Fórum - Téma


misto mazdy primeru


Fórum Pokec všeobecný misto mazdy primeru



1  2

2008-07-13 20:46:18

Než jsem koupil mazdu 6, koukal jsem i po nissanu primera P12, ale nebylo mi to moc doporučováno. Zrovna brácha mojeho kamaráda si ji koupil a měl s ní dost problémy. Už to asi nebude ta stará dobrá primera jako dřív. Slyšel jsem, že i japonci by se dali seřadit asi tak do tří skupin. Nejlepší jsou asi Mazda, Toyota a Honda. O trochu horší asi budou Nissan a Suzuki a asi nejhůř na tom dnes bude Mitsubishi, ale pořád i to Mitsubishi na tom asi bude lépe než třeba Francouzi. I když myslím, že právě Nissan snad dnes spolupracuje s Renaultem.

2008-07-14 01:06:11

Dnes uz spolupracuje kazdy s kazdym.. sa staci pozret na cestu na nove auta a kazde 3tie sa podoba na kadze 5te..

doris  
Doris
2008-07-14 08:04:35

Frantaj: Taky jsme původně uvažovali o novějším Nissanu, ale po spojení s Renaultem je to tragédie, kvalita a spolehlivost šla rapidně dolů a ceny oprav a ND se u Nissanu šplhají do astronomických rozměrů. V Japonsku patří Nissan mezi ty lepší značky, myslím že pro tamní trh vyrábějí špičkové vozy, ale Renaulto-Nissany v Evropě jsou jiné kafe, co tak slyším od mechaniků a čtu po netu, tak bych už nic současného od této značky nekupovala, ani tolik opěvovaný Quashquai - vypadá asi zajímavě (mně se osobně třeba takový typ aut nelíbí), ale kvalitou je to podprůměr. U Mazdy 6 a dalších jejích sourozenců vidím hodně kvalitní techniku, která je řešená solidně pro minimum problémů, nádherný design, pohodlí a prostornost a především slušnou hodnotu v poměru k ceně. Abych jen nechválila, jediné co mi u Mazdy trochu chybí, je trvanlivost a kvalita povrchové úpravy - mluvím teď o osobních zkušenostech s naší M6 a těch, na které jsem narazila v bazarech. Na mne to auto působí "měkčeji" oproti třeba koncernovým tuctovkám, které dnes mají velmi dobrou antikorozní ochranu i odolný lak. I starší Nissani dokázali hodně dobře odolávat opotřebení z provozu. U Primery není často poznat "skutečné kilometry", tato auta - zejména ta z prvních dvou generací stárnou velmi pomalu a není na nich tolik vidět provozní opotřebení, takže podvodníci v bazarech klidně stáhli tachometr o 100.000km dolů a potenciální zákazník tomu v pohodě uvěřil, že má auto najeto míň. Když jsme sháněli M6, prošli jsme nejdříve mnoho bazarů, ale často mne zklamal stav těchto aut často provozovaných v ČR - koroze (zadní lemy, podvozek, výfuk, brzdové kotouče, díly v motorovém prostoru), pomlácené plechy karoserie, díry od kamenů v čelním skle a poškrábané plasty v interiéru. Bylo to u více kusů, co měly najeto sotva 100.000km, ale je fakt, že majitelé se k tomu často chovají dost hnusně a na parkovištích venku to dostává taky pořádně zabrat při těsném parkování nebo díky závistivcům a vanadalům... Každé auto potřebuje skutečně větší dávku péče, aby zůstalo i po vzhledové stránce v TOP stavu. Nakonec jsme se rozhodli pro koupi nového auta a ani po dvou létech jsem se s výše popsanými neduhy nesetkala, ale je pravdou, že se o to auto řádně starám, má garáž a v zimě s ním tolik nejezdíme (důvodem je bohužel katastrofální údržba cest v naší obci) . Opravovala jsem jen lak na předním nárazníku, který po prvním roce provozu vypadal hrozně. Tak či onak tendence automobilek v současné době směřuji k výrobě vozů, které nabídnou docela dost (výjma oholených Škodovek s nulovou výbavou a pod.), ale aby ty automobilky přežily, musí prodávat. Nemohou si dovolit vyrobit vůz, který vydrží 20 let s minimem oprav, to by brzy zkrachovaly. Takže vše se odvíjí v duchu spotřebního zboží a to nikdo z nás asi nezmění. Tak to vidím já.

2008-07-16 09:09:42

Doris : je to pravda. Antikorozní ochrana je u mazdy problém. Hlavně lemy zadních blatníků. Ale jinak si myslím, že na spolehlivost Mazdy jiné značky nemají. Snad ještě Toyota, která dříve byla ve spolehlivosti ještě před Mazdou, ale Mazda už ji předstihla. Je pravda, že dnes se spojují různé značky a asi spojenectví Mazdy s Fordem vyšlo lépe než spojenectví Nissanu s Renaultem. Nedávno jsem četl článek o motoru , který je použit v Mazdě 6 a psali, že ten motor vyvíjela Mazda s Fordem a první ho začali dávat do Fordu Mondeo pod názvem Duratec a pak ten samý motor začali dávat jako MZR do Mazdy 6. Prý při vývoji tohoto motoru dali největší důraz na spolehlivost.

doris  
Doris
2008-07-16 10:20:44

Tak tak, spolehlivost a kvalita Mazdy je velkolepá a věřím, že když člověk věnuje více pozornosti prevenci proti korozi, nemusí se projevit vůbec. M6ky provozované v zemích, kde se nesolí v zimě cesty, nereznou vůbec. U nás je to problém, ale i tak se tomu dá slušně zamezit. Souhlasím, že ve spolehlivosti boduje ještě Toyota. Pro mne však nemá atraktivní design narozdíl od Mazdy, která je pro mne srdcovkou . Jako žena si hodně vybírám auta podle designu, ovšem není to to jediné kritérium; jízda s Mazdou je pro mne požitek, nádherný sportovní hlas motoru ve vysokých otáčkách je pohlazením sluchu a konečně pohodlí a spolehlivost toho auta je na vynikající úrovni. Právě ony emoce a požitek z jízdy mi třeba odbodně spolehlivá Toyota v dané třídě nedá.


Odpovědět

1  2