Fórum - Téma


Mazda Premacy DiTD za nízkých teplot nes


Fórum Premacy I CP Mazda Premacy DiTD za nízkých teplot nes

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP


1  2  3

2013-03-27 10:45:29

Dobrý den, mám takový problém. Jednoho dne, z ničeho nic po zaparkování v zimě před domem, Mazda z čistajasna přestala startovat. Zvláštní je na tom to, že motor normálně chytne, ale po pár vteřinách zhasne. Nejprve se hledala závada v palivu (výměna paliváku, zkoušení trubek od nádrže). Po přečtení tun článku na tomto i jiných fórech jsem zkusil hledat závadu v relé čerpadla (výměna nepomohla), dále odpojení čidla teploty motoru, výměna spin-venitlu, výměna čidla teploty paliva na čerpadle, odpojení předvstřiku vše bez kladného výsledku. Přitom když je auto v garáži a tolik nemrzne tak chytne na žduch a po zahřátí jede úplně bez problémů. Ale jakmile klesne teplota k nule a auto dlouho stojí, tak už nechytne a nezbývá nic jiného než natlačení do garáže. Rád bych Vás poprosil o radu, čeho se ještě chytnout jsem už zoufalý!

MAX6  
J.
2013-03-27 11:05:33

Borland: Když jsem při čtení tvý závady byl někde v půlce článku tak jsem byl hodně nakloněnej imobilizéru. Ale takhle nevim.

2013-04-08 12:01:05

borland: Zdravím. Je to neskutočné, ale mám asi ten istý problém.Mám Premacy diesel 74 kW. Prvý ranný štart, ktorý súvisi s chladom. Potom už auto ide ako hodinky. Moj mechanik si myslel že je to rele čerpadlá. Teraz z Tvojho článku sa dozvedám , že to asi týmto nebude.Myslí si že je to závada elektronická a nie na motore (zdochnutie motora pri tom prvom štarte je okamžité ako pri vypnuti motora kľúčom v zapaľovaní). Máš túto závadu už vyriešenú?

2013-04-08 13:23:07

stano: Bohužel ne. Jinak kdyby jsi přišel na něco konkrétního pomohlo by mi to... Ještě zkusím nechat vypojit imobilizér sice se mi to moc nezdá, ale známý říkal, že to na těchto Mazdách umí dělat... S tou elektrikou mam taky takový dojem jenže už nevím čeho se chytat...

2013-04-08 13:41:36

borland: Mozna mas rovnaky problem... kedy si naposledy cistil nadrz ? kedy si menil palivovy filter? pouzivas aditiva na odstranenie vody? Ak predosle riesenia nepomohli, skus spravit toto. Mne to tiez pekne blblo pri pod -5°C.

2013-04-08 13:47:29

merlinhawk: Jak jsem psal palivová část byla první, co se tam kontrolovalo a aditiva se přidávala. Nemusí ani mrznout v garáži je kolem 10 stupňů a už tam to blbne. Jinak když to promrzne, tak už to ani neškytne.

2013-04-08 15:37:55

borland: teraz nevim, napadlo ma par veci, ale podla prveho prispevku si uz asi vsetko z toho skusal. Premeral si vsetky cidla na cerpadle? Pripadne si ho rozobral (tuna najdes manual, keby si potreboval...http://www.mazdaclub.cz/g...enso_V5_pilot4000246Z.pdf). Zeby padanie nafty? Ne, to by si uz bol vedel.

Ten imobilizer by som pozrel. Strycovi blbla KIA, obcas v zime (semtam aj v lete) z niceho nic nenastartovala. Zavada bola v imobilizeri - bol tam nejaky spatny kontakt na cipe, doske ci konektore. To sa spravilo a odvtedy pokoj.

2013-04-08 16:12:05

merlinhawk: Takže, keď sa mi to stalo prvykrát tak mechanik mi hneď vymenil palivový filter. V sobotu som po rade kamaráta chcel vyčistiť naftové čerpadlo v nádrži, ktoré tam ale nie je. Pri tej príležitosti som aspoň zistil, že nádrž je čistá.

Aditíva používam stále. Pri výmene palivového filtra žiadná voda ani bordel.Tuna vo fóre som našiel podobný problém ako náš(http://www.mazdaclub.cz/f...remacy-problem-help-31267), kde Dimon našiel na niejakom ruskom fóre že by to mohlo blbnúť to zelené rele. Takže dnes som mal ísť do mazdy a namiesto toho som kúpil spray -Kontaktol za 100 Kč. Prestriekam všetky kontakty na relátkach a cez noc necham mazdu vonku. Celú noc sa budem modliť aby ráno mazda naskočila, inák... ...ma nič nenapadá.

2013-04-08 16:22:39

stano: no skus, drzim palce.

este pripadne pozri sem: http://www.mazdaclub.cz/m...&tab=blog&user_blog_id=24

2013-04-09 09:46:20

merlinhawk: Tak chlapi. Nebudete mi veriť, ale ta mazda ráno fakt nakopla a nezdochla. Jak som tomu včera veril, tak dnes ráno som pochyboval a bolo to iba moje zbožné prianie. Takže vyčistil som iba relátka označené na fotke. Pôvodne som chcel vyčistiť všetky relátka, ale dosť sa blbo otvárali, tak som vyčistil iba tie tri. Dimon sa zmieňuje o zelenom relátku, ja som ho samozrejme prestriekal kontaktolom, ale zdalo sa mi byť celkom čisté. Horšie,tým myslím taký šedo-čierny prášok pravdepodobne spáleniny som našiel v tom relé vpravo od zeleného.Ešte by som chcel dodať, kontakty som neprihýbal ako v Dimonovom postupe, prečistil som ich podľa návodu na spreji, pre istotu som postup ešte opakoval raz. Na fóre o čistení kontaktov na relátkach sa mi čistenie kontaktolom zdalo najlepšie. Ešte upozorním, že u kontaktolu sa po vyčistení musí nechať poriadne odvetrať niejaká horľavá zložka ktorú obsahuje.Ja som to vyfénoval chladným vzduchom. Je škoda že včera ráno bolo -2 a dnes ráno +4. Ak by to bolo opačne mal bysom z toho lepší pocit.

Napriek tomu garáž mám pod domom, takže tam môže byť tak 10 stupňov a auto mi po chvíľke vonku stále zdochlo. Včera v tých -2 dokonca nechcelo nakopnuť vôbec. Auto budem nechávať vonku ďalej, ak by to bol falošný poplach, dám samozrejme vedieť. Ak to vyskúšate, dajte na fóre vedieť ako ste dopadli.

2013-04-09 11:18:18

stano: to opalene relatko ma asi za sebou riadnu zataz. (kuknem sa na svoje, ci tam najdem to iste). mozno bude dobre skusit ho vymenit, ci je zavada priamo na nom, alebo len poslusne spina a problem v elektrike ti zostava. Kontakty sa nemozu takto opalovat, su z fosforoveho bronzu a ten nieco vydrzi. Isiel by som preto po kabli - teda k spotrebicu (alebo viacerym), ktory(e) to rele ovlada.

2013-04-09 11:39:58

merlinhawk: Áno dá sa to podať aj takto. A v podstate to môže byť aj pravda. Na druhej strane čo ak výrobca niečo ľahko poddimenzoval, napr. že sa do vnútra dostáva vlhkosť, mala vzdialenosť medzi kontaktmi, veľká vzdialenosť medzi kontaktmi, atď, atď...a proste po niejakom čase ( u mňa je to 238 000 km) to relé by sa malo aspoň očistiť, v tom lepšiom prípade samozrejme vymeniť. Tým som chcel povedať čo ak ten problém je fakt na tých kontaktoch.Škoda, že už začína byť teplo. Bude to ťažšie vysledovateľné.

Ja to zatiaľ nebudem škrabať jak sa vraví, uvidím v ďalších dňoch ako sa bude chovať auto. Samozrejme pri každej novej správe mrknem na fórum.

2013-04-09 11:54:26

merlinhawk: Myslím si, že ak by ten problém bol niejaký z nedávnej doby, napr. že vznikol pred 5000 km, tak po niejakej krátkej dobe by sa mal znovu objaviť. Vravím, je škoda že končí zima, aj keď na druhej strane mám samozrejme radosť

že už je zima na konci. Možno sa tu zbehneme zase na jeseň pred zimou.

2013-04-09 15:05:37

stano: nuz, zima vzdy najlepsie preveri stav auta. neprijemne vsak je, ked sa o auto staras a aj tak sa nieco vyvrbi. A celkom naj... je, ked netusis, kde je problem, co si budeme hovorit. asi preto, ze neraz tie iste prejavy zapricinuju uplne odlisne zavady. ty musis prejst (skoro) vsetky moznosti a (skoro) vzdy je to ta posledna typovana...

2013-04-09 16:28:48

merlinhawk: Áno v tomto smere máš pravdu.Ja som u tejto závady v podstate ešte nič neinvestoval do opravy, som úplne na začiatku riešenia tejto závady, takže je asi fakt predčasné sa radovať. Marphyho zákony fungujú veľmi dobre aj u aut. Ale vďaka Bohu za internet a take to fóra, ktoré mi už ušetrili nemalé peniaze a to aj mimo aut. Ešte sa vrátim k tej mojej závade. Dimon (http://www.mazdaclub.cz/f...problem-help-31267?kols=2) svoju závadu riešil v roku 2009 a v poslednom príspevku z januára 2013 písal že vyčistené relátko stále funguje.

2013-04-09 17:51:08

stano: Já měl rélátko rozděláno tolikrát a nepomohlo to...:-/ Ani výměna...

2013-04-09 18:14:51

borland: Zdravím Ťa. Tak to som si myslel že Ti spravím radosť. Ty si mi s Tvojim príspevkom tiež pomohol.Ako som písal, už som bol na ceste do Mazdy. Nebudem Ti dávať niejaké vlastné rady, nie som automechanik a v autách sa neviznám. Z fóra som si vytiahol u podobne vyzerajúcich závad ešte tieto body:

  • tak chyba odhalena:

mikrotrhlinka v plastovem vicku s plovakem na palivovem filtru.

tudy se do filtru dostaval vzduch....po nekolika hodinach stani. Nafta ven nesla, coz je zajimave, ale je to tak.

Závada mazda –za studena neštartuje0

  • Jinak u nafty taky se muže kravit ventyl který otevírá naftu do čerpadla. Umístený na boku čerpadla a vede do něj jeden drat. Je elektromagnetickýa muže drhnout.
  • Vážení přátele,tak konečně (doufám) je problém vyřešen.Svoji mazdičku jsem dal do servisu a našli tam 3 vadný vstřiky,nefunkční ventil čerpadla a totálně zalepený čerpadlo nějakým sajrajtem,majitel přede mnou snad jezdil na ten největší humus co existuje teď ráno nastartuju úplně bez problémů,oškrabu okna a volnoběh krásně drží i jízda je klidnější.Tak doufám že už to tak zůstane na furt.Jo a na cenu se radši ani neptejte
  • na 90% to je ventil čerpadla - SCV ventil - nech si udělat kalibraci vstřiků a změř tlak ve vstřikovačích - pokud kolísá, bude to asi ten ventil

Viem že si písal že fórum máš už celkom prelezené, ale niekedy si človek niečo nemusí všimnúť.

2013-04-09 20:42:16

stano&borland: ten scv tam nehledajte, ten je na CommonRail cerpadlach, nase DITD maju klasiku - na kazdy valec zvlast vyvod

2013-04-11 10:22:35

merlinhawk&borland: Takže. Radoval som sa predčasne, auto zase neštartuje. Už včera mi ráno po naštartovani ( na prvý šup) a prejdení tak asi 1 km zdochlo, ale šlo okamžite naštartovať znova. Takže myslel som si že to vyčistenie relátok pomohlo. Dnes ráno naštartovalo na prvú šupku, prešlo tak 300 m a zdochlo. Tak pol hodiny som ho skúšal prerušovane štartovať (štartujem, počkám 5-10 minút, znova štartujem) a nič. Takže som tam kde som bol.Nič skúsim zaloviť trebárs na poľskom fóre. Ak niečo, tak dám vedieť.

2013-04-11 10:57:44

stano: Je teda fakt, že to s tím , že mi to taky skapalo párkrát za jízdy jsem zapomněl zmínit. Je dost možný, že se opravdu jedná o stejnou závadu.


Odpovědět

1  2  3