Fórum - Téma


Motor 1,8 BP DOHC


Fórum 323 (obecně) Motor 1,8 BP DOHC

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé



2007-05-12 16:24:56

Zdarec, chtěl bych se zeptat, jakej je rozdíl, mezi motory 1,8 16V z mazdy 323 BA 84kW a motorama 1,8 z mrkačky, myslím ty 94kW a 103kW??? Jestli ty motory viděl někdo kdo by je mohl srovnat, jestli maj jen jiný řídící jednotky nebo jsou to uplně jiný motory, tak sem písněte. Díky PS: Všechny maji označení BPDOHC, tak co já vím že jo? co kluci v japonsku vymejšleli

2007-05-12 19:38:17

Sou to úplně jiné motory.

Viz fota. Nejsou rozhodně záměný. Že maj stejný značení je pravda no ... kluci to nějak zkazili no. BAčkový motory maj snížený výkon snad kuli spotřebě .... to už je otázka mimo mě

2007-05-12 19:47:42

Jo a zapoměl sem. Sice BGčkovej motor má víc koní ale taky o hafec věčí spotřebu. Pro příklad : na město má BG 10,2 l ale BA 8,1.

2007-05-13 10:17:16

Né že bych si chtěl hrát na chytrýho, ale výkon se myslím nesnižoval kvůli spotřebě, ale kvůli emisím, teda alespoň takhle to je u modelové řady 626, jo a taky by myslím bylo dobré tu napsat kolik má která krouťák. U 626 se třeba snižoval výkon, ale rostl dost krouťák.

2007-05-13 10:44:19

Jo, máš pravdu. Sem chtěl napsat kuli emisím a splet sem se nahoře. Máš pravdu.

BG má krouťák 160 Nm a BA má krouťák taky 160 Nm

2007-05-13 11:03:17

Tak jsou ty motory jiný, nebo ne? Myslím vrtání, zdvihy , kompresní poměry? Maj jen jiný víko ventilů, nebo jsou to uplně jiný motory?

2007-05-13 11:23:28

Jsem to chvylku hledal : Taaaakže BG má kompresní poměr 9,8 , vrtání 83, zdvih 85. BA má 83 vrtání, 85 zdvich a kompresní poměr 9.

2007-05-13 11:38:23

HorysMann: Dík moc!! Tak aspoň už vím kde je zakopaná fena

2007-05-13 11:42:44

Tak možná že ne. Na jiným servru píšou že má BG kompresi taky 9. Zeptám se kámoše, kterej do motorů maká. Až se něco dozvím, tak to sem pak dám

2007-05-13 13:09:39

Já našel že 94kW má kompresi 9:1 a až ta 103kW by měla mít 9,8:1...ale co je na tom pravdy to netuším, nebo jestli tam jsou uděláný ještě jiný změny .....Všude píšou něco jinýho

2007-05-13 13:15:22

To je právě ten problém, že každej píše někde něco jinýho. Počkej na něj a on mi řekne, co všechno je jiný a já to sem hodím. Nebuď nedočkavej

2007-05-13 21:43:55

Taaaakže motor je úplně jinej. Výkonu nedosáhneš jako u BG protože : jina komprese, jiny casovani vacek, jinak spalovaci prostory, jinej tlak benzinu, jinaci chladici a mazaci kanalky,jiny palivovy mapy, jiny cidla, apod...

Výkon je jinej hlavně zdůvodu marketingu. Chtěli hold šetřit

2007-05-14 00:48:08

horysman: aby mohli prodávat auta v evropě, tak musejí splnovat rok co rok přísnější emisní limity, to dosáhneš pouze tím že budeš z motoru ždímat mín koníků, takže žádnej marketing, nutnost chlapče

2007-05-14 17:49:06

Jasně že emise taky mají co do toho kecat, ale BG splnuje EURO 2 a to přestávalo platit až hodně pozdě. Ptal sem se typana na úpravy motoru a ten rozhondě ví o čem mluví. říká marketing tak marketing


Odpovědět