Fórum - Téma


Mechanici help,je mozna zamena bloku FS


Fórum Návody Mechanici help,je mozna zamena bloku FS



1  2

2010-12-30 17:21:00

Je tu nekdo, kdo se pipla v motorech jeste vic nez ja a dokaze mi poradit?

Jelikoz predchozi majitel meho Probe byl dement, podepsalo se to na motoru. Nemenil oleje a doslo to tak daleko, ze mam vylagrovane steny valcu. Vybrus delat nechci, chci pouzit blok z druheho motoru, ktery mam v garazi na dily.

Jenomze jsem dnes pri jeho rozebirani zjistil, ze onen motor na dily je z novejsi mazdy 2.0l 96kw s kodem bloku FS, kdezto moje probe ma 2.0l 85kw s kodem FS2.

Tyto motory se v mnohem lisi, ten novejsi uz nema hlavu s rozdelovacem ale kazda svicka ma svoje VN trafo, jsou jine vacky a je i jinsi kompresni pomer -tu bych rekl ze je to dano opet jinou hlavou a mozna i jinym tvarem pistu.

Co je ale podstatne, oba bloky maji stejne vrtani i zdvih, tj 83 x 92, zajima me tedy, jestli kdyz pouziju ze sveho motoru kompletne vse, jenom vymenim blok za ten novejsi, jestli mi bude vsechno pasovat a nebude nikdy hacek.

Hackem myslim umisteni vsech zavitu pro hlavu, prevodovku, starter, rozvody atd...

DOKAZETE MI NEKDO ODPOVEDET? dekuju za kazdou radu k veci!

2011-01-02 11:48:38

nad toto výměnou už uvažovalo více lidí. Ale vždy to byla výměna celého motoru se vším všudy. Nikoli kombinace starého+ nového. Existuje anglický manuál k motoru 2.0i, má 1000-1500 stránek, máš jej?

2011-01-02 12:52:00

no i kdyby nekdo dal do starsi mazdy motor z novejsi, bude mit problem jeste vetsi, je jina kabelaz protoze novejsi motor nema rozdelovac, a ikdyby tam ten rozdelovac chtel dodelat, tak ta novejsi vacka nema na rozdelaovac udelany nahom (ozubene kolo) a vymena vacek za starsi nejde, protoze ma motor kvuli vetsi kompresi jine casovani ventilu, proste zacarovany kruh:)

Vymena bloku je podle me jednoduzsi varianta, ale musim se ujistit ze sou mechanicky stejne.

Manual nemam zadny takovy, kde by byl blok ZRETELNE rozkresleny, je to vzdy obrazek spatne kvality z ktereho prd poznas :(

Mas nejake manualy, kde bude rozkres bloku FS a FS2 abych mohl hledat rozdily?

Kdyz se divam do katalogu dilu, tak treba olejove cerpadla sou na oba bloky stejne, tak tam jakasi sance stejnosti snad je...

2011-01-03 18:11:00

Tys ho jeste nerozdelal? Jestli je ten blok stejny,neni zkrouceny a v lepsim stavu nez ten tvuj, tak bych to neresil, bych ho tam dal a basta

2011-01-03 18:49:42

Woe sak sa prijed podivat kdyz ty to poznas okem rozume:) ja si ten novy blok necham zarovnat, vysolicham ho aby byl ready a jak rozeberu probe a zacnu predelavat klikovku zjistim, ze nejsu stejne a budu aj bez auta aj bez motoru :)

Aby tento pripad nenastal, potrebuju citelny a zretelny rozkres bloků FS2 aj FS..... pak by este bodlo teplo, v dilni mam ted -2 a tom delat fakt nejde :(

2011-01-03 18:52:37

mimochodem nesehnals nejakou tu zirafu? nevim zatim jak motor vyhodim ven, vzdycky sem na nem vsechno delal kdyz byl v aute, do verze "lešení" fakt nejdu.) ani me nenapada, kdo by tu v okoli zirafu mel za uplatu na pujceni:(

2011-02-20 15:02:28

Pokud si nejsi jistý tou elektronikou av puvodní není problém, tak bych přehodil "staré" hlavy na novejsí blok a neřešil to dál...

2011-02-20 19:12:17

zdarec pane, co ty tu?

no v elektrice ja problem nevidim, ale novejsi blok ma na remenici kliky snimac otacek-starsi motor ho ma v rozdelovaci, jenomze kvuli tomuto je jine olejove cerpadlo, takze to se holt uvidi az to rozeberu coz je pro planovani celkem blbe....

Uvidim, zatim neni venkovni teplota vhodna pro praci, v garazi je mraz.

V planu mam jak rikas, origo hlavu na novejsi blok a verit ze tam nebude zadny vydrb....

2011-02-20 23:26:51

Ahoj Venito to co zamyšliš je v pohiodě jen bych se podival zda jsou stejne umistěni šroubu což jsi udělal a pak mazaci a chladici kanaly což si myslim že asi nebude souhlasit jiny problem tam nebude mazda si nekomplikuje život tim že překope cely motor pro par koni.Tak at se daři.

2011-02-21 15:56:51

zdarec, jak tusis ze nebudou sedet kanalky? mas s tim skusenost? ja myslim ze zrovna tohle by mohlo byt vpohode.....

2011-02-22 00:19:20

Ahoj osobně vychazim z toho že jsem take laboroval s motorem a to že jsem chtěl použit komplet hlavu z vykonějši verze a posadit ji na na muj blok ktery byl uplně stejny až na jine rozmistěni kanalu mazani a vody takže jsem nemohl použit žadne těsněni pod hlavu a tak jsem to vzdal.Tot me chabe zkušenosti.

2011-02-22 20:37:34

To je ovsem velice cenny poznatek, dik za to,az bude trochu teplej, porovnam nachystany blok s fotkama toho sveho.....

2011-02-23 01:49:40

Ja mam zas na Tebe jiny dotaz shanim kabel obd na mazdu gf mam totiž v umyslu přehrat softver z 85kw na 100kw a tak marně ten kabel shanim.

2011-02-24 20:45:35

Tak to bohuzel nemam, nikdy sem se po nem ani nepidil, Aukro nebo Ebay nic? je jich moc, stacilo by jenom predelat konektor kdyby nesedel, ale nevim kde splasis komunikacni soft.... nevim jestli jsem tohle tak dva roky neresil s tebou, ale pokousl jsem se o neco podobneho, mel sem sehnanou RJ z toho novejsiho dvoulitra a chtel si ji nabastlil misto svoji 85kw, ale vykaslal sem se na to protoze ma 3 konektory, vsechno ma jinak, mel sem i schemata co je kter ypin ale proste to nejde jenom tak, vsak vis sam ze je tam jinaci zapalovani, jiny snimac otacek a ja osobne silne pochybuju ze ti programy budou sedet, protoze ty nase jednotky 85kw maji hybridni pameti a to je takovy mezikrok k dnesnim svabum EPROM.......

Vymyslet se s tim moc neda, ja chtel okoukat zapojeni RJ z hondy civic VTI ktere byly nekde na netu. Nejake verze techto hond mely RJ na plosnaku nedoosazene moduly, ktere se daly dodelat a prepinacem sis pak prepinal dva programy, bylo to velice pekne, kazdopadne to mela jenom nejaka serie a nase mazdy takove misto nemaji:)))

Na Ebay jsou k mani pridavne moduly pro komunikaci PC- RJ, jestli by se ti nechtelo spis do tohodle, tam uz si s programem modelujes sam, muzes si ho upravit pro preplnovani, stavit delky vstriku, predstihy atd.....

Tohle je nase hybridni pamet, znacna jako IC 101, druha fotka je novejsi RJ 100kw

2011-02-25 00:35:43

Jo řešili jsme to spolu,ale ted mam 626gf a pochybuji,že by mazda až tak složitě na jednom modelu řešila dvě varianty vykonu ja vymyslel to,že vezmu ř.j. plus imobilizer plus kliček do zapalovani z 100kw verze a lupnu to misto te 85kw verze je to jen softverově upraveny to by mohlo fungovat v pohodě co?Jo a co ten blok a hlava sedi to nebo ne?

2011-02-25 09:45:12

čerpadlo rozhod, jukni na stav a bud přestav do druhého hausingu nebo pokud bnude ok tak jen přehod, zatím sem nezažil že by byl rozdíl takový aby se v pár hodinkách nedalo aplikovat takřka cokoliv kamkoliv ( mluvím o blocích se stejným kodem jedné automobilky :D )

Jinak co tady? kamarád si pořídil MX6 a lognul se sem tak mne přizval :) bere to jako "firemní" projekt :D

2011-02-25 15:28:40

Ahoj Idaho maš stejny nick i na hondaklubu ne?Jen že je mi to povědome,ale moc nechapu tvuj přispěvek čeho se tyka?

2011-02-25 18:11:28

indyjones: ty me nechapes, 100kw motor ma mazda rok 98 a vis, tato RJ ma jiny konektor a jine funkce, ovlada VN trafa, nema rozdelovac atd....... viz ty fotky, nejde jenom prehodit jednotky a par blbosti kolem. Jinak idaho pise k memu puvodnimu dotazu ohledne vymeny bloku. A nick ma i na hondaclubu a spouste dalsich japan klubech:)

Idaho, fajn, tak sis zase rozsiril pole pusobnosti :)

No ja cekam az bude NORMALNI pocasi, ne ten zas*any blivajz co venku panuje, novejsi motor k ktereho chci pouzit blok mam ve starem baraku kde je venkovni teplota, az bude teplej, rozeberu ho a porovnam s fotkama svojeho...pak se uvidi

2011-03-05 22:35:51

to Venito když už tu otvíráš tu ŘJ alespon si na té EPROM přelep to skleněné okýnko, ta EPROM se maže UV zářením což je i složka deního světla tak at se ti pak nestane že ti ta jednotka nepojede jak má nebo nepojede vůbec

2011-03-06 08:00:45

Neboj, Epromy programuju a deni svetlo na ne musi svitit hodne dlouho nez se program poskodi, v jednotce je tma:) Mimochodem to prelepit nejde, cely ten maly plosnacek hybridu je zality mekkym gelem, takze nesmis ani sahat...

Moje akce s prehazovanim 100kW bloku je u konce, vcera jsem blok rozmaslil, vyndal pisty a bohuzel zjistil, ze o motor bylo v minulosti starano asi jak o ten muj:( na stenach valcu jde sice videt jeste honovani, ale jak je videt z fotek, smerem dopredu a dozadu je stena vydrena tak, ze to jde prstem citit, takze s timto blokem jako "lepsim" bych si pomohl tak akorad do r..... :( pisty se proste vyklaly do stran tim, jak se vychodily nedostatecnym mazanim, nekdo opet sral na vymenu oleje... Navic je to z automatu, ktery jak znamo je setrny k posadce, ale nesetrny k motoru zastudena, pokud je sofer lama a proste hned jede do plna.....


Odpovědět

1  2