě proto se ptám, ať nezvolím jako pitomec něco, co bych pak úplně litoval. Přeci jen je to auto o nějakých 230 tis. dražší.

2014-11-11 19:47:19

motion: Apropos, jak to ve 219 km/h, když to má maximálku 210 km/h? Jen tak čistě ze zájmu .


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 22