Fórum - Téma


Mazda6 1.8 emisní limity


Fórum 6 GG / GY Mazda6 1.8 emisní limity

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



doris  
Doris
2010-04-18 20:44:54

Zdravím všechny!

Tak jsme v pátek úspěšně prošli STK + ME a byli jsme dost příjemně překvapeni na emisích, kde nám technik sdělil, že máme nadprůměrně dobré hodnoty. Potvrdil nám, že dost tomu pomůže kvalitní aditivovaný benzín a zároveň s takovými hodnotami bude mít to auto i dost nízkou spotřebu paliva, což se nám potvrdilo. Tak aspoň něco, po té vší smůle snad konečně máme v M6 slušný motor. Ještě není zcela zajetý, takže by časem mohla spotřeba ještě klesnout, i když oproti původnímu motoru je už nyní o dost nižší.

Škoda, že těch ekologických aut je na cestách ještě poměrně málo, kór v našem regionu, kde jezdí enormně moc smradlavých náklaďáků z OKD a kromě znečištění ovzduší dělají i nehorázný binec na cestách.

2010-04-19 09:58:54

Tak aspoň slabá náplast na tvoje bolístky, ale jinak průmysl, námořní a letecká doprava udělá mnohem víc svinstva na zemi než celá osobní doprava. A k tomu se ještě přidává nesmyslné ekologické pěstování biopaliv, které při výrobě toho vyprodukují mnohem víc, než kdyby se jezdilo jen na klasická fosilní paliva.

2010-04-19 12:09:06

nemas tam nahodou este jednu atrapu koncovky vyfuku? tie hodnoty su jak keby sa stou sondou netrafil

doris  
Doris
2010-04-19 12:44:27

Jj, aspoň nějaké pozitivum po tom všem trápení. Jinak atrapa koncovky výfuku tam skutečně je, ale technik to strčil do správné díry. Jestli někdo budete mít hodnoty z ME pro tuto motorizaci, můžete to sem hodit pro srovnání, docela mne to zajímá, zda máme jen my takové hodnoty, nebo to je pro tyto motory typické.

2010-04-19 12:47:40

Tak to je dobrej vtip. S tou atrapou. :-D Me cekaji emise v listopadu. Uz ted vim, ze to budu muset nejak osidit. Kamna pekne kouri.

doris  
Doris
2010-04-19 13:26:00

Hmm, kde tankuješ naftu? Nám dost pomohla aditiva od Liqui Moly a zároň současná kvalitnější nafta Verva diesel od Benziny, skoro vůbec nekouříme ani při startu a ani při akceleraci.

2010-04-19 15:30:27

Sem ti říkal Doris, že podruhé problémy s motorem tě už nepotkají . Zas tak špatně na tom mazda-ford není, to už spíš vyhraješ ve sportce .

2010-04-19 15:55:28

Ahoj Doris, také jsem v pátek absolvoval STK a ty emise mám takto :

698 ot. 0,25 CO

2623 ot. 0,00 CO

Akorát motor je 2,0 r. 2003 a 116000 tkm za sebou.

Na STK žádné závady, v protokolu třikrát 0.

doris  
Doris
2010-04-19 17:08:06

John.Watson: Kéž by tomu tak bylo a už bychom měli pokoj, bylo to utrpení.

Labik: Ahojky! Díky moc za info, takže při těch vyšších otáčkách to máme stejné, príma! Každopádně čistý protokol "bez závad" potěší. Jsem zvědavá, jak letos dopadneme s Primerou, ta už překonala reálných "šest trojek" na tachometru.

JPS
2010-04-19 17:15:02

No zrovna emisní limity na STK dávat za vzor ...

Moje zkušenosti: Peugeot 309 1,9GTI najeto 250000 a vykuchanej kat... Prošel

Renault Laguna 1,9Dci vada řídící jednotky motoru u váhy vzducu... Prošla

a Opel Astra 1,7dti asi špatné turbo protože kouřila jak dán a ta jediná měla problémy s rozptylem hodnot ale při druhém měření se vešla.

Takže limity jsou nastaveny tak že ty auta co neprojdou jsou už opravdu vraky...

2010-04-19 19:16:47

Je fakt, že emisemi projde i mazda, která chlemstá litr oleje na 200-300 Km, sice nebude mít "samé jedničky" jako Doris, ale projde.

2010-04-19 22:45:06

doris - naftu beru nejradeji od OMW - sprint diesel. Tak nejak se jmenuje. Kdyz vezmu od benziny, shellky tak jsem jak chobotnice :-D vypustim oblak a jsem pryc. Takze nejradeji beru u OMW, Euro-oil a Luk-Oil. Tyhle znacky delaji nejmensi neplechu. A nemyslim si, ze by kvalitativne zaostavali.

doris  
Doris
2010-04-20 07:36:19

Hmm, je to asi i o samotných benzínkách bez ohledu na značku, protože kousek od nás je OMW a s kvalitou jsou nic moc. Dříve jsme brali Shell, ale ukázalo se, že Benzina nám vyhovuje víc. Každopádně pravidelně naftu obohacujeme aditivy, dost to pomůže.

2010-04-20 12:37:42

Jakyma aditivama? Me jde spis o to, ze za tyden vezmu ctyri nadrze. A dolevat neustale neco by mi nevdrzelo moc dlouho. Uz ted me desne stve, ze musim tak casto tankovat. Ale zkusim dat na tvoji zkusenost. Beztak si ale myslim, ze se motor malo plni vzduchem. Byl jsem u jednoho specialisty a rikal, ze ty tlaky ktery tam jdou odpovidaji tak 1.8ce a ne dvoulitru... Takze ted je otazka co muze byt pricinou. Vaha, filtr? Filtr vymenit neni takovej problem. Ale vaha stoji sedmicku. A ojetou brat je hloupost.

doris  
Doris
2010-04-20 21:41:14

Používám aditiva od Liqui Moly, specializují se na takové přísady už řadu let a skutečně umí.

http://www.oleje-mazivo.cz/?aditiva-do-nafty,36

Je fakt, že když tolik tankuješ, dost by se Ti provoz prodražil, ale tak třeba před technickou to můžeš nějakou dobu aplikovat a třeba se Ti kouřivost sníží a motor bude lépe a čistěji spalovat. Náš stařičký Nissan už ta aditiva dostává několik let a stav motoru se dost zlepšil, navíc vše funguje jak nové, emise má velice nízké, kouřivost skorem nulovou. Filtr máme bavlněný, pravidelně ho čistím, takže se autu pořád dobře "dýchá".

2010-04-20 23:20:21

A vis co, ja to vyzkousim. Zkusim to tam lejt mesic, dva a uvidim. Dik

doris  
Doris
2010-04-21 07:40:07

Nemáš zač , za zkoušku to stojí, nám to pomohlo a to má ten motor nalítáno už skoro 350.000km. Osobně používám Super diesel aditiv - ten je nejlepší, ale ekonomický a taktéž efektní produkt od L-M je Speed, prodává se v litrovce a je až na 400l paliva. Počáteční dávky aditiv jsou vhodně vyšší, pak už stačí dávat přísady jen pro kondici. První a možná i druhé použití je ještě nevýrazné, ale pak se účinek dostaví výrazněji, klesne spotřeba paliva, chod motoru se zklidní, je hladší a tišší. Kouřivost v našem případě skoro vymizela. My jsme účinek aditiv poznali skoro hned a posléze i na ME se technik nestačil divit (máme lepší emise než spousta zánovních aut ) a jedním z ukazatelů lepšího a čistějšího spalování jsou vynikající starty za jakýchkoliv podmínek s nulovou kouřivostí - zadní stěna garáže za autem kdysi bývala špinavá kolem výfuku, nyní je krásně běloučká. Ono při dnešní často pochybné kvalitě paliv je to asi jediné řešení, jak autu pomoct, aby sloužilo dlouho a bezvadně. Ty biosložky a špinavé praktiky některých prodejců paliv jsou pěkné sviňstvo .

2010-04-21 21:02:08

Ahoj minuli rok som bol na 1 STK pri Kosiciach v Moldave nad Bodvou . Slušná parta technikov . Ešte neskorumpovaná . Mal som vtedy cca 80tis. km .a všetky tie merane hodnoty boli vysoko v norme . Vedeli namerat len Obsah CO [%] = 0,019 , Hodnota lambda 1.002 čo je v medziach (0.97-1.03) . . Ostatne hodnoty mam bez čísiel . Podľa vyjadrenia technika motor je vo vynikajúcom stave .

doris  
Doris
2010-04-30 10:40:48

GabrielM6 : Ahojky, díky za názor a info. Tak to vypadá, že M6ky jsou skutečně tak ekologické a mají nízké emise. Psala jsem i do Mazdy a technik mi to potvrdil. Takže jsem ráda, že je to O.K. a jsme s tím novým motorem v normě .

2010-05-26 20:54:15

Tak sice nemám 6 ale dneska dopadla moje Premacy 1,8 skvěle. Technický stav je i po 8 letech bez závad a emise přikládám ,Číslům moc nerozumím ale po 150000km by to snad šlo ne? Tankuji Shell a OMV a olej mám pořád ještě plná syntetika Liqui Moly 5W40.


Odpovědět