Fórum - Téma


Mazda a vodík (HHO generatorem)


Fórum 6 (obecně) Mazda a vodík (HHO generatorem)

Informace o modelu: Mazda 6


1  2

2012-04-24 13:51:32

Zdar mohl bych se zeptat jestli uz tuto vec nekdo zkousel. Cim dal vic me to laka...

Vice zde: http://www.h2shop.cz/index.php?p=hho_cars

Diky za reakce

MAX6  
J.
2012-04-24 14:12:28

Jesli se nepletu,tak to je voda,teda aspoň po spálení z toho vznikne voda a tu bych do válce NIKDY nedal Pokud si něco pomatuju z fyziky,tak voda je nestlačitelná a tim pádem by ti roztrhla válec nebo nějakou komoru.

Tyhle alchymie by se měly dělat na autech co jdou do šrotu a ne na zdravejch věcech.

2012-04-24 14:52:52

Spalovanim nafty alebo benzinu vznika okrem oxidu uhliciteho (este dusika a inych oxidov) aj kopec vody, tvori teda prirodzenu sucast vyfukovych plynov. Vdaka podmienkam vo valci (tlak, teplota) je vo forme pary, nekondenzuje a odchadza vyfukovym potrubim ako plyn; kondenzuje az po ochladeni niekde v potrubi alebo sa rozptyli v atmosfere. Tym, ze sa davkuje vodik a kyslik (rozlozeny elektrolyzou dest. vody) do sacieho kanala, nepridava sa tam nic navyse, co by tam nevznikalo. Vazba kyslik-vodik je velmi pevna, preto samotna cista voda sa nepodiela na korozii materialov. Koroziu sposobuju soli a vzdusny kyslik dobre rozpustne vo vode, ktora je zaroven vybornym prostredim pre elektrochemicke procesy. Jednym z prejavov je prave korozia - rozpad štruktury a strata pozadovanych vlastnosti.

Ja tento upgrade vitam, ale po spravnosti sa musi preukazat bezpecnost systemu. Zmes vodika a kyslika je vysoko reaktivna, na iniciaciu postaci mala iskra a ... Vzhladom na male parcialne tlaky plynov pridanych do sania je system bezpecny sam o sebe, aspon ma potencial bezpecnym byt. LPG je mozno rizikovejsi a nakoniec aj benzin je vysoko horlavy. Ved prave preto su palivami v spalovacich motoroch. Nafta uz patri do inej kategorie horlavosti, ale vdaka Rudolfovi mame dnes silne motory. A nakoniec, spominate si na drevoplyn? HHO system ma vyhodu, ze vodik a kyslik su generovane na povel - zapnutim elektrolyzera a zmes nie je toxicka (v drevoplyne je oxid uholnaty).

MAX6  
J.
2012-04-24 16:19:17

To jo,ale tyhle vodní páry co vznikaj při běžnym spalování benzínu se vyhnou kompresi,protože píst už je tlačí otevřenym ventilem ven. Ale co se stane když naleješ vodu do spalovací místnosti a ta pak projde kompresí ? U auta jsem to nezkoušel,ale u motorky jsem viděl roztřžený válce v důsledku toho že to nasálo vodu. Už v samotný recenzi píšou že to neni homologovaný. Kdyby to byl takovej zázrak tak by jistě s homologací nebyl žádnej problém.

Spíš bych pochopil samotnej vodík - tomu dokonce fandim protože to je jeden ze spůsobů jak se vyhnout elektřině v autech.

2012-04-24 16:54:58

Ha, lenze tuna sa nenasava kvapalna voda, ale vodik a kyslik ziskane elektrolyzou vody a voda z toho vznika az spalenim vo valci. Potom je voda - vo forme pary - vytlacena do vyfuku. Mnozstvo plynov sa musi pochopitelne davkovat tak, aby nenarusil termodynamicky cyklus spalovacieho motora a aby nevznikaly nadmerne mnozstva vody. V podstate ma ist o podporu spalovacieho procesu.

Samozrejme, nasatie kvapalnej vody (vobec akejkolvek kvapaliny) piestovy motor zabije , pretoze su (takmer uplne) nestlacitelne. Uz male mnozstvo vody sa nestihne preskupit z kvapaliny do pary a vysledok sa da prirovnat k situtacii, kedy sa motor "stretne". Celkom ina situacia je v spalovacich turbinach lietadiel. Tam sa kompresia robi lopatkami a tie musia vydrzat aj napor vody (dazda). Fazova premena vody jednak chladi, jednak je prispevkom k vykonu.

2012-04-24 16:56:34

proc to nema homologaci...lobby,je treba aby byl odber ropy ne naopak....videl jsem videa a nejaky dodavce udelala spotreba jen 2,25l/100km jinde jezdili za 3,5l/100km...ale slibuji snizeni spotreby alespon o 2l na 100km...u benzinu bych se mozna bal ale u ropy u zhaveni?najde se nejaky fanda co to zkusi?

MAX6  
J.
2012-04-24 17:31:03

Aha,tak jestli to tam jde ve formě oddělených plynů,tak to už potom chápu že to funguje,ale tim pádem by mě zajímalo jak se reguluje tlak v nádrži ??? Neni náhodou ten tlak ten problém proč tomu nedali homologaci nebo aspoň nějaký osvěčení? Aby nám tu nejezdily tlakovaný vodíkový bomby

2012-04-24 17:55:00

tie plyny sa prave ziskaju elektrolyzou vody iba pocas cinnosti motora, cize ziadna tlakova zasoba.

inak, dobra poznamka, lobby sa budu snazit eliminovat aj tento pokus o znizenie spotreby paliva (=ropy).

2012-04-25 14:42:37

super a k tomu nějakou magickou krabičku za 100éček, a už jezdím zadarmo a když dám generátory 2, tak mi z výfuku budou lítat bankovky.

Kde se řeší teplota hoření, mazání, čas zážehu, atd? Prostě nesmysl v tomto provedení.

2012-04-25 16:34:13

uz Henry Ford prisiel s pohonom bez paliv. Aj Nikola Tesla.... Lenze zacinajuci ropny priemysel, teda ropni magnati toto vsetko potopili. Ano, isli na to cez mrtvoly.

2012-04-25 16:52:53

a ted vyhrozuji ze kdo si to udela daji 10tis pokutu a pul roku ridicak.neznam pripad ze by to v aute bouchlo jak rikaji

doris  
Doris
2012-04-25 17:20:55

No ono jakýkoliv zásah do motoru, který není proveden odborně a za použití homologovaných dílů (pokud se nepletu, měly by být schváleny i výrobcem vozidla), je klasifikován jako nelegální úprava. Takže auto je pak nezpůsobilé k provozu na PK.

2012-04-25 20:51:01

Pánové, ta dáma (Doris) má úplnou pravdu a víc nemusím dodávat. Jinak co bych chtěl k tomuto problemu říct je asi toto. Asi před 30 lety byl v časopise Urob si sám návod na svářečku plamenem s použtím vodíku a kyslíku získaného elektrolýzou. Elektrolyzer byl tvořen lamelami o průměru cca 75mm které byly odděleny novodurovými separátory a přes jedno spojeny na + sousední na - a tak po celé délce elektrolyzeru který měl délku cca 1,2m. Napájení bylo ze sítě 220V a dost silnými diodami usměrněno. Vzdálenost lamel byla od sebe cca 3mm, čili jich bylo hodně. Výsledkem byl plamen který přeneseno na výkon ve Watech byl malý, řekl bych tak 3kW což by pro spalovací motor bylo velmi málo aby to ovlivnilo měřitelně spotřebu. Dále, elektrolyzu nemůžete provádět s destilovanou vodou protože je elektricky nevodivá, takže musí být ne voda ale elktrolyt, čili voda smíchaná s kyselinou. Mám ten dojem že ten navrhovatel i můj známý který si tuto svářečku precizně vyrobil používal sůl kuchyňskou. Elektrody by musely být z kvalitního nerezu nebo lépe platinové, Zkrátka takovýto pohon je naprosto nereálný z několika hledisek. Ono by se dalo skoro říct že by to mohlo být perpetum mobile že? Motor vyrobí proud, který z částui použiji k elektrolýze a uvolněný vodík k pohonu toho motoru. Ne tak snadné to není !

2012-04-25 21:14:47

a to jsem myslel,že tohle už je překonaná záležitost ale jde vidět,že jejich marketing stále funguje a láká důvěřivé jedince

první věc-co je ten generátor a jak funguje?

druhá věc-kolik energie spotřebuje na výrobu takového množství,aby autu pomáhal místo aby škodil?

třetí věc-kdyby to byl takovej super zázrak,který si může do auta namontovat i Pepa z JZD,proč o tom v podstatě nikdo neví?

čtvrtá věc-dá se regulovat množství plynu,který jde do válců nebo to tam tlačí konstantně celou dobu,co "generátor" funguje?

ad voda ve válcích-používalo se to už v letadlech za války,pomáhá to spalování ale pouze za ideálních podmínek,rozhodně to není okamžitá smrt motoru

2012-04-25 21:55:07

To by musel mít motor dynamo nebo alternátor o výkonu možná v desítkách kilowat aby to utáhl, elektrolyzér jak almara a regulace samozřejmě jde ale byla by složitá. Jinak vstřikování vody se zkoušelo před desítkami let i do formulových vozů, ale to bylo pod vysokým tlakem a jen mlha. Jak psal Max, voda není stlačitelná a došlo by k destrukci motoru, proto jen rozprášená voda která v horkém motoru zplynuje (pára) a má velkou expanzi. Uvažuji tak že elektrolyzer by měl mít takový výkon aby snížil spotřebu aspoň na polovinu a i tak by to bylo monstrum. Když to zjednoduším a porovnám tak ten známý s tou svářečkou měl na cca 3kW elektrolyzér 1,2m na 30 kW, 12m nehledě na další záludnosti. Výkon plamene jsem odhadl. U plynového sporáku má největší hořák výkon asi 2,5 kW?!

MAX6  
J.
2012-04-25 21:55:58

Koukněte na to video. Týpek ten motůrek sice rozchodil,ale všimněte si co všecko to bylo za sr...ní Jednak to musel do něčeho napustit (tlaková nádržka) a potom si všimněte jak ten motůrek má super nepravidelnej chod a střílí to zpátky do karburátoru. Takhle kdyby to jednou vystřelilo do vstřikování tak ho to uškvaří. I kdyby seřídil nějak zázračně předstih tak mě furt zajímá co to dělá s mazánim motoru,protože v něm musí bejt úplně jiná teplota než na kterou je stavěnej jak motor tak hlavně olej. Už v každym manuálu od motorky co má ještě karburátory je napsáno že na sitič se nemá jezdit protože je jiná směs paliva a motor málo maže. To samí bude i s dodávanim tohodle.

Jak píšou ostatní,kdyby to byl takovej zázrak tak to maj všichni. I kdyby si to měly vyrobit sami,ale nikdo to nemá a nevyrábí. Určitě dobrá věc do budoucna,ale současnou technologii bych do motoru nenacpal.

HHO Engine Running on Hydrogen and Oxygen Gas 5-31-2008

HHO Flashback Arrestor's For Sale on E-Bay

**30 Days $ MONEY BACK Guaranteed**

This HHO Gas Technology Flashback Arrestor is one-of-a-kind in the world and there is no comparison to any Flashback Arrestor. Its superior performance surpasses all Flashback Arrestor's worldwide in performance with customer satisfaction. HHO Gas Technology offers a 30 day money back guarantee that you will be completely satisfied with its performance. What are you waiting for Flashback Arrestor damage failure from old technology to your machine or move up to the new technology.

Engine Running on Hydrogen and Oxygen Gas 5-31-2008

We ran another test again on June 6, 2008 and our findings were as follows. When the engine is not getting enough HHO gas and it is running slow as you see in the video it has the tendency of backfiring. We doubled the balloons one inside another that add more pressure and the engine ran a lot faster without any backfires. We will be doing another demonstration video demonstrating with the welder producing the hydrogen oxygen gas.

Flashback suppressor, HHO flashback arrestor, oxyhydrogen flashback arrestor, HHO gas safety device ...

2012-04-26 00:59:41

predem se omlouvam za vyrazivo ale...

kurva chlapi (a damo) co tak zakon zachovani energie?

fyzika ze stredni...

myslenka je to zajimava ale:

1: kdo reguluje tlak vtrikovani smesi? znamena to ze smes je dodavana ve stejnem mnozstvi kdyz stojim na cervenou a to same mnozstvi je dodavano kdyz treba predjizdim, jedu po dalnici a jsem na 3,5krpm?

2: mazani? olej ve valcich je konstruovanej tak aby umel mazat to co tam hori a ne to co tam hori plus nejakej ten vodic co se vzal odnikud

3: jak uz bylo receno voda jako takova neni vodiva. musi se tam zahybat s pH (proste dodat vodivej sajrat)

4: jak uz bylo receno tak velikost vymeniku (myslim, ze to je spravny technicky nazev pro nadoby kde probiha elektrolyza) by mela byt pomalu jako delka auta (vcetne motoru) aby to dodalo nejaky zajimavy vykon (za predpokladu ovsem ze to funguje...)

5: elektrolyza je exotermicky proces takze co s teplem? budem na to opikat spekacky kdyz uz ta kara nejede?

6: elektrody musi byt z mene reaktivneho kovu a to v navaznosti s bodem 3 cenu posune nekam uplne dopr...

2012-04-26 15:49:39

No to je uz diskusia. Ano, je tu spravna poznamka o zachovani energie. (Ale ako som sa nedavno informoval, tento zakon je zrejme v tomto zneni zastarany; uz som spomenuj nejake dve mena).

Takze, voda (cista) ma mizernu vodivost. Pridanim soli vodivost rastie, ale elektrolyzou sa na elektrodach vylucuje naprosto vsetko, co je schopne viest elektricky naboj. Z toho dovodu su elektrody vystavene silnym atakom korozivnych cinitelov (pardon za vyraz). Preto elektrody musia byt z odolneho materialu (aspon nerez, najlepsie Pt) tie vsak nie su lacne. Najlepsie je zvysit vodivost vody kys. sirovou. Tak cely cas zotrvava v elektrolyze, nerozklada sa, takze elektrolyzuju sa iba vodik na katode a kyslik na anode. Teda jedine co treba prilevat je cista voda. Elektrody velmi netrpia, pretoze sirovka nema take silne oxidacne ucinky (ako napr. kys. dusicna).

Elektrolyzovane plyny su rovno vedene do sacieho kanala, vdaka miernemu (primeranemu) vykonu elektrolyzera cerpaneho energiou z alternatora je vyvoj plynov nizky a svojim malym parcialnym tlakom nepredstavuju nebezpecenstvo, len priaznivo ovplyvnuju spalovaci proces vo valci. Vyhodou je, ze trocha vody sa po premene na plyny opat meni na vodu, a ak by sa aspon podarilo vyrovnat energeticku bilanciu elektrolyzy a spalenia zmesi kyslika a vodika, verim, ze zisk bude aspon v dokonalejsom spaleni konvencneho paliva, teda to skutocne prinesie usporu energie.

Manici na forach nieco skusaju, ale urobit pohon na cisty vodik a kyslik vyzaduje motor celkom inej koncepcie. Uspesne riesenie vyzaduje odbornika na termodynamiku spalovacich cyklov. Uplny laik to tazko zvladne, nestaci len poznat funkciu a konstrukciu stavajucich motorov.

2012-04-26 23:34:29

No.... tady to jeden nacpal do Transita http://www.caravan24.cz/f...4%8D&pid=36793#post_36793

Jak dopadl píše v příspěvku č. #30

2012-04-27 08:24:59

Ak som dobre cital/pochopil, pise sa tam (na caravan24) iba o pridavani vodika. Ak to cuca iba vodik a parcialny tlak nasavaneho kyslika zostava rovny tomu vo vzduchu - to nech nikto neocakava nejaky efekt. Ten pridavany kyslik je klucova vec - a ak je ten pridavok v stechiometrickom pomere s vodikom, az potom este lepsie.

Co myslite, co sa stane, ked namiesto vodika budete pridavat iba kyslik? Ked RJ davkuje paliva akurat ku kysliku vo vzduchu, pridavat iba vodik je UPLNA zbytocnost. Naopak, co by ste ocakavali po zvyseni mnozstva kyslika v nasatom vzduchu alebo co ak nahradite kyslik lepsim okyslicovadlom, napr. N20 (oxid dusny - rajsky plyn)? Vykonovy efekt poznate z filmov typu fast&furious. Lenze, vyssi obsah okyslicovadla (obzvlast silnejsieho) pomaly spaluje aj samotny motor, nemozno to pouzivat bez rizika...

Ved preco je kyslika vo vzduchu "uz len" 21%, ale jeho celkovy obsah v hmote Zeme je takmer rovnych 50%? Uz iba fluor je reaktivnejsi prvok!


Odpovědět

1  2