Fórum - Téma


misto mazdy primeru


Fórum Pokec všeobecný misto mazdy primeru



1  2

2008-07-08 17:36:51

ahoj vsem,

kdyz jsem se sem registroval chtel jsem koupit mazda6 ale zadnou peknou sem nemoh sehnat tak jsem nakonec vzal nissan primeru p12 benzin2.0 a uz jsou problemy... no nez najdu nejaky nissanisty treba mi poradite. Vypada to ze mam v haji tesneni pod hlavou a klapku. V nissan servisu chtej za klapku 50t. a jen za praci pri vymene tesneni pod hlavou prej 13 hod. = 13000 kc kdyz to prej pujde dobre... (bez soucastek jen prace!) Tak se chci zeptat kolik by tak mela stat vymena tesneni pod hlavou a jestli se da sehnat klapka nejak levnejs nebo repasovat atd... diky za kazdou radu Karlos

2008-07-08 18:36:44

být tebou tak opravu neřeším vrátil bych to prodejci a koupil bych mazdu a jináč to těsnění ti vyměním za polovic a to si ješte budu mnout ruce jakej sem udělal kšeft sice sem nisana nedělal ale netuším co by tam někdo dělal 13 hodin leda by do toho času započítaly vykouření kartonu cigaret a s tou klapkou asi neví co s tím máš tak ti řekly takovou pálku aby měli prostor nějaký věci naslepo povyměnovat jináč samotná klapka je jen takový kulatý plíšek cca 6cm v pruměru tloštka 2mm nevím co by na něm mohlo být pokažené a co by na něm stálo takovou hroudu

jináč když máš nisana brečíš sice dobře ale na špatným místě

2008-07-08 20:21:53

Ahoj po delši době zae něco napiši primeru jsem měl doma dost dlouho a byl jsem moc spokojeny a to co popisuješ se nezlob ale z toho vime uplny prd co se děje s motorem tak bud popiš jak se chova motor a co jak nebo nechtěj radu,

2008-07-09 00:00:46

Hoj - v servisu výměna těsnění pod hlavou, srovnání hlavy, nové simeringy, nové těsnění, olej - 11 000,- i s prací. Práce byla cca 4500,- dělali mi to před 2 rokama. Sice je fakt, že jsem na to čekal měsíc, ale byl to dobrý servis (né autorizovaný). Jinak co se týče primerky zkontaktuj u nás Doris - ta má jak 6ku tak nádhernou primeru a dost se vyzná a je moc šikovná.

2008-07-09 08:07:20

diky za odpovedi a ze jste me jeste nevykopli kdyz nemam mazdu (pristi auto uz ale bude urcite). Popisu tedy detailne co se stalo. Auto jsme koupili po novem roce a hned prvni den pri projizdce jsme vjeli do potoka na horach pri otaceni a jak se pozdeji ukazalo utrhli drzak katalyzatoru. (mel jsem pred tim mercedesa a ten se otocil na miste ten maly rejt je snad jedina vec co mi na primere vadi ale to nebude u mazdy6 asi lepsi ne?). V nissanu jej ochotne vymenili i s praci za 8 tisic... Po utrzeni drzaku pri zastaveni v provozu zhasinal motor. Pri popisovane oprave zjistili v servisu ze pry mame spatnou klapku za ni chteli 50t takze jsem se na to vykaslal a jezdil dal. Obcas pri dojizdeni k semaforu klesnou otacky ale motor uz nezhasina takze se da jezdit. Dalsi problem je ze jsem po koupi auta nechal vymenit olej plnou syntetiku a mam podezreni ze tam byla polo (v bazaru me uvedli v omyl narazil jsem na smejdy...) ujel jsem takhle asi 5000 km auto najednou na dalnici prestalo jet pri rychlosti nad 150 km zacalo skubat, vynechavat. Dojel jsem k pumpe a zkontroloval olej a prisel mi po osahani na merce takovy lepkavy - to jsem prvne pojal podezreni jestli tam nebyla puvodne polosyntetika. Dolil jsem pul litru oleje (plne) a auto zacalo jet normalne. Po ujeti cca 200 km se to zacalo opakovat zase skubani atd... dolil jsem zase pul litru a ok, dojel jsem hned na vymenu a dal (bohuzel) znovu plnou - myslel jsem si ze uz se to srovna ale nesrovnalo auto zacalo spatne startovat - jako by bezelo ze zacatku na tri valce takove pobublavani motoru. Takze jsem se opet odhodlal k vymene oleje tentokrat jiz na polosyntetiku. Takze ted jsem ve stadiu kdy se bojim jestli neni treba pridrenej motor a modlim se aby bylo v haji jen tesneni pod hlavou a klapka. Jestli z toho nekdo neco vyctete moc mi pomuzete. Jeste dodam ze auto odhaduji ma najeto cca 200t.

2008-07-09 08:16:27

zapomel jsem na problem se ztratou vody v chladici. Jak zacali v kvetnu vedra, v zacpe se zacalo auto prehrejvat. Ted dolejvam tak litr vody tejdne.

2008-07-09 10:20:34

Takže co nam z toho vyplyva že v motoru maš nality sajrait olej a ne plnou syntetiku protože jak jsi dolival olej tak jsi ho pokažde trochu naředil a motor ti šlapal takže komplet vylit olej dat polosyn. kterou si sam kup a vyměn i filtr olejovy ,dal motor se ti srovna sam takže žadna vyměna klapky to je hovadina jak hrom,co se tyka volnolnoběhu tak ten ti řidi potenciometr ktery maš na klapce z boku plast krabička s konektorem ale ten nech byt aš po vyměně oleje jak se bude motor chovat,vodu dolivaš proč bud se podivej na vičko krytu vika ventilu kterym dolevaš olej zda na něm nejsou bile kapky jakoby emulze pokud ne tak vyměn spodni hadici co vede z motoru zpatky do chladiče maš ji steřelou a vlivem tepla se stahuje a neproudi ti dobře voda a špatně chladi to by zatim stačilo pak dej vědět.

doris  
Doris
2008-07-09 13:36:33

No já jsem s Primerou moc spokojená, ale je to stařičká P10 z roku 1992. P12 už je jiné auto a je na něm dost velký vilv spojení s Renaultem. Ceny náhradních origo dílů jsou tragédie, cenová politika Nissanu mne často šokovala. Ohledně těch závad co popisuješ - asi jsi narazil na dost zhuntované auto, olej bych dávala polosyntetiku, je to zlatý střed a člověk tím nic nepokazí. Taky je na místě jít do nějaké lepší značky, Mogulu a jemu podobným se vyhni. Každopádně je vhodné po koupi auta vyměnit provozní kapaliny, pročištění chladícího systému je na místě (můžeš mít probém s netěsností hadic nebo s vodní pumpou), podobně jako brzdovka, filtry a další provozní věci. Málokdy se majitel zbavuje auta, které je ve 100% stavu a jen výjimečně tyto úkony nechá udělat před prodejem auta.

Co se týče volby auta, taky jsem kdysi pokukovali po novější Primeře P11c(facelift) a i P12, přecijen člověk bývá často zvyklý na určitou značku a bývá monogamní. Jenže novější P11, kterou jsme tři roky vlastnili, nám přinesla řadu problémů, kvůli nímž jsme se ji nakonec rozhodli prodat. Nástupcem pak byla Mazda6, která nás okouzlila svým designem, nadstadartní výbavou a solidní pořizovací cenou v poměru k užitné hodnotě. Navíc proslula vynikající spolehlivostí a kvalitou provedení.

Rozhodně i dnes tuto volbu považuji za šťastnou a do M6 bychom šli zas.

2008-07-09 14:14:33

No, jestliže se mu ztrácí voda, přehřívá se mu motor, olej nevypadá zrovinka jak by měl(,,je lepkavej") a když dolil byl lepší, tak bych tušil že se mu dostává voda do oleje?

Je jedno jestli dá polo nebo plnou syntetiku, jsou to jenom názvy pro nás spotřebitele. Do motoru, kterej ale neni ok, možná bude trošku vylítanej, má 200tis na tachometru, bych rozhodně nelil onu ,,syntetiku" , ,,řídké-lehkoběžné" oleje tedy zřejmě 0W-30 nebo 5W-30? Dal bych tak 10W-40, ale taky to chce se řídit výkonovou specifikací motoru. Na značce až tolik nesejde (je to stejná alchimie jako zapalovací svíčky, každej motor je jinej, jednomu Mogul nevadí, druhýmu jo, jinde zas dělá neplechu Castrol, já třeba s Mogulem nikdy problémy neměl). Olej vždycky maže, jen lehkoběžný oleje se nesmí použít v motorech, kde je jejich použití zakázané, či nedoporučované, naopak to nevadí, jestliže dám 10W-40 namísto 5W-30, nemělo by se nic stát - alespoň já sem nikdy nepozoroval změnu k horšímu, ba naopak.

Jestliže má ale takhle načatej motor, musí nejdřív přijít na to, proč a kde se mu ztrácí voda, vyměnit třeba těsnění pod hlavou, zjistit jestli mu opravdu neprosakuje voda do oleje, a pod. (tenhle problém sem už zažil, naštěstí ne na svém autě a motor šel brzo do háje), tohle odstranit a pak teprve řešit/měnit olej+filtr, jinak ho taky může měnit furt a vždycky ho oddělá.......

2008-07-09 14:22:20

Pepa: nevím kde jsi vzal ty věci co tu povídáš, ale nesouhlasím s tebou. Že se mu dostává voda do oleje to je snad jasné když se mu strácí a olej vypadá jak vypadá, tudíž těsnení pod hlavou. Že polo a plná je jen název pro nás spotřebitele a není v tom rozdíl? Tak to teda rozhodně ne!! V tom je rozdíl jako kráva, plná je řidší, a pokud nejsou už nej kroužky a tak tak dost mizí a vůbec do tohohle motoru bych jí nedával. 10W-40 - souhlas, ale že nesejde na značce? Na značce záleží jako blázen - osobní zkušenosti. Na např. mogul nebo nějakou sračku co jsem koupil na benzíně mi cvakají hydra, olej mizí a vůbec se auto chovalo divně, na čistící BP či shell je vše v pohodě, motor uvnitř krásně čistý a hydra tichá a není to jen moje zkušenost ale zkušenost spousta lidí kolem mě. Pravda je, že výměna oleje a filtru nic nevyřeší jestliže tam má vodu, ale to se dá snadno zjistit, probublává mu chladič když ho nechá otevřený a nastartuje? Jsou ve vodě mastná oka a olej? Je toho spousty, ale s těmy oleji rozhodně podle mě nemáš pravdu

2008-07-09 14:37:21

Diakon: Však taky říkám, že bych do takovýho motoru s 200tis km lehkoběžnej olej nelil!! Že namísto něj bych dal raději 10W-40.

Ani netvrdim, že mezi polo a plnou syntetikou neni rozdíl, jen sem řek že je to jedno! - je prostě blbost se řídit podle tohohle, páč některý ty ,,plný syntetiky" sou ve skutečnosti polo a pod. - název ,,plná" a podobný jsou jenom pro naše oči a pro náš mozeček - kvalitu a vhodnost použití oleje, pro ten daný motor, určuje jeho specifikace třeba ACEA a podobné. Prostě když je olej 5W-30, neznamená to, že je to zrovna plná syntetika když je to napsaný na obalu! Ale hezky se to poslouchá - to vim ale taky, že je řidší než 10W-40 - tomu se ale oficiálně říká ,,viskozita oleje" a ne ,,polosyntetika, syntetika" a viskozitu by měl každej volit podle svojí potřeby, do vylítanýho motoru určitě nebudu lejt lehkoběžnej olej (0W-30) ale hustčí.

Navíc, s mogulem sem nikdy problémy neměl, ani s ,,lepším" olejem nebyla poznat žádná změna. Říkal sem, že každej motor je jinej! Nemůžeš brát to, že někde funguje BP, tak že druhýmu bude taky a že Mogul je na hovno a naopak. Není taky Mogul jako Mogul, jestliže koupím málo výkonej olej ,,Mogul Felicia", nebo co to tehdy vyráběli, někde na benzině, tak nemůžu čekat zázraky. Mě třeba s ,,obyčejným", lépe řečeno neznačkovým, olejem hydroštely ztichly................ prostě oleje sou někdy alchymie, někdy se musí zkoušet. Známýmu cvakaly hydroštely, tak zkusil lehkoběžnej olej a čuměl, po čase řvaly ještě víc, tak dal obyč a bylo to za chvilku lepší - jeden moc chytrej člověk na auta mu řek, že lehkoběžnej olej netvoří tak silnej film jako obyč hustčí, kvůli odporu tření bo co, proto začaly víc řvát. Tak zůstal u klasiky, Paramo za pár kaček. Ale to je jen jeden případ, každej má jiný zkušenosti.......

2008-07-09 14:54:59

Pepa: Sry, nebral jsem to jako narážku na tebe, ale z tvé zprávy jsem to takhle pochopil, proto jsem an to reagoval. Co se týče těch značek, tak s tím máš i nemáš pravdu, jde už pak o typ auta. Neříkám, že všechny moguly jsou sračky, to rozhodně ne, ale na benzíně jsem koupil nějaký šmejd a byla to hrůza a jak vypadal po 2000km - no děs. A nebyl jsem zdaleka jediný kdo si takto naběhl. Také nevychvaluji jen BP, jen píšu s čím mám zkušenost a obyč BP jsem třeba nikdy neměl, vždy ten čistící a ten byl opravdu super a to samé shell.

2008-07-09 15:07:12

jojo, oleje sou někdy sranda/trápení, když člověk třeba neví, kterej olej motor může, lidi totiž často lejou do motoru lehkoběžnej olej, přitom mají vylítanej motor a myslí si, že když tam nalejou třeba drahej Castrol, Shell a pod. tak mají po starostech. Ty jim většinou teprve začnou a pak se diví, že motůrek papá olej, přitom mnohdy stačí nalejt třeba 10W-40 a je to(teda pokud motor neni úplně v háji). Nebo když motor hlučí (třeba ty hydroštely) stačí nalít ,,obyč" hustčí olej a kolikrát to pomůže, nebo taky naopak - není to samozřejmě pravidlem, chyba většinou bejvá jinde, každej motor je taky jinak ,,ošvíkanej",protože každej jezdí v jinejch podmínkách.

Všimni si, že dost moderních motorů je předčasně ,,vylítanejch", trpí spotřebou oleje, taky proto, že se nesmyslně používají lehkoběžný oleje, prodlužujou se intervaly výměny - radši budu měnit 10W-40 ale častějc, za menší peníze. Když někdo koupí auto například z roku 2004, tak myslí, že když se do novýho dával třeba 0W-30, tak že u něho musí zůstat, ale záleží spíš na tom, kolik má motor najeto, v jakým je celkově stavu (což samozřejmě kolikrát nejde poznat) - při 200tis nebo víc km nemá cenu lít lehkoběžný olej, i když ho výrobce doporučoval, nebo doporučuje, i když je motor dělaný pro lehkoběžný olej. Přijde mi, že dnešní motory už nesnesou tolik, co dřív ty starý paštiky. Jsou hrozně přecitlivělý na tyhle věci, jak ,,Japonci", tak ,,Evropani" ono je to úplně jedno.

Např. kamarád, nalil do Fabie, která měla asi 145tis km, 5W-30 od Shellu, no a po chvíli mu začala papat olej, před tim to bylo v pohodě. Prostě si řek, že místo 10W-40 kterou tam dával, dá autu ,,lepší", no a i ta značka mu byla k ničemu, nakonec při další výměně to vyhrál stáčenej olej za pár kaček, zatim nedělá žádný problémy. Motor ani nijak divně nehlučí a pod. Jenže na druhou stranu by stačilo, kdyby tehdy koupil klidně olej od Shellu (jako že sou dobrý), ale takovej, kterej vyhovuje stavu toho motoru, a ne zbytečně drahej, nějakej longlife a pod., stačilo by mu koupit 10nebo15W-40 téhle značky, když už ji chtěl.

Přiznám se, že taky nekupuju oleje ,,made in někde v lese" snažim se držet starých dobrých značek, ale nemá cenu za některé připlácet.

2008-07-09 18:58:01

Ten borec potřebuje radu jak spravit motor a ne čist ty slataniny o olejich tak mu poradte co a jak ma fungovat v motoru a jak poznat přičiny a odstranit problemy

2008-07-09 19:00:53

Tož, to mi nevíme , tak píšeme slátaniny

A beztak je to pokec všeobecný, tak všeobecně kecáme

2008-07-10 08:03:35

Indy: Hele Indy a co jsi mu poradil ty? Vyměnit si olej a filtry - ale to mu taky může být k ničemu když má fouklý těsnění pod hlavou. A ty slátaniny jak ty říkáš k tomu patřili, protože si Pepovu odpověď mohl vyložit jinak tak jako já tak jsem na to reagoval.

2008-07-10 08:43:45

co chceš radit proboha...prostě má skočit do monterek a vlítnout na to

2008-07-10 19:56:02

no do monterek neskocim posledni auto co jsem si spravoval bylo Skoda MB1000 tady se v tom bojim hrabat. Motor snad bude ok vypada to na tesneni pod hlavou ale jak to mam poznat urcite?? Vicko od oleje nema bilou emulzi a dokonce ani voda v chladici nevypada nejak podezrele to je mi divny. No ale jina moznost asi neni zacnu s tim tesnenim a pak se uvidi. Mechanik mi to udela az prijede z dovoleny v srpnu nemuzu to nejak dodelat kdyz s tim jezdim? jan malo denne tak 10 km.

2008-07-10 21:05:36

Přestan blaznit s těsněnim a radči s udělej ten olej a pak uvidime co dal jinak těsněni se projevuje tim že ti tlakuje vodu v chladiči a v nadržce na vodu ti jdou bubliny ze vzduchu a garantuji ti že po 100km tam nemaš ani kapku vody a ta emulze se tvoři na vičku když ti rupne hlava motoru tak jde voda do oleje to chce klid a motor bude o.k.

2008-07-10 23:22:07

karlos73: kolik km týdně najezdíš? sím, hod mi to do interky.


Odpovědět

1  2