Fórum - Téma


Motor


Fórum 6 GG / GY Motor

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2009-11-25 11:21:52

Ahoj, měl bych jenom takovej možná i blbej dotaz..Ale i tak se zeptám. Nevíte někdo co to je když mi moje Mazda 6 1.8 r.v. 2007 tzv cvrliká..Přijde mi jak kdybych tam neměl koně, ale cvrčky.... , nevíte někdo co by to mohlo být...Dělá to jak kdy..někdy to běží jak hodinky a někdy to cvrliká jak stádo cvrčků...Je to řemenem.??nebo něco takovýho.???Já nejsem moc technicky zdatnej tak se ptám

doris  
Doris
2009-11-25 12:13:13

Tipovala bych klínový řemen, musí být správně napnutý. Pokud je napnutý O.K. a přesto cvrliká, zkusila bych trochu namazat jeho božnice mýdlem nebo indulonou, nic se tím nepokazí . Nám to pomohlo.

2009-11-26 14:21:07

Klinovy remen ani od motoru to neni. Mam 2.0 benzin (2007) a uz jsem s tim byl 2 x v servisu (AP Sporilov). A zase pujdu, protoze je to tady zase. Projevuje se to pouze pri plne zahratem motoru a na volnobeh Prisel jsem na pricinu sam, a to kdyz jsme dali auto nad montazni jamu., tak jsme pohnuli vyfukem - nevim presne, jak to popsat, ale bylo to od spoje mezi stredni casti a tou casti, kt. usti do motoru. V servisu poprve si mysleli, ze si vymyslim a delali, ze to neslysi, ale nakonec priznali, ze tuto zavadu znaji. Je to nejake konicke tesneni mezi temito dvema castmi. Poprve mi to utahli, podruhe pry vymenili. No a po plul roce zase cvrdlikani, takze o opravdvove vymene tesneni si myslim sve. Ale brali to jako zarucni opravdu, takze toho naposledy vyuziju...

2009-11-26 15:09:29

George, to se spíš ale bavíme o drnčení, které je patrné více v určitých otáčkách, ne? ... Jinak takové to klasické cvrlikání, zvláště patrné při volnoběhu, nebo mírně zvýšených otáčkách většinou bývá nějaká kladka, buď na řemenech, nebo rozvodech /v tomhle případě myslím u rozv. řetězu napínací kl. není/ - napínací kl. klíňáku, ložisko alternátoru, klimy, atd..

2009-11-26 15:20:49

Ne ne, drnceni to neni, vim co myslis. Taky jsem si puvodne myslel, ze je to v motoru, kdyz to zni zespodu, ale neni. Kdyz jsem stal v te jame pod autem, bylo to naprosto jasne. Zkusili jsme lehce s vyfukem zahybat a bylo to. A jak rikam, je to pouze na volnoveh a pri plne zahratem motoru. V servisu kdyz to tesneni vymenili, naprosta pohoda, po pul roce ale opet. Asi nejlepsi je si to poslechnout ve vice lidech, resp. vzit dve auta vedle sebe a poslouchat rozdily..

2009-11-26 16:47:28

Ono vůbec mi připadne, že šestka ve dvoulitru vyluzuje divné zvuky /a to od nova/, sám to pořád poslouchám. Taky řešení výfukového potrubí bez pletence - na to může přijít jedině ........ . Moc by mě zajímalo co tím ušetřili, když místo pletence tam cpou jakejsi konus s pružinou. Co slyším, tak jsou s tím jenom problémy, a když si člověk položí ruku na koncovku výfuku a cítí to chvění a vibrace, tak tohle žádné auto před tím nemělo.

2009-11-26 20:27:58

Mazda 323 C taky nemá v originále pletenec , výfuk se klepe na gumovém uchycení , jinak by zřejmně praskl ve sváru při každém startu.

2009-11-26 20:52:43

Přesně tak, ale smysl tohoto řešení mi celkem uniká. I přes ty gumové závěsy dochází k mírnému přenosu vibrací i u nových aut, zvýšená hlučnost, nemluvě o tom, že když to auto má už pár kžížků, dochází k rapidnímu zhoršení uved. vlastností. Tohle třeba 626ky vůbec neznají, to byly ještě motory, co neslyšíte /i po letech /.

2009-11-27 09:40:23

no to je asi kus od kusu . Auto má 13let a je krásně tiché

2009-11-28 11:05:11

Ta moje taky cvrliká a je to řemen, stačilo ho namazat mejdlem a zvukový projev se změnil a na nějaký čas utichl. Vrací se to spíše když je vlhko, či chladněji. V létě to bylo v pohodě. Řemen by se měl nechat zkontrolovat, případně napnout myslím každých 60tisíc. Výměna většinou nebývá nutná, jak píše doris, někdy stačí mýdlo či indulona. Hlavně to nemazat nějakým olejem či podobnými mazadly, aby řemen neměl snahu prokluzovat!

Co se týče výfuku, tak vím, co jsou to vibrace, užil jsem si je dost. Zhruba kolem 2300 otáček zadunělo celý auto, byl to takovej hlubokej, rezonující a dunivej zvuk. No hnus. To naopak dělalo, když se motor, respektive výfuk více ohřál. Začalo to povětšinou po delším popojíždění v kolonách, kdy se vše samozřejmě víc ohřeje. Co se týče vynechání vlnovce, tak tím Mazda pochybila a když k tomu přidáme rychlost, s jakou výfuk M6 koroduje, máme tu jeden z nejhorších výfuků současnosti

2009-12-02 11:16:11

Každopádně odpovědi sem mi dostalo... A z toho co sem tady přečetl tak sem pochopil že to bude asi ten klínový řemen.....,, dííkec za pomoc..Neboli spíš za potvrzení že tomu tak je..Já měl takovej typ že to bude tohle... Díík


Odpovědět