Fórum - Téma


Mazda RX8 a spotřeba


Fórum RX-8 (obecně) Mazda RX8 a spotřeba

Informace o modelu: Mazda RX-8


1  2  3  4

2015-01-22 15:07:48

machbuster: Zadni o2 je jen kontrolni.. po dlouhych mereni ktere jsem ted provadel kvuli P2096 post system too lean jsem jezdil jen podle predni, s obema a vysledky jsou uplne stejne co se tyce nastaveni smesi. S dekatem si to holt nekdy mysli, ze je chuda smes(za katem). :D

2015-01-22 21:17:52

emvique: Tady nesouhlasim mirne, je kontrolni, mas pravdu, ale 90 procent funkce a v 10% muze helpnout opravdu v rizeni smesi te predni - ECU komparuje mereni s tim, ze bez problemu jede jen na predni, ale kdyz je vse TOP, tak je sance jeste na lepsi funkci. Zejmena generace II to ma opravdu funkcni tim, ze je nutne EURO 4 norma mimojine. Tedy jedes v pohode, ale mohl bys o par procent lepe co se tyka zejmena spotreby. Muzes nahradit kvalitnim chodem motoru [jako treba premix a celkove dobre mazani a tak okolo].

2015-01-22 23:01:06

V kodu ECU jsem se tak daleko jeste nedostal, ale jestli ma zadni lambda nejaky vliv, tak za normalnich okolnosti asi velmi maly. V principu slouzi k optimalizaci funkce katalyzatoru a poskytuje predevsim informaci o jeho teplote. Vim urcite ze ECU povazuje katalyzator za prehraty, pokud prekroci teplotu 1000 stC a dokud nespadne pod 880 stC. Stejne tako ho povazuje za ohraty na provozni teplotu, pokud prekroci 535st a nespadne pod 350 stC. Jsou tam jeste nejake dalsi limity, ale ty jsem jeste neprozkoumal, nicmene informace o teplote catu jde ze zadni lambdy a pouziva se k modifikaci smesi tak, aby se cat neprehrival. Jak velky vlim na smes to ma zatim nevim, ale co jsem ruzne cetl u jinych aut, tak se to pohybuje v rozmezi 0.5-2% za normalnich okolnosti.

2015-01-23 09:43:45

Ďakujem vam chlapi... Takze najprv lamba sondy vymenit? Alebo mam vykuchat katalizator alebo da sa kupit novy za rozumne peniaze? Ci co odporucate aby som presiel cez emisie? Ked tam nieje katalizator tak nezvedne sa spotreba? A ak sa nezdvihne ako oklamem lamba sondy aby nesignalizovali ze je chudobne palivo aby to nezralo zasa 20+? Brzdy to nebudu prave som ich dokoncil ovzdusnil su v top stave... A geometria bola pred zimou robena sviecky a kable by bolo treba asi vymenit uz a cievky neboli este menene vobec... Asi tiez by trebalo kedze uz mam nabehane 80 000...

2015-01-23 12:20:02

erikkucera52: Cau, urcite Lambdy az pozdeji - jsou relativne dost drahe.

Hele, ja osobne doporucuju 100% vzmenit sadu CIVKY SVICKY KABLE - ja je tu mam - MAZDA Cckove civky [super] + NGK original kable i svicky. Co starter, protoze ten se mi tu vali taky

Osobne bych asi volil nekuchat a proste koupit Sport Cat, jednoduchy, relativne levnejsi ale CAT - ja nerad kouzlim emise . Napisu vice, musim ted bezet. Cau zatim, to vyresime v pohode. Vsechno mame a zname. Zaroven ja budu potrebovat take Lambdy obe a na slabsi co mas take ne? Mas tu 192koni jako budu shanet. Sezenu original co pujde nejlepsi cena - NGK osobne myslim lepsi nez DENSO - svicky urcite a Lambdy ja osobne myslim take, ale tam nerikam kategoricky.

Pallas: Presne jak pises, ja osobne nevim take tu miru, ale vim, ze tam neco probiha - ja bych to odhadoval na 5% mozne modifikace. Je to alchymie

2015-01-23 12:52:35

erikkucera52: Zkontroluj svicky a civky. Pokud poradne poresis zapalovani, neuskodi to. Nez bude kupovat drahe veci, tak aspon ten cat zkontroluj, jestli neni pricpanej -- to te bude stat jedno tesneni mezi catem a svody. Ale pokud ti jinak auto jezdi normalne i ve vysokych otackach, tak by nemusel. Me kdyz se rozsypal, tak se ucpal tak, ze nad 4000 rpm auto poradne nejelo, protoze vyfukove plyny nemely kam odchazet, coz mi ale znacne hejbalo s teplotou motoru.

Ale pak je to alchymie jako u kazdeho auta s elektronikou -- k rizeni smesi se pouziva spoustu senzoru a kdyz se nejakej trosek podela, tak to ECU umi kompenzovat, dokud funguje lambda. Coz je sice fajn, ale zaroven to spoustu veci maskuje, protoze nevis, kvuli cemu to je (a ani ECU to nevi, ta jen vidi, ze smes chudsi/bohatsi nez ma byt, tak prida/ubere palivo). Coz pak znamena, ze vsechno v celem okruhu rizeni smesi je podezrele, od MAF senzoru, BARO sensoru, pres vstrikovace, civky, az po lambda sondy.

20l/100km je ale pri klidne jizde opravdu hodne, takze z jakehosi duvodu ti ECU obohacuje smes vic, nez je zdravo. Tohle casto ukazuje na problemy se zapalovanim nebo catem, a nektere kvuli vadne lambde. Bohuzel nevim, jak jednoduse zkontrolovat funkcnost lambdy -- neumely by tady pomoct servisy? Ale uz jsem si zvykl na to, ze servisy (obecne) vetsinou taky nic neumi, jen vymenovat dily na ucet zakaznika

2015-01-23 15:38:45

takto vam to blizsie popišem mam 170 kw model z rakuzka na zakazku prvy maitel si to dal postavit atd nemal ziadne upravy okrem svojho laku ja som si dokpil Greddy vyfuk duplex z kalenimi koncovkami do modra a odvtedy som robil len bezny servys olej sviečky filtre a bezna starostlivost občas nove kolesa a podobne nič zvlastne som nemenil cize takto ... no a co k tomu ze ma taku spotrebu tak asi pred 2 mesiacmi sa mi zdalo auto neako lenive do 4 000 otačiek absolutne nechcelo tahat a ked som uz bol nad 4 000 tak ma az oprelo do sedačky pričinu problemu som daval asi nekvalitny benzin nevim prečo ma to napadlo no ale tak odvtedy to autičko moc nejde ako ma a bol som na diagnostike respektive mam aj doma jednu len klasicku OBD 2 na bluethoot a aj v servise a aj tato mi ukazala ze katalizator je v prdeli .... no tak len podlatoho som zistil ze to je v riti inač by som na to neprišiel ze je v riti keby som nesiel na diagnostiku a keby som si to doma nepozrel a dalsia vec zistil som to az včera ked som natankoval za 40 € cca 30 litrou benzinu a prešiel som max 140 km a pozeral som na to ako debil ze co to ma znamenat ... auto som nevytačal občas zakruta bokom kedze nasnezilo nam v tatrach tak prečo si to nedat ... ale ziadne frajerinky ze som to točil na maximum nič ... tak mi to uz vrtalo hlavou začal som pozerat po vštkich forach a tu konečne som nasiel vas co sa tomu rozumiete dost na profi urovni ... no a mam otazočku ao vyskušam ci je rozsipany alebo zapchaty katalizator neaky postup alebo niečo take ked uz ho odoberiem tak aby som vedel ako to poriadne skontrolovat ... no a dalsia vec deje sa to aj vam ze ked nastartujete svoje lasky 170 kw tak ide vam prve minuty na 3000 otačiek ??? neviem ci mi uz sibe z toho ze mi tolko zerie ale nespominam si nato zeby po starte hned malo tak velke otačky ... no a pozeral som na taketo sviečky ide mi skor o technologiu ako o značku mozno aj NGK vyraba tieto sviečky to neviem ale toto ma oslovilo skuste sa pozrieť http://www.brisk.cz/zapal...ing-tuning/premium-racing

2015-01-23 15:58:06

Čau, já sem měl taky kat v háji hlásilo to proruchu druhé lambdy k otázce jak zjistit že je spečeny nebo v háji? velice jednoduše vlezl jsem pod auto odšruboval lambdu dvě ze "stare nabiječky od nokie a supersvítve ledky z ebay sem si udělal světylko " prostrčil ho otvorem od lambda sondy jde krásně vidět jak na tom kat je bez toho aníž bys něco šrouboval či montoval já sem tam teda viděl místo mojeho katu pouze uhlí

2015-01-23 17:11:47

Wankl si proste se svymi teplotami s katem nerozumi.. ja sam i me okoli se o tom uz hodnekrat predsvedcilo.. ja osobne jsem pro kat off.

2015-01-23 17:51:38

No a nebo metalicky sportovni kat, treba od HJS S tim zatim problemy nejsou.

Ale zpet k tematu -- kat je v tomhle pripade primarni podezrely, takze ho zkus zkontrolovat. At uz nejakym svetylkem, nebo kamerkou skrz otvor pro zadni lambdu, nebo vymontovanim a prosvicenim. Ja kdyz jsem sundaval vyfuk i s catem pred montazi Pettit racing vyfuku, tak stacilo odmontovat u svodu a posvitit dovnitr a bylo jasno.

Ta zadni lambda je ve skutecnosti mezi dvema plastvemi katu s tim, ze zjevne ta predni (bliz ke svodum) je primarni a ta zadni (bliz k vyfuku) ma slouzit jako zaloha, kdyz se ta predni vysere. Problem je, ze kdyz se ta predni vysype, tak misto aby treba vylitla vyfukem, tak se chyti v te zadni plastvi, takze cele potrubi pricpe. Kdyz se to pak utrhne cele, tak to ma tendenci pricpat i catback, takze pak menis i koncovou cast vyfuku, ktera ma tusim labyrint (jeste jsem ten zadni tlumic nerozebral, abych se podival).

Ted tam mam metalickej HJS a koncove tlumice jsou pruchozi, takze spokojenost. Jen to dela trochu kraval

2015-01-23 17:55:45

Jeste k otackam: otackomer ukazuje vic, nez je skutecnost a idle otacky jsou podle teploty az 1900, takze na otackomeru bys mohl videt i dost pres 2000, ale 3000 zni divne. Neni to uplne nemozne, zvlast pokud po zahrati normalne zacnou klesat.

2015-01-23 19:16:33

no vravim mne to tiez prišlo divne 3000 otačiek je moc ... to ked naštartujem tak minutu určite ide na 3000..... no takze ak to spravne chapem dam dole KAT a prsvietim ho a ked bude zadrbany bordelom tak co stim ? vykucham ho ci necham to tak ? .... a co sa tika tich lamba sond tak ak odide prva tak funguje ta druha ... a neporadite mi neaku alternativu namiesto cat ? ...

2015-01-24 04:01:00

Kdyz je hodne chladno nebo mrzne tak mne to taky na par vterin vyleti az na nejakych 2700ot. Behem dvou minut je to uz ale kolem 1400-1500 a zahraty idle naprosto normalne 830-860.

2015-01-24 16:32:47

no tak potom to je okey .... tak dalej pojdem riešit sviečky kable cievky ale ten kat presvietim minimalne kuknem dnu len dnes nam pod tatrami začalo husto snezit a nemam garaz vyhrievanu na to aby so to začal dnes akurat ale v blizkej dobe sa pustim do toho lebo neviem ani den vydzat bez RX 8 :D


Odpovědět

1  2  3  4