Fórum - Téma


Moje BéJé Sportive


Fórum O vozech našich členů Moje BéJé Sportive




2013-08-02 14:43:29

Tak tohodle mazla jsem koupil v květnu po zralé úvaze, že už nemá cenu dál udržovat 20let starou mrkačku, byť vzorně sloužila 5let a víc jak 100000km. Cena byla 43000,- i když bylo jasné, že bude vyžadovat ještě dodatečně opravy. Auto je po prvním majiteli, teda spíš majitelce, rok 2002, při koupi najeto 181000 km, verze Sportive, což byla nejlépe vybavená 323F, která se dala pořídit.

Ve výbavě nechyběji 4 airbagy, ABS, TCS, DSC, automatická klima, palubní počítač, okna a zrcátka v elektrice,centrál s DO a posilovač řízení beru jako samozřejmost. Originální autorádio, které stejně moc nehrálo jsem vyměnil včetně předních reproduktorů.

Musím ale přiznat, že po nákupu a cestě domů jsem začal být nešťastný...autu brzdilo neustále jedno přední kolo, řazení šlo strašně ztuha a při vyšší rychlosti neskutečně vibroval volant. Tyto tři věci jsem hned po příjezdu na dílnu vyřešil - rozhýbal jsem pístek ve třmenu, namazal kloub táhla řazení a z přední pneumatiky jsem vytáhl upadlou latu (!) a vyvážil kola Potom jsem nechal vyvařit zadní lemy, nastříkat spodek a chycené byly i A-sloupky, protože nějaký umělec měnil přední sklo a udělal to tak dobře, že sloupky prostě začaly reznout. Škoda že nevím, kde se to dělalo, protože bych jim to jel s chutí olmátit o hlavu. Dále bylo nutné vyměnit i přední brzdy, jelikož kotouče to již měly za sebou a také dát nové prachovky na třmeny.

Zbývá ještě vychytat pár much, jako je počínající koroze spodku dveří a také chci odstranit první katalyzátor, který je už dle všeho stejně nefunkční.

Na tomhle autě se mi libí hlavně jeho netuctovost, protože je jich u nás jako šafránu a o sportkách to platí dvojnásob. Pak také to, jak je hrávé, podvozek je naprosto vynikající, sice trochu prkenný, ale auto drží na silnici jako přibité. Navíc v kombinaci s dvoulitrem, jehož 96kw nemá s 1150kg těžkým autem přiliš práce hravě ujedete většině nafoukanců v konzumních koncernových plechovkách Také má větší rozvor než dvojková Octavie a tudíž i hodně solidní vnitřní prostor. Kufr taky stačí ale škoda, že nemám posuvná zadní sedadla.

Spotřebu mám dle palubáku dlouhodobě kolem 7,6l, což si myslím, že je slušné a to se nijak zvlášť neloudám. Snad to moc nekecá, zatím jsem to nijak nepočítal. Jinak auto zatím bez problému drží a slouží a doufám že ještě pár let bude, Největší obavy mám z toho, aby zas po chvíli nevylezla rez na lemech a tak, jak někteří říkají, že u těhle motorů rády praskají klikovky no doufám že mě to nepotká.

Tak třeba někdy na nějakém srazu ahoj

Zdencek

2013-10-30 13:44:41

zdencek: ahoj, myslím si, že si udělal dobrou věc. Mazdy jsou dobré auta, akorát sehnat dneska nějakou bez rzi a v dobrém stavu je potíž. Ta cena 43 000 Kč, nevím zda je to málo nebo hodně, ale asi tak normál. Vždycky se musí počítat s nějakou investicí, přece ti dneska nikdo neprodá zdravé auto jen tak :) já měl taky na své Mazdě 323 BJ sedan 1.9 pár drobných investic, ale vyplatilo se. Nyní mě s..e koroze, kterou jsem v létě odstranil, ale už to na lemech zase začíná, to je u těchto vozítek nekonečný příběh. V příštím roce to budu muset zase řešit a to už ale asi vyvařím nebo já nevím jak na to.

Spotřeba 7,6 l je super, já jezdím v létě okolo 6,5 - 7 a v zimě do těch 8 litrů, takže krása. ať ti Mazda slouží a dej pak vědět, jak ti všechno dopadlo.


Odpovědět