Fórum - Téma


moje M6 s kaput motorem.... co teď


Fórum 6 GG / GY moje M6 s kaput motorem.... co teď

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2012-06-29 00:22:48

Ahoj vsem,

mam tu takovou zabavu a chtel bych znat vas nazor.... v listopadu 2011 jsem se stal stastnym majitelem M6 Wagon 2.O MZR-CD. Auto jsem vybiral asi 1/4 roku, takze kdyz uz jsem jej mel, byl jsem spokojenej jak zelva. Auto jsem kupoval pro rodinu (v prosinci se mi narodil druhej sklibak

Auto jsme spokene pouzivali az do jednoho jarniho dne. To jsem jel z Brna do Plzne po D1, bylo slunne odpoledne, brezen, teplota 19°C, mel jsem zapnutou klimu a tempomat na legalnich 130km. A tu najednou na 98. km zacalo auto ztracet vykon.... hodil jsem oko na budiky a teplota uplne dole (ale zadny kontrolky). To uz jsem premylel, kde z dalnice sjedu. Na 99. km jsem uz doklouzal na krajnici, pac to uz proste nejelo. Po zastastaveni rafika teploty narazila na strop a z vydechu ventilace zacal valit kour. Takze jsem drapl doklady, mobil, tasku s notasem a reflexni vestu a vybehl pres splujezdce ven. Pak uz klasika postavit trojuhelnik, zavolat na kobru11, ze jim stojim na D1. Pak jsem volal na pojistovnu o odtah.

takze jsem byl odtazen zpet do Jihlavy do autorizovanyho servisu Mazda. Tam na to manik hodil oko a usoudil, ze to nebude "jen" praskla hadice, ale asi kouslej motor, pac chladici kapalina byla vsude. Takze jsem jim to tam nechal na diagnozu a oni me hodili na bus. Tam sem si koupil bagetu, pivo a jel Zlutakem zpatky do Brna. Vylet do Plzne jsem teda zrusil. Stesti bylo, ze jsem jel sam a ne s rodinou a bylo pekny pocasi (ne dest, snih a buhvico).

Po par dnech byla hotova "diagnoza". Ta znela praskla tesneni pod hlavou NEBO praskla hlava NEBO prasklej blok. V tu chvili jsem se obratil na svyho pravnika co dal. POradil neopravovat a zacali jsme komunikovat s prodejcem s reklamaci zkrytych vad. Auto jsem v tu chvili uzival 4mesice.

Takze probehlo nekolik obalek s modrym pruhem, klasicky kecy, ze to musim jim dovyzt (lednicku nebo sedacku taky nikam nevezu, rekalmacni technik prijde ke me domu). Nakonec jsme to nechali rozebrat za pritomnosti soudniho znalce. Od minulyho tydne tedy vim, ze se v aute vrtal nejakej narodni umelec. Auto nejspis bylo v Itosce nepojizdny (tedy levny). Takto dotahli sem a tady to nejakej strejda dal dokupy. Narovnal hlavu, poladil tesneni, povrtal se v prevodovce, sundal turbo a tak... ale nejak zapomel pri skladani prenastavit vstrikovaci tlaky. Takze v prvnim valci byla smes pod prilis velkym tlakem, vznikaly velky teploty, propalilo se teseni, chaldici kapalina vnikla do motoru a motor se zadrel.

Takze co ted. Pravnik mi dle obcanskeho zakonika dava 2 moznosti:

1. odstoupit od kupni smlouvy pro dve podstatne vady a neodstraneni vad ve lhute zakonem stanovene, coz bude obnaset zrejme podani zaloby o zruseni kupni smlouvy a vyplaceni kupni ceny zpet.

2. prevezt rovnou na dvorek tech XXXXXX, aby bezplatne odstranili vadu motoru auta (fin. naklady na prepravu po nich narokovat podle zakona) / zaparkovat ho nekde na vhodne miste za zahajit soudni spor o odstraneni prokazatelne vady motoru, kterou mam zdokumentovanou.

Kazdopadne jsem v mezicase spravil svyho nepojizdnyho Fiata Bravo 1.6 16V, kterej mel taky zadrenej motor (pro zmenu . Tady byla ale oprava v radech tisicu ne desetisicu. Takze auto ted mam a jeste snim nejakou dobu vydrzim. Spis se mi, pokud budu chtit prachy zpet, zase travit cas s vyberem auta, ktery bude buhvijaky. Na druhou stranu nemam zadnou zaruku jak to spravi....

Co vy na to?

2012-06-29 07:35:00

U zadrenyho motoru bych chtel urcite penize zpet. Presne jak to pises, buhvijak to spravi. Pravdepodobne bude borec shanet jinej motor - nejlevnejsi varianta jak zadrenej motor opravit :) A aby to mel z krku bude samozrejme hledat ten nejlevnejsi co pojede nekde z vrakace (po buhvi kolika km), takze opet buhvi co bude mit za sebou. To uz bych radsi vybiral novy auto, nez mel doma po klinicky smrti a po oprave, kde nekdo setril kazdou korunu.. Tot muj osobni nazor..

Ben
2012-06-29 09:36:05

Ano JoEM6 to přesně vystihnul. V dnenší době se každý snaží toho druhého podvést.

2012-06-29 09:50:46

mno vidim to stejne... tak pak dam vedet jak jsem dopadl

2012-06-29 17:51:31

Ještě je to 3. možnost : nechat to sam pořádně opravit - budeš mit jistotu, že to vydrží,

a částku za opravu vymáhat na prodávajícím......,

ale nevim jak to je přesně, zda s tim, že si to necháš opravit Ty musí prodávající souhlasit...?

zeptej se pravnika.

škoda, žes to po koupi nedovezl někam na diagnostiku.... možná by tenhle stav nevznikl...

2012-06-29 22:42:58

mno prave ze jsem to pred koupi zavezl do autorizovanyho servisu Mazda, kde udelali standardni diagnostiku a obhlidku... zaplatil jsem za ni tacek a podle ni bylo vsecko v norme vuci veku a stavu vozidla. Takze jsem mel pocit, ze je vse OK. Bohuzel takova diagnostika nevidi, jestli je alternator prichycenej 1 nebo 3 srouby a jestli se nekdo vrtal v prevodovce....

jinak muj pravnik rika, ze podle obcanskyho zakoniku mam jen ty 2 zmineny varianty. Pokud bych to nechal spravit sam na vlastni naklady, tak je to nevymahatelny. Prodejce ma pravo vec uvest to pozadovaneho stavu sam.

Takze rozhodnuti je nasnade... budu pozadovat zpet investovane prostredky. Na tohle auto, ac jsem jej mel moc rad, proste kaslu. Akorat je mi lito toho dalsiho, pac pokud se mi z nich prachy podari vyrazit, tak to spravi a pak to znovu prodaj....

2012-06-30 11:04:59

V lednu jsem řešil podobný případ. Koupili jsme jetou M6 diesel, dovoz z Německa přes český bazar. Před koupí asi hodinová prohlídka u autorizovaného prodejce Mazda, jediné na co přišly bylo, že je naprasklá manžeta u levého předního kola. Nic víc. Auto jsme koupili, po cca 30 km odešel regulátor napětí alternátoru. Po dalších cca 350 km odešlo turbo. Původně jsem to také chtěl řešit přes právníka jako skryté vady, ale po prvním dopise advokátní kanceláře bazárníkovi a jeho reakci a poté, co jsem si nechal udělat znalecký posudek, jsem se na to vykašlal. Neměl jsem nervy se s tím bazarem třeba rok až dva handrkovat.

2012-07-01 22:01:38

chapu, kdybych mel v haji turbo, udelam to stejne... my mame ale v haji celej motor a buhvi jak vypada prevodovka... takze se asi s bazarem budu muset handrkovat.... a vubec me to nedela stastnym

2012-07-02 06:09:55

v telke bola reklama na DAS


Odpovědět