Fórum - Téma


Mé nové (první) auto


Fórum 6 GH Mé nové (první) auto

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2  3  4

doris  
Doris
2016-06-25 21:56:20

Tohle by mohlo jít bez problému rozleštit, nechala bych to udělat nějakému šikovnému člověku, který má el. leštičku (ručně to jde taky, ale je to čertovská práce...) a vyzná se v oboru, do autorizáku bych to nedávala - oni by to nejraději celé přestříkali, aby z toho měli větší peníze - klidně i 15.000,- za nástřik nárazníku....

Případně by šlo udělat lokální zástřik, pokud už jsou ty škrábance hluboké - úspěšně lze totiž rozleštit pouze takové vady, které nezasahují pod čirou vrstvu laku. Všechno, co je hlubší, už bude vždy vidět. Pamatuj, že jakékoliv účinnější leštění/broušení či renovace vždy ztenčuje lak. Aby se škrábance odstranily úplně, musí se snížit = zbrousit výška laku až do hloubky těch škrábanců, takže v ideálním případě se z laku ubere kolem 5um, ale někdy i víc. Celková tloušťka té svrchní vrstvy čirého laku na Mazdách je jen něco kolem 25-30um, někde i méně, takže velmi rychle se dá přebrousit. Na nárazníku to příliš nevadí, ale na kovových dílech je to nevhodné, protože přílišným vybroušením ztrácíš ochrannou funkci laku, který na autě není jen na parádu, ale má především chránit kovové díly karoserie.

2016-06-25 22:22:49

doris: Hluboky to neni podle me, vypada ze to je proste jen liznuty no snad to pujde v pohode opravit bez nejakyho vetsiho zasahu a aby to bylo co nejmin poznat.

doris  
Doris
2016-06-25 22:49:52

djn3o: Určitě se to dá solidně zmírnit pouhým rozleštěním.

Ad hloubka škrábanců - hlubší škrábanec se dá poznat snadno i podle toho, že jde cítit, když po něm lehce přejedeš nehtem - je tam prostě vryp.

Jinak rozleštěním lze z tohoto:

http://www.mazdaclub.cz/g.../11045_12682-dsc-0011.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g.../11042_12680-dsc-0009.jpg

udělat třeba tohle:

http://www.mazdaclub.cz/g.../11046_12686-dsc-0024.jpg

http://www.mazdaclub.cz/g.../11044_12688-dsc-0029.jpg

2016-06-26 15:52:04

Teďka mě filipsonn upozornil, že podle fotek na sbazaru, kde je to auto ještě sále vystaveno (nevím proč), je úplně stejná odřenina. Přiznávám že jsem si toho asi nevšiml, protože je pravdou, že ve stínu to nejde moc vidět, každopádně je to odřený a nějak to vyřeším.

2016-06-26 16:39:16

djn3o: take se mi to stalo. Myslel sem si kdo vy jake krasne auto dokonale sem koupil bez jedinej premackliny skrabancu a pripadneho pristreku.

Stacila jedna navsteva v lakovni a na svete bylo snad 5 veci ktere sem si jinak nevsim a ktere mozna po case by sem na nekoho zvalil ze mi je udelal ma parkovisti. a pri tom tam jsou od koupy. Hehe

Clovek kdyz se zamiluje pri koupy nevidi okrem te krasy nic jiniho. Vse je proste dokonale ale nemusi to tak byt a nedostatky si zacnes vsimat az pozde.

Tak blahozelam k objeveni prvni nedokonalosti. Take treba jet k sikovnimu lakirnikovi a ten ti hned ukaze kde bylo auto opravovane. Ci uz pristrikem nebo pokusem o rozlesteni .

2016-06-26 20:02:11

agg84: Ne, tak o dost škrábancech jsem věděl, ale tohle mi nějak asi uniklo. Ale i přes to je to super auto. Jinak vím, co se na tom autě dělalo, skrz elektronickou servisní knížku.

VM6
2016-06-28 08:47:40

djn3o: Ahoj djn3o a ostatní. Jsem tu také nový, tak doufám, že nebude vadit, když si se tady tak hezky pochlubil se svou novou kráskou, že to udělám taky Přivezl jsem si ji před dvěma měsíci z Německa, je to ten samý rok co máš ty, stejný motor, akorát je to hatchback. No a barva podle mě taky parádní. Podle té jsem auto samozřejmě nevybíral, ale nakonec jsem rád, že jsem sehnal zrovna tuhle. Sice už mě bohužel opustilo to prvotní nadšení a začínám si všímat drobných mušek, ale jinak je v tom fakt krásný svezení a zatím celkově spokojenost. Udělal jsem zatím běžnou údržbu, všechny brzdy a teď mě čeká ošetření spodku. Tak přeju spoustu kilometrů bez nehod, ať slouží a ať ti to nadšení vydrží co nejdýl

2016-06-28 09:07:54

vm6: Tyjo, to je taky parádní barvička! Tak ať ti dobře slouží!

VM6
2016-06-28 09:20:56

alamaster: Díky moc, tobě taky Ještě dodám, že má nalítáno jen 102 000, což mi na ten rok přišlo trochu podezřelý, ale po důkladném prohlédnutí nic stočení nenasvědčuje, vypadá v super kondici, tak snad to byl povedenej kauf a nic se neobjeví

2016-06-28 09:40:21

vm6: To může bejt, já jsem koupil na začátku 2015 ročník 11/2009 a mělo to cca 70k. Bylo to v soukromým vlastnictví.

doris  
Doris
2016-06-28 09:59:16

vm6: Nádherná, tak ať dobře slouží. Tahle auta jsou natolik povedená, že jim sluší každá barva.A antikorozní ochrana si udělej určitě co nejdříve - ideálně přes léto, jak je horko. vždy se to vyplatí a výrazně prodloužíš životnost auta.

2016-06-28 10:39:41

vm6: v jakem stavu to mas ten podvozek muzes udelat foto? Docela by me zajimalo jestli i tyhlety mazdy trpi koroziou v takem rozsahu ako gg/gy

Jinak gratulujen nadherna kara. Ta barva je perlet anebo metaliza?

Delali se tyhlety ghcka v perleti?

A muzes popsat ty "muchy" ktere si si zacal vsimat?

2016-06-28 18:10:12

VM6: taky pěkná a klidně můžeš.

Nicméně pro ostatní, řeším další zapeklitý problém a to olej. Nevím co mě to napadlo, ale šel jsem zkontrolovat olej, bohužel jsem ho poprvé na měrce nedohledal po otření až na druhej pokus, jsem viděl jen malou skvrnu na špičce měrky, podle usouzení mého a kamoše, co mi auto kontroloval jsme usoudili že je tam málo oleje, tak jsem si jel nechat dolít 1.5l castrol 5W30LL. Je mi divný, že při 140 tisících byl měněnej olej (je pod kapotou štítek) a je ho tam tak málo. Je to možné nebo ten motor žere olej? Protože pokud správně uvažuju jsou 2 varianty, jelikož pod autem nikde žádný skvrny nejsou, buď motor žere olej, nebo ho tam při té pravidelné výměně dali málo. Při jízdě na mě kontrolka neblikala že je ho tam málo.

Myslíte že by bylo vhodný jet co nejdřív na kompletní výměnu oleje a filtrů, nebo to co mi radil ten v tom servisu, najet s tím co nejvíc kilometrů a zjistit jestli ten motor žere olej či ne.

2016-06-28 19:31:14

Ahoj,co se oleje týká,tak měrka ukazuje až na druhej pokus,to jsem taky zjistil u m3 )) potom dále je důležitý ho měřit na rovině,taky záleží jak je špinavej.U benzínáku by měl být po 3000km od výměny ještě určitě čistej.Je možný,že servis dal málo,ale i to,že motor nějákej olej pápne.Takže za mě posoudit barvu oleje nebo případně rovnou dát novej(není to zas tolik peněz) a máš jasno,no a pak sledovat jestli mizí.Tak zatím

2016-06-28 20:02:27

filipsonn: Taky nad tím tak nějak uvažuju, jet prostě kompletně vyměnit a koukat jak bude mizet a bude hned jasné.

VM6
2016-06-29 08:10:45

doris: Díky Doris. Taky si říkám, 8 let bych jí podle vzhledu ani netipoval Jasný, hned jak se dostanu na rampu, tak na to vlítnem, je to určitě potřeba.

agg84: Hele na ty léta to vypadá pořád dobře, přišlo mi, že částečně už to asi někdo stříkal, nebo jestli to takhle vydrželo, nevím. No a jinak jen sem tam povrchová rez, hlavně na paroží, ale to je asi normální. Pořádně to očistím a natřu. Fotku, pokud si vzpomenu, udělám, až to budu mít na rampě. Jinak ta barva, nevím, jestli jsem někdy viděl na živo perleť a dokážu to posoudit, ale zřejmě to bude metla. Jinak oficiálně je to Aurora blue. Jestli se v perleti vůbec dělaly, nevím.

A co se těch much týče, je to ta vrzající sedačka řidiče, to mi pije krev, ale to už tu bylo popisováno, mám to taky v plánu zpravit. Pak třeba ten združenej počítač s hodinama mi trochu štve, ale to neni závada, ale vlastnost Pak jsem si jí představoval malinko komfortnější na rozbitějších cestách, ale co bych chtěl, je to prostě sportovkyně s tužším podvozkem, takže ty zatáčky to vynahrazujou. Nebo že už by dosluhovaly tlumiče? Nevím, to se mi nezdá s tímhle nájezdem. Máte to tak taky? A co sedlo, taky vám vrže? Takže říkám, spíš maličkosti, jinak spokojenost.

doris  
Doris
2016-06-29 10:17:34

vm6: 34J/Aurora Blue by měla být klasická metalíza dle vzorníku, který tady mám, i když do některých barev se přidává dle receptury i slída, která vytváří měňavější efek.Hlavně doporučuji mýt auto pouze ručně a nepoužívat žádnou agresivní chemii nebo šampony s voskem, je to svinstvo (viz můj článek:

http://www.mazdaclub.cz/c...co-nejsetrneji-pecovat-72 ).

Jakýkoliv lak se v kartáčových myčkách zničí. Bezkontaktní myčky rovněž nejsou žádná výhra, používají mnohem ostřejší chemii, která likviduje plasty (blednou a flekatí) a ani laku neprospívá. Navíc nedokáže umýt z laku mastnotu a auto, ač na první pohled čisté, má na sobě stále takový povlak a laku chybí ten správný lesk. Takže pokud máš možnost, umývej tohle krásné auto pouze ručně. Wapka z přiměřené vzdálenosti je O.K.

Ad komfort - Mazdy mají sportovněji laděné podvozky, ale stále poměrně komfortní - takže celkem optimální kompromis. Záleží i na velikosti kol a profilu pneu - u nižšího profilu je jízda samozřejmě tvrdší a víc cítíš nerovnosti na cestách.

Sedadlo řidiče se tu už probíralo. Já to třeba preventivně promažu 1x ročně tukem a nikdy jsem žádné pazvuky nemusela řešit.

VM6
2016-06-29 13:47:45

doris: Díky za rady, tvé články jsou opravdu super, plné dobrých rad, díky za ně Jinak co se myčky týče, jak se zdá, předchozí majitel na to zřejmě nedbal, takže na slunci už jsou takové ty vlásečnicové mapy po kartáčích vidět. Takže je otázka, jestli to už teď zachráním, když to od teď budu mít jen ručně? Pak mám problém s tím, že když to myju jen vodou, tak po zaschnutí je na tom vidět úplně každá kapka, tak nevím, co s tím. Asi mi nezbude nic jiného to po umytí utřít, jak píšeš v článku. Zajímalo by mě, kolik lidí to takto opravdu dělá Ale ty mapy po vodě jsou fakt hnus.

Obuto mám standart 215/50 R17, ale stejně mi přijde, že to na hrbolech až jako poskakuje, jak kdyby na tom byly tvrdé závodní tlumiče.. Ale možná je to jen zdání a rozdíl oproti mé Almeře n16 s obutím 195/60 R15.

Můžeš nějak prosím popsat, jak to sedadlo tím tukem promazáváš? To ale bez odčalounění nejde, nebo se pletu?

doris  
Doris
2016-06-29 14:26:37

vm6: Děkuji za slova uznání, těší mne, že se články líbí a pomohou.

Ad mytí auta - pro dokonalý výsledek je nutné auto vytřít vždy, sice na některých myčkách používají osmotickou/měkkou vodu, případně si to někteří detaileři vyrábějí pomocí filtrace, ale není to prostě 100%. Co mám odzkoušené, tak vždy stačí auto vytřít vlhkým hadříkem do sucha a ten hadřík průběžně promachávat v teplejší vodě a pořádně vykroucet. Jinak tam vždy budou vidět zaschlé zbytky minerálů po odpařených kapičkách a vypadá to skutečně nepěkně. Navíc se toho i dost špatně zbavuje z laku nebo plastů či chromu. Tohle jsem nedávno řešila na zbrusu novém autě, kde to autorizák odfláknul a auto nevytřel:

http://www.mazdaclub.cz/g...ges/2041/full/12847_5.jpg

Pokud máš auto dobře zakonzervované, tak ta voda jde vytírat jako po másle ( většina i tak sama steče dolů) a hadřík po laku lehce klouže, je to práce na pár minut.

Většina starších laků vykazuje různé oděrky a drobné mikroškrábance po mytí, od kartáčových myček jsou hodně výrazné

http://www.mazdaclub.cz/f...lect=145137#message145137

a jakýmkoliv mytím se jich určitě nezbavíš. Jediná možnost je celoplošné přeleštění laku - nejlépe strojní leštění za použití jemných brusných a leštících past (dle rozsahu a hloubky škrábanců) - například 3M Ultrafina je na tyto jemné škrábance ideální a za laku ubírá jen minimum. Při odstraňovaní výraznějších škrábanců nebo zabroušených/srovnaných míst po vodním smirku používám i Finesse-it, která mění účinnost z jemně brusné pasty na leštící. Těch abraziv je celá řada, vždy je nutné zvolit takovou pastu, jaká odpovídá konkrétnímu požadavku a typu (např. trvdosti) i stavu (míra poškození) laku.

Dá se to postupně zmírnit i ručním leštěním, ale je to velmi pracné a časově náročné, na druhou stranu k laku zase šetrnější. Třeba takto:

http://www.mazdaclub.cz/g...1/full/12750_p5190076.jpg

nebo

http://www.mazdaclub.cz/g...2248470827375665623-n.jpg

Před

http://www.mazdaclub.cz/g...041/full/12790_pred-2.jpg

Po

http://www.mazdaclub.cz/g...s/2041/full/12791_po2.jpg

Pokud Tě to zajímá, více fotek i popis najdeš například zde:

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=759

http://www.mazdaclub.cz/u...mages_category.php?id=678

Kolik lidí auto vytírá po umytí? - prakticky všichni, kterým záleží na dokonalém výsledku a mají na to pochopitelně prostor a čas.

Ad rozměr pneu - ano,tento rozdíl už je docela znát., takže i to může být důvod, proč Ti přijde M6 o tolik tvrdší. Mimochodem kdybys přesedl do starší Primery P10, tak ta je docela tvrdá i na pneu o výšce 60.

Ad mazání sedadla řidiče - mažu jen ty kovové kolejničky, v nichž se sedadlo posouvá dopředu či naopak. Používám k tomu titanový tuk, který je teplotně stálý. Jeho primární použití je pro cyklistiku. Nic neodstrojuji, pouze zatlačím sedalo úplně dozadu, promažu ty kolejničky a párkrát to protáhnu tam a zpět, aby se tuk dostal všude. Vždy je však nutné najít ohnisko, kde nežádoucí zvuk vzniká.

2016-06-29 16:44:10

Gratuluji oběma novým majitelům k Mazdám.

Ke svojí jsem přišel tak nějak "omylem", prostě po nasednutí jsem byl jak doma, tak jsem si jí nechal.

A to jak sedí v zatačce mě baví. Když se na vás přilepí nějaký kšilt v golfu, a nepostřehne, že před zatáčkou nezpomalujete, a pokusí se jí projet s váma .... pak už se nelepí.

Když to za zatáčkou udrží na silnici, tak dá pokoj a jde si přemáchnout trenýrky. Bohužel tyhle frajeřinky se nedají provozovat s manželkou a dvěmi dětmi na palubě :)


Odpovědět

1  2  3  4