Fórum - Téma


Motor - benzín


Fórum 3 III BM Motor - benzín

Informace o modelu: Mazda 3 III BM


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 22

2014-09-17 19:41:48

motion:

motion, 2014-06-19 22:32:09 napsal:

Měnil z Vás někdo olej a filtr po záběhu, nebo jste to neřešili?

2014-09-17 19:49:38

motion: podívej se do fora,už se to řešilo

2014-09-17 19:53:31

rampepurda: cituješ hodně starý příspěvek, máš pravdu, už jsem to tu řešil, vyměnil jsem při 2 tisících a doporučuji všem po zajetí zajet na výměnu:)

MAX6  
J.
2014-09-17 19:56:54

zdenooh: No je divný že to přestalo a najednou znova začalo a další namazání nepomohlo. Zkoušel jsi tu hlavičku a dosedací plošku otřít hadříkem ? Jen jestli tam nezůstal nějakej bordýlek kterej i po promazání znova začne drhnout mezi tou vidličkou a hlavičkou.Ono se občas u starších dílů stává,že když se tyhle dvě dosedací plošky vysuší a začnou o sebe třít,tak ta vidlička bejvá nastříkaná (na černo) a ta barva se lehce odloupne a už to není hladký a musí se to buď pořádně otřít a nebo lehoucne vyhladit a pak znovu namáznout,ale fakt nechápu u takhle mladýho auťáku. Kdyby to lítalo někde nějakejch pár tisíc kilometrů v zimě/soli/bordelu bez toho spodního krytu,tak se zamhouřenym okem řeknu "možná"

Jako je ještě možnost,že vrže samotnej ten spojkovej váleček,protože pod tou gumovou prachovkou je taky vazelína,ale jako u auta i kdyby 3 roky starýho by se tohle vůbec nemělo dít,kor když ten spodní plast pod motorem je fakt obří a chrání tyhle díly před povětrnostníma vlivama docela hodně.

Pak je tam ještě možnost že by to vycházelo přímo z ložiska na vydličce,tam by se dalo stříknout taky nějaký mazadlo,ale jako prostě to u novýho auťáku nesmí se vůbec dít. Tohle se namaže jednou a pak až když se mění spojka.

Ale jestli to přestalo po prvnim promazání,tak se tam buď dostal nějakej bordel a ten tam skřípe a nebo je to v tom samotnym spojkovym válečku.

2014-09-17 20:06:15

Otazkou je jak to konstrukteri v Mazde vymysleli... pokud je tam spoj ocel-ocel, muže to po vyschnuti maziva zacit skripat... podle me by v tomhle miste mil byt nejaky mosazny nebo teflonovy kroužek, ktery by plnil smomaznou funkci (casem to bude nejspis home-made reseni)

MAX6  
J.
2014-09-17 20:09:09

Jako fakt nechápu s timhle u mě byly auťáky 7 až 15let starý. Očistilo se,namázlo se a "světovej mír". Zase jak jsem psal,tak tohle skřípání je asi tak 10% toho jak to dokáže skřípat když už je to fakt hodně vysušený a vydřený.

2014-09-17 20:17:30

max6: já to prostě taky nechápu, jako, tam, kde jsem to dělal, zrovna úplné ticho nebylo a byl jsem sám, ale prostě jsem v tu chvíli nic neslyšel z kabíny, a právě že u novýho auta? spíš to bude něco jiného, třeba ten váleček, ale já tyhle věci nikdy nerozebíral, tak opravdu spoléham jenom na rady, stejně to už nechám na servis

MAX6  
J.
2014-09-17 20:28:47

zdenooh: No jako máš záruku,takže asi není co řešit,ale jestli si chceš hrát,tak můžeš ještě zkusit svlíknout tu prachovku na spojkovym válečku,prdnout tam vazelínu a zahejbat s tou hlavičkou spojkovýho válečku dopředu a dozadu (zasunout a vysunout) aby se trocha prmazala ta její tyčka.

Prostě,řekni někomu ať ti sešlápne spojkovej pedál až na podlahu. Ty když budeš koukat na tu spojkovou hlavičku a vidličku,tak uvidíš,že ta gumová varhánková prachovka co je na tý vidličce se roztáhla. Tak teoreticky (tohle nevim přesně u M3BM) by měla jít z jedný strany ta prachovka stáhnout.Respektive by měla jít stáhnout z těla toho spojkovýho válečku (to je ta strana do který ta hlavička zajíždí když se pustí spojka). Normálně jí rukou svlíkneš,napatláš tam vazelínu,znovu navlíkneš tu gumovou prachovku a parkrát pomalu sešlápneš a pustíš spojku aby se ta tyčka promazala.

Narovinu říkám,byť jsem měl ten dekl motoru sundanej,tak tohle jsem prostě nezkoumal a beru to z pohledu všech předešlejch modelů.

2014-09-17 20:29:23

jo, tu prachovku jsem v zoufalství taky stáhl ale nic. Je to, jak popisuješ.

ještě mne napadlo, možná blbost, co kdybych něco vložil mezi tu hlavičku a vidličku, abych vyloučil 100% tuhle možnost? Až tak pečlivě jsem to totíž nečistil. Jenom nevím co...

MAX6  
J.
2014-09-17 20:31:03

zdenooh: Něco měkounkýho můžeš,ale čistě jen pro ověření a ne pro jízdu.

Ještě koukni o patro vejš,hodil jsem nějakej popis toho promazání spojkovýho válečku

2014-09-17 20:35:31

max6: zkusím tam zítra něco dát, uvidíme....upravil jsem předešlou odpoveď

2014-09-17 20:49:31

zdenooh: čo tak ísť do servisu a nechať si to vrzanie spojového pedálu opraviť?Ja neviem ale každý sa snaží mať tú predĺženú zaruku a mať všeliaké poistky od výmyslu sveta a potom keď dojde k poruche alebo poist.udalosti tak sa snažíme poruchu opravovať svojpomocne a udalosť riešiť vyplatením sumy aby sme nestratili spolúčasť a benefity.Je to trochu zvrátená politika nie?A teraz do mňa ale ukameňovať ma nemusíte

2014-09-17 20:55:06

forester: ale jo, ale taky bys to zkusil sám, kdyby to byla mohla být jenom taková prkotina, než najezdit cca100 km, bohužel, není to ono, tak zbývá jenom servis

MAX6  
J.
2014-09-17 20:59:12

Já žádnou spešl pojistku ani spešl záruku nemám a ani nechci. Na autě si dělám věci sám ze tří důvodů:

1) proč bych měl jezdil kvůli ptákovinám do servisu,strávit tam celej den (projeb peníze který jsem mohl vydělat v práci),když můžu pohnout prstem a udělat to během chvilky - zrovna nebavíme se o sundání hlavy motoru a do servisu můžu zajet vždycky

2) práce šlechtí a aspoň vim co jsem si na tom autě udělal,zároveň se něco přiučil

3) moc nevěřim ostatnim mechanikům,když se jedná o můj osobní stroj a není možnost bejt 100% času s nima (byť jen koukat co dělaj) Pár servisů v akci jsem už viděl a když v jednom nejmenovanym autorizáku šli na moje předchozí auto flexou a autogenem jen proto že neměli dostatečně výkonou pneumatickou pistoli na povolení šroubu (nám se v tu dobu odporoučel kompresor na vzduch),tak to ve mě takymoc důvěry nevzbudilo.

Nevim proč by tě někdo měl kamenovat. Ke mě jezděj lidi si nechat vyměnit žárovku nebo xenon což trvá třeba ukrutnou 1 minutu (u obyč žárovky),takže já nikoho nesoudim. Jen jsme na fóru a bejvalo tu zvykem že sem lidi psali aby dostali radu jak si udělat věc sám a ne aby dostali radu: "Zajeď si do servisu". To by jsme to tu mohli zabalit a jít koukat na televizi

2014-09-17 21:12:00

max6: právě, nejsem mechanik a, bohužel, v mládí jsem neměl tu možnost, jak se říká, přičichnout k benzínu, ale od kdy mám auto, baví mně si udělat něco sám, vše podle návodu z netu, co zmůžu, to zmůžu, zbytek servis, doteď to síce byli jenom ojetiny, ale i u novýho, pokud je to prkotina, kterou i já zvládnu, tak proč ne?

forester: jseš na řadě

MAX6  
J.
2014-09-17 21:15:17

zdenooh: Ale i to je super 1424* Děti si hrajou s legem,tak proč by si dospělí nemohli hrát s něčim věčim.

2014-09-17 21:29:34

max6: i muži mají své dny

necháme to koňovi, ten má větší hlavu

2014-09-17 21:39:59

Když jsme u toho motorového prostoru... Všichni co jste měnili olej... a svepomoci (davat 3,5 tisice za servis se mi nechce).... jaký olej jste tam nalili? Castrol? Dexelia? A jaký je kód olejového filtru?

MAX6  
J.
2014-09-17 21:48:09

hanocri:

myslíš origo filtru ? To by mělo bejt - PE01-14-302 (neni to 100% údaj,páč si to nepamatuju)

pokud bys chtěl třeba od K&N tak HP-1008 (pro zasmání stejnej K&N kód jako u 2.0FS 1992-2003)

a filtr je patrona, NE vložka

Jakej olej,bych tu asi neřešil. Jednak mě to nepřijde jako moc vhodný vlákno,navíc se to tu řeší už třeba u CX5 a GJ kde jsou stejný motory a hlavně tu někdo něco řekne a 20 lidí to tu zasype,že tam leje něco blbýho. Navíc ty nejběžnější typy a viskozity olejů a jejich náhrad (myslim náhrady za Mazda Original Oil) jsou napsaný v manuálu. Pokud jezdíš nějak jinak než uvádí EURO norma tak pak se dá debatovat o jinejch viskozitách.

2014-09-17 22:30:03

hanocri: Vyšlo mě to na 2 tisíce v auto palace a máš o tom záznam v servisce, což druhý majitel jistě ocení.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 22