Fórum - Téma


Mazda CX-7 2.3 DISI na LPG ?


Fórum CX-7 Mazda CX-7 2.3 DISI na LPG ?

Informace o modelu: Mazda CX-7


1  2  3

MAX6  
J.
2013-08-06 00:42:16

jumbocx: Můj typ: CX-7 bude.A proč ? Protože vždycky Mazda měla hlavní tři proudy (řady) pro Evropskej trh: 121,323,626 ; 2,3,6 a tim pádem CX3,CX5 a ?CX7? Jako malý,střední a velký.

2013-08-06 00:46:08

Jako velký zůstane cx-9? I kvůli americkymu trhu? Uvidíme nechme se překvapit určitě by to bylo krásný mít novou cx-7 ve stylu stávající 3ky a 6ky. Jen doufám ze to do té doby vydržím :)

2013-11-11 11:19:58

Nazdar.

Máte někdo aktuální informace o přestavbě CX7 na LPG? Přečetl jsem o tom už dost, ale starší články, diskuse.

Poruchovost + info kolo?

Díky moc.

2013-11-26 10:13:00

Pro tento motor je souprava vyvinuta a uvedena na trh, jedná se o sekvenční vstřikování plynné fáze od italského výrobce BRC. Podle údajů výrobce je již SW ověřen pro použití jak v evropské verzi s mechanickou převodovkou, tak i pro US verze s automatem

2013-11-26 10:30:46

hrozný rouhání tohle .... nechcete to předělat rovnou na dřevoplyn, a přihazovat bukový polena?

2014-11-28 23:12:48

Mám mazdu CX-7 US verze v automatu LPG nainstalováno od roku 2010. Používám systém Tartarini Direct Injection. Je to jedna z prvních jednotek pro motory typu FSI. Osobně bych ji nedoporučil. Když Tartarini tak jen EVO 01. Jde o to, že první jednotky od Tartarini (dále jen T) měli hlavní nedostatek v tom, že se nedali konfigurovat. T vyrobilo jednotku a k ní doporučilo komponenty (vstřiky, reduktor, elektroniku atd.). Jednotka byla dodávána s pevným programem a pevným nastavením (teplota přepínání, korekce map, kalibrace atd.) U těchto jednotek není možné individuální nastavení a kalibrace. Tzn,, že zákazník zvolil systém T, servis ho objednal a nainstaloval a v podstatě nebyl schopen chod jednotky ovlivnit. Další nevýhodou T je to, že když se chcete s jednotkou spojit potřebujete speciální kabel a k tomu ještě HW klíč do USB. Ostatní LPG systémi jako Stag, Elpigaz, Landi, Magic mají jednotky otevřené s velkou možností výběru ruzných druhů nastavení. Jednotka ve voze nepracuje tak jak má, špatně se páruje s ŘJ auta a dochází k problémům s řízením, který se projevuje ztrátou výkonu, cukáním atd. Občas se mi stává, že vyskočí chyba a rozsvítí se kontrolka ENGINE. Další nevýhodu je velká citlivost na kvalitu LPG. Ve srovnání s dalšími dvěma vozy Ford Focus a Škoda Fabiam, které provozuji je mazda na LPG opravdu nevhodná volba. Několikrát jsem to řešil v autorizovaných střediscích, které montují T a nedobral jsem se rozumného řešení. Proto doporučuji nepředělávejte přímej vstřik na LPG jsou to starosti. Kdyby LPG v Mazdě nebylo byl bych na tom lépe.

Abych LPG jen nehanil, když to náhodou jede tak není znát výkonový rozdíl mezi LPG a benzínem i spotřeba je celkem slušná cca 14l LPG. Pokud bych měl volit jiný systém pak EVO 01, kde jsou podstatně větší možnosti nastavení plynu nebo jného výrobce třeba holanďany, kteří nabízí pro FSI vstřikování kapalného plynu. Výhodou je, že jezdíte jen na plyn a není třeba dovstřikovat benzín kvůli chlazení vstřikovačů.

Vždy jsem si jednotky kalibroval sám na Fabii a Focusovi tak jsem neměl problém. Přemýšlím o tom, že CX-7 prodám a koupím CX-9, která je bez turba a s LPG bude chodit mnohem lépe.

Doporučuji, dobře uvážit výrobce LPG, jehož zařízení chcete použít. Informujte se u několika dílen a dobře rozvažte, zda to za to stojí.

Dnes si už T vyrábí jednotky samo. V r. 2010 ještě využívalo pro vývoj elektroniky subdodavatele a je to znát.

2014-12-28 10:26:30

golismen: Ahoj - já jsem si nechal předělat MAZDU CX 7 -DISI - na LPG a jsem s tím spokojen

Na 100 km mě to bere 10,5 kg plynu a přicucne (chlazení) cca 2 - 3 litry benzínu.

Jezdím s tím již rok a zatím žádný problém kdykoliv si mohu vypnout plyn a jak se říká prohnat brouka.

Na plyn je to pochopitelně línější ale takto silný motor to zvládá

S pozdravem

2015-01-24 21:22:58

Zdravím komunitu, tak už jsem taky v klubu CX7 doma 145tis 1. majitel přímo z mazdy. 120tis new spojka, 130 brzdy, teď po servise. Jezdím langsam na N98 kolem 11litrů. Uvažuji o plynu aby mě tolik netrápilo šlapání na pedál. Obvolal jsem pár firem co to montují. Nějaké konkrétní doporučení?? Zatím se mě nejvíce líbí Elpigas 4DPI za cenu 37.000,- Kč s DPH.

Jedná se o kompletní italskou sadu přímo od výrobce .Cena je kalkulována s

toroidní nádrží, měřením stavu LPG v nádrží, potahem rezervy a konstrukcí

pro vyvýšení podlahy. Má stím někdo zkušenost? Jak pak řešíte dojezdovou rezervu? Díky všem za informace

2015-02-05 18:01:00

ferenc.cz: Ahoj, chceš to instalovat v Brně?

Já jsem to tam nechal instalovat za tu samou cenu a mám jen problémy.... Lituji svého rozhodnutí...

2015-02-05 18:03:24

Ahojte lidi, chtěl bych se vás zeptat, jak se dá řešit problém, který mě vznikl po přestavbě auta na LPG. Před měsícem jsem z důvodu úspory nechal do auta nainstalovat LPG od jedné brněnské firmy. Říkali, že během 2000km si systém "sedá" a je možné, že to bude občas cukat. Už po ujetí asi 100km auto začalo dost cukat a na volnoběh chcípat, někdy i při 30km/h, když jsem jel do zatáčky a podřazoval - málem jsem se vyboural, protože motor chcípnul, ztuhl volant i brzdy... Dojel jsem do servisu, tam to "seřídili", jenže po pár km opět nanovo. Momentálně mám najeto na LPG asi 1300km a v servise LPG jsem byl 3x a bez zlepšení - nechápou proč to pořád blbne. Můžete mě poradit, čím to může být, případně jak tuto situaci řešit? Děkuji

2015-02-05 18:26:19

Zplynovat DISI Turbo není jenom tak. Přistřikuje to benzín na chlazení? Třeba ti plynaři tento motor neznají a nedokáží ho odladit. Někde jsem četl ( už nevím kde), že borcovi to taky nedokázali zkalibrovat a servis musel volat do Itálie, aby jim řekli,co s tím mají dělat.

2015-02-05 19:03:17

Ja si to předtim nechal předělat na plyn v Prostějově Bosch service - auto Fedor a absolutně bez problému. V servisu jsem byl akorát na revize :) mel jsem namontovány Tartarini systém. Aby to fungovalo spravne ridici jednotka v aute nesmí poznat ze tam plyn jen. Každy start byl pouze na benzin plyn se zacal vstrikovat az mel motor 55st, kdyz běžel motor na volnobeh opět pouze na benzin atd. Dnes uz auto nemam. Mel jsem najeto asi 180 tis a auto slo do světa. Nove benziny uz nebyly tak jsem vzal naftu. Po asi roce ale muzu říct ze americká verze s benzinem a automatem byla lepsi jak Evropa s naftou a manuálem. ..

2015-02-05 21:26:23

milan123: Ano, přistřikuje to benzín kvůli chlazení. Hlavně že mě tvrdili, že s montáží do cx7 mají zkušenosti a bez problémů....

2015-02-21 10:08:40

rudolfina: souhlasím, při pohodové jízdě se dostanu pod 10 lt. plynu,a ztráta výkonu uplně minimální

2015-04-21 19:09:21

Zdravim,plánuji kopě CX 7 s lpg,popřípadě dodatečnou montáž lpg.Můžu poprosit o rady na co si dát pozor a zda je to z vaší strany(po zkušenostech) dobrá volba?...Spotřeba tedy vychází (i s přívstřikem benzínu) v přepočtu na benzín cca 7-8 l/100km???Je tak?...Děkuji všem za odpovědi

2015-04-23 10:51:19

tonda99: Ahoj,ano při ceně LPG kolem 15 kč za litr a benzínu kolem 32 korun dá se říct že je spotřeba v přepočtu do 8 lt. Auto s takovým výkonem ani nepozná že jede na plyn. Občas jedu cca každých 1500km asi 15 min na benzín. Já osobně jsem s lpg spokojenej. Mám Elpigas Zábřeh na Moravě a plnění u palivové nádrže takže žádná díra v nárazníku. Ovšem nevýhoda je nádrž mám ji místo rezervy a rezerva musí být v kufru.To se dá vyřešit opravnou sadou na opravu pneu

2015-04-23 16:12:06

Diky,rezerva mi nevadi,jsem zvyklej s Mazdy 6,tam taky nebyla.Spis mi jde celkove o spolehlivost tohoto motoru s LPG.Jestli se nemuze tim znicit.A pak ta spotreba,jestli to k tomu nebude brat dalsi 3 litry.Preci jenom jsem zvyklej z nafty na 6-6,5l a nevim jak bych si zvykl pripadne na 10l...

2015-04-23 16:59:50

tonda99: Ahoj, no já s LPG moc spokojenej nebyl (viz předchozí komentáře). Auto jsem nakonec prodal. Když jsem volal do Mazdy, říkali, že nedoporučují montovat LPG do cx7, jsou s tím jen problémy. Nevím, kolikátý budeš mít rok výroby, ale přestavbou ti padne záruka...

No a stou spotřebou to taky není žádná výhra. Záleží na tom, jak jezdíš. Pokud si rád přišlápneš na plyn, tak je větší poměr dávkování benzínu do válců. Takže návratnost investice do přestavby LPG je delší.

Pokud se nakonec rozhodneš pro přestavbu, nehleď jen na cenu přestavby ale hlavně na jejich zkušenosti s přestavbou právě na toto auto.

Jinak na tomto autě odcházejí ložiska kol. Oficiálně mají výdrž jen 50tis km. Mazda Brno mě výměnu všech 4 napočítala i s prací na 25tis.

2015-04-23 18:52:17

Ahoj,díky moc za odpovědi...No bude to rok tak 2008-09...Jednu mám zrovna vyhlídlou a má LPG od Fedora z Prostějova,takže asi ok...Raději bych vzal něco asi už s namontovaným plynem,právě kvůli té návratnosti.Ale jak píšete,jde o to jestli vůbec v tom autě je LPG dobrá volba nebo ne a to jak vůči motoru,tak i té spotřebě,že to není asi žádná sláva,pokud to přivstřikuje 2-3 l/100 ,tak už je pak ve finále i tak celková spotřeba vyšší...

2015-04-24 00:49:51

tonda99: Ja mel CX-7 /US verze / s plynem namontovanym od FEDOR Auto Prostejov a byl jsem spokojen jezdil jsem s tim cca 2-3 roky bez problemu. Znamy ma stejnou CX-7 z USA s plynem od Fedora a jezdi uz bez problemu cca 6 let??

U CX-7 doporucuji menit olej po 10-12 tisicch km max.... 20 tis uz je moc a motor se zanasi karbonem, pak jsou s tim spojene drahe opravy.. S Lozisky jsem problemy nemel a nalital jsem s autem 189 tisic km.

Ted jezdim uz asi dva roky s EU verzi, v nafte a jezdim v prumeru za 9 litru, s rodinou a detmi kolem 6,5-7l. ....evropska verze v nafte me ale vubec netesi.... Zlata US s automatem v benzinu a LPG.....

Zaverem kdyz je LPG dobre udelany tak bych se toho vubec nebal.... S koupi CX-7 bych byl ale hodne opatrny a se znalym technikem auto radne prohledl, opravy jsou pak hodne drahe....


Odpovědět

1  2  3