Fórum - Téma


Mazda 626 rv. 93 HB - kouření za studena


Fórum 626 GF / GW Mazda 626 rv. 93 HB - kouření za studena

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2007-06-11 22:23:28

Ahojky, prosím o radu, motor mi po nastartování strašně kouří. Je cítit olej, zhoršuje se to. Olej ale nijak extrémně nežere, když se vykouří (cca 5 minut při jízdě, 30minut při nastartovaném motoru), tak už pak nekouří celý den. Svíčky jsou suché. Lepší když je teplo, horší když je chladno. Žádné problémy s výkonem, jede super. Kouří opravdu hodně, po startu je to jako by hořela. Zvládnul bych opravu sám? Ptal jsem se po známejch, raděj stěrací kroužky, nebo vodítka ventilů - na což nestačím. Ale nejhorší je, že nevím, co to dělá, nechci vyhodit peníze za kroužky a ono to bude ventilama. Help pls.

2007-06-11 22:52:44

ahoj, měl jsem stejnej problém!Všichni řikali, že je to guferama ventilů což se mi zdálo docela logický, protože auto už má najeto kolem 250 000km.Tak jsem si je obědnal a doma sám vyměnil(nedoporučuji), dělal jsem to vše na autě, ale to je zase jinná........když jsem je vyměnil, tak se to zlepšilo asi tak o 30%, ale ne ůplně!Výbrus, nebo dělat kroužky se mi u auta roku výroby 93 a tolika km zatim nechtělo, tak jsem tedy přešel na olej 10 W 40 a mazel s kouřením přestal....jinak podle mého názoru budeš mít taky v p..... stírací kroužky na pístech ale jak řikám, zkus hustší olej....

2007-06-12 05:34:55

přesně tak, záleží kolik do toho chceš investovat, existujou také přípravky do oleje na změkčení gufer motoru aby lépe dosedla.

2007-06-12 08:10:52

Michel dík, já už ale používám 10/40, pustím se do těch kroužků. Jsem velkým příznivcem Mazdy, měl jsem manželčinu 87 dvoulitr stříkačku a ta šlapala ... ale shnila. Teď mám dvoulitr 99 Combi v max výbavě a 93jku jsem dal mladýmu. Je automechanik, ale víš jak je to na učňáku, nedostal se než ke škodovkám, takže já, starej škodovkář se snažím mu to dát do pořádku.

Kodlx už jsem tam něco nalil, zhruba před tejdnem,do novýho oleje, ale nepomohlo. Takže zkusím mrknout na ty kroužky. Je něco, co byste mi poradili abych si dal majzla?ňákej tip, zlepšovák?

2007-06-14 23:00:49

kluci, zkusil jsem vyčistit motor, někdo tady psal nalejt přes svíčky KONKOR101, udělal jsem to, hejbal jsem s tím přes kvalt 3 dny a pak jsem 2x pořádně vypláchnul levným hustým olejem s nějakou srágorou, která by měla rozpustit carbon, a nastartovaný to hulilo jen trošku. Nalil jsem 10W 40 a hulí to zas. Na volnoběh malinko, ale jak dám plyn, tak zase jak kdyby hořela. Tak se dám do těch kroužků, ale POPROSIL BYCH VÁS KDO TO DĚLAL , napište mi JAK NA TO. DÍK.

2007-06-14 23:44:11

zkus si do sání za běhu dávkovat destilovanou vodu. když to ničemu nepomůže tak budeš mít aspon vypucovaný spalovací prostory.

2007-06-14 23:52:11

87rv? hm, já mám čeče 85... jestli jsi někdy dělal motor na škodovce, tak u mazdy je to vlasně to samý, je tam klika, ojnice, písty... rady??? čistota, všechno si vždycky nafot, kup si těsnění rovnou sadu, pokud budeš potřebovat utahovací momenty, tak se ozvi. budeš rozdělávat rozvody, kolik maj najeto stávající? z osobní zkušenosti, namontuj si nové čidlo tlaku oleje. nedostává se k němu příliš dobře. A vždycky mi po tědle opravách začala téct.

2007-06-16 10:35:58

kodlx koukal jsem, že ji máš taky. Ta moje je již na odpočinku, najela 330000 a když je něco potřeba a pasuje, tak z ní občas něco vytáhnu.Dostala chudinka hašte, jsem geodet, takže terén na stavbách a moje byla hospodská, takže sudy s pivem atd.

Ta 93jka byl kách, koupil jsem ji nahřátou, od překupníka s plnou mocí, takže jsem si kouřivosti nevšimnul, ale zas dobrá cena, najeto 180000 a já na ní za rok najel 40000, takže má 220000. Rozvody - nevím, ale mám koupeno a jsem připraven vyměnit. Jede fakt super, 180km/h nemá problém, cvakaly homeokineťáky, vyměnil jsem je a měnil jsem vodní pumpu. To mi ukazuje, že ji mohl někdo i uvařit.

Čéče té vody do sání se bojím, našel jsem nějaký přípravky od BG Care na chemickou dekarbonizaci. Ale nejsem si jist, že mi to od kouření pomůže. Dnes ráno s ní jel mladej do práce a je to tak na techničák, když ho lapnou. Objednal jsem gufera, tak jsem zvědav, jestli to zvládnu.

2007-06-18 22:30:23

ty ještě máš to gcčko?

2007-06-19 09:22:11

je to 626 HB r.v 87 typ BA-4 valec 66kW/5000 ot/min 1984cm3, stojí pod šopou:))

2007-06-19 21:29:23

tak nic, je to GD, převodovka byla vpohodě???

2007-06-20 20:54:47

stále je:)

2014-03-18 22:45:50

mazdar vsem. mam takovy mencejsi problemek se svim MPS. kdyz auto stoji cumakem z kopce a je nastartovany, tak kouri z vyfuku... nekde jsem se docet ze MPSa meli svolavacku kvuli odvetrani klikovky a ta moeje tam ocividne nebyla...

myslite ze muj problem vyresi OCT (oil catch tank) odfiltruje olejove pary z klikovky a zkondenzuje ci co zpet na olej. podle me by to muj problem vyresilo, ale nez zas zacnu vyhazovat penize, tak se poradim s odborniky z mazda clubu

olej mi nemizi...

MAX6  
J.
2014-03-18 22:49:14

jendoun: OCT kup nebo si ho vyrob i kdyby to tvůj problém nevyřešilo. Je to dobrá věc Přes T-čko ti to olej neposílá ?

2014-03-18 23:00:11

max6: jak ho vyrobim? nebo princip vim, ale materialy. a co je t cko? :D

MAX6  
J.
2014-03-18 23:01:28

jendoun: Tak teoreticky by po kutilsku šel vyrobit i z plechovky od piva + zahradní hadice

T-čko = turbodmychadlo

2014-03-18 23:06:48

prez turbo bych nerek. olej mi mizi min, nez pisou pripustnou ztratu v manualu. tipuju to na to odvetrani protoze to dela, jen kdyz je auto vic nakloveny z kopcea stoji. prez turbo by to podle me delalo furt.

a co do plechovky nasypu? prece neni prazdna :D

MAX6  
J.
2014-03-18 23:11:36

jendoun: Koukám do katalogu a pokud neudělali nějakou jinou změnu na odvětrávání,tak samotnej PCV ventil žádnym upgradem neprošel.

No v manuálu píšou něco jako 1 litr oleje na 1000km nebo tak a to je docela hrůza. Já jsem si stanovil takový maximum a to 1 litr oleje na 5000km,ale to je pro mě maximum z maxima. Potom týhle hodnotě to už začínám řešit.

Tam nemusíš nic sypat. Ty plechovky bejvaj prázdný nebo v nich je maximálně malá přepážka aby ten olej tam nevířil a zůstával na dně nádržky. Nebo jestli chceš,tak do tý "plechovky od piva" můžeš dát třeba drátěnku na nádobí aby to tam taky nevířilo a nenasálo ho to výstupní hadicí do sání.

2014-03-18 23:19:52

max6: jj to pisou, ale jeste jsem pod hranici tviho maximalniho maxima. presnou statistiku jsem nedelal ale od vymeny vstriku (i kdyz nevim jakou to ma souvislost s olejem) mi to olej skoro nezere. ( urcite si vzpomenes, jak jsem to resil driv a jaky problemy jsem mel)

no, tak plechovka od piva je pritazena za vlasy, ale zkusim ho vyrobit. jen nevim, jestli mam dat vystup z oct do sani nebo prez odfukovej filtrik do atmosfery a vstup do sani zaslepit. jo a poslal jsem tiu mejl

MAX6  
J.
2014-03-18 23:32:55

jendoun: Normálně ten OCT napíchneš přímo mezi PCV a sání tak jak je to tam teď. Jen rozřízneš tu stávající hadici,napíchneš to mezi to a hotovson. Pak už by tam měl jít více méně čistej vzduch. Navíc PCV je převážně ovládaný podtlakem ze sání,takže to tam musí bejt napíchnutý

Tady jsem ti udělal takovej super obrázek jak se to běžně napojuje


Odpovědět

1  2