Fórum - Téma


Motor BA 1.5i DOHC


Fórum 323 IV BA / BH Motor BA 1.5i DOHC

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2008-09-29 12:20:49

Mohl byste mi někdo poradit? Motor ráno po nastartování nedrží otáčky, bez problémů naskočí na cca 2000 otáček a zhasne. Pokud ho držím plynem a párkrát přidám začne normálně držet na cca 1600 otáčkách, po zahřátí klesnou, ale i u zahřátého motoru drží na 1100-1300. Jinak auto jezdí bez problémů, motor "tahá" výborně.

2009-08-05 00:03:08

to je dost tezky, ale muze to treba delat cidlo teploty motoru nebo lamda, ale mas dost vysoky otacky ve volnobehu, meli by se pohybovat kolem 700

2009-10-17 13:35:50

Hele ja kdyz nastartuju rano taky mi tohle dela ze vyskoci otacky na 2000 ale mne pak spadnou,mam taky 1.5i DOHC,to je normalni motor se chce zahrat na svoji teplotu ale potom se drzi na 800-1000.A co se tyce toho zhasnuti motoru to fakt nevim.

2009-10-17 19:45:45

s tím nastartováním mám taky problém,mě to vyleze až na 2700otáček a pomalu to klesá,neví někdo čím to jee??motor stejný 1.5

2010-07-19 18:21:13

Toto je naprosto normální, ať je teplo nebo zima, motor při nastartování jede na obohacenou směs, řídí se to podle teploty motoru, po zahřátá otáčky klesnou. Pokud se však motor zakucká a zhasne i po zahřátí, tak hledej chybu v rozdělovači, v kabelech svíček a svíčkách. Čím kvalitnější svíčky tím lepší starty, dokonalejší prohoření směsy, lepší výkon i emise. Nemá proto smysl kupovat nějaké levné prskavky nebo předražené super závodní svíčky. (čím víc hrotů, tím lepší a čím odolnější materiál elektrody, tím ještě lepší). Samozřejmě, že může být závada i jinde, váha vzduchu atd... tady lze již hodně teoretizovat.

2010-07-24 13:48:56

Mám podobný problém, když se motor zahřeje na provozní teplotu, kolísají mi otáčky. vždycky spadnou třeba na 200 a pak asi jednotka sama přdá plyn a vytelí na 1000 a takto se to opakuje pořád dokola, slyšel jsem už hodně teorii, ale zajímalo by mě, jsetli s tím nemá nškdo zkušenost. Předem děkuji za rady

2010-07-24 14:16:45

Příčin může být mnoho. V první řadě to moho být svíčky (zanesené jiskřiště, opálené elektrody, proražená izolace...), zkontroluj jejich stav, doporučuji je měniť po nějaké době (podle stylu jízdy resp. výkonovém zatížení uživatelem, typu(kvalitě)paliva atd..) asi tak po 20 až 35 tis km. Každý výrobce garantuje jinou životnost. Dále to může být špatnou kvalitou paliva, což se určitě odráží i na výkonu. Doporučuji vyměnit taktéž palivový filtr, ne každý to dělá a pak se diví, že mu to blbě táhne. Dalším problémem může být rozdělovač, resp, palec rozdělovače. O tomto problému se dá dlouho diskutovat. V první řadě zkus ty svíčky (hlavně nekupuj předražené produkty u kterých platíš 80% za značku a zbytek za výrobek, je spousta renovovaných výrobců, jež prodávají super svíčky za slušné ceny). Čím víc elektrod, tím víc jisker a tím lepší prohoření směsi a vyšší účinnost a nižší spotřeba. Toho se drž. Druhotná záležitost je povrch a materiál, který zajišťuje životnost....


Odpovědět