Fórum - Téma


Mé nové (první) auto


Fórum 6 GH Mé nové (první) auto

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2  3  4

2016-06-23 21:43:24

Dobrý večer všem.

Tak jsem po dlouhém hledání mého nového (prvního) auta nakonec rozhodl s přítelkyní že to bude Mazda 6. Předem řeknu že jsem za tuto volbu velice rád, uvažoval jsem o koncernu (Octavia), ale Mazda mě velice velice mile překvapila. Takže pokud tohle čte někdo kdo se taky rozmýšlí, tak určitě Mazda.

Pročítal jsem tu pár fór než jsem koupil a zjistil jsem že Mazda 6 je poměrně hodně nedostatkové zboží, takže jsem měl asi štěstí když jsem narazil na garážovanou s pouhýma 143tis. najeto přímo od lidí (ne přes bazary) a podotýkám velmi dobře udržovanou, sedačky jsou ve velmi dobrém stavu.

Omlouvám se za ten prvotní menší sloh, ale opravdu jsem z toho auta nadšený, můj hlavní dotaz zní, na co si dávat u mazdy, popřípadě celkově u auta pozor, jak jsem řekl, je to moje první auto a jsem v tomto světě tak trochu neznalej.

Například když jsem parkoval, tak stojím na parkovišti, který je velmi lehce nakloněný, takže jsem zařadil jedničku a lehce zatáhl ruční brzu, může to tak být?

Četl jsem plno diskuzí, že stačí jen rychlost pokud to není velký kopec, jinde zase že spíš používat ručku než rychlost, tak si v tomto nejsem jist a nechám si poradit.

Jedná se o Mazda 6 /2.0 benzín/ r.v. 2008 v provozu od 2009

Děkuji všem za rady.

2016-06-23 21:48:47

djn3o: Ahoj! Tak předně gratulace k mazlíkovi, musím říct, že si sehnal parádní barvu! Ta se moc nevidí a je IMHO moc pěkná. Co se týče parkování, tak pokud vyloženě nemrzne jak když praští tak zatahuju jemně ručku a vždycky řadím zpátečku nebo jedničku podle směru naklonění.

Jinak na co si dát pozor, určitě ti napíše někdo zkušenější, ale nevím jestli při tolika km neudělat preventivně rozvody. Každopádně Mazdy bohužel mají tendenci reznout, takže určitě bacha na lemy a podvozek - je dobré preventivně ošetřít/nechat nastříknout.

Jinak ten motor je držák a když se o něj budeš dobře starat(mimo jiné doporučuju VIF Benzin Aditiv), tak ti bude sloužit dobře a dlouho.

2016-06-23 21:56:12

Alamaster: Co se týče té barvy, tak přítelkyně říkala když jsme hledali auto, hlavně né červenou, ale tahle barva je na tom autě prostě sexy a uznala to i přítelkyně a hrozně se jí líbí. Jinak díky moc za prvotní rady.

A ještě připomenu, momentálně parkuju venku, ale od zimy mám rezervovanou garáž co se zde staví (garážový dům kde má být 60 garáží), tak od zimy se bude schovávat. :)

2016-06-23 21:58:08

Blahopřeju ke koupi vozu...správná volba,vítej v klubu Já s parkováním nemám problém,mám rovinku,takže ručku nedávám,ale při sklonu je asi nejlepší dát zpátečku a přes léto asi i tu ručku,ale v mrazech s ručkou šetřit

Tím,že máš benzin,tak bys měl mít celkem po starostech,stačí měnit olej po 10000km a hlídat si všechny provozní kapaliny.Měl jsem s 2.0i mazdu 3 a vypekla mě tam akorát prasklá kladka multiřemenu...což je jinak celkem levný díl,ale dokáže tě na cestě odstavit,protože spadne řemen a nejede vodní pumpa,takže jsem byl na odtah...původní kladka je totiž plastová,pak už jsem sehnal kovovou a byl pokoj.Tak se jen mrkni jakou tam máš tyTak ať vydrží nadšení z M6 a napiš další poznatky

2016-06-23 22:05:21

filipsonn: Díky za uvítání No nadšení je opravdu veliké, dokonce jsem se byl teď 2x během večera podívat venku na parkovišti jestli tam opravdu stojí. Jinak jo, o tom oleju už jsem četl něco že je dobrý to měnit buď 1x za rok, případně po 10.000 km. Jelikož můj nájezd bude něco kolem těch 10.000 za rok, tak mi to tak nějak bude vycházet. Do práce jezdím MHD, takže tak. Každopádně díky taky za rady, všechno omrknu.

2016-06-23 22:11:46

Ok.sedánek ve vínový je pěknej,taky jsem ho sháněl s 2,5i,ale nebyl tak nakonec mám m6kombi s 2,2dieselem ale taky nadšenej...a to už jí mám rok doma,dneska jsem jí k večeru provětral.Kolik máš najeto?Tak zatím filip

2016-06-23 22:17:15

filipsonn: Celkově je tam 143tis. a dneska jsem to dovážel a najel jsem nějakých 150km za celej den, protože rodina od přítelkyně to auto chtěla vidět.

2016-06-23 22:19:42

djn3o: A co říkala rodina? :)

2016-06-23 22:23:27

alamaster: Naštěstí se líbilo a strýc přítelkyně řekl že se k nám to auto hodí, takže už i z tohoto důvodu je ta radost podpořená.

2016-06-23 22:41:29

Tuhle mazdu jsem okamžitě prodal. Pokud máš naftový motor, jsi v pasti. Auto, které nelze diagnostikovat v případě závady, nikdo ti ho tady odborně neopraví, protože tomu nikdo nerozumí. Prodej to a kup si koncern, ušetříš si trápení. Mazda je auto na celý život, nejen že ti ji nikdo neukradne, ale taky ji nikdy neprodáš, protože ji nikdo nechce. Proto jsou tak levné. Moje osobní zkušenost. Měl jsem Mazdu 6 2003 a 2008 obojí diesel. S koncernem se opravdu nedá srovnávat, Japonci ty auta prostě dělají jinak-blbě. Stačí se podívat na dveře, jako by byly z papíru. O ceně náhradních dílů nemluvě. Prostě nesmysl tahle značka.

Zkus přesednout do koncernu, budeš koukat na ten rozdíl. To je realita pánové, nic si nenamlouvejme

doris  
Doris
2016-06-23 22:46:48

djn3o: Krásné auto a dobrá volba, také gratuluji. Určitě nešetřit na pravidelné výměně motorového oleje včetně filtru a také na kvalitě paliva. Jinak jak už bylo zmíněno výše, je vhodné investovat do antikorozní ochrany a udělat nástřik podvozku a dutin. Dokud je auto bez koroze, je to ideální a hlavně mu tak výrazně prodloužíš životnost. Jinak co se spolehlivosti týče, tahle auta jsou hodně dobrá.

2016-06-23 22:56:09

doris: Díky. Co se týče toho benzínu, u které stanice tankovat kvalitní benzín? Poměrně hodně lidí doporučuje EuroOil. Je na tom něco pravdy? Jelikož teď budu mít pouťovací víkend, tak na všechno mrknu po víkendu.

Kolik to asi tak stojí ten nástřik a ta antikorozní ochrana?

2016-06-23 22:59:14

djn3o: Já teda beru kde je nejlevnější (většinou Tank ONO) a přidávám tam ten VIF...

doris  
Doris
2016-06-23 23:06:38

djn3o: Tankujeme u Benziny, klasický obyč benzín N95, aditiva nepřidáváme. Jednou za čas dáme do nádrže prémiovou stovku a protáhneme to. Nic víc není třeba. Jinak přidáním kvalitních aditiv nic nepokazíš, VIF nebo třeba Liqui Moly jsou solidní volba.

Ohledně ceny antikorozní ochrany - těžko určit, záleží na stavu auta a také firmě, která to dělá. Může to být 3-5000,- za kompletní a precizní ošetření, ale klidně i méně nebo naopak více v závislosti na stavu auta.... Zásadní je pečlivá příprava podkladu.

Něco jsem o tom psala třeba zde:

http://www.mazdaclub.cz/c...ana-auta-pred-korozi-i-36

http://www.mazdaclub.cz/c...na-auta-pred-korozi-ii-37

2016-06-23 23:07:14

djn3o: Také blahopřeji k novému autíčku.Věř,že i po mnoha měsících se budeš těšit na každou jízdu.To auto je silně návykové,to potvrdily i testy Koubka i jiných.Prostě jízdní vlastnosti se vůbec nedají porovnat s mnoha značkami.Já mám 2,5 benzín,autíčko tichounké a hlavně je spolehlivé.A jelikož auta i opravují,tak vím, že technická řešení u jakýchkoliv japonců jsou tak nějak chytřejší a jednodušší.Tak hodně štěstí při polykání silničních kilometrů.

2016-06-23 23:07:57

djn3o:Jinak jsem jí viděl ještě na inzerci a vypadá pěkně a jestli si původní majitel pořídil zase mazdu,tak bys měl mít spolehlivý autokdysi jsem měl taky mazdu ze svitav...cx-7

Na rozvody se můžeš vykašlat,protože ty jsou na benzinových motorech ještě opravdu odolné a bezůdržbové,spíš investovat do do toho nástřiku podvozku...cca 5000kč

2016-06-23 23:17:35

doris: Určitě pročtu.

míra: Něco na tom bude, už teď se nemůžu dočkat až zítra do toho sednu a pojedu za rodinou.

filipsonn: Jojo, původní majitelé velmi slušní lidé, celej prodej proběhl absolutně v pohodě. Před 14-ti dny si pořídili fungl novou Mazdu 6, je tam ten pokrok vidět, nádhernej kočár. Kamarád (technik) co semnou byl to auto kontrolovat a tak, tak řekl že za 5 let to třeba zase budou prodávat, tak to můžu koupit.

2016-06-24 00:23:45

snoopy57: To je ironie nebo to myslíš vážně?

2016-06-24 07:37:29

snoopy57: Normálně do diskuzí moc nepřispívám, ale ten tvůj příspěvek je "vážně zajímavý" :) Osobně jsem měl postupně mimo jiné i 2 Mazdy 6 - 1. a 2. generace a 2 koncernové auta (Fabia a Passat) z toho obě koncernové byly na rozdíl od Mazdy "funglovky" (i když uznávám - Fabia mi byla spíš přidělena, než můj výběr:) ). Po zkušenostech musím říct, že Mazda je prostě o ligu výš. Jízdní vlastnosti nesrovnatelně lepší, vzhled ani nezmiňuji, koncern je v tomhle vážně špatný dlouhodobě, poruchovost Mazdy, na rozdíl od Passatu, žádná (vyjma výměny žárovek) atd.. Tedy za mě Mazda je jasná volba. Pravdu máš jen v tom, že Mazdu jsem prodával déle než VW. Jsme stádní typ a každý chce raději Škodovku, bo ji má každý:).. Ale každému co jeho jest. Ať ti to tvoje slouží dobře ;)

doris  
Doris
2016-06-24 08:37:41

magnetto: Asi to myslel vážně vzhledem k tomu, že měl s dieselovou M6 problémy, jak zde psal, takže na jedné straně ho i chápu, že cítí zlobu - já to kdysi cítila též. My jsme taky měli s M6 smůlu - konkrétně výrobní vadu v motoru 1.8i benzín, na což jsem hodně doplatili, ale i přesto musím uznat, že spolehlivost a technická vyspělost Mazdy a také některých dalších japonských značek je nesrovnatelně lepší, než to, co nabízí koncern. Nebýt toho vadného motoru, to auto za 10 let nemělo jediný technický problém. Také se mi líbí Audiny a třeba Passat CC 1. generace nebo Octávia RS a nový Superb - a netvrdím, že jsou to špatná auta...., byť VW mne totálně odradil od jakéhokoliv záměru si ho pořídit po těch podvodech s emisemi, je to pro ně velká ostuda... a obávám se, že těch kříváren umí VW mnohem víc....., ovšem po té, co jsem sedla třeba do nové Audi A4 = střední třída s cenou vysoce převyšující milion a ve stísněném interiéru jsem se cítila jak v kleci (to bylo asi největší zklamání, když si uvědomím, že i ten náš malý Yaris je vepředu daleko prostornější), a při jízdě zjistila, že tohle auto je těžkopádné s málo komunikativním řízením a umí dobře jezdit jen rovně, mile ráda jsem přesedla zpět do Mazdy, kde si jízdu příjemně užívám, zatáčky to projíždí s naprostou jistotou a lehkostí a cítím se v tom podstatně příjemněji. Můj názor a pohled na věc. Více se nemá cenu rozepisovat, neboť spousta lidí preferuje to své bez ohledu na objektivitu.


Odpovědět

1  2  3  4