Fórum - Téma


Mazda6 - nový model recenze


Fórum 6 GH Mazda6 - nový model recenze

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2008-01-24 19:07:00

Nadherne aut i s popiskem... http://news.auto.cz/dojmy...s-prvni-jizdni-dojmy.html

2008-02-16 16:19:02

přidám svoji recenzi z dneška... a zase bych poprosil nějakou dobrou duši, která by to mohla dát do "článků" ano?? Děkuji moc

Dámy a pánové, dnes nastal ten slavný den, na který jsem se těšil již více než půl roku, čili den, kdy usednu za volant nové Mazdy 6 GH. Dojmy jsou veskrze pozitivní, ovšem nic nedokáže moje dojmy potvrdit lépe nežli to, že sami usednete za volant tohoto opravdu velmi skvělého a povedeného vozu.

Tolik tedy k úvodu a pojďme se podívat na samotný vůz.

Už samotný fakt, že nová šestka navazuje na svoji veleúspěšnou předchůdkyni, Mazdu 6 GG, která byla prvním modelem nové generace Mazd „Zoom-Zoom“ což v angličtině znamená citoslovce anglických dětí hrajících si na auto (volně přeloženo brm-brm) čili jinými slovy radost z jízdy, radost z pohybu. Tomu také odpovídá samotný vnější design vozu, který nemá s předchůdcem mnoho společného. Elegantní řešení usměvavé přídě přecházející klínovitým profilem k elegantně a zároveň neobvykle řešenému provedení zadní části vozu se světlomety s čirou optikou dává nové Mazdě 6 jistý punc výjimečnosti a nelze ji upřít sportovní charakter. Vzhledově se opět jakoby vrací ke kořenům… chytí za srdce úplně stejně jako kdysi modely 323, 626, Xedos 6 či Xedos 9. Navíc tmavofialová metalíza vozu naprosto sedí. Po usednutí za volant překvapí svou prostorností, mohutnou palubní deskou, která budí pocit solidnosti a bezpečí, přehledným přístrojovým štítem řešeným poněkud standardním způsobem…. Všechny budíky jsou na svém místě, žádné designové výstřelky se nekonají. Sedadla jsou příjemně tuhá, dobře podpírají stehna i záda, jenom opěrky kdyby šly nastavit trošku výše . Jinak vůči interiéru nemám sebemenších výhrad. Vnitřní prostor je vzhledem k velikosti vozu nadprůměrný, to samé platí i o zavazadelníku, který se odjišťuje šikovným tlačítkem mezi zadními světly.

Jízdní vlastnosti vozu mě velice mile překvapily. Dlužno ovšem dodat, že jsem do tohoto vozu usedal s poněkud vysokými nároky co se týká komfortu, podvozku, brzd a jízdní dynamiky. I přesto mě nová Mazda velice příjemně překvapila. Jízdní komfort, ticho a téměř dokonalé pohodlí byly hlavními devízami i u předchůdce.. nová Mazda jde v tomto ohledu ještě dál, ovšem rozdíl rozhodně není propastný. Po přesednutí do mojí 626 jsem si rozhodně nepřipadal, jako bych sedl do chudého příbuzného… Prostě evoluce je evoluce a pokrok nezastavíš. Podvozek je příjemně tuhý, zajišťuje kontakt z vozovkou, ale ani na nerovnostech z vás nevytřese duši, i v táhlých dlouhých zatáčkách auto neskutečně sedí, je dlouho neutrální, nenaklání se, zkrátka sedí jako přibitý. To má také na svědomí víceprvková zadní náprava, což u Mazdy není nic nového… tentokráte ovšem japonští inženýři si dali opravdu záležet a podvozek vyladili do nejmenšího detailu. Naštěstí opět se nepotvrdily fámy a předběžné „informace“ že tahle mazda bude mít podvozek nového Mondea. Není tomu tak. Řízení (volant opět ve standardu potažený kůží, navíc i v základu multifunkční volant) je přesné, informativní, navíc s proměnlivým posilovačem, který v zatáčkách příjemně tuhne v rukou, tudíž není přeposilované a to umožňuje bezproblémový kontakt s vozovkou. Brzdy jsou takřka lidově řečeno „k neutahání“ nástup je příjemný, brzdný účinek fantastický např v porovnání s vozy koncernu, navíc mají velmi příjemný (nejedovatý) nástup… no prostě pro divočení úplná paráda. Řazení je taktéž vynikající, ve standardním provedení s dvoulitrovým motorem (výbava TE) šestistupňová převodovka. Řadící páka je příjemně malá, padne velmi snadno do ruky, rychlosti tam pomalu samy „dozapadávají“ takže bleskové řazení je tady na denním pořádku. Testovaný exemplář byl však poněkud syrový (najeto pouhých cca 180km) a bylo to znát trošku i na spojce, řazení i brzdách… auto evidentně potřebuje zajet

Co se týče výbavy je víc než slušná, u testovaného vozu jsem měl k dipozici mmj ABS, 6 airbagů, dálkový centrál, digi klimu, audio Bose, 17ctky kola, ESP, DSC, TCS, tempomat, mlhovky, bixenonové světlomety, EDS, handsfree, multifunkční volant apod.. určitě jsem na spoustu věcí zapomněl… ostatně výbava je v nabídce k vozu… viz odkaz níže

No a na závěr se zase dostávám k tomu nejlepšímu… k motoru. Měl jsem tu čest si vyzkoušet asi v budoucnu nejžádanější motorizaci, a sice 2.0 o výkonu 108 kW. Na volnoběh opět platí starý známý slogan „motor který neslyšíte“ známý ze starších reklam na vozy Mazda. Na volnoběh opravdu není vůbec slyšet, ve vyšších (i nejvyšších otáčkách, skoro těsně před omezovačem) otáčkách sotva slyšitelně přede. Výkon motoru je víc než dostatečný, má solidní zátah odspodu (od cca 2500 ot/min) a postupně nabírá na síle, opravdu mohutnou výkonovou špičku má mezi 4-5500ot/min, vytáčí se prostě jako správný japonec a proto mám tyto vozy taky tak rád, kvůli tomuto doslova „opojnému“ pocitu. Tenhle motor se Mazdě povedl už v předchozí šestce a tudíž nebyl důvod ho nedat i do nové šestky, podle mého názoru je to opravdu špičkový m

2008-02-16 16:20:12

motor. Samozřejmě by mu pár koníků navíc nezaškodilo, běžnému řidiči může být skvělým pomocníkem i na dlouhých trasách, které je schopen téměř „zázračně“ zkracovat. Co říct více.. asi bych měl dodat že podle papírových údajů zrychluje z 0-100km/h za 9,9s a maximálka leží někde okolo 210km/h. Dle dostupných testů Mazdy 2, kde jsou i naměřené hodnoty, se od hodnot udávaných výrobcem liší jen nepatrně (u zrychlení asi o 0,1s a v maximální rychlosti cca o 1km/h což jsou údaje zanedbatelné)….

A audio systém Bose?? Ten mě taktéž úplně „dostal“ .. nádherně čisté výšky, hutné basy, prostě zvuk naprosto královský, mnohé natuningované golfy s přídavnými subwoofery hrají druhou až třetí ligu, vedle toho, co TOHLE dokáže v základu…

Pokud bych se na tohle auto měl dívat okem škarohlída, těžko bych našel nějaké nedostatky… možná již zmiňované opěrky hlavy a trošku mi scházelo startování čipovou kartou, dostal jsem k dispozici pouze obyč klíček… jinak je to asi všechno…

PROSTĚ A JEDNODUŠE… s klidným srdcem se pod tohle auto podepíšu a všem ho doporučím, poněvadž tohle má vedle nejrůznějších Passatů, Octávek a Superbů opravdu šanci na úspěch… v nové dvojce jsem se myslím nemýlil a v tomhle se nebudu mýlit taky… Go Mazda GO!!

Na závěr bych chtěl moc a moc poděkovat touto cestou Alešovi (členovi "AUTOBEK")ze společnosti AUTO BEK v Ústí nad Labem za vynikající přístup (testování na libovolně dlouhou vzdálenost) a super zážitky… ještě jednou moc a moc DĚKUJI…

P.S.: Doufám že jsem na nic nezapomněl

2008-02-16 16:56:30

jo jinak foto dodám zítra

2008-02-16 17:12:46

Super recenze..Diky a tesime se na foto a na tebe na nakem srazu..at nam tu krasku muzes ukazat..

2008-02-16 18:09:31

Taky diky za recenzi....nova 6 je moje dalsi auto...snad za ty 4 roky uz bude k sehnani ojeta za prijatelnou cenu

doris  
Doris
2008-02-17 12:56:45

Ahoj Honzo, skvělý článek a postřehy. Mazda opět nezklama. Jestli teda chceš toto udělat jako článek, tak já to zrealizuji.

2008-02-17 20:02:13

Mnohokráté děkuji Doris... jinak vlastně děkuju i všem ostatním co tu napsali takové pochvalné vzkazy, to potěší

jinak fotky jsou tu... vomlouvám se že je semka dávám až dnes, holt nějak nestíhám. Jo a pro ty co nevědí, ten človíček stojící vedle mazdy jsem já

http://mujweb.cz/www/kroupaj/P1000383.jpg

http://mujweb.cz/www/kroupaj/P1000384.jpg

http://mujweb.cz/www/kroupaj/P1000385.jpg

http://mujweb.cz/www/kroupaj/P1000386.jpg

http://mujweb.cz/www/kroupaj/P1000387.jpg

http://mujweb.cz/www/kroupaj/P1000389.jpg

2008-02-17 20:04:57

super prace jako vzdy!

2008-02-17 20:28:04

taky děkuju za pěkné příspěvky

2008-02-20 21:33:20

tak jsem nedávno jel v new Mazda 6 a neni to špatné auti

2008-02-24 20:40:27

Jel jsem v obojím, a určitě je to kvalitní auto. Ale přijde mi to jako evoluce. Čekal jsem malinko větší posun kupředu. Je to jako větší facelift. Designově se mi asi nejvíc líbí kombi, i když to jsem ještě naživo neviděl.

A mám výhrady k tomu rozesmátému obličeji. Nějak mi to na auto této třídy nepasuje. Co se týče jízdních vlastností, jsou zase o něco lepší, ale uvítal bych nějaký nárůst výkonu. Vím že mazda dělá motory hlavně na výdrž, ale na druhou stranu konkurence nespí.

2008-02-24 22:18:56

pánové díky za další konstruktivní příspěvky do debaty... osobně si teda naopak myslím že design je dost revolučním posunem kupředu, v porovnání se starší šestkou. JInak někomu se nová šestka líbí víc, jinému zase starší šestka GG, ono je vcelku obtížné strefit se do vkusu všech. Mě se zamlouvají obě generace, každá má něco do sebe. Jinak už sama o sobě generace GG byla v mnoha ohledech super a tudíž moc prostoru k vylepšování asi nebylo... přesto šestku GH vývojáři opravdu dotáhli až k absolutní dokonalosti.

Výkonnější motory v základu by to možná chtělo, vzhledem k tomu, co by snesl podvozek a brzdy tak si troufám tvrdit že i o dost... Ale všeho se prý dočkáme, na cestě je údajně super diesel 2.2 MZR CD o výkonu 136 kW a prý ještě mnohem výkonnější a propracovanější MPS... sám už se na tyto dvě varianty moc těším a jsem zvědavý jak to nakonec všechno dopadne. Jedno je jisté.. tahle šestka se mazdě opravdu mimořádně vydařila.

2008-02-27 09:57:35

Osobně bych uvítal ještě 4x4 protože po delší jízdě s CX-7 jsem takovej nerozhodnej co bude stát příště v garáži.

Dále již o cx-7:

Jelikož posaz výše, je pro mě už takový zvláštní, ale budiž to k SUV patří, ale provedení interiéru, obzvláště třeba vypínačů na vyhřívání sedáků nebo loketní opěrka, dále pak platové "čalounění" kufru mě moc nedostalo. Srovnám-li to se starší "6", tak inteiér v cx-7 by mohl být lepší.

Ale hlavně co mě zklamalo byl výkon motoru u kterého jsem čekal úplně něco jiného. Sice je to SUV, je o něco vyšší, těžší a je to 4x4, ale přeci jenom 190kW by mohlo být více znát. To co všichni opěvovali v testech, že je to SUV chovající se jako osobák jsem opravdu nepostřehl, stále je to "jen" rychlé SUV. Ano jede, zatáček se drží jako klíště, ale přeci jenom vyšší karoserie s absencí sedaček mající pořádné boční vedení moc sportovního pojetí nenabídne.

A ve finále spotřeba - ta je opravdu impozantní, jel jsem novým autem, tudíž ty hodnoty mírně klesnou, ale velice slušnou jízdou s ohledem na syrovost vozu jsem neklesl pod 13 litrů a jízdou řekněme svižnou, nikoliv však na hranici možností, to znamená rychle, ale plynule se nešlo dostat pod 17l/100km.

Shrnuto podrženo, v daném segmentu je to určitě zajímavé auto. Pro lidi co chtějí SUV a jezdí především po silnici a nehledí na spotřebu, tak je to snad to pravé, pak už jen jen BMW X3. Závěr je takový, že je to jedno z mála aut, u kterého do dneška nevím, jaké vlastně je, zda ho milovat nebo nechat splynout v šedi ostatních.

doris  
Doris
2008-02-27 11:31:07

U CX-7 mi osobně vadí jen jediný typ motoru, co tam dávají. Klidně by to mohlo mít i diesel nebo atmosférický benzíňák. Designově se mi tohle auto líbí, ale materiály a zpracování jsem též čekala na vyšší úrovni. U nového vozu jsem si všimla třeba nenavazujících lišt pod okny a některé plasty neseděly. Navíc jsou tvrdé, což mi v interiéru u auta za takovou cenu vadí. Svezení jinak príma.

2008-02-27 11:51:05

Co se motoru týče, bude tdiesel 2.2 příští rok. A designově z venčí, máš pravdu, je velmi krásné.

2008-02-27 20:36:05

Mazdárek,souhlasím s názorem na CX-7,

nádherný popis,jen škoda,že jsem ji ještě neřídil

2008-02-27 20:54:58

Ahoj Krasny popis za to diky..vidam ji casto u nas v Č.B a je nadherna,ale nemel jsem zatim moznost si do ni sednout ci se svest,ale venkem Krasa..

2008-02-27 22:53:12

přesně jak říká FredyK do modelu CX7 se chystá super turbodiesel 2.2 MZR CD o výkonu 136kW a ten samý motor bude i v nové šestce... ano japonští chlapci primárně počítali s uvedením CX7 na americký trh, proto asi ze začátku jen ten benzínový motor... ostatně to nic není proti masakru 3.7 V6 co se montuje do CX9

2008-02-28 10:57:48

A co někdo kdo to také řídil, není tu? Dle papíru to auto fakt nelze popisovat. Souhlasím s tím, že cenově stojí polovinu toho co X3. Co se prostoru týče, tak bych řekl, že kromě místa nad hlavou je m6 větší.

Jinak primárně si myslím ž pro ameriku byl určen model cx-9, taky tam vyhrál cenu Truck of the Year, což je na takovém trhu jako je amerika, když vyhraje japonské auto bomba. Ale to už bychom se bavili o něčem co možná viděli 3lidi z klubu na vlastní oči, a jeden možná řídil.

Ale je fakt, že dle odladění podvozku se už při nástupu modelu cx-7 počítalo s tím, že nejprve pojede na trh americký a až pak do evropy. Prostě výkonný motor, nehorázná spotřeba a měkká bačkora.


Odpovědět

1  2