Fórum - Téma


Mazda CX-7 2.3 DISI na LPG ?


Fórum CX-7 Mazda CX-7 2.3 DISI na LPG ?

Informace o modelu: Mazda CX-7


1  2  3

2013-02-22 13:12:03

Hojec nasel jsem prestavenou mazdu CX-7 na LPG . Prestavba zde http://www.fedorauto.cz/index.php?oid=2677442

Zajimalo by me jestli to tu nekdo nema ? Jelikoz by znamenalo ze se takto da prestavet i 6 mps. Vydrzi to vubec ?

Plus mi stoji kousek od baraku v bazaru zrejme.

http://www.sauto.cz/osobn...cx-7/11649580?goFrom=list .

Co na to rikate ? Asi to pujdu omrknout a projet. jelikoz jezdit za pul stimto autem by bylo fajn.

2013-03-31 17:30:21

golismen:

myslim, ze DISI motor na LPG je uz z podstaty hloupost... vzheldem ke snizeni vykonu a narustu spotreby, ja nevim, to je proste degradace toho auta, jak CX tak MPS, DISI na N98-100 umi neskutecny veci a kdyz je clovek rozumnej tak je to i relativne usporny auto..... ja bych si do sve CX7 nikdy LPG nedal....

2013-03-31 18:45:44

joe.st: Já bych ci LPG do CX7 nedal z jediného důvodu - protože je tam DISI motor. Jinak kámo LPG má cca 110 oktanové číslo

2013-03-31 20:31:08

Blueberry: oktánové číslo LPG určite nie je 110, to su take bajky. REALNE sa pohybuje okolo 91-93 (norma hovorí o min. 89). Ked ma LPG 94 da sa hovoriť o veľmi dobrej hodnote. Viem o čom hovorím, predávam LPG a ku každej dodávke dostávam rozbor z laboratória,

2013-03-31 22:40:33

blacklemon4: asi tak.. ono by bylo divny, kdyby bylo vyssi relativni oktanove cislo (ono v plynu proste zadna oktanova baze neni..sice me chemie moc nebavila, ale proste ani v Propanu ani v Butanu neni ani izo-oktan ani n-heptan) a prsto to zralo vic a mene jelo.....

to ze je ten plyn relativne odolny vuci samozapalu je sice fajn a jeho schopnost horeni je vynikajici to je neodiskutovatelne, ale motor s primym vstrikovanim paliva do valce se vstrikovaci uplne jinymi nez ma bezne vstrikovani do sani... no podle me to tomu motoru muze jedine uskodit, mam na svem DISI ted najeto pres 210tis km ....jezdimna N98, nebo na Vervu 100 .. olej Castrol Edge 0W40 a motor je jako novy...funguje naprosto skvele! Podle me jde o jedne z nejlepsich benzinovych motoru od Mazdy.

2013-03-31 23:25:01

blacklemon4: Promiň, já se nechci dohadovat, ale ve většině článků čtu, že oktanové číslo LPG se pohybuje někde v rozmezí 100 - 112. Pokud mi nevěříš, vyhledej si to na google - je tam dost odkazů a článků o palivech, kde se tyto informace dozvíš. Nikomu jezdění na LPG nenutím, do CX7 bych to taky nedal kvůli typu motoru. Jen pro info sem dávám pár odkazů a citaci. Chceš mě říci, že všechny odkazy jsou nepravdivé? Samozřejmě na tvoji obhajobu musím napsat, že dle ČSN EN 589 u LPG musí být minimální oktanové číslo 89, ale proč tedy většinou čtu o 100 - 110 oktanech.

http://www.progres-racing.cz/clanky/motor/lpg/ "...Kromě toho má LPG minimální oktanové číslo 99 a často dosahuje i 110 (VM), proto se téměř detonace nevyskytují..."

http://www.tyden.cz/rubri...oktanove-cislo_76753.html "...Má-li nějaké palivo, typicky například LPG, vyšší oktanové číslo než 100..."

http://cs.wikipedia.org/w...nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo "...LPG: cca 110..."

http://www.lpg.szm.com/cotoolpg.htm "... Je to palivo s veľmi priaznivými vlastnosťami, s oktánovým číslom približne 101-111..."

http://autodily.lkauto.cz...-lpg-pro-hallotron-tap-02 "...Benzínový motor přestavěného vozidla na alternativní pohon LPG je z výroby naladěný na spalování benzínu. Pro jeho efektivnější chod je vhodné například nastavit větší úhel bodu zážehu, tedy předstihu. Vzhledem k daleko vyššímu oktanovému číslu LPG (cca 110 Okt.)..."

http://www.leaseplan.cz/c...estavbe-se-radeji-vyhnete "... Zemní plyn CNG rovněž lépe vyhovuje z hlediska produkce oxidu uhličitého a považuje se za obnovitelný zdroj. Oktanové číslo CNG je 130 (u LPG je to 101 až 112)..."

2013-03-31 23:31:20

joe.st: Samozřejmě do motoru DISI by bylo dát LPG sebevraždou. Osobně si nemohu dovolit jezdit na benzín tolik jako na LPG, při dnešních cenách by můj rodinný rozpočet vykrvácel. Proto jsem to začal řešit před 9 lety alternativním palivem - na Toyotě mám na LPG najeto 170.000 km, na Mazdě 35.000 km a na Škodě 30.000 km ... průměrně šetřím cca 1 Kč/1 km ... takže za 9 let je doma cca 235.000,-Kč, což je vzhledem k mé výplatě a manželce na rodičovské moře ušetřených peněz. Tím ti jen chci říci, že kdybych měl úplně jinou životní úroveň a měl takový plat, že si mohu každý rok koupit nové auto, žádné alternativní palivo by u mě nemělo šanci - co bych jediné chtěl, by byl nějaký hybrid.

2013-04-01 20:53:17

blueberry: ted jsem dal s CX7 cestu do Poznane a zpatky a na to jaky bylo sileny pocasi po ceste tak spotreba skvelych 8.2l /100 coz povazuji za super.... pokud si uvedomim, ze jedu s autem 4x4, SUV a motorem s 260 Konikama....ja jsem spokojen....

2013-04-01 21:13:00

joe.st: Tak to rozhodně je moc pěkná spotřeba ... na tu jsem se nedostal ani náhodou, když jsem jezdil čistě na benzín a plynový pedál jen "lechtal", tak jsem se pohyboval někde okolo 9 - 10l/100km a když jsem se rozjel na standardních 130 - 140 km/h po dálnici, tak jsem jel za 13l/100km.

2013-04-01 21:58:05

blueberry: samozrejme ohladom toho LPG mozem tu naskenovat X certifikatov o meraní LPG. (všetko labak Slovnaftu).... a realne LPG s vyšším ako 94 okt. číslom som nevidel. Neviem odkiaľ sa nabrali tie čísla v tých odkazoch, ale samozrejme človek ktorý nemá prístup k údajom z reálnych meraní vychádza z toho čo najde na nete.

Inak neviem aké reálne môžu vznikať problémy v 2.3 DISI pri spaľovaní LPG (okrem problémov z odstavenými vstrekovačmi benzínu pri jazde na plyn). Problém je asi že je to dosť komplikovaný motor a reálne existuje málo ludí co to vedia namontovat a odborne servisovať.

inak kedď v USA behajú CX-7 na 91okt. benzín ..neviem prečo by nebehali u nás n 91 okt. LPG :)

MAX6  
J.
2013-04-01 22:04:04

blacklemon4: V USA mají úplně jinak naladěnou ŘJ na ty jejich míň oktanový paliva.

2013-04-01 22:15:56

blacklemon4: No parafrázuji jen slova techniků, kteří montují LPG - prostě mají špatné zkušenosti s montáží LPG do CX7 s DISI motorem. Pokud jsem to pochopil dobře, tak to nějak zlobí co se týče elektroniky, samotného motoru či párování s řídící jednotkou, ale jelikož CX 7 nemám, tak jsem to více neřešil. Já u svého Tributka neměl co řešit - já mám v manuálu psáno, že mám jezdit na Natural 91 - čili jestli má LPG 94 nebo 110 oktanů asi řešit nemusím.

2013-04-02 12:38:39

CX7 ve specifikaci v USA (kde vyzaduje premium gasoline) ma ale jen 244HP - oproti 260 v EU i to o necem svedci. Mozna to neni jen kvuli te AT prevodovce .......

2013-08-05 23:37:07

Jen par info k tematu. V americe se u benzinu pouziva jina stupnice tzn natural 91 v usa je jak natural 95 u nas... Nekde na wikipedii nebo googlu je jiste vice info. Co se tyka LPG v CX 7 tak ho tam mam skoro dva roky najeto mam cca 65tis km celkem asi 160 tisic. Mam to na US verzi (EU nebyla v automatu) Montovali mi to prave u Fedora. Na vykonu to poznat neni standartne ale jezdim na N95 ba naopak ve vyssich rychlostech je LPG tissi nez kdyz jedu na benzin'(cca 160km/h) Jedine co si vycitiam je ze jsem to nedal o dva roky driv kdyz jsem o tom premyslel Jestli je to zverstvo dat do takoveho auta plyn? To asi jo, ja ale neumim jezdit pomalu a na spotrebu jakou ma joe jsem se vzivote nedostal a to jsem se snazil mooockrat. Nejmin jsem jel za 10.3 ale je otazka jestli se tomu da rict pak jizda . . To bych si rovnou mohl koupit nejakou skodovku v "diizlu".. Bezne jsem jezdil za 12-15 l benalu. S plynem jezdim uplne stejne a rozdil pri placeni u pumpy je velice markantni (polovina). K plynu to papa i benzin ( maze vstriky) benzinu to zere v zavislosti na pocasi a stylu jizdy 1 nadrz benzinu na 4 nadrze plynu az po 4 nadrze plynu na pul nadrze benzinu . . . . Mesicne jsem projel v benzinu cca 9 tisic s plynem jsem na 4tisich

O auto se staram dam mu vse co potrebuje ale nechci byt otrokem auta kor kdyz ceny u tohoto typu tak rapidne padaji...

Z vlastni zkusenosti tedy plyn do cx-7 doporucuji ale vzhledem k cene montaze cca 40-45tisic ( rocnim revizim nebo 10000km - cena revize mala cca 350 kc velka cca 800) a vymene nadrze po 10letech je potreba zvazit zdali se to vuci najetym kilometrum opravdu vyplati)

Abych nebyl jen pozitivni tak nevyhody LPG z meho pohledu :

  • zmensi se zadni kufr ( mam 78l nadrz - tankuje se na cca 80% dam tam max 60l plynu)
  • sem tam zasmradne plyn - hlavne kdyz jedu dalkovu a zastavim treba ve fronte na hranicich a chvili stojim...
  • dostupnost cerpacich stanic treba v rakousku ( v rakousku je asi jen 14 pump s LPG)
  • pri rapidni akceleraci me to sem tam automaticky prepne na benzin ( dalo by se to ale urcite doladit - neni cas :) ))
  • nevzhledne povinne samolepky oznacujici provoz vozidla na LPG
  • zakaz vjezdu vozidel na LPG do podzemnich garazi

MAX6  
J.
2013-08-05 23:45:23

Ač jsem antiplynař,tak zrovna u MPS motoru bych senebál vlivu na životnost. Teda pokud se LPG nebude montovat ještě před zajetim (vypálenim) motoru. Tenhle motor má asi 10x silnější komponenty než klasiký verze.Už jsen to že při takhle velký kompresi ho oturbili,je vidět,že je to kus pořádnýho železa. U obyčejnejch motorů se LPG vyhejbam jak čert kříži. Takže za mě OK.

Na druhou stranu,MPS máme a když už jsme měli prachy na takovýhle auto,tak pro nás je spotřeba asi na 50 místě....

Nechci aby to vyznělo,že se nějak vytahuju,ale prostě je to tak. Když má někdo na novýho Jaguára za 3 míče,tak spotřebu fakt neřeší. A když si někdo takovýhle auto koupí ze sekáče,tak s tim musí počítat.

2013-08-05 23:49:53

Prvnich 100 tisic jsem spotrebu taky nejak extra neresil ale usetrit na benzinu 50 tisic za rok byl docela padny duvod......

MAX6  
J.
2013-08-05 23:59:26

jumbocx: V tomhle nemůžu soudit. My MPS nemáme na každodení ježdění.... Kdybych takhle myslel u svýho auta,který mám na běžný i neběžný ježdění,tak si nekupuju 2.0 benzín,ale 2.0 naftu,ale to jsem nechtěl, i když bych ušetřil cca 20000-25000Kč ročně

2013-08-06 00:16:09

max6:

Nj jsem Mazdak a kdyz jsem kupoval cx-7 tak jina nebyla a kdyz jsem pak chtěl koupit druhou v naftě tak me to zase vůbec nechytlo. Tak samo me neoslnila CX-5ka (hlavně se mi nelíbí středová konzole už to není typická Mazda )

Btw Benzin je benzin :) a rozdil uspory mezi naftovym a benzinovym motorem o stejnem obsahu je velice diskutabilni :))

akorát mám obavy ze další cx-7 se nedockame???

2013-08-06 00:23:25

jumbocx: další cx7 že by nebyla??? to by byl špatný krok od mazdy, vždyť jen audi chystá Q1-Q8, tedy osm suveček. je to moda a trh si to žádá, a i proto mazda chystá CX3. pokud by opustila výrobu sedmičky, byla by v nabídce citelná díra.

2013-08-06 00:35:44

Mám takový tušení ze nebude. nikde ani carky a Cx-5 je "skoro" stejně velka a o moc větší auta zájem není viz podíl prodeje CX-9 a nabídka na českém trhu. Nebyt toho ze nesly do ruska jak mely tak se u nas ani neprodavaly. Facelift v nabidce u nas taky neni. .

Ze bude Cx-3 ano tomu věřím to bude realne

Btw na nebezne ježdění me láká mx-5 a čekám na starou škodu felicii 450 :)


Odpovědět

1  2  3