Fórum - Téma


Motor - benzín


Fórum 3 III BM Motor - benzín

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 22

MAX6  
J.
2014-09-17 23:06:42

Pokud by někdo neměl zkušenost s výměnou oleje a filtru a dělal to poprvé,tak tady je taková pomůcka z workshopu.

K utažení olejovýho filtru nepotřebujete momenťák,ale stačí dotáhnout rukou.

2014-09-29 19:18:21

Tak jsem se dnes hecnul a zkusil poštelovat řazení podle TSB co jsem dal do témy. Podle toho postupu se nic nezměnilo, tak jsem to potom sám posunul o jeden závit a mám dojem, že je to trochu lepší.

2014-09-29 19:56:59

zdenooh: ja smekám som automechanik pôvodným povolaním ale netrúfol by som sa vŕtať v riadiacích tyčiach a niečom podobnom.Na Š105 som si robil prakticky všetko, výmenu lamely spojky,brzdy a motor ale na tomto skvoste posledných technických noviniek si nerúfam skoro nič.Však máme garanciu a všetky nedostatky sa riešia na garančných prehliadkách tak prečo robiť veci ktoré majú robiť iný a kord keď si to platíme vo forme záruk.

2014-09-29 20:30:39

forester: je to v podstatě dost jednoduché, chtěl jsem to zkusit a v servisu se vyjádřili, že je to normální, nemám chuť se s nima hádat, někdy jindy, ten čas určitě příjde

2014-10-03 21:51:54

Někdo tady řešil při jaké teplotě chladící kapaliny zhasne modrá kontrolka na přítrojovce.... Zkoumal jsem to teďkom dva dny pomocí aplikace Torque Pro a vychází to přesně na 55°C. Pokud je možnost mít tam při zhasnutí kontrolky 5. převodový stupeň, dosáhne voda teplotu 90°C cca do 4 min (při venkovní teplotě 10°C)....

2014-10-03 22:42:01

Tak to je super údaj ten vývoj sa pohol poriadne dopredu, na takej Š105 som presiel 25 km a potom som citil že to začalo kúriť

2014-10-04 12:30:16

Ahojte, mam problem s vibraciami od motora na volnobehu, ale iba ked je zohriaty motor. Otacky najprv kolisu a potom padnu na cca. 550 - 600 a zacne vibrovat cele auto. Bola som s tym v servise breclav, ale zbytocne, lebo diagnostika nehlasi ziadnu chybu a cital zive data pocas chodu motora, na moje naliehanie nahral video a poslal do prahy. Odvtedy uz je vyse mesiaca a nic, neberu telefony a ani na email neodpovedaju. Nie je to nejake vyrazne vibrovanie, ale je neprijemne a hlavne to nerobilo do nejakych 2000 km najazdenych, az potom. Teraz mam cca. 8700 najazdenych. Motor taha pekne, ziadna zmena. Na budikoch nesvieti ziadna kontrolka a ano, skusala som natankovat aj 98 benzin, ale ziadne vyrazne zlepsenie. Vibruje to, ci ide klima alebo nie. Jedine, ked dam ofuk celneho skla, tak zvysi otacky a zmizne vibrovanie, ale po chvilke zase spadnu. Uz som zufala, mate nejake napady co to moze sposobovat? Alebo poradit mazda servis, kde mi aj skutocne pomozu a budu hladat chybu? Mam motor G120.

2014-10-04 15:38:16

danka: ja som takýto problém mal, keď som vlastnil benzínové auto inej značky. Pri 8700 km by som ten motor už trochu prehnal svižnou jazdou. Uvidíš, tomu motoru to prospeje.

2014-10-04 22:37:58

Laci113: aha, tak tu "sviznu" jazdu som uz parkrat skusala a nic. Podla mojho skromneho nazoru som vyhnala vsetkych pavukov z vyfukov a nepomohlo. Ja si skor myslim, ze by to chcelo upgrade softu v RJ, ale este ziadny nie je. Tak cakam na ine napady.

MAX6  
J.
2014-10-04 23:27:22

danka: zkus udělat reset řj, pak najezdi aspoň 20km ve všech otáčkách (samozřejmě se zahřàtym motorem) a uvidíš jestli to pomůže nebo ne. Nezkoušela jsi nějaký ptákoviny typu E85, aditiva, čističe atd....? Zkoušela jsi proměřit jak moc nabitá/vybitá je baterie nebo jí rovnou nabít?

2014-10-04 23:51:15

danka: Zdravím. Tuto závadu jsem popisoval u M 3 2,l /111 kw/

Byl to vadný egr. ventil. nebo bude-li v pořádku nutno nastavit

v řídící jednotce ot. volnoběhu na 750-780./ po prohřátí motoru /

/u egr ventilu může být vadná mechanická část a elektro část je v pořádku

a na testu to nevykazuje závadu./ Otáčky volnoběhu motoru

bez spuštěných spotřebičů správně 750 za min./ to by značkový

servis měl řešit - když jsou pod tuto hranici jako závadu.

MAX6  
J.
2014-10-05 00:00:22

Samozřejmě mě opravte, ale SkyActiv benzín má EGR ventil ??? Já žil v domnění, že tuhle kravinu vyhodili.

V řj musí být nastavený správný otáčky volnoběhu už z fabriky a proto bych volil jen ten reset případně zkouknul baterku a pak pokračoval dál. Občas ty "mechanici" udělají jen to že přes PC přizvednou otáčky třeba jen o 50-100 aby dali motor do většího výkonu a na příčinu proč to v normálnim volnoběhu klesá na "nenormální volnoběh" kašlou.

2014-10-05 01:11:16

max6: Zdravím, nevím zda poslední M 3 má egr ventil

který zabezpečuje chod motoru ve volnoběhu. U předešlé verze

to tak je . Závada která je zde popisována nebyla odstraněna, tak

hledám a špekuluji čím to může být. Jak je popsáno tak

mechanici na původ závady nepřišli a o tom zda srovnali otáčky

také není zmínka. Důvodů proč jsou nepravidelné otáčky

ve volnoběhu může být mnoho. / od špatného paliva, závady v sání,

v elektronice atd. a tak záleží na mechanikovi aby je postupně vyloučil.

Ze své zkušenosti na mé M3 byly vibrace nepříjemné a značné , servisu trvalo

2 dny než na to přišli čím to je./ dokonce vypustili veškeré palivo a dali tam

své- značkové - tím to však nebylo /

2014-10-05 08:38:52

danka: túto závadu som mal na motocykli Honda keď som natankoval Lukoil a aj Nissan Almera,vždy som sa odpálil do Rakúska a tam som natankoval Eni alebo Shell t.j benzín z arabskej ropy a nie ruskej a potom nasledovalo to vypálenie na dialnici a bolo po probléme a odvtedy to praktizujem stále a na SK tankujem iba vynímočne.Možno ptákovina a možno sa niekto bude usmievať ale je to tak.

2014-10-05 10:13:17

Dakujem vam vsetkym za rady a napady. Kiez by mechanici v mazda servise boli ako vy. Tak idem najprv vyskusat ten kvalitny rakusky benzin, ak nepomoze potom odpojim baterku na 10 min., a ak ani to odpojenie nepomoze, pojdem este raz do servisu. Len neviem ani ja, ci ma egr. vie mi to niekto zistit? Vopred dakujem.

2014-10-05 11:40:07

danka: Držíme palce Danka,aby sa ti to podarilo tú poruchu odstrániť či už nejakou hore spomínanou metódou alebo v servise a nezanevreš na Mazdu.V servisa sa nenechaj odpinkať nech to poriešia k tvojej spokojnosti.

2014-10-06 08:39:02

danka: mě to jednou udělalo na minulým autě (ford mondeo), na vině bylo nekvalitní palivo, po načerpání u jiné stanice se to hned zlepšilo.

2014-10-06 12:33:24

Ahoj, tak přidám ti zkušenost.

U zahřátého auta se mi stává, že (když výjimečně ne-i-stopuju), tak volnoběžné padnou tak k 900 a po chvilce začnou klesat až na těch 500. A právě při přechodu někdy 600-550 se auto rozechvěje a rozdrnčí.

Ale dál jsem to nezkoumal, protože

a) nevím proč, ale někdy to auto zase hned "přidá" na 900 (a za chvilku se to opakuje, ale to už většinou někam jedu)

b) na těch 500 to zůstane a tam už to nepozoruju.

Zkusím odsledovat, jestli je to palivem, beru pravidelně jen na dvou místech, tak třeba to bude jejich rozdíl mezi a/b)

Ale hádám, že moc jsem ti nepomohl, až na vědomí, že v tom nejsi sám.

MAX6  
J.
2014-10-30 22:03:50

ZdenoOH: Tak mě to začalo taky skřípat při sešlápnutí spojky. Je to slyšet jen když stojim,při jízdě to neslyšim ani nikdo jinej koho jsem vezl si toho nevšimnul = je to slabej zvuk/hluk. Takže za cca týden budu měnit olej,takže sundam spodní dekl a kouknu na ten spojkovej válec co se tam přesně děje a dam report jak jsem to spravil (doufám spravil )

2014-10-31 23:52:19

max6: Sem zvědav na co přijdeš, trochu mě děsí, aby se z toho auta nestal skřípoš a tak brzy.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 22