Fórum - Téma


Mazda CX-5 rezerva


Fórum CX-5 Mazda CX-5 rezerva

Informace o modelu: Mazda CX-5


1  2

2012-10-26 11:00:32

Zdravim,

chcel by som vymenit samoopravnu sadu za rezervu. Videl som, ze uz ju maju, no cena 12000 Kc je poriadne prehnana.

Podla popisu pneumatiky "Dunlop W185/80-17 TG32" v tejto sade som nic rozumne nenasiel. Nemate niekto napad ako vyriesit rezervne koleso a nezaplatit 12 tisic?

2012-11-06 12:48:35

Včera jsem se také o to zajímal, zajel jsem do svého pneuservisu, kde jsem jim nechal leták z Mazdy týkající se této sady za 12.300.-Kč a zaúkoloval jsem je to vyřešit nějak levněji. Do týdne se mi ozvou, tak pak dám vědět. Problém ale už včera viděli v tom, že ta pneu Dunlop není běžně na trhu k sehnání a že jde o nějakou specialitu přímo jen Mazdy. 12000,- Kč za to dávat taky nechci, na druhou stranu ale tu rezervu bych řešit chtěl,jako debil jezdím s jedním , teď letním, kolemk v kufru.

2012-11-09 09:41:05

Pro Mirres:

Včera mi sdělil můj pneuservisák, že otázku rezevního kola pro cx-5 řešil a přiveze mi od někoho rezervní kolo, které prý se dává do Mazdy CX-7. Kolo bude stát 4.000,-Kč. Znamená to pak už jen sehnat šroub k upevnění kola a vyřešit uložení heveru a dalších věcí, které jsou zatím uloženy v polystyrenových pořadačích pod deklem kufru. To nebude problém. Až to přiveze, zase se ozvu. Těch 12.300,-Kč za celou tu nabízenou sadu bych nedal. ne že bych na to neměl, ale už jen z principu - rezervní kolo do auta nedají, dno kufru ale na to připraveno je a pak se vytasí se sadou zoufale předraženou.

2012-11-09 20:17:19

Tak ja mam tiez neco nove. Podla vsekeho by sa do vylisku na rezervu malo vojst plnohodnotne koleso, akurat podlaha sa zdvihne o 3 cm. Tak sa vraj predava CX-5 v Australii. Toto vy malo znamenat, ze podlaha sa zdvihne presne k nakladacej hrane. To by mohol niekto overit doma meranim , pretoze ja si idem po auto az o dva tyzdne.

Inak ja sa chystam vypln okolo rezervy riesit vlozkou z uhlikoveho alebo skleneneho laminatu s prepazkami na vsetky potrebne veci. Odhlucnenie vyriesi molitan a montazna pena.

2012-11-10 17:23:54

mirres:

Tak jsem před chvílí udělal ten pokus s letním kolem 225/65 na disku 17 palců a máš v podstatě pravdu. Vyhodil jsem ven dva kusy těch polystyrenových vložek a místo nich jsem do prohlubně pro rezervu hodil to letní kolo. Sedla do prohlubně jako pr..l na hrnec. Kolo má na výšku 23 cm, což je o zhruba 5 cm výš, než je podlaha kufru. Podlahu, která je ze dvou dílů, jsem na to kolo volně položil a dostal jsem se s ní asi 1 cm nad nakládací hranu, což je ale zanedbatelné. Takže hloubka kufru se snížila asi o těch 5 cm, to není žádná katastrofa. Chtělo by to ale prostor kolem toho kola vyplnit tebou zmíněnou vložkou přesně do roviny s kolem, aby podlaha kufru na tom kole a vložce ležela po celé své ploše a neklepala. Já teď zvažuju, jestli vůbec mám kupovat to slíbené náhradní kolo z cx-7, protože plnohodnotná rezerva je samozřejmě lepší. Tu vložku kolem kola pro umístění heveru a dalších věcí se pokusím udělat (vyřezat) za "dlouhých zimních večerů" asi z fasádního polystyrenu (slepím k sobě silikonem dvě desky 10 cm silné a k nim ještě jednu 3 cm) a pak do něj vyřežu prostory pro věci, které tam jsou pod podlahou kufru teď. Nevím, snad to půjde. Každý dobrý nápad bych ale vítal.

2012-11-10 18:26:41

panove....takovy dotaz, kolikrat jste a za kolik kilometru menili na silnici kolo za rezervu?

mam najeto kolem 1.3 mil kilometru a potreboval jsem ji jen jednou (a to jsem ani nepichnul, jen jsem nouzove potreboval prehodit predni kolo dozadu.....)

2012-11-10 19:46:54

Jo, máš samozřejmě pravdu, já jezdím 40 let a za tu dobu jsem měnil kolo taky jen jen jednou, když jsem ve městě zadním kolem najel na obrubník a gumu jsem na místě zničil. Jistota je ale jistota. Jak už jsem tady psal, cx-5 mi přivezli 6.6. a já jsem 20.6. odjížděl na dovolenou do jižní Itálie, tedy asi 2000 km. Při zpáteční cestě jsem na dálnici v Itálii u Říma míjel na odstavném pruhu stojící Audi TT, které mělo levou přední gumu na cucky. Řidič kolem auta poskakoval s mobilem u ucha, asi taky neměl ani dojezdovou rezervu. A já jsem se až orosil, když mě napadlo, co by to znamenalo, kdyby se to stalo mě, protože jsem si uvědomil, že mám první auto, které sebou neveze žádnou rezervu. Tak jsem si řekl, že to musím vyřešit, jen tak pro jistotu a pro klid. Od té dovolené sebou vozím vzadu v kufru jak debil pořád jedno kolo - do října zimní, teď po nasazení zimáků letní. A divím se, že mě až dodnes nenapadlo vyřešit to, jako ti Australani, tedy zkusit kolo nacpat pod dekl kufru...

m3m
2012-11-10 20:36:46

Je to tak,píchnul jsem 5x, z toho 4x v cizině a 3x byla guma na cucky. Když mi konečně CX 5 koncem jara dorazila, tak rezerva bylo to první. Mám tam z CX 7 dojezdovku (vrakoviště), když se vyhodí ta vložka pasuje tam přesně i na výšku. Zkušebně najeto 15 km bez problému či alarmu(AWD). Hever atd jsem později vyřešil dokoupením vložky pro rezervu, ale je o cca 4cm vyší jak dojezdovka, tak se tam vejde i normální kolo. Tak máte vlastně dvě možnosti, dokoupit vložku u Mazdy a doplnit kolo z druhé sady nebo sehnat dojezdovku z CX 7 a vyhodit tu stávající vložku.

2012-11-11 09:35:42

Dotaz na m3m:

Možná se zeptám hloupě, ale když jsi dokupoval vložku pro rezervu na hever a další, tak to byla ta pro cx-7? Kdyby byla pro cx-5 (nevím, jestli ji prodávají z té drahé sady samostatně, spíše ne), tak by asi nebyla o 4 cm vyšší. A kolik stála?

m3m
2012-11-11 11:04:03

Dojezdové kolo pro CX 7 je užší o cca 4cm,na americký trh se CX 5 dodává taky s dojezdovým kolem (úzké), ty obě se vejdou po vyndání stávající vložky přesně na výšku, ale vložka pro evropský trh počítá s plnohodnotným kolem,proto se to plato v kufru zvedne o ty cca 4cm. Je to stejná vložka jako u sady za 12t, a nechá se objednat jako jakýkoliv náhradní díl samostatně,stojí něco kolem 4 000,- , jsou to 2 díly.

2012-11-11 11:40:58

Díky, zítra jedu do Mazdy, tak se na to zeptám.

2012-11-11 12:23:18

Tak je super, ze sa tato diskusia rozbehla. Dakujem za zmeranie. Co sa tyka lepenia polystirenu silikonom, tak si myslim, ze to bude velmi pracne, ale tak zalezi na sikovnosti ;). Ja sa urcite vydam cestou papierovej formy, z ktorej vytvorim olaminovay penovy odliatok s prepazkami. Ked bude hotova, dam vediet ako to slo.

2012-11-11 12:41:09

Problém s rezervou je, zdá se, tímto vyřešený, což platí pro ty, kteří nemíní dávat za sadu rezervního kola do cx-5 částku přes 12.000,.Kč. Protože z téhle diskuze budou asi čerpat i budoucí šťastní majitelé CX-5, musím poopravit mé údaje ze včerejška týkající se měření. Když jsem položil do vany pro rezervu plnohodnotné kolo (225/65 R 17), tak okolní vložka pro hever a další nástroje obepínající tohle rezervní kolo by měla být vysoká asi 16 - 16,5 cm, aby byla zároveň s horní stranou rezervy a aby se tak vytvořila rovná plocha pro dekl kufru (včera jsem psal o 23 cm, zapomněl jsem ale, že rezervní kolo vysoké asi 23 cm leží v kruhové vaně, tedy níže).

m3m
2012-11-11 14:57:53

Jeste to upresnim,to plato v kufru bude potom skoro zaroven s nakladovou hranou a budete si muset zastrihnout vanu do kufru tedy pokud ji mate.V jedne Mazde mi tvrdili, ze se ta vlozka neda samotna objednat,ale v Kodecaru byla do druheho dne.

2012-11-11 17:18:40

O.k., zítra jedu do Kodecar v Hradci Králové, dám pak vědět.

2012-11-12 13:54:14

Po návštěvě Mazdy - Kodecar Hradec Králové - sděluji :

Ceny jednotlivých dílů sady rezervního kola je možné objednat zvlášť - šroub na upevnění kola je za 600,-Kč, dvě polystyrenové vložky za asi 7.600,-Kč a kolo, které je z cx-7, za asi 4.000,-Kč. Proto ta cena celkem 12.300,-Kč. Ta vložka pro hever a spol. je skutečně vyšší, takže dekl kufru by byl zároveň s nakládací hranou. Takže mám rozhodnuto, kupuji od mého pneuservismana kolo z cx-7 za 4.000,-Kč a vložku si udělám. V Mazdě asi objednám jenom ten upevňovací šroub za 600,-Kč s DPH - strašná cena, které se sami technici v Mazdě podivují.

2013-01-01 17:44:23

Tak sa po odmlke znova ozyvam,

plnohodnotna rezerva je na mieste! Cele to stalo 4500 Kc za plnohodnotnu (225/65 R17) univerzalnu pneumatiky Continental na plechovom disku, 300 Kc za lepidlo, zbytok 5cm hrubeho extrudovaneho polystyrenu a srob na uhchytenie kolesa z Felicie som dostal darom. Cize spolu zhruba 5000 Kc.

Realizacia bola relativne jednoducha. Vyzera to nasledovne: vyrezali sme tri diely - na priecny nosik k zadnym sedadlam a na lavu a pravu sktranu. Tuto polystyrenovu konstrukciu sme oblepili zbytkami koberca, aby sa nedrobil a nerzezonoval. Cele sme to prilepili na plechove dno a o seba. Zbytok plechoveho dna kufra medzi rezervou a polystyrenovymi nosnikmi sa este chystam olepit molitanom, nech sa tam da neco polozit a nezeroznuje to. Nove vnutorne dno som nakoniec nerobil, lebo to povodne celkom dobre sadlo, uvidim este pouzivanim a ak sa bude smykat alebo inak vadit, tak urobim v lete nove z laminantu.

Mezdi rezervou a nosnikmi vzniklo dostatok priestoru na celu povodnu vybavu plus nejake deky, prenosne svetlo, rukavice a podobne vacsie a mensie "blbosti". Tazke v samotnom kufre nic nezavadzia a nelieta.

Co sa tyka vysky dna, tak je zarovno s nakladacou hranou. V tejto vyske je vnutorny horizontalny obluk naladacej hrany troska vacsi, tak na krajoch je asi 1 cm fuga, to ale vyriesi nejaky cierny molitan alebo neco podobne.

Zhodnotil by som to asi tak, ze sa nam dvom z bezne dostupneho a lacneho materialu podarilo za jedno dopoludnie vyzerat a olepit nosne casti. Cele to trvalu zhruba vikend, lebo koli pouzitemu lepidlu sme to museli vzdy nechat 12 hodin schnut. Vysledna cena vratane kolesa sa dostala zhruba na 5000 Kc (200 Eur). Co je podstene menej ako original a navyse si mozem uzivat vyhodny plnohodnotnej rezevy.

2013-01-19 14:36:15

Zde je odkaz na šestidílnou rezervní sadu pro CX-5:

http://www.mazda.cz/PageF...ezervni_sada-MazdaCX5.PDF

Uvádím spíš jako inspiraci pro řešení alá mirres V Rakousku je to za 394 éček.

http://www.auto-brachtl.a...p=owning%2Faccessories%2F

Kupoval jsem tam i ostatní příslušenství. Např. zástěrky jsou za 3tKč, v ČR za 4tKč. Naštěstí to mám k Brachtlovi při návštěvě babičky blíž než z domu do Brna

2013-05-28 10:02:31

Zdravím. Tak jsem si objednal rezervu i přez její naprosto šílenou cenu již před měsícem. Do dneška ji nemám a není vůbec jisté zda někdy bude. Jedeme na dovolenou a upřímně řečeno, byl bych klidnější s rezervou v kufru. Napsal jsem do Mazdy a uvidíme, jak se k tomu postaví.

2013-05-29 14:55:20

Dobrý den,

ohledně rezervního kola, jsem se dočetl v redakčnim testu na AUTO.CZ , cituji : "Potěšilo nás, že jsme u CX-5 pod dnem zavazadelníku objevili dojezdové náhradní kolo, které jsme při prvním testu hledali marně – v základní výbavě je jen sada na opravu pneumatik."

Znamená to, že od určitého data je v základní výbavě vozu rezervní kolo? Máte k tomu někdo nějaké informace?

odkaz na článek:http://www.auto.cz/srovna...itsubishi-outlander-73750

Díky Petr


Odpovědět

1  2