Fórum - Téma


Montáž xenonů


Fórum 6 GG / GY Montáž xenonů

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

Zamčeno: 2016-06-11 20:12:51, Magnetto
2009-05-07 12:42:14

V pondělí jsem absolvoval technickou prohlídku a zjistil jsem že pokud bych měl instalovanou HID sadu xenonů tak bych prošel. A tak jsem ihned HID sadu xenonů 4300K koupil. 4300 K mi tam byla přímo doporučena protože barva světla je stejná jako u legálně montovaných.Chci jí teda instalovat a je problém kam umístnit ty balasty.Moc místa v prostoru motoru není.Budu sundavat plastový podběh a montovat výbojku spodem.Lze tam někam umístnit i ten balast ? Nebude tam v dešti moc mokro ? V sadě nejsou držáky ale takové oboustraně lepící destičky což se mi moc nezdá.Poradte kam s těmi balasty - vy kdo máte sadu HID již namontovanou. Díky

2009-05-07 13:49:43

Ahoj, fanda

prepač ale tomuhle nerozumiem . " keby som mal xenony tak by som prešiel STK ." ja tam mam obyčajne H1 a bez sebemenších problemov .Technik bol udiveny a aj keby chcel tažko by niečo našiel . čo sa stalo ? Ku svetlam : nie som presvedčený , pokiaľ nevidíš dobre a veľa jazdíš večer. tak by som to pochopil . Ale ekonomicky to mne nevychadza lacnejšie HID ako obyčajne H1 .

2009-05-07 14:44:38

Nevím čemu nerozumíš.Technickou jsem samozřejmě prošel ale říkám že bych prošel i kdybych tam měl xenony Nejezdím v noci často i protože nevidím dobře při tom světle které dává obyčejná žárovka H1 standartně montovaná do Mazdy 6. Proto chci ty xenony Ekonomická stránka je přece úplně vedlejší.Píši tu proto že bych chtěl vědět kam dát ty balasty ! Zkušenosti někoho kdo již má namontované.

2009-05-07 18:21:39

montoval jsem si xenony do 6 před pár týdny a šlo to rychleji než jsem si myslel.dával jsem je tam přes podběhy a balasty jsem nechal nahoře,měl jsem k nim držáky,takže jsou hned za světly.na straně řidiče je mnohem víc místa,takže tam ho mám naplocho vedle airboxu a na druhé straně ho mám nastojato před nádržkou ostřikovače

2009-05-07 20:25:47

aha , to je ine kafe , necital som dôkladne . promin .

2009-05-11 14:24:23

Oba schované v podbězích dokonce na šroubech které tam už auto má. Stříkající voda tomu nevadí.

2009-05-11 15:45:45

Montováno úplně stejně :) Nic nejde vidět.

2009-05-17 09:34:39

napis mi prosimte jako to mas presne sadu tech xenonu.uvazuji o tom a pak pisni jak jsi stim spokojen diky

2009-05-17 10:09:26

Sadu jsem koupil na www.tuningcenter.cz Kit H1 4300K - tu nejlepší tedy i nejdražší sadu-2199,- k tomu náhradní výbojku 4300K za 390,-.V sadě je oboustraně lepící destička - tu jsem nalepil na nádržku ostřikovače - na bok - kabely vzhůru -akorát se tam vejde - Mám Mazdu 2003 2l benzin - u jiných typů to může být jinak.Levou stranu jsem nalepil na filtr vzduchu - naplocho. Mám ale špatnou zkušenost s tím že když jsem namontoval levou stranu tak výbojka nesvítila - nakonec závada byla ve vadném balastu -t.zn. vyměnit - ochotně balast vyměnily a vše znovu přezkoušeli. Ale ta práce s tím ! Pokud budete kupovat v tomto obchodě nechte si před Vámi odzkoušet všechny komponenty - mají na to zařízení Jinak spokojenost.

2009-05-19 08:57:54

Čau Gabriel M6.

Neomlouvej se, četl jsi dobře. I přes slovo "absolvoval" mu na konci věty chybí slůvko "také", takže se Tebou pochopená varianta nabízí. A že se nám letos urodilo vykřičníků, viď?

Čus Tom.

2009-05-19 13:18:57

Pro Tomku

Tohle forum je o tom jak na naše Mazdy a né o tom jestli se omlouvat či né,o chybějících slůvkách a vykřičnících .Myslím že jsme si to s Gabrielem M6 již vysvětlili a nepotřebujem žádného rozhodčího .

2009-05-19 20:17:58

Policejní prezidium ČR

Ředitelství služby dopravní policie

Č.j. PPR-8426-2/ČJ-2009-99UD

Praha 15. dubna 2009

dle rozdělovníku

cestou náměstka policejního prezidenta

pro vnější službu plk. Mgr. Ing. Ivana BÍLKA

Pokyn k usměrnění činnosti - kontrola provozu vozidel s xenonovými světlomety - zaslání

Ředitelství služby dopravní policie PP ČR obdrželo opakované upozornění ze strany veřejnosti na vozidla, která jsou vybavena tzv. xenonovými světlomety a vzhledem k neodborné montáži zejména do světlometů, které nejsou určeny pro plynové výbojkové žárovky, tímto dochází k oslňování ostatních účastníků silničního provozu.

Z tohoto důvodu je nutné se v rámci běžného výkonu služby při dohledu nad bezpečností silničního provozu zaměřit na tato vozidla. Pro názornost sdělujeme, že technické požadavky pro montáž xenonových světel do vozidla upravují předpisy EHK č. 48 a EHK č. 98.

Předpis EHK č. 48 v oddíle 6.2.9 stanoví, že „Potkávací světlomety se zdrojem světla se skutečným světelným tokem přesahujícím 2000 lm jsou přípustné pouze ve spojení s montáží pro čištění světlometu podle předpisu č. 45. Dále platí, že z hlediska svislého sklonu se nepoužijí ustanovení odstavce 6.2.6.2.2.“ (poznámka - ruční ovládání korektoru sklonu světlometů, tzn. automatická regulace nastavení skonu světlometů).

Přestavba halogenových světlometů na xenonové je proto povolena pouze za dodržení předepsaných podmínek předpisu EHK č. 48 a předpisu EHK 98, kdy

Předpis EHK č. 48 (Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci)

Zajištění čištění světlometů

Požadavek čistého světlometu je důležitý obzvláště u xenonových světlometů. Xenonový světlomet vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů.

Zajištění automatické regulace sklonu světlometů

Velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů. „Ruční“ seřizování světlometů je u xenonových světlometů nedostatečné protože řidič nedovede korigovat světlomety v závislosti na nerovnosti vozovky a způsob jízdy (akcelerace, brzdění). Z tohoto důvodu opět dochází k nepříjemnému oslňování protijedoucích řidičů.

Předpis EHK č. 98 (Jednotné ustanovení pro homologaci světlometů motorových vozidel vybavenými světelnými zdroji s plynovými výbojkami)

Světlomet musí být pro použití xenonových světel homologován. V tomto případě je označen písmenem „D“. Paprsek je u tohoto světlometu zpravidla usměrněn do úzkého pruhu, zatímco při montáži výbojky do světlometu, který není pro tento zdroj světla konstruován, dochází k rozptylu světelného paprsku do širší plochy a tím dochází k nepříjemnému oslňování. Z tohoto důvodu je zakázáno montovat xenonové žárovky do světlometů, které nejsou pro jejich použití homologovány (konstruovány)! Světlomety, které jsou schváleny pro oboje použití (pro halogenové nebo xenonové žárovky) musí mít na rozptylovém skle označení, (popř. zezadu na těle světlometu na lehce přístupném místě), HCR DCR.

Závěrem uvádíme, že montážní sady pro přestavbu xenonových světel, které se objevují na trhu, tyto podmínky vůbec neřeší. Výrobci světelných zařízení, včetně renomovaných firem, nabízejí komplety, které pouhou výměnou světelného zdroje – tedy záměnu žárovky za xenonovou výbojku, přestaví světlomety na xenony.

V případě, že při kontrole vozidla je zjištěno, že vozidlo je vybaveno v rozporu s výše uvedenými technickými předpisy xenonovými světly, lze za podmínek uvedených v ustanovení § 84 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákona o přestupcích“) projednat v blokovém řízení s řidičem přestupek proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. l) zákona o přestupcích a uložit mu sankci a to pokutu do výše 2.000,- Kč za porušení ustanovení § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V případech, kdy bude vozidlo způsobovat oslnění takové intenzity, že bude bezprostředně ohrožena bezpečnost silničního provozu není vyloučeno věc oznámit příslušnému správnímu orgánu obce s rozšířenou působností pro podezření ze spáchání přestupku proti bezpečnosti a plynulosti silničního provozu na pozemních komunikacích podle ustanovení § 22 odst. 1 písm. a) bod 3 zákona o přestupcích. V oznámení o přestupku je nutné řádně popsat a zadokumentovat závažný způsob nezpůsobilosti provozu vozidla na pozemních komunikacích, které bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.

S těmito informace seznamte policisty vykonávající dohled nad bezpečností silničního provozu.

2009-05-20 15:42:16

Hehe a budou se rozdávat pokuty, Vy xenonáčové Což takhle popřemýšlet, jestli se to "lepší" osvětlení vyplatí za cenu pokuty...

Co se mě týče, tak mám s xenony jen blbé zkušenosti, lépe řečeno kvalita xenonových světlometů, se kterými jsem se setkal, byla vždy nemastná neslaná (mizerná) - hovořím o originálních jak mají být, ne o nepovolených náhražkách! Z mých zkušeností, byl vždy xenon v deštivém počasí, mrholení, sněžení atd. (zkrátka v uchcaným počasí) naprostá sračka a nevim co bych dal za "obyčejný" halogen. Pravda, světlo má krásnou barvu (což je pro mnohé jedince jedinný důvod pořízení), svítí dobře - ale když nechčije atd (nebudu se opakovat). Jel jsem takhle vozem (nejedním) vybaveným xenonovými světlomety v noci, lehce sněžilo a silnice se blýskala rozježděnou sračkou. A viděl jsem úplný h....o, jak se xenony zozplývali, mizeli a nedokázali posvítit na cestu (podotýkám, že vše fungovalo jak má-naklápění atd.), borci s halogeny mě směle předjížděli... a kdeže byla ta pověstná účinnost xenonů...? nikde

Když jsem pak přesedl do mého oře s halogenovými světlomety, bylo to jiné kafe, krásně jsem viděl na cestu.

Proč musí mít xenony ostřikovače? Aby lépe svítili. Takže co? Za blbýho počasí stojí za h...o, páč se světlo láme kamkoli jinam jen ne kam potřebujete...

V mnohých případech je lepší kvalitní halogenová žárovka, než drahej xenon.

To, že "borcům" s nepovolenými sadami to "svítí jako kráva" (za příznivého podnebí pro xenon...), je za cenu toho, že oslňují ostatní - samozřejmě mám na mysli ty, kteří nemají vůbec seřízené světlomety a svítí někam na veverky.

2009-05-20 16:02:38

Souhlasim s vyse napsanym a pripisi jen to, ze uz bylo na case s tim neco delat (myslim ze strany policie) i kdyz si nedelam zbytecne iluze. Nelegalu docela znacne pribyva. Denne potkavam po ceste z a do prace nekolik kousku. Dal to radeji nebudu komentovat. Snad se to opravdu zacne resit.

2009-05-25 19:54:45

Jistě Fando, opět máš naprostou pravdu - to bude dobrý.

Měj se a ať ti to svítí jak má, čus Tomka.

2009-05-25 21:21:58

jako když to má někdo v čirý optice,tak to ještě zkousnu,pokud je má seřízený,ale když to vidím v pažoutech 306,ve starých lagunách,ale i ve feliciích a dokonce ve favoritů! tak to mě už sere.Ale co si pomůžeš.Policajtům nevěřím,že s tím něco udělají.Dají pokutu a jede se dál.Bych to vyrval rovnou ze světel.To by pomohlo.Ale říkám,jen těm starým autům co nemají čirou.To oslnuje fakt dost.Ale co naplat,když proti tobě jede fabie s origo xenonama ,ale svítí na veverky i s blbýma halogenama

doris  
Doris
2009-05-25 21:35:29

Nejhorší jsou Fábie s xenony, u nás jedna taková jezdí a ten debilek si to dal ještě nahoru. Zabít málo!

2009-05-25 22:33:07

S těma xenonama ehm, no. Sám mám přestavbovou sadu na autě, klasický hella paraboly, žádný shity a pořádně seřízený,sám jsem si to nastavoval v servisu na 2% a mám mít 1,2%, tak prakticky neoslňuju, vim to, protože už proti mě jelo pár kamarádů a proti Fabii nebo Octavii2 vůbec neoslňuju To že za mokra je s xenonama hůře vidět je pravda, ale to je dáno barvou světla, žlutá bude vždy méně pohlcována mokrou vozovkou, proto je dobré mít žluté mlhovky i v autě s klasickými světlomety. Já jsem si je kupoval hlavně proto, že často jezdim v noci a je to opravdu rozdíl, hlavně když je prostor zapnout dálky, světelný tok do dálky x00m (neměřil jsem, ale určitě přes 200m ) To, že špatně svítěj auta s mrkačkama, mi potvrdí snad každej, kterej jel s mrkačkou a klasickýma H4, proto jsem dal HID, pro zvýšení bezpečnosti provozu, jelikož lépe vidim co se děje předemnou. JInak s tim oslňování vozidel, mě už nebaví jak mě každý auto (hlavně novější s vyššíma čumákama) v noci oslňují, jelikož mám auto docela nízký (vrchol střechy cca120cm a úroveň očí mnohem níže), ale to už nikdo neřeší...Prostě móda je dělat auta s vysoko položenýma a velkými světlomety, majitelé těchto aut sice v noci dobře vidí, ale nepříjemě oslňují ostatní účastníky provozu Takže ano, přestavbové sady klidně, ale auto musí mít perfektně seřízený světla a seřizovat je minimálně 2x za rok preventivně než 1x za dva roky při STK, jak to dělá většina řidičů v čr.....

PS. jak jsem si přečet: na upozornění ostatních řidičů nebo jak to tam je napsáno v té vyhlášce, mě docela dostalo, protože podle mě většina řidičů, kteří to psali maj určitě Fabie či Octavie, jenž oslňují mnohem více...

2009-06-17 16:21:29

Ahoj tady Lada. Dnes jsem se byl zeptat na namontování xenonů a bylo mi řečeno že to nedoporučuje ten můj elektrikář že pokud je to z výroby tak každé auto má na zadní nápravě čidlo které snímá houpání auta a tím seřizuje při jízdě sklon světel a tím neoslňují. Já když je tam prý dám budu oslňovat. Máte s tím někdo zkušenost???

2009-06-18 22:55:14

jo jo, je to tak, domácí výroba oslňjuje,

automatická regulace světel je u M6 na obou nápravách.Když se auto houpe na nerovnosti, tak se světla neustále dorovnávají a neoslňují.

Jsem s nima naprosto spokojený, oproti 626GE (tu jsem měl dřív) s běžíma halogeny je rozdíl 100%



1  2