Fórum - Téma


Mazda MPV, 2004, 2,0D, 100kW - EGR


Fórum MPV II LW Mazda MPV, 2004, 2,0D, 100kW - EGR

Informace o modelu: Mazda MPV II LW

Diskuze o vozidlu

2004 MPV 2.0

1 fotek  |  6 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový.



2013-04-10 19:05:30

Zdravim všechny , prosim o radu: Mam vadny EGR - dle mechanika a nevim zda je vubec potrebny. Kdyz jsme ho ucpali tak motor ztratil vykon a strasne kouril tak jsme ho zas otevreli. Ted jen signalizuje poruchu motoru a zda se mi ze je o dost vyssi spotreba (okolo 8l, predtim byla cca 7l). Poradte kdo ma s tim zkusenost.

Dííky moc.

2013-04-16 11:30:14

jager3: Egr je ekologická hračka a přepouští část výfukových plynu do sání, které tímto znova proběhnou spalovacím procesem a výfukem vyletí do ovzduší o něco méně oxidů dusíku. Pro ekologii dobrý pro motor špatný, bo se do něj cpou výfukové plyny a zanáší to sání a cpe se tam horký vzduch který zhoršuje plnění motoru.

Ovládání EGRu je buď mechanické (pneumatické) nebo elektronické, což je tvůj případ. ŘJ je zblblá, má špatné info o poloze EGR, proto signalizuje chybu.

Pakliže nastavíš EGR tak, aby šlo vše do výfuku, zvýší se výkon. Neznám případ, že by to něčemu uškodilo, je to první tuningový krok k lepšímu výkonu motoru. Zvýšená spotřeba se mi nezdá, možná to nyní více sleduješ.

V ŘJ se dá info o EGR vypnout, tím by zhasla kontrolka. Ale ještě bych to skusil rozhýbat, většinou je to jenom zatuhlé a servo nemá sílu to ovládat.

2013-04-16 15:25:15

barvas: díky moc za odpověď. Pro vypnutí toho svinstva ale musí mít program na Mazdu, ze? Soused to právě diagnostikoval přes Mondeo, aj to vypínal "chybu", ale jak se tam popisuje opět se to zaplo... Kdo to umí udělat, vypnout, zbavit se toho?, popr. nějaký podrobnější popis.

Předem díky.

2013-04-16 20:15:39

Já to řešil u své MPV asi před 3 roky, zaaretoval jsem EGR, odpojil, pak jsem odpojil asi na hoďku akumulátor aby se vyresetovala ŘJ. Potom jsem to ostřeji projel, po pár startech a ujetých km diagnostika zhasla a měl jsem od toho pokoj.

Ale nefunguje to tak vždy, pak je to potřeba smáznout přes program na Mazdu. Určitě tady na foru je někdo kdo s tím čaruje.

U BMV 525TDS jsem to řešil tak, že jsem do té trubky (spoje) co vede od EGRu do sání dal záslepku z nerez plechu, EGR jsem nechal dělat co chce a fungovalo to bezva. Proč jsem to takhle neřešil i u Mazdy si nevzpomínám....

2014-12-08 13:54:57

Zdar borci, mam 2005 MPV, nafta 2,0. Po nastartování se mi spouští nějáký ventilátor, hučí to jak přídavné topení pod autem. Když se auto ohřeje dostatečně, přestane to, ale při krátkém pojíždění po městě to slyším neustále a po vypnutí motoru to má časový doběh. Netuším k čemu to je. Třeba tam je někde Webasto, nevim :))))

Nevíte někdo, co by to mohlo být. Díky, mějte se !

2014-12-11 03:26:42

Webasto


Odpovědět