Fórum - Téma


Mazdy a rez


Fórum 323 V BJ Mazdy a rez

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2011-04-24 19:21:45

Lidi nic si s toho nedělejte. Dneska jsem viděl Audinu tuším A4 to byla rok výroby bych tipoval něco málo po 2000 a tak skorodované lemy sem neviděl ani na škodovce a ještě k tomu oba přední světlomety totálně zarosené.... takže to ojebávaní materiálů a fušerská prace není jen otázkou mazdy.

2011-04-25 11:39:29

To je útěcha jak prase,rez je to největší svinstvo které se na autě projevuje,to mě je milejší vyměnit nějakej čep,rameno a podobně,rez nikdy nespravíš natož zastavit,proto takové auto nikdy

doris  
Doris
2011-04-25 11:49:16

No, když uděláš kvalitní prevenci, tak rez řešit nemusíš. Neexistuje auto bez chyb, taková Alfa obsazuje statistiky spolehlivosti vesměs v nejnižších pozicích.... Takže je to otázkou priorit, co si kdo vybere. Dnes už se žádné auto nevyrábí tak, aby vydrželo 20 let, buď rezne, nebo se sype technika.....

2011-04-25 13:45:33

Z dvacetipěti aut různých značek které jsem vlastnil za svoji řidičskou karieru mám poznatky takové,že stupidní statistiky německých TUV mě akorát utvrdily v jejich neserioznost,co se týče AR tak mám třetí,momentálně vlastním dvě a to 166 3.2 V6 177kw a 166 2.4 JTDm 129kw u těchto aut jsem neviděl rez a jsou to auta do kterých zatím strkám nejmíň,respektive nic,takže nějaké bláboly o statistice spolehlivosti vesměs v nejnižších pozicích mě vrásky na čele nedělá,ještě bych vypichol Audi 80 2.0i z roku91,držák auto

2011-04-25 15:51:21

Mno myslím, že nemalou část toho jak se auto sype a rezne má nasvědomí chování majitele. Kde ho parkuje, jak se o něj stará. A co pozoruju na své Mazdě, tak krom chytajících zadních blatníků, mi to koroduje jen v místech, kde byl porušen lak. Ty blatníky začaly po 13ti letech. A to kdyby se to víc ošetřovalo celejch 16 let, tak by to tež vypadalo jinak..

2011-04-25 16:59:19

Nesouhlasím,některé auta zkrátka rezaví a můžeš se třeba posrat a stejně ti zrezaví o některé se naopak starat nemusíš a nerezaví

2011-04-27 07:43:38

hele cuhane jsem tu sice kratce ale prectene mam uz docela dost jsou tu super lidi ale ty si fakt abych nebyl sprosty ujety kdyz se tady porad chlubis alfou a nevim cim jeste tak se bez na alfaclub pokud neco takoveho vubec je a neprovokuj tady tve prispevky jsou zcestne arogantni a byt tvoje auto tak radsi zrezivim hned nez te vozit NAZDAR

2011-04-27 09:34:43

Já proti lidem na tomto foru nic nemám, jen popisuju dlouholeté zkušenosti ,na tento club chodím protože jsem vlastnil 626 2.0i a nedávno ještě 323 F 1.5i takže sem tam tady odskočím a když neuneseš kritiku tak nereaguj

2011-04-29 11:30:18

jo, hnijou a nekřesťansky... je to moje první a poslední... můj Pažout 106, r95 na kterýho se zvysoka kálí, je netknutý....Bože, já tuhle neřest nemohu překousnout

2011-05-01 06:28:22

Nedá mi to, abych taky nepřispěl. Mám 626, 12 let starou a jsem už minimálně sedmý majitel. Někteří z předchozích majitelů se o ni evidentně nestarali dobře a projevilo se to všude. Na první pohled vypadá kastle dost dobře, ale při bližším prohlídnutí jsem zjistil, že jsou zrezlé lemy zadních blatníků, prahy a částečně i podlaha. Zajímavé ale je, že všechny zrezivělé části jsou na PRAVÉ STRANĚ AUTA Na levé straně je všechno v naprostém pořádku. To mi hlava fakt nebere

doris  
Doris
2011-05-01 08:31:25

Napadá mne, že pravá strana víc trpí kvůli nárazům kamínků, které jsou u krajnice. Taky máme více osekaný lak na pravém prahu než na levém a totéž platí i o laku na hranách lemů blatníků. Pak je ještě možnost, že na levé straně už ty díly byly vyměněny třeba vinou nehody. Jinak koroze je u Mazdy častý problém, ale to jsou skutečně věci, které při pečlivé údržbě lze slušně eliminovat.

U Škodovek máte kastli zdravou i po mnoh letech, ale klidně a skrytě vám zhnije tyč řízení, člověk o tom neví a pak stačí přejet větší hrbol a bác. Auto je neovládatelné a nebezepečné..... Před pár dny to řešili na služební Octávii, fakt lahůdka.... a není to ojedinělý případ.

2011-05-01 11:02:08

Mam 323 1.6 2001, opravdu rezne, chce to trochu udrzby. Vsichni ti radi prevenci, ale kdyz kupujes 10 let stary auto, musis si to holt prolizt a rozhodnout se sam. Ja jsem ted 4 dny brousil zrezly mistecka na podlaze a natiral napravy a vsechny narezly dily, myslim, ze to 5 let vydrzi a vim, ze nic neprohnije skrz. Hodne chyceny byly vsechny prostory ulozeni tlumicu (kastle v podbehu, blbe dostupny) a dost podlaha vepredu za uchycenim ramen, tam to bylo uz i na tmel. Jinak spise drobnejsi flicky.

Jinak jeste k tem kobereckum v podbehu u faceliftovanych verzi, tak s tim nemam problem, lemy zespoda vypadaly mnohem lip nez jsem cekal, ale bublinky pod lakem uz mam i kdyz zespodu neni vubec rez, zvlastni.

2011-05-03 09:55:00

Taky brousím, natírám, patlám a děsně mne to vytáčí Je to šlendrián a to mi nikdo nevymluví. A trochu prevence? Nemám auto kvůli tomu abych mu věnoval tolik času, z toho jsem již vyrostl. Auto nezanedbávám, mám ho rád v pořádku a čisté, ale v současné době jsou již určité hranice, nejsme v době Favoritů. Spoustu věcí si udělám sám a dělám to rád....třeba výměna oleje, brzd, tlumičů atd. ale tohle je na mne moc....

doris  
Doris
2011-05-03 11:00:25

No ona právě ta prevence ušetří spoustu další práce a peněz, proto ji konkrétně třeba já preferuji, pokud je to ještě možné. Když jsem toto řešila na zánovní M6 (byla jsem si vědoma, že tahle auta na korozi trpí víc), tak prevence mi zabrala minimum námahy a peněz. U Nissanu totéž a vyplatilo se to. Naopak jsme kdysi měli 323F, kterou majitel nijak zvlášť neudržoval, a tam už bylo potřeba rez odtraňovat, což byla velmi nepříjemná záležitost. Takže od té doby tomu raději věnuji trochu preventivní péče, která se mi vždy vrátí. Nejsem tak bohatá, abych si mohla dovolit kupovat nové auto co 3-5 let, takže se snažím, aby vydrželo co nejdéle. To, že jsem na věci pedant a auta mám ráda, je další věc.

2011-05-03 13:14:51

Mne nejvíc mrzí to, že spousta jiných aut, který mi jaksi nesedí jsou na tom mnohem líp (co se koroze týče) a není nutná žádná preventivní péče. Taky jsem kdysi vystříkával dutiny a stříkal spodek u Š100, 120, Favorit a dělat tohle v současné době? To je pravěk... A bohužel bych si takhle představoval prevenci, protože to, jak jsou současné Mazdy ošetřené je naprosto nevyhovující našemu klimatu. Autem nejezdím dle počasí, ale i v tom největším sajrajtu a denně, takže ochrana alá VW je nutná a to neudělám jen tak za nějaký mrzký peníz a bez námahy...

2011-05-03 17:36:31

Nemůžu než souhlasit s Vorlem. Taky si většinu věcí dělám na autě sám, ale jak prevence, tak odstraňování rzi, je nepříjemná, protivná práce a v dnešní době už by auta z výroby měly byt tak ošetřené, aby na ně člověk aspoň 10 let nemusel sáhnout! Je to pro mazdu jednoznačně ostuda a taky velká škoda

2011-05-03 18:13:59

Koroze je chemický proces který probíhá rychle či pomaleji podle podmínek. Každý to řeší jak mu to vyhovuje po svém. Není auta které by nekorodovalo (co by vyráběli). 30 roků mám souběžně 2 auta. Nyní mám už 20 roků Escort RS turbo, který je jak nový přestože Escort byl v antikorozní úpravě na tom dost špatně. Je r.v.86 a když jdu na STK tak se obdivují v jakém je stavu ale: každé 2 roky věnuji aspoň 2 dny ošetření spodku a dutin. Vždycky je někde místečko které se musí více ošetřit, ale doposud jsem nemusel nic vyvařovat a mám i část původního výfuku. Přestože klempířina je moje hoby tak raději preventivně ošetřuji než pak pracně vyvařovat a ošetřit je to stejně důležité jinak to koroduje ještě rychleji. Mám Mazdu MX5 NC je ježděná jen sezonně a když jsem se díval na spodek tak je to dobrý, ale ošetřit se to musí, protože se mi zdá že je to velice nedostatečně ošetřeno z výroby. Je to sice pracné, ale lepší než vyvařovat nějakou rakovinu a pak když už musím v nasoleném tak pomalu aby se ta solná mlha nedostala všude, protože to maká jako kyselina. Volím menší zlo aspoň si to myslím. Myslím že také co jsme tady jsme tak trochu magoři a o své oblíbence se staráme více jak průměrný člověk.

2011-05-03 21:07:17

Rony, tak 10 let ta moje vydržela v pohodě. Až tím 14tým rokem se začalo něco málo objevovat. A teď po 17ti letech, už to začíná být v kritickém stavu. Takže toto léto budu řešit hlavně korozi. A to je auto, které musím říct nemělo žádnou prevenci ani ošetřování za těch 17let. Ale taky si myslím, že dost vliv na korozi má, zdali je auto garážované, nebo stojí celoročně venku. Protože od té doby co byla ta moje vystrčena z garáže našim novým aute, se to začalo podstatně zhoršovat.

2011-05-04 14:18:15

Ano, ale záleží jak garážované. Nejlepší je přístřešek zabraňující přímému slunci a dešti a průvan aby auto po dešti rychle uschnulo. Přímé slunce ohřeje zvláště tmavé barvy na vysoké teploty a plech jinak dilatuje než lak a tvoří se mikrotrhlinky. UV záření ze slunce způsobuje korozi plastů (rychlejší vyprchání měkčidel a křehnutí), UV záření zase způsobuje křehnutí pryže (těsnění ken a pod.). Každý rok natírám těsnění oken, dveří a víka kufru indulonou která obsahuje glycerin a dobře se s ní pracuje. Mám už páté čelní sklo za 20 roků a stále původní těsnění které je OK. Lepší je někdy autu venku ve stínu než v teplé nevětrané a vlhké garáži zvláště v zimě kdy po zagarážování v takové garáži dojde ke kondenzaci vzdušné vlhkosti ve všech dutinách a teplotnímu šoku což je živná půda pro korozi.

2011-05-04 16:46:04

Tak já autu otroka nedělám a rez nikde


Odpovědět

1  2  3