Fórum - Téma


Mazda 626-dotaz na jeden starší typ


Fórum 626 GD Mazda 626-dotaz na jeden starší typ

Informace o modelu: Mazda 626 GD



2009-11-19 20:07:39

Zdravím všechny Mazďáky,

uvažuji o koupi Mazdy 626 z roku 1988 jako auta na práci. Jedná se dvoulitr s výkonem 90 hp. Nevíte někdo, jak se tato generace 626 ky označovala (je to generace před GE).Rád bych také věděl, je na tom tento typ se spolehlivostí, na jaká problematická místa dávat nejvíc pozor a jakou emisní normu tento starý vůz plní? Všem díky.

2009-11-19 20:14:05

ze by GD ?

2009-11-21 10:50:27

Jak pravi dopr - znaci se GD (nebo obcas Mk.III), a jestli je v dobrem stavu, tak bych ani nevahal, subjektivne se mi starsi model zdal lepsi (kvalitnejsi) nez GE. Pozor si dej hlavne na zadni napravu (silentbloky apod. - auta se delala i ve WS verzich, takze konstrukce napravy tomu odpovida, pokud neni v poradku, auto ma snahu v ostrejsich zatackach "podsedavat" na vnejsi zadni kolo), lanovody rucni brzdy, v mensi mire koroze nosniku a zadnich lemu, no a klasika motor - klapajici hydrostely. Jinak pokud bude mit 12V motor, tak je lepsi nez 16V, a pokud bude mit i (v poradku) karburator, tak se toho taky bat nemusis. Normu by mela plnit Euro 1, ale zalezi hlavne, co je napsano v technicaku toho auta, GD byly vsechny individualni dovoz.

2009-11-21 11:27:26

Díky za odpověď, ještě bych rád věděl, jak je to z dostupností ND? Jak jsem pochopil, tyto vozy se k nám oficiálně nedovážely.

2009-11-21 18:32:06

S dílama problémy povětšinou nejsou, dají se sehnat a ani nejsou zas tak drahé jak se povídá, jen pokud budeš chtít něco, co se moc neprodává, bude to dražší. Já jsem nemusel po celé 4 roky, co jsem ji měl, řešit nic zásadního, a to měla na tachometru 380000 km když jsem ji kupoval (alternátor, vodní pumpa a rozvody, lanovody ruční brzdy, pak brzdy - čelisti, destičky a kotouče; prostě spotřebák plus pár ptákovin k tomu). Pak mi předek rozčísla Avie (jeho vina), plechařina a světla dal vrakáč a na pojistce se ještě vydělalo. Pak jsem vyměnil partnerku, a auto zůstalo tý původní, a věřím tomu že slouží doteď. Když budeš kupovat díly (některé, chce to trochu přemýšlet) na vrakáčích a Aukru, tak to bude cenově naprosto srovnatelný s ostatníma autama týhle kategorie, a na spolehlivosti potom vyděláš vůbec bych se toho nebál.

2009-12-15 15:46:41

tak abych to trochu poopravil tak GD nepochází jen z individuelního dovozu ale prodávalo se už v roce tuším 1990, ale 100% 1991 v Praze kde je Autopalce spořilov , Vlastnil jsem jedno GD 1.8 66kw motor F8 a toto auto zde bylo zakoupeno. Jinak co se provozu týká tak opravdu jak tomu říkali v mazdě v praze /APS/ japonský moskvič no prostě tank Já jsem jí dával pryč když měla bába 420 000km z toho 310 000km se mnou /byl jsem druhý majitel / a za sedmi letý provoz jsem řešil : Alternátor cca 250tis km, výfuk komplet v mazdě vyšel cenově nejlíp ,stejně tak přední tlumiče kdy sachse vyšel jeden na 3900.- tak v mazdě podle vin 2150.-pak jsem jako spotřebák dělal 2x rozvody , asi 3x destičky 1x kotouče . jediná bolest byli jak už se zde napsalo lemy zad. blatníků a ve stáří cca 16let a více prohnilá palivová nádrž. celkem jsme měli v rodině těchto mazd 626 .....GD...... v modelovém provedení liftback tedy 5ti dvéř. 5ks a to 1.8 66kw 2.0 také 66kw ale hlavně benjamínka 2,2 85kw v plné výbavě a to bylo vážení auto, na to že rok výroby zněl 1989! dodnes jezdí a až na korozi je plně funkční. To se ovšem už nedá říct modelové variantě GF je to skok ob jednu generaci a krom věčně zlobícího ABS/TCS ,digitální klimy a čtveřici airbagů je to proti GD uplnej žebrák .Ovšem to se nedá zazlívat ani mazdě ale spíš FORDU který mazdu v roce 1998 koupil a není to první případ kdy ford něco koupí a následně pošlape . inu toje automobilová politika . Tak abych to zhrnul model GD byl asi opravdu nejpovedenější už proto co na tu dobu nabízel jako klimu ,tempomat ,abs , elektronicky seřizovatelnou tuhost nápravy verzi 4x4 ,zatáčecí zadní nápravu a to nemluvím otom že když se řekne výbava v elekrice tak to znamená vše co jde. a ne jak u GF po volkswagnovsku okna v el. jen vpředu. A ten podvozek snad dělali kováři ten si nechal líbit tech ran a děr na silnici apřitom každou stk vše o.k.

2011-05-31 12:32:43

Ahoj! Tak to jsou pro mě samé dobré zprávy! :) Teď jsem jednu mazdičku 626 GD koupil za 4000 :) a stk jsem prosel bez chybicky! jenom me trochu zlobi elektrika protoze nejaky kutil si nechal udelat dalkovy central a ten obcas zlobi ale jinak jsem nadmiru spokojen! na tachometru ma 146000 takze rikate ze tech 200 000 jeste zvladne jo? :)

2011-06-05 21:57:40

Tak kdo máte rád starší typ GD,tak jeden pěknej kousek,je zrovna v inzerátech.

2011-06-11 08:03:20

Čau taky mám GD 2.2i a v poho,jen koroze,ale na 23 let staré auto je to dobrý,starej se o motor a brzdy.


Odpovědět