Fórum - Téma


Mazda 626 Comprex-problém


Fórum 626 GE Mazda 626 Comprex-problém

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2  3

2008-12-12 19:56:18

tak to už nevm,taky jsem s toho jelen,takovouhle závadu jsem eště neměl...Co jsem věděl a v životě už vyskoušel sem ti řekl ale tohle je i na mě moc...jestli motor pořád kouří tak prostě voda musí jít do motoru jinak nevím...hodně zdaru při hledání závady

2008-12-12 19:59:45

asi sjedu do servisu....jinak to nevidím.Díky všem za názory a pomoc

2008-12-14 13:01:59

Tak jsem na to přišel i bez servisu....Je to vadné těsnění vodní pumpy.Na volnoběh to neteče,ale jak se přidá víc plyn (takže hlavně za jízdy) ,tak to začne kapat.A když je v chladiči málo vody,a motor je ještě sudený tak začne okolo 2500-3000 ot. škubat .

2008-12-14 14:57:19

No vydíš,s podobnou věcí už sem se taky setkal ale teď mě to vůbec nenapadlo když jsi říkal že šla pára z výfuku..buď rád že to nemáš uvařený,to by byl horší problém...

2008-12-20 19:06:58

Ahoj, kolik máš na ní najeto ? Tenhle problém jsem řešil předloni. Auto jelo úplně normálně, ale motor vždycky vyházel vodu až na hladinu, kdy začala svítit kontrolka. Pak už to bylo v poho. Nicméně jsem to nechal rozebrat a byla prasklá hlava. Je to jejich problém. Mě praskla v 350000 km, ale prý běžně vydrží tak 250000km. Je tam údajně výrobní vada-nedostatečně se chladí. Praská většinou mezi sedly ventilu 2. a 3. válce. Takže ji v žádném případě neber z vrakoviště. Nepomůžeš si. Nechal jsem ji svařit v jedné dílně v Praze a udělali to špičkově. Ještě je tu jeden problém. Když ti rupne hlava, většinou odejde i comprex, protože z něj vlivem přehřátíé vyteče náplň. Ten dělá jeden kluk v Liberci, i na dobírku. Comprex stojí asi 7000 kč, repase a svaření hlavy 12000kč. Každopádně to není levná záležitost. Mě to i s prací a materiálem(podložky pod ventily_origo mazda) stálo dohromady 50000kč Jo kluci, kdyby si někdo věděl rady s problém...Mám 626D Comprex, r.v.94. Včera večer jsem přijel, vše v pohodě a dnes jsem najednou nenastartoval. Motor žhaví, točí normálně, ale nechytne. Z výfuku mírně kouří, ale nic moc. Zkoušel jsem ji odvzdušnit, ale tam problém nebyl. Přes filtr nafta jde, ale z čerpadla ke vstřikům už nejde. Je tam namontovaný alarm "Pirana?", co tam dával dovozce. Zkusil jsem i zapojit na přímo stop ventil na čerpadle a nic. Díky Venca

2008-12-20 21:30:03

mám tam najeto 198.000 a stočené to asi nebude,kupoval jsem ji od známého,co ji v 98 roce kupoval z Německa.

A voda se mi ztrácí dál....snad to nebude ta hlava

2008-12-21 12:04:25

Tomm.Pokud bys potřeboval nějaké díly třeba hlavu tak mám k dispozici celý motor.Tedy spíš celý předek včetně převodovky a poloos.Koupil jsem to kvůli komprexu a zbytečně mi to leží venku pod igelitem.

2008-12-21 14:12:33

Zajda: Musím zjistit kde je zrada,a jestli to bude ta hlava,tak bych se ozval.Díky za nabídku

2008-12-21 17:33:44

a vyhází ti to všechnu vodu nebo se zastaví na určité hladině? při 200 tisících km bych se prasklé hlavě nedivil. U Comprexu je to dost běžná závada.

2008-12-21 20:13:23

zastaví se tak na 1/2 chladiče...

2008-12-26 13:47:57

2008-12-28 21:32:02

Všechno, co píšeš, jsou příznaky prdlé hlavy. Ńevím odkud jsi, ale zkus zavolat 731712465 Jmenuje se Michal Sokol. Je to kluk z Turnova a dělá hlavně mazdy(comprexy). Mě dělal samotnej comprex a jinak mi při celé opravě dával po telefonu rady. Je fakt ochotnej. Určitě Ti poradí. Čau V.

2008-12-28 21:35:51

Ale při ruplé hlavě by musel jít olej do vody,ne ? A to nejde ....

2008-12-29 01:26:57

Tomm.Pokud máš ruplou hlavu mezi ventilama což je nejčastější tak to nemá s olejem nic společnýho.Jde ti pouze voda do válce a tlak z válce do vody.Pokud by ti šla voda do oleje nebo olej do vody tak by to vypadalo spíš na fouklé těsnění.Jak jsem ale někde četl tak těsnění by mělo být kovové a to údajně nikdy nefoukne.No je to zase jen informace kterou nemám ověřenou v praxi.Pak záleží na tom kde by byla hlava ruplá.Většinou ale to bývá jak jsem napsal a to mezi ventilama.Mám za to,že pokud bys vyšrouboval vstřiky nebo žhavičky a podíval se na písty tak by to mělo být vidět.Píst by měl mít jinou barvu než ty ostatní.Pokud to přisává vodu a spaluje s naftou tak by ten karbon co je usazenej na pístech měl vypadat jinak než když to spaluje jen naftu.Je jen otázka jestli se k těm pístům tudy dostaneš.Každopádně ti to nezávidím.

2008-12-29 07:31:22

Já to shrnu-už je toho tady hodně :

Ztrácí se voda z chlazení, asi půl litru na 100 km

Auto jede normálně

Topí normálně

Spotřeba v normě

Voda do oleje a naopak nejde.

Při venkovní teplotě okolo 5-8 stupňů jde s výfuku velké množství bílošedého dýmu.Při teplotách pod nulou a nad 8 st. jde z výfuku jen minimum.

Na prasklou hlavu se mi to nezdá - to by auto netopilo, ne ?

Zatím se do servisu nechystám, Mazdička je v garáži a dám ji ke svému dvornímu mechanikovi až někdy v únoru, březnu, takže je času na spekulace zatím dost.

2008-12-29 21:47:02

Přesně, jak říká kolega. U mazdy praská hlava mezi sedly ventilů na druhém a třetím válci. Většinou prdne kolem dvouset tisíc, někdy i dřív. Mě odešla v tříset padesáti a všichni se divili, že vydržela tak dlouho. U těhle motorů je důležitý zacházení. On ten motor není nijak extra velkej držák, ale když se mu dá to, co chce,tak drží. Já mám najeto 400000km,padesát km po opravě hlavy a nedám na ni dopustit. Chytne na převalení a to parkuju venku. Tenhle motor se nesmí v žádným případě hnat studenej. Je třeba ho nechat tak minutu zahřát na místě,aby se řádně promazal a olej se dostal až nahoru. To jsem ale odbočil.

S vodou a olejem to fakt nemá nic společnýho. Voda se ti do oleje nemá kudy dostat.Nemá to nic společnýho ani s topením, protože radiátor topení je hned na začátku okruhu, takže to při topení vůbec nezpozoruješ.Jediný, čím se to zjistí, je,´že se ti ztrácí voda z chladiče. Jakmile ji naliješ, během krátký doby ti ji to vyhází až na hladinu, kdy se rozsvítí kontrolka na vodu a pak už drží. Motor se ani nijak nepřehřívá,prostě nic.Jezdit se s tím dá,ale jak dlouhoJestli mi ještě pořád nevěříš,zavolej Sokolovi. Číslo jsem ti poslal minule....Aspoň budeš vědět,na čem jsi. Já pokud ti můžu poradit, tak bych asi padesát tisíc do auta, který má dnes hodnotu sotva 25000 asi neinvestoval. 12000 dáš za svaření, 3000 za těsnění pod hlavu, 1000 za podložky k ventilům,8000 za opravu comprexu,protože ten je taky KO, týden ti to budou v dílně rozebírat, další týden dávat dohromady. Hlava se sundá celkem snadno, i když je tam spousta věcí,co musíš sundat. Ale ten comprex je tragedie. Tak to zvaž dobře....

2008-12-29 21:51:02

Ahoj zdravím všechny příznivce MEZDY.Poradí někdo prosím?Občas mě svítí kontrolka je červená,nad ukazatelem nafty,vypadá jak altánek.Možná je to kompresor ,ale ten je vymontovaný.Dík za radu,ale i za jaké koliv poznatky a rady.kampeli.s@seznam.cz

2008-12-29 22:19:35

Je to kontrolka chlazení.Dolej vodu do chladiče.Přečti si můj problém od začátku,s největší pravděpodobností to máš totéž,co já....

2009-01-06 00:10:49

jestli svítí jen občas, tak je to dobrý horší bude, až začne házet vodu ven...

tomm..už jsi s diagnózou nějak pokročil?

2009-01-06 13:19:50

no hlava se sundava celkem slozite ,muzu ti pak poradit kdyby si se do toho pustil...hlavu muzes dneska uz sehnat za 3000kč musis ji ale nechat zbrousit 1000kč tesneni pod hlavu take 1000kč kdyz si to udelas sam tak se muzes vejit pod 6000kč,sundani hlavy je tak na den nandani také,jestli je magda v dobrem stavu jinak tak bych uz pri tom vymenil i pístní kroužky,moc te to nezdrzi a auto najede dalších 200 000km když buh dá Nevíte prosím nekdo od kud jde proud do lišty žhavení?me nejde 12 V ani do relé žhavení a nevím od kud jde do relé na pojistkach sem nic nenasel tak sem musel provizorne udelat tlacitko od baterky...je to sice prasarna ale lepsi nez v tomhle mrazu šaškovat a žhavit drátem...dík


Odpovědět

1  2  3