Fórum - Téma


motor 1,8 FP verze 66kw kontra 77kw


Fórum 626 GE motor 1,8 FP verze 66kw kontra 77kw

Informace o modelu: Mazda 626 GE

Diskuze o vozidlu

1996 626 GE 1.8

1 fotek  |  7 diskuzí

Výkon motoru 66 kW (90 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 840 ccm (112 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, FP.

Mazda 626 1,8 -Prodaná ,nyní jezdím opět v Nissan Primera



2013-10-13 19:20:14

Zdravím vás páni Mazdáci...nevíte někdo rozdíly v motoru 1,8 16 v kod FP a to : rozdíly mezi verzí 66 kw(tu ted mám)

a verzí 77 kw(někdy uvádějí dokonce 78 kw) ..Obojí to má kat,čtyřbodé vztřikování...vzhledově pod kapotou totožné..

V čem jě rozdíl ?? pouze v řídící jednotce a sacím potrubí ??? (takto to má třeba Nissan 1,6 16v).

Díky za odpovědi , prosím vyjadřujte se jen fundovaní opraváři,co s tím máte osobní zkušenosti....

dohadů a hospodských rad už jsem slyšel dost ..

Díky všem

MAX6  
J.
2013-10-13 19:51:36

vasekskyline Ahoj,teď nevim z jakej aut ten motor porovnáváš,ale rozdílů je tam hned několik. Tak asi jako první kterýho si všimneš je že FP v GE má rozdělovač,kdežto FP v GF,BJ nebo Premacy má cívky. Potom je rozdíl v hlavě motoru už jen tim,že díra pro rozdělovač je zaslepená a pak jsou trocha vyvynutější ventily a kanálky. Další jsou vačky,který mají jiný časovaní. No a samozřejmě mapa v ŘJ.

Jinak FP-ček se dělalo mraky verzí: 84kW, 90kW, 92kW, 100kW, atd....

Rozdíly jsou vždycky různý. Už jak jsem psal víše a nebo třeba i v kompresnim poměru (jinýma pístama).

Do roku 1997 se v nich moc nevyznam,ale u pozdějších verzí platilo,že se dal současnej motor překopat na silnější verzi a to jen výměnou dílů. Třeba FS 85kW na 96/100kW stačilo jen vyměnit sacívačku a ŘJ (nebo přemapovat současnout ŘJ). Takže jestli se u GEček dělali několik verzí toho motoru,tak nevidim problém v předělání. Jen co jsem namátkou nakouknul do katalogu,tak to bude ale hodně složitý a chtělo by to znát přesný díly,protože třeba jen pístů se tam dělali 2 verze. Zjednodušeně řečeno by bylo dobrý buď sehnat nějakej článek kde někdo popisuje ty dýly co se musej vyměnit a nebo VIN obou aut a pak to vkatalogu porovnvat.

2013-10-13 23:10:32

max6: porovnávám tento motor v GE,oba mají rozdělovač...Já mám GE 1,8 66 kw r.v. 1996,a zrovna dnes jsem si pořídil jednu 626 na díly a má právě motor taky 1,8 ale v TP 78 kw r.v. 1994. Právě bych to docela rád překopal,

tech 66 kw je takový slabší.Ale jestli ještě nebude třeba problém s imobilizerem,když by se vyměnila řídící jednotka.

MAX6  
J.
2013-10-13 23:13:25

vasekskyline: Pokud máš už komplet motor ze stejnýho auta,tak neni problém.Prostě ho vezmeš a zandáš. Ale určitě musíš přehodit i ŘJ,kvůli jiný palivový mapě. Což bude problém s imobilizérem,ale neni probém ho překopat a dokódovat klíče. Pokud by jsi chtěl přehodit jen ŘJ a zachovat stávající motor,tak by bylo dobrý zjistit (třeba podle VIN) v čem je ten rozdíl. Co jsem zběžně koukal,tak vačky jsou stejný,takže bych jen kouknul jestli třeba nemaj písty jine kompresní poměr,protože tam se evidentně dělali dva typy pístů do těch FP u GE. Pokud všechny vnitřnosti budou stejný,tak bych jen přehodil tu ŘJ a projistotu zajel na válce aby se zjistilo jestli se výkon zvednul a nebo jestli pořád něco chybí. Chtělo by to ale otestovat i současnej motor před změnou ŘJ jestli už něco neztratil.

2013-10-16 11:26:42

max6: To vím že můžu vyměnit celý motor....ale nemám vybavenou dílnu...To třeba u Nissana 1,6 16v,opravdu stačilo vyměnit sací potrubí(ani ne celou hlavu)a řídící jednotku a hned bylo z verze 66 kw , 73 kw..

Tak to by se dělalo snadněji. Jinak v diskusích tu i píšou,že změna řídící jednotky,klidně i mezi 2,0 (FS) a 1,8(FP)

funguje bez problémů.

Tak chlapy,nevíte ještě někdo něco víc ?? Ty rozdílné díly v motorech.

MAX6  
J.
2013-10-16 12:32:47

vasekskyline: Jo to jde přehazovat,ale musí to taky fungovat. To že je kabelář k ŘJ stejná neznamená že to funguje. Pokud máš teda komplet druhý auto tak zkus jen přehodit ŘJ a modul Imobilizéru a někdo ať ti překóduje klíč. Třeba nebude nutný ani přehazovat modul imobilizéru a rozjedeš to jen s výměnou ŘJ na svoje čipy v klíčkách. Za tohle přehození nic nedáš a zvládneš to i před barákem. Pokud chceš opravdu vědět v čem se mechanicky liší ty dva motory,tak mi pošli VIN z každýho auta a já ti ty rozdíly napíšu.

2013-10-16 19:45:10

max6: Motor se mi nechce přehazovat i z důvodu že ten nynější 1,8 FP 66 kw,je ve velmi dobrém mechanickém stavu,tichý ,bez jakéhokoliv náznaku cvakání hydroštelů(ani při startu) a rovněž bez spotřeby oleje...O tom autě na díly co mám moc nevím,a má i vyřízlé VIN(takže ho ani nevím)

Jinak nevím kde se to hledá(ty díly)ale do této Mazdy 626 GE se dávali pouze tyto dvě verze motoru 1,8 FP..

Kdyžtak Ti tedy posílám zprávou ty VIN....Díky


Odpovědět