Fórum - Téma


Mé nové (první) auto


Fórum 6 GH Mé nové (první) auto

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2  3  4

VM6
2016-06-29 17:55:58

doris: Ty škrábance od myčky jsou naštěstí jen povrchové, vidět to je, ale jen při detailním pohledu z blízka, jak stojíš od auta tak dva tři metry, už to vidět ani není. Takže s tím už asi nic dělat nebudu. Zaměřím se spíš na mechanickou část, ať je to vše v pořádku a tohle, co se týče vzhledu, možná někdy, když nebude co dělat S tím utřením po mytí to ale příště zkusím. Ta konzervace voskem mě zaujala, to bych chtěl zkusit..

Přesně ten problém s těmi mapami na chromu mám taky, čím to dostat pryč?

To mazání sedadla, s tímhle problém nemám, mně to vrže uvnitř sedadla v oblasti boční pravé opěrky, je to prý způsobené roztrhanou látkou, která odděluje molitan od kovové konstrukce, takže se teď dotýkají a vrže to. Prý to stačí něčím nahradit a je po problému, tak to zkusím.

generator: Díky Jojo drží fest

2016-06-29 18:05:57

Jsem si teď jel projet svoji M6 a zajel jsem si do ruční myčky (wapky) co je na benzínkách. Auto jsem celkem lehkým tlakem vody postříkal a ještě poměrně z velké dálky, nejsem si teď jist jestli to byla jen obyčejná voda, nebo v tom bylo i něco namícháno, ale docela se to auto lesklo když jsem to utřel/vyleštil od kapek. Ostatně, to vyleštění, navoskování atd. by tomu autu taky neuškodilo, aby to zakrylo ty drobný oděrky.

doris  
Doris
2016-06-29 21:09:44

vm6: Tak tak, mechanická stránka je vždy prioritní, jsem stejného názoru. Ten pěkný vzhled beru jako takovou třešničku na dortu, která tu kvalitně fungující techniku a bezvadný stav auta krásně podtrhne.

Co se týče péče o lak a veškeré další hladké materiály na exteriéru aut (všechna okna, skla zrcátek, elektrony, nerez, chrom, polepy z fólií a hladké plasty, ozdobná loga a emblémy....), tak toto všechno ošetřuji = čistím, leštím a dlouhodobě zakonzervuji pomocí vícesložkového vosku, který si na auta připravuji vždy přesně na míru laku. K přípravě používám především profesionální produkty a přípravky na bázi nanotehnologie. Díku tomu je povrch extrémně hladký a odpuzuje vodu i nečistoty, takže mi pak k umývání stačí jen čistá voda (už to tak dělám více jak 16 let). Auto takto voskuji maximálně 2x do roka (daily car bez garáže), na garážovaných autech to vydrží i déle jak rok.

Existuje spousta solidních výrobků, ale já jsem na to docela pedant a šla jsem vlastní cestou a preferuji individualizaci a hlavně šetrnost k materiálům auta i přírodě.

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=590

Samotné voskování vypadá pak zrhuba takto:

https://www.youtube.com/w...Y-aM3S50&feature=youtu.be

I použití běžných komerčních výrobků je vždy lepší, než vůbec nic, ovšem pokud člověk sáhne po vysoce kvalitních produktech a dokáže jejich potenciál plně využít, pak je rozdíl před a po ošetření markantní. A co je hlavní, tento stav je i trvanlivý, když se pak auto šetrně umývá.

Před

http://www.mazdaclub.cz/g...11176_pred-voskovanim.jpg

Po

http://www.mazdaclub.cz/g.../11178_po-navoskovani.jpg

Tuhle krásnou M6 voskoval můj kolega Robin, které rovněž používá vosky připravené na míru laku. Vše je čistě ruční práce.

Tolik pro info, co takové věcičky dokážou a že má smysl dopřát laku kvalitní péči.

VM6
2016-06-30 06:51:57

doris: Děkuju mnohokrát za vyčerpávající info, určitě se bude hodit!

2016-07-13 18:29:08

Tak můj mazlík byl na první servisní prohlídce, výměna oleje po koupi atd.

Servisní prohlídka .... 1305Kč

Převodový olej .... 1263Kč

Motorový olej .... 1373Kč

Filtr oleje .... 269Kč

Vzduchový filtr .... 469Kč

Svíčky .... 2599Kč

Čištění, namazání brzd .... 30Kč

WDP .... 60Kč (už nevím co to je) :D

Suma sumárum, vyšlo mě to na 8918Kč (DPH 21% / 1547Kč).

Auto je v pořádku, takže spokojenost.

Servisováno v autorizovaném servisu Olomouc (Jeremenkova 6).

Na podzim mám v plánu ten antikorozní nástřik a na jaro výměna brzd.

2016-07-13 20:35:03

djn3o: ten antikorozni nastrik bych udelal co nejdriv. Protoze se muze stat ze kdyz skonci zima budes to mit v ovela horsim stavu. Nemas za cim cekat kym je mazel zdravej tak je potreba resit nastrik. Tot len muj nazor

2016-07-13 20:42:45

agg84: Jojo, nějak o tom porozmýšlím, napřed na to musí být peníze, teďka to byla docela palba.

2016-07-13 22:01:08

djn3o: Škoda,že jsi si nenašel jiný kvalitní servis,ty ceny nd a olejů jsou strašně předražené,tohle se dá koupit a servisovat za polovinu(myslím kvalitní druhovýrobu)a tím pádem by jsi měl na antikorozku.Já nakupuji.Olej Mazda 5l-800 Kč,olej.filtr 150,vzd.filtr-300 Kč(Mann),převod.olej Castrol-750 Kč(3l),svíčky NGK.-900(4ks),kab.filtr-150 Kč

2016-07-13 22:24:43

míra: Já o tom vím, že kdybych to dal do nějakýho klasickýho servisu, tak mě to vyjde levněji, nebo kdybych si to nakoupi sám a řekl jim, namontujte to tam.

Potíž je v tom, že v mém okolí nedůvěřuju žádnýmu servisu natolik, abych tam to auto dal, autorizovaný servis je svým způsobem jistota, navíc, je to mé první auto, autům jako takovým technicky vůbec nerozumím, teprve se vše učím, takže asi tak.

Navíc, kamarád dal auto do obyčejnýho servisu, už přesně nevím s čím, ale oprava ho stála dvojnásobek toho, co by to stálo v autorizovaným, protože v tom klasickým týpek něco po*ral, takže o tohle taky nestojím.

2016-07-13 22:50:26

jn3o: to dobre znam. Ja daval do jednoho vymrdaneho servisu delat jenom mereni tlaky ve valcich a odchadzel sem se skakajicim autem prepnutem do noudzoveho rezimu se svotijici kontrolkou "porucha motora" ... hold neni to vydrbana octavia nebo jine tuctove auto ktete servisi zivy a ktere umeji delat... japoncov neumi kazdy servis delat. Karosarcinu jo. Ta je na stejne kopyto ci uz u mazdy alebo u bmw. Ale motor nevedi delat bezne servisi

Minimalne bych si aspon nabuduce sa snaz usetrit na dilech.

Treba mne ponukal servis jeden tady u nas za svicku ngk 600 kc. Ja sem je sehnal za 315.

Za kabynovi filter chteli 500 obycejni a 900 s uhlikovim vlaknem. Pri cem za 1000 mam KaN pre motor.

A za vzduchovy chteli take pres 600.

Proste zlodeji!

To moze tak predat staremu dedkovi ktori pride k nemu a ne nam mladym ludom ktory maju uz aky taky prehlad co kolik stoji...

2016-07-13 22:57:52

agg84: Jojo, musím se do toho dostat trošku. Ještě zpět k tomu autu kamoša, srandovní je na tom to, že to byla Fabia. Takže ani ty škodovky neumí dělat pořádně. Tuším něco s motorem to bylo, ale přesně opravdu nevím, kecal bych. No servisák mu volal že auto je hotový, ale nejede. Takže místo 6000 nebo co, ho to vyšlo na 13000.

A teď ještě trošku z jiného soudku.

Hodně mě dnes pobavilo když jsem řídil Fabii babičky (jela semnou pro auto do servisu). Než jsem si koupil mazdu, tak by mě nenapadlo že to bude takovej extrémní rozdíl fabie vs mazda. Ano, porovnávám neporovnatelné, ale i tak, pokud si představím že bych si měl koupit fungl novou fábku za 300 táců a vedle toho mít mazla, tak bych si musel před zrcadlem nafackovat kdybych koupil fabii.

2016-07-14 09:22:03

djn3o: A hlavně si nedělej iluze o autorizáku.Ti nejlepší si dělají na sebe a ostatní jsou v servisech.Můj syn pracoval v autorizáku Chevrolett a to,co mi říkal,tak mi vstávaly vlasy hrůzou na hlavě.Náhradní díly z bouraček,účtované jako nové,montáž rádoby orig.dílů z AK,(mají i vozy bez loga,právě pro tyto účely),zarezavělý odvzdušnovák u brzd neřeší,kapalina se vymění jen u těch povolených,vysávání oleje vývěvou,kdy ve vaně zůstane přes půl litru toho nejvíce znečistěného oleje.Nevěř nikomu a ničemu.Určitě existují i kvalitní autorizáky napříč značkami ale já jim už nevěřím.A nauč se triviální věci servisovat sám nebo s pomocí šikovného kamaráda,ušetříš spoustu peněz a času.


Odpovědět

1  2  3  4