Fórum - Téma


Mazda Premacy 2.0 DiTD první dojmy


Fórum Premacy I CP Mazda Premacy 2.0 DiTD první dojmy

Informace o modelu: Mazda Premacy I CP


1  2

2012-06-29 22:08:53

Mazdar přátelé.. Tak jsem si minulou neděli dovez tohle autíčko, ale trochu mě děsí názory o kvalitách nápravy a podobně.. Mechanik me straší, že jsem to něměl brát, že jsou na Mazdu drahé díly.. Tak bych chtěl slyšet názor, Vás kteří s těmito auty máte něco najeto.. Koupil jsem to od majitele, který z rodinných důvodů musel prodávat dům, auto a pod.. Je to rok výroby 2000 a najeto má něco kolem 280 000 km (poctivých).. Nechal mi ho za 30 000 Kč.. Dal jsem to do servisu kde mi vymění kuláky, udělají geometrii a rovnou taky rozvody.. Dále jsou zkorodované lemy zadních blatníků, máte s opravou nějaké zkušenosti? Někde jsem četl, že to stejně po zimě vykvete tak nevím.. Já dlouhá letá jezdil s malinkým Peugeotkem 205 do kterého jsem na vrakovišti sháněl díly za pár korun, ale tohle je pro mě velká neznámá. Předem děkuji každému mi sdělí jeho názor.

MAX6  
J.
2012-06-29 22:21:29

Ahoj. Ohledně naftovýho motoru ti moc neporadím,ale jinak Premacy je dobrá volba. Díly jsou drahý když je budeš kupovat přímo v Mazdě. Většina lidí tady kupuje díly z Anglie,Německo,USA,Polsko,druhovýroby(Autokelly,e-cat,...) nebo vrakoviště. Tim se dostaneš na ceny neuvěřitelně laciný. Na autě neni takřka nic co by způsobilo jeho nepojízdnost pokud se o něj budeš aspoň trochu zajímat. Vykašli se na všechny servisní intervali a např. olej měň o trošku dřív než píše výrobce. Ty lemy,to je všeobecnej problém všech mazd. Narovinu ti říkam jestli se na to vykašleš,tak z jedný bublinky se ti za půl roku stane prohnilej celej lem (jako u mě). To je snad jediná vada kastle, jinak všecko drží i když je to sebe zkorodovanější. Docela často na těhle autech odcházej zadní čidla ABS. Stačí je koupit za pár stovek z německa a výměna trvá cca 20min podle vybavení nářadí.

Sice Premacy nemam,ale tyhle modely jsou skoro totožný,jak poruchovostí,tak dílama s 323BJ co mam já.

2012-06-29 22:39:49

Ani nevíš jak jsi mě zahřál na srdci. No s těma bublinama máš pravdu, protože ten předchozí majitel to zanedbával a už je ten okraj blatníku fakt prohnilej. Co bys mi teda doporučoval, sehnat nějakého šikovného autoklepíře a nechal si to co nejlíp ošetřit? Odkazy na ty zahraniční obchody určitě vyhledám někde tady na fóru že? .. :) Jinak jsem zaregistroval, že mi nesvítí kontrolka za tachometrem.. To určitě půjde nějak snadno vyměnit že??

MAX6  
J.
2012-06-29 22:51:14

Ohledně koroze si přečti články co jsem dala Doris (fakt machr na lak a plechy): http://www.mazdaclub.cz/c...ana-auta-pred-korozi-i-36 a http://www.mazdaclub.cz/c...na-auta-pred-korozi-ii-37

Záleží hodně v jakym stádiu to je a jestli se to dá přebrousit nebo se musej už vyříznout a navařit nový.Ale tak jako tak to chce udělat jinak se to rozleze. Pokud by jsi nevěděl jak dál,tak napiš Doris.

Ohledně zahraničních obchodů,tak je ozkoušená klasika: www.ebay.de,www.ebay.co.uk,www.ebay.com (kdyby jsi chtěl pomoct s nakupovánim,tak ti rád poradim) atd... Těch obchodů je opravdu nespočet.

Jestli ti něco nesvící na tachometru nebo celkově něco na budíkách,tak oprava je opravdu jednoduchá (zvládne amatér). Stačí ti k tomu akorát krátkej trošku širší křížovej šroubovák. Tim povolíš ti dva šrouby co jsou nahoře nad budíkama v tom černym plastovym rámečku okolo tachometru. Jakmile je povolíš,tak za ten rámeček trochu zatáhneš a vytrhneš ho ven (je dobrý si dát volant co nejníž). Jen co vyndáš ten rámeček tak se ti odkryjou celý budíky který držej za 3 šroubky (2 dole a 1 nahoře). Ty povolíš a budíky ti spadnou do náručí. Stačí z nich odendat konektory a budíky jsou venku. Ze zadní strany si potom vyměníš požadovanou (prasklou) žárovku a celý to zase zašroubuješ.

Jinak mam pocit že přesně tohle samí auto (motorizaci) má člen Merlinhawk,tak v případě problému,hlavně s motorem, mu napiš.

2012-06-29 23:09:18

Na ebay sem už pár věcí nakupoval :) tak příště aspoň vím po čem se poohlédnout.. S těma budíkama jsem si to nějak takhle představoval. Jinak ještě k té korozi, na plechu u čelního skla jsem narazil na pár bublinek, musím si to pohlídat a opravit, ale když vidím jací tady chodí odborníci tak mě z toho ty obavy pomalu přecházejí a jsem rád, že jsem toho Japonskyho kamaráda koupil :) . Motor bude doufám v pohodě a po odlazení všech drobností se mi snad bude jezdit pohodlně a bez nějakých vysokých investic. Mimochodem ta tvoje Mazda Maxi je fakt mazel .. :) jak z nějakýho rychle a zběsile.

MAX6  
J.
2012-06-29 23:22:07

Bublinky na jinejch částech kastle zas tak rychle řešit nemusíš. Nevim proč,ale u Mazd se rychle rozlejzaj jen ty na zadních lemech.

Hlavní je se o to trocha starat a narovinu říkam servisní intervali co píše Mazda,tak na ty se vykašli a všecko dělej o trochu dřív.

Jinak díky za pochvalu.Snažim se aby byla co nejvíc podobná originálu jak vyjela z fabriky. Jen ty kola se mi líběj víc takhle než origo

2012-06-29 23:33:01

Jak přijede ze servisu a budu ji mít zase doma tak ty problematický místa nafotím a hodím je sem a můžeš mi na to říct svůj názor. Jinak po interiérové stránce je to auto skoro jak nový, žádný škrábance, pedály skoro neošlapaný, tak si říkám, že předchozí majitelé se k tomu autu museli chovat slušně, jinak by to vypadalo úplně jinak. Když sem za to dal 30k, 15k dám za rozvody a tu opravu nápravy.. Netuším na kolik mě může přijít oprava těch lemů a ostatních míst, ale určitě budu mít spolehlivý auto za cenu do 60 000 a bude lepší než nějaká fábia, kterou jsem si chtěl předtím kupovat.

MAX6  
J.
2012-06-29 23:37:52

Ohledně lemů ti narovinu poradim ať si seženeš nějakýho dobrýho lakýrníka nebo klempíře. Když to začalo hnít mě,tak jsem ze zvědavosti zajel do Mazdy a tam za to chtěly (vyříznutí lemů,navaření novejch,zacínovaní spojů,lakování a práce) 35000Kč

2012-06-29 23:39:26

Ty vogo, to je dražší jak to auto.. Kolik si za to nakonec zaplatil??

MAX6, 2012-06-29 22:21:29 napsal:

Ahoj. Ohledně naftovýho motoru ti moc neporadím,ale jinak Premacy je dobrá volba. Díly jsou drahý když je budeš kupovat přímo v Mazdě. Většina lidí tady kupuje díly z Anglie,Německo,USA,Polsko,druhovýroby(Autokelly,e-cat,...) nebo vrakoviště. Tim se dostaneš na ceny neuvěřitelně laciný. Na autě neni takřka nic co by způsobilo jeho nepojízdnost pokud se o něj budeš aspoň trochu zajímat. Vykašli se na všechny servisní intervali a např. olej měň o trošku dřív než píše výrobce. Ty lemy,to je všeobecnej problém všech mazd. Narovinu ti říkam jestli se na to vykašleš,tak z jedný bublinky se ti za půl roku stane prohnilej celej lem (jako u mě). To je snad jediná vada kastle, jinak všecko drží i když je to sebe zkorodovanější. Docela často na těhle autech odcházej zadní čidla ABS. Stačí je koupit za pár stovek z německa a výměna trvá cca 20min podle vybavení nářadí.

Sice Premacy nemam,ale tyhle modely jsou skoro totožný,jak poruchovostí,tak dílama s 323BJ co mam já.

2012-07-02 17:47:02

Ja uz len dodam, ze az na priecne ramena do zadnej napravy sa da vsetko zohnat v druhovyrobe. Tie "blbe" ramena iba origo v Mazde a u nas vyjdu tak na 120€ za kus, su tam dva pary

2012-07-07 13:33:04

Ahoj gratuluji k novýmu autíčku, kolik kw má tvůj motor?Já mám ditd 66kw a dnes bych bral silnější...Jinak bez obav, díly sice dražší origo, ale máš japonce tak je nebudeš tolik potřebovat...

2012-07-07 13:55:53

Ahoj mám taky 66kw a bohatě mi to stačí, já jsem spíš kochající se řidič . Ještě nechám vyměnit olej a zapravím karoserii a bude jak nový ;) ..

2012-07-07 19:05:50

ahoj, taky mám premacy, rok 2003, verze sportive, 74kW a jsem nadmíru spokojenej....jen jezdím....

2012-07-07 20:52:11

Hold na těch japoncích něco bude, každý kdo ho má si jen pochvaluje.. :)

2012-07-07 22:52:29

2012-07-08 20:53:29

Když jsem kupoval mazdu, řídil jsem se svojí špatnou zkušeností s germánama a mám tři kámoše, co si kupujou jen japonce a jezdí bez problému, takže japonská kvalita je vážně ohromující, nicméně čím starší a ojetý auto přeci jen vyžaduje investice...Taky mi hnije levý lem zadního blatníku, ale bylo to tam bouchlý a už jednou opraený, vydrželo to pět let ale musím zas nechat opravit...A motor se jeví jak?280 tisíc je docela dost...

MAX6  
J.
2012-07-08 20:58:02

Pokud to neztratí tlaky ve válcích,tak to vydrží věčnost. To jsou ještě motory na starý koncepci a sice je to "ekologická katastrofa",ale viděl jsem 626GE s timhle motorem co měla bez větších problémů 500000km. I když karoserie byla už total KO.

A když takovej motor umře,tak se udělá GO a frčí se zase x tisíc km dál.

2012-07-08 21:04:25

Sem rád že si napsal tenhle příspěvek, trochu sem se totiž děsil tý hranice 200 000km.Nevíš náhodou jak má ditd systém vstřikování, známý mi povídal, že můžu být rád za ten motor páč má jednoduchou koncepci a jednoduchý vstřikování...?

2012-07-08 21:08:53

Já teď nechal udělat nový rozvody a kdybych to nikomu nerek, tak by nikdo nepoznal ze to ma tolik najeto. Hold jsou to držáky , doufám že to ještě ze 100 000 najede.

MAX6  
J.
2012-07-08 21:10:44

Na tohle se zkus zeptat Merlinhawk. Já o naftách vim jen to že se do nich leje nafta a nebo to co slyšim od ostatních.

Jinak tenhle motor je docela děda a dělal se už nějaký léta před tvym autem. A co jsem slyšel,tak je to opravdu jednoduchá koncepce a jediný větší problémy jsou s tlakama ve válcích,ale pokud se motor nechá před jízdou ohřát a leje se aspoň trocha kvalitní nafta,tak by prej problém bejt neměl.


Odpovědět

1  2