Fórum - Téma


Mazda Tribute - všeobecný pokec


Fórum Tribute I Mazda Tribute - všeobecný pokec

Informace o modelu: Mazda Tribute I


1  2  3

2013-04-13 19:20:08

blueberry: Jj... V americe se to samý prodávalo pod pojmem Ford Escape, Takže i náhradní díly na tu převodovku se nechaj sehnat na americkým E-Bay za rozumný peníze. Ale jinak převodovka CD4E je zatracovaná i v našich končinách, osazovali ji do 626tek... A kolikrát vidím 626ku na bazaru s padlou převodovkou. Ikdyž po zkušenosti s tributkou už bych svedl dát ten automat do kupy...

2013-08-12 05:57:28

Nazdárek majitelé Tributek.... Nevím, zdali to víte vy.. Ale Mazda stahuje naše jedničkový Tributky s motorem 3.0V6 (automat) do servisů, z důvodu modifikace krytu motoru. (prý se má nějak zasekávat lanko od serva tempomatu)... Já jsem jim napsal, že jelikož jsem vůz nechal předělat na LPG a z toho důvodu tam kryt motoru již nemám, že asi nebude potřeba modifikace krytu, který mi leží ve stodole.. :D

2014-04-04 14:00:45

mám tributku 2,0 už šest let a v pohodě

2014-11-09 13:51:38

electronec: Zdravím Tě,můžu mít dotaz? mám také TRibute 3.0 s automatem a nereaguje mi převodovka na žádný zařazení stupen v před D,2.1,pouze na zpatečku R funguje. je to stejná závada,jakou si řešil ty? je možné že mám také pouze ucpaný fitr? děkuji Ti za radu.

2014-11-27 12:02:00

Tak mám také tribute 2001 2.0. Jen mě teď překvapil tím, že mi netopí a spíná furt klimu. Nesetkal se s tím někdo? Po projití schematu to vypadá na vypínač (doufám, jinak jednotka). Nesvítí, ale možná se tam zaseklo to přepínání na klimu. Tak držte palce. A kdyby někdo věděl čím to je a jak odstranit, sem s tím :)

2014-12-15 19:37:24

Tak už je to opraveno - rozpadlo se uložení termostatu - plastovej bazmek a stojí 3600 se slevama u Fordu - jinak nejde sehnat.

2014-12-20 20:31:02

Pokud by jste chtěl někdo radu, jak u Tribute I vyměnit anténu a co a jak, napište. Dnes jsem to absolvoval :D Docela piplačka, ale povedlo se. Jinak u některejch starších tribut dávali jen manuální anténu, ale i tam by měla jít elektrická domontovat. Jo a kdyby jste měl někdo schema pinů v konektorech rádia, budu vděčný :)

2014-12-20 20:40:43

draytec: co to tak rovnou napsat třeba tu radu někdo bude potřebovat.

ad rádio: to bude stejné, jako u ostatních mazd, je to modulární rádio a v různých kombinacích (1 cd, 6 cd, kazaťák atd) se používalo mnoho let.

2014-12-20 21:13:00

radomiláček: No nechtělo se mi to vypisovat :D

Takže ta rada - připravte si nervy, dostatek nářadí a opatrnost. Přeji příjemné čtení a úspěšnou práci

U spolujezdce odděláme deklík u nohy. Za ním - po chvilce hledání - najdeme oranžový koaxiální kabel - to je anténa, pozor, v tomto místě má konektor, který je docela zajímavý - připomíná mi cinch. Dále se koukneme po konektoru, do kterého vedou dva oranžové a jeden černý kabel - to je konektor napájení antény. Černý je zem, oranžový se stříbrným pruhem je spínaných 12v pro ovládání antény a oranžový (myslím se zeleným pruhem) je trvalých 12v. Pokud byla na autě elektrická anténa, máte protikus konektoru. Pokud ne, tak sehnat jiný konektor a přecvakat piny, nebo na férovku to natvrdo pak napájet. Koukneme, či pohmatem zjistíme, kudy vede antenní kabel do průchodky - usnadní to pak hledání drátů.

Teď ta těžší část: Vytočíme kola co nejvíce doprava - to nám usnadní další postup, pokud nechceme sundavat celé kolo. Kouknem do podběhu a uvidíme několik hlaviček jakoby vroutků - z toho jich pár bude mít kolem sebe plastový kroužek - na ty pozor a zapamatovat si kde byly - jsou v blízkosti tlumiče. Odšoubujeme vroutky, co drží podběh (opravdu všechny včetně dvou co zároveň drží plast přede dveřmi - ten nesundavat jinak hrozí utrhnutí spon) a odšroubujeme i ty s tím plastovým lemem - to jsou jen takové červíky a ten lem je svorka, kterou ten červík rozevírá (jakoby hmoždinka).Sundáme ten podběh a baterkou si prohlédneme situaci kolem antény - je tam blinkr, pár el, svazků, hadička ostřikovače a pod. Odmontujeme starou anténu a opatrně vytáhneme ven. Poté vytáhneme (již předem odpojené) kabely od antény a případné napájecí a ovládací dráty. Doporučuji spolu s nimi vyndat i gumovou průchodku, usnadní to práci a vztekání. Namontujeme novou anténu - pozor na blinkr. Někdy to chce novou anténu, pokud neni origo, trochu upravit, aby se dobře uchytila. Neorigo antény mají takový kovový pásek - ten se montuje na spodek plastové skříně antény a když se podíváme do podběhu, tak je tam vcelku dobře přístupná myslím 10 matka a tou lze natvarovaný pásek uchytit - slouží k tomu aby se ta anéna nekvedlala. Pokud jsme vyndali průchodku spolu s dráty, tak sí protáhneme nové dráty (někdy je třeba průchodku upravit) a ty pak zastrčíme do otvoru po průchodce. V autě je nahmatáme a opatrně vtáhneme dovnitř. Až budou skoro celé vevnitř, tak si necháme malou rezervu a průchodku vrátíme na místo. V autě pak buď uřízneme ze staré antény konektor a napájíme na novou, nebo kolík nové antény zastrčíme do origo konektoru a zvenku přípájíme, nebo páskou přimotáme holý drát, aby se nám spojila zem/stínení. Poté předěláme starý konektor, nebo nahradíme novým napájení a ovládání antény. Poté vše vyzkoušíme. Pokud po zapnutí rádia anténa nevyjede, je možné, že máte u ISO konektoru nezapojený modrý - ovládací drát - ten by měl směřovat do oranžového se stříbrným pruhem. Pokud je vše jak má bude po zapnutí rádia anténa vyjíždět a chytat signál. Teď už jen zbývá vrátit podběh a plast u nohy na místo a doufat, že jsme nikde neztratily ty plastové hmoždinky k těm červíkům. Za takové 2-3 hodinky máme hotovo. A ještě také doufat, že nám nikdo novou anténku neurve. Kdyby jste měli dotazy, tak pište :)


Odpovědět

1  2  3