Fórum - Téma


Mazda vyrábí v Číně????


Fórum Pokec všeobecný Mazda vyrábí v Číně????



1  2  3

2013-07-24 05:27:50

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli má mazda fabriku v Číně. Jsem zde asi už 7 měsíců a každá značka, každé auto má vzadu na kufru napsáno, kde v jaké provincii byla vyrobena.

Zarazilo mě, že to má i Mazda, která se pyšní, že výrobu má jen v Japonsku.

Co si o tom myslíte???

2013-07-24 07:32:15

fikus: Ahoj,

nevím co myslíš tím "a každá značka, každé auto má vzadu na kufru napsáno, kde v jaké provincii byla vyrobena." ale podle VIN dekoderu http://cz.vindecoder.eu/mazda mám M6 GY vyrobenou v Hiroshima.

A pokud vím tak minimálně má M6 GY se vyráběla jen na 2místech v japonsku.

PS: tak špatně, to byl jen výrobce-sídlo společnosti.

Podle http://www.vin-decoder.net/ mám vyrobené auto v továrně v Hofu

2013-07-24 07:45:58

petapr: myslím to tak, že i když to je WV, honda, porsche, tak vzadu na kufru má v tom jejich rozsypaném čaji napsáno, ve které části číny bylo toto auto vyrobeno. Dává to tam fabrika a je to prý vládní předpis. Některé mazdy to nemají a to znamená, že jsou dovoz z japonska, ale také o 40% dražší.

Udělám pár fotek a hodím to sem.

2013-07-24 07:52:36

fikus: Ty jsi v číně? protože pochybuju že by VW, porsche byrábělo pro evropskej trh v číně.

2013-07-24 09:39:50

petapr: tak VW bylo jedno z prvních, kdo tam fabriku postavil, škodovka tam taky svou fabriku a většina velkých automobilek tam svá auta vyrábí. samo, že vyrábějí auta pro místní trh.

tak jako EU uvalila clo na výrobky z asie a proto mnoho japonských firem postavilo fabriky na území EU, tak to platí i obráceně a proto evropské automobilky staví fabriky u nich. je to napsáno jen velmi jednoduše, tak mě nekamenujte kvůli detailům.

2013-07-24 09:46:47

petapr: Ano, jsem tady už podruhé. Nyní cca tři měsíce. Poprvé jsem si přivezl domů nějaké blbosti na mazdu a 100% sedí, ovšem za 20% cenu, co to seženu u nás. Nyní si chci koupit přední spodní mlhovky, ty zde stojí pár cca 400 Kč.

2013-07-24 09:54:36

Tak jsem o polední pauze zašel k prodejci mazdy. Předemnou se cukal a že moc neumí anglicky atd... Po hodině jsem vyslal na špionáž překladatele: čínština x angličtina. A ten již od autorizovaného prodejce vytáhl více. Mazda zde má 3 obrovské fabriky a nevyrábí jen pro zdejší trh, ale třeba motory, převodovky a mnoho dalších věcí posílají do japonska, tam se to prý kompletuje. Takže zde vyrobí puzzle a pak ho pošlou dál.

Toto jsou slova od autorizovaného prodejce. čuměl jsem, když mi to řekl.

Další fabriky tady jsou taky a není se taky čemu divit, když průměrný dělník má zde mzdu 4000 Kč a to za 25 dnů v práci.

Třeba přes cestu od hotelu je zde fabrika bridgestone.

2013-07-24 09:55:55

fikus: vím, že to je off topic, ale u nás se z médií dozvídáme o šíleném blokování internetu, mohl by jsi nám popsat, jak to skutečně je a jak ti třeba funguje MazdaClub??

2013-07-24 10:02:06

fikus: tak to je mazec, nečekal jsem že mám třeba tu převodovku z číny. Ale chápu, u nás se taky nedělá všechno pro škodovky, ale spusta věcí se dováží...

Jinak by mě taky zajímal "běžný" život v číně, protože zdejším mediím něco věřit.......

2013-07-24 11:25:41

radomiláček: Skutečnost je taková, že Mazdaclub funguje normálně, bez problémů. Některé stránky třeba na seznamu nejdou spustit a to také email seznam - hodí hlášku nepovolená adresa.

Jinak auta jsou tady super. Krom taxíků zde nenajdeš auto starší 8 let. Je to pod jejich úroveň. Na auto šetří celá rodina, a pak si jej jeden vybraný koupí. Autobazary zde nejsou, protože když chceš koupit auto z druhé ruky, tak musíš zaplatit auto + 45% z kupní ceny vozu vládě, takže kdybys chtěl koupit třeba M6 za 100 tácků, tak zaplatíš 100 tácků prodejci a 45 tácků vládě.

Preferují benzíny cca 90% aut. Jejich způsob jízdy je pro mě chaotický a divím se, že je jich tak málo zemře na silnicích. Není problém z dvouproudové silnice udělat najednou jen jednoproudovou s šesti auty vedle sebe a proti tobě jede bus s nákladákem, řeší to tak, že začnou troubit a kdo dříve se kam vleze. Kolikkrát jsem u spolujezdce málem protlačil podlahu .

Jak jsem se koukal na spotřebu tak u 2.3 samozřejmě v nejvyšší palbě je průměr 25 litrů. Jízda brzda / plyn a průměrná rychlost 20 km, lépe řečeno posunuješ se a musíš koukat kam jedeš. Jezdí způsobem vidím předsebe, tak jedu, co se děje kolem mě, to mě nezajímá.

Auta kupují jen v plné výbavě, nic jiného.

2013-07-24 11:33:48

petapr: běžný život není život (aspoň né pro mě). Vstávají v sedm - hodinku jedí. Pak práce 8 - 12. Pak oběd, po obědě spí 12:30 - 14:00, pak pracují do 18:00, večeře a jsou spát. Nikdy a to v zásadě se neptám co vlastně jím. Mají pět dnů dovolené za rok, ale nevybírají si jí, protože se bojí, že by je mohl někdo nahradit. Pracují 6 dnů v týdnu a když jsou doma, tak spí. V neděli i 16 hodin. Já mám již prolezlé celé 15 miliónové město a pořád to stejné. Od května je tady průměrně 35°C, ale byly i dny, kdy jsem zažil 45°C ve stínu - v tu dobu jsem byl rád za klimu na hotelu.

Když se chci pobavit a zajít do nějakého klubíku, tak musím vyrazit již v 8 večer. Všechny kluby se zavírají ve 12, jen jeden ten nejdražší se zavírá ve 2 ráno, ale to už tam jsem stejnak jen já a pár místních, kteří spí. Neumí vůbec pít, vypijou čtyři piva a jsou natřískání ( pivo má jen 1,8% alkoholu), já jich vypiju deset a maximálně chodím furt na hajzlík. Oni jsou v 11 natřískání a já nechápu z čeho.

To je tak v kostce všechno. Je to ale na dlouho, toto vyprávět. Jsem tady již podruhé a celkem jsem zde strávil 7 měsíců.

2013-07-24 11:33:57

fikus: díky za odpověď, ale když je tedy tak nevýhodné prodávat starší auto dále, tak co se s těmi auty děje, když mají max 8 let stará auta?

2013-07-24 12:34:34

fikus: hehe, to je fajn pocteniho

2013-07-24 12:50:59

radomiláček: "STARÁ" auta se jednoduše odvezou za město na šroťák. Osobně jsem viděl, jak tam vezli M6 r.v. 2004, když jsem se ptal proč, jen odvětili je to staré. Dovnitř mě bohužel nepustili, hned bych vyšrouboval nějaké součástky.

2013-07-24 13:07:28

pokud se vrátím k tématu, vůbec mě tvé zjištění nepřekvapuje.

další, kdo se takto snaží prosadit je Thajsko. samozřejmě nemůžou docílit toho co číňani, kterých je přes miliardu, ale poměrem kvalita/cena jim zdárně šlapou na paty.

už někde v r. 2008 nám do práce přišel balík se "vzorkama" toho, co dokážou vyrobit a bylo to na vysoké úrovni za zlomek ceny originálních náhradních dílů. Bohužel zákazníci na takové výrobky nebyli připraveni, pokud se jim to prodalo jako asijský výrobek, přitom i prémiové značky vše vyrábějí tam a v evropě to maximálně zabalí. Ale to nikomu nepřijde.

2013-07-24 14:12:09

radomiláček: číňanů je nyní již 1,5 miliardy.

Co se týká kvality: ano bral bych cokoliv z číny, ALE musel bych vědět, že je to pod kontrolou někoho, kdo to již dělal a vyrábí to, zná tu dannou věc, postupy a další. Vím o čem mluvím, protože pracuji jako quallity enginer a rozjíždím a kontroluji zde výrobu tramvají. Takže když není dohled, tak to udělají prostě po čínsku. Rychle, ale kvalita jde k šípku.

Na opačnou stranu mám odsud telefon - u nás stojí cca 10 tácků, taky jsem ho koupil za 2,5. Tak samo náhradní díly v obchodech, nebo spíše v černých dírách, čemu říkají obchod.

Jako velký plus bych zde viděl, že si můžou jakkoliv upravit auto. A když jakkoliv tak jakkoliv. Před hotelem stávala M6 MPS. Za pomocí hotelového servisu jsem se majitele zeptal na pár věcí a on se rozpovídal. Kompletně podsvícená, nádherný motor, výfuky měl v prazích a vyvedeny byly u slopku dveří. Zadní dveře zavařeny - kompletně, přední dveře se otevíraly ve stylu lambo, na 19 kolech. Brutálně snížená, a to jak jsem se podíval do motoru, tak jsem málem upadl. Tvrdil mi, že to má nějakých 280 Kw - větší turbo, zvýšený objem atd.... no prostě jsem čuměl. Ptal jsem se na cenu - ukázal na prstech 2 a ukázal na mercedes GLK. Pak se přiznal že je předseda nějakého klubu sportovních aut. Čili předseda musí mít podle zdejší mentality to nejlepší.

Taktéž nevím jak s těmito úpravami vydrží motor a ostatní díly.

Bohužel jsem neměl foťák, abych ti tu krásu mohl vyfotit.

2013-07-24 14:18:53

fikus: to je moc škoda toho fotáku :(

A v jakém stavu celkově tam jsou ty auta? jak se k nim chovají? a co je tam nejběžnější auto? tada jestli to budeme znát, kdyžtak k něčemu přirovnat :)

A nevíš za jak dlouho si "normální" člověk u nich vydělá třeba na novou M6?

Díky

2013-07-24 14:19:20

radomiláček:

http://www.mazda.com/prof...roup/foreign_related.html

tak hledejte manufacturer and assembler.....

aktivity v Cine jsou, ale pro jejich trh....a co nejaky cinan nekde napovida...oni si pak pripadaji duleziti, ze "vyrabi" pro cely svet....nemyslim si, ze je pravda, ze by motory z Ciny nekdo v JP montoval do karoserii.....

2013-07-24 14:49:17

petapr: Auta jsou tady v docela dobrém stavu. Nepočítám taxíky - ty jsou otřesné - všechny jezdí na CNG, normálně jim svítí minimálně dvě kontrolky (nepočítám pásy).

Auta jsou kus od kusu. Firemní mají většinou vymlácené čepy, nebo něco s podvozkem. Retardéry, kde normální čech přejíždí max 10 km, tak berou jako terénní vložku a buď vjedou do protisměru, nebo to prostě přehulákají co to dá. Cesty jsou zde jak kde, někde super, někde tankodrom, kde já bych nevjel tak oni jezdí jako blázni. Zamáčknutý klakson a valí - nejvíce používaná věc - bez té by neujeli ani metr.

Když se jim auto pokazí, tak ti více majetní jej dají do servisu, ti méně majetní do garáže k nějakému šmudlovi. Viděl jsem, jak týpek uprostřed křižovatky velikosti Ostravské vodárny rozdělal motor do šroubku a zase složil a to na náklaďáku velikosti vetřiesky. Doteď mi není jasné jak ho vyndal atd.... a to vše stihl za dvě hodiny.

Na jakékoliv známější auto si vzpomeneš má zde svou věrnou kopii. Třeba M3 má opravdu "povedenou" kopii, až jsem čubrněl. Udělám fotky a dám je zde.

Průměrný normálně výdělečný číňan si na auto vydělá tak za deset let, ale je tady pravidlem, jak jsem psal výše, že na auto zde se skládá celá rodina, tak to pak trvá tři až čtyři roky.

Viz můj tlumočník: na auto šetřil šest let a to měl půlku. Dle jeho vyprávění - za tu dobu si kupoval minimum nového oblečení, nechodil se nikam ¨bavit, pořád pracoval. Bydlí u rodičů. Nakonec druhou půlku mu přispěli rodiče.

2013-07-24 16:35:03

fikus: to přirovnání k ostravské vodárně (myslíš asi novou ves, ne zábřeh, že?), ty jsi někde od nás???


Odpovědět

1  2  3