Fórum - Téma


Mazda 626 CHLAZENI ???


Fórum 626 (obecně) Mazda 626 CHLAZENI ???

Informace o modelu: Mazda 626



2008-11-24 20:51:26

Chci se zeptat mam Mazdu 626 rok 92,obsah 1,8 Benzin a menil jsem frydex. Problem je v tom ze tam byl jakysi humus zeleny a ja mel cerveny tak jsem to cele procistil a dal jsem tam cerveny ale jakmile jsem to ovzdusnil tak mi to vyrazilo tesneni na vodni pumpe je mozne ze to dela ten frydex??? Myslim to tak ze kdyby tam byl ten zeleny tam by se nestalo nic a kdyz je tam ten cerveny tak to znicilo tesneni???Chci se zeptat jen stoho duvodu ze budu delat komplet rozvody i tu vodni pumpu tak chci vedet jestli tam muzu mit ten cerveny frydex...Dekuji za odpovedi

2008-11-24 22:55:47

No slyšel sem že je rozdil jaky frydex se lije, je to pravě kvuly těsněni, a mysto zeleneho, ktery se už dnes myslim neprodava je nahrada modrý, aspon to tvrdily v servyse, ja sem ho dal, a zatim žasny problem s těsněnim, a už ho tam mam od jakra.. A když už sem v tom, chtěl jsem se zeptat jak se odvzdušnuje chladici soustava, myslel sem že to neni potřeba nějyk dělat, ale asi sem myslel špatně , poradite jak postupovat, a kde je nějaky odvzdušnovaci šroub nebo něco?Diky moc.

2008-11-25 00:34:13

Zde to mas krasne popsane..... http://www.mazdaclub.cz/m..._posts.php?topic_id=27880

Akorad bych potreboval zjistit jestli tam muze byt ten cerveny frydex?????Dekuji

2008-11-25 14:59:23

nezalezi na barve ale na slozeni chladici smesi a materialu, ze ktereho je motor vyroben. Pokud je na bazi etylnen glykolu, je vhodny pro hlinikove motory. Nevim ale jestli i tvuj motor je hlinikovy, ale tipoval bych, ze jo.

2008-11-25 17:30:27

cervenou pouziva prevazne VW, my tam mame mit zelenou. ale jinak je to fuk, rozhodne to neni neco coby ti vyhodilo tesneni pod vodni pumpou, myslim ze se ti rozpadl nebo kousl termostat, omrkni ho, tim to patrne vzniklo

2008-11-27 13:30:18

Ktorú konkrétnu kvapalinu by ste odporučili do staršej mazdy? 1992

A kam sa má správne vyliať stará (odpad? asi nie).

Má sa termostat vypnúť, keď sa motor počas jazdy viac ochladí, alebo sa vypne len ak sa vypne motor? Má nejaké nástrahy výmena termostatu? Díky všem.

2008-11-27 17:44:12

dnesni naplne sou EKO takze kanalizace je pro ne stejne vhodna jako treba jarova voda po nadobi:)

Osobne doporucuju zeleno zlutou. ale vsechny sou delane na hlinikove motory takze neublizis zadnou.

Termostat ti behem jizdy spina a rozepina neusale dokola, to ty ani nevis, reguluje tim podle potreby prutok vody motorem, napriklad pokud naplno topis, uzavira se protoze topenim motor ochlazujes.

Vymena je jednoducha, a myslim ze ji zvladne i laik pokud dodrzi jiste pravidla.....

2008-11-27 18:20:31

Myslel som, že sa zatvára, ale kolega ma tak zblbol (mal škoda 105), že som začal váhať či to dokáže uzavreť tlak vody , tak sa pre istotu pýtam. Navyše som šiel služobným v zime dlhú trať a teplota na budíku stále na minime, len občas trochu vyššie (aj keď v modrom, ale nie v strede ako vždy). To by predsa v malom okruhu malo byť zohriate aj pri stálej rýchlosti 100km/h na presnú teplotu?

A tie zásady?

Viem len nejesť a nefajčiť .

Konkrétnu značku nemáš, či je to všetko jedno?

Dík

2008-11-27 18:25:32

tlakem vubec proboha:) otevira se pri cca 88°C a porad kolola se privira a priotevira....

Pkud ti teplomer dela co pises mas termostat v haji, samozrejme teplota musi vystoupat na cca prostredek ukazatele a tam musi drzet at se deje co se deje...pokud ne, nekde je chyba.

znacku neresim, sheeron, antifreeze, glykol....

2008-11-27 21:51:00

No to bolo firemné auto, len som si teraz uvedomil, že asi ten termostat nie je OK, ale ručička bola v modrom poli, čo je akože OK.

V inej diskusii som písal, že sa ti neochladí motor pri jazde z kopca tak rýchlo, lebo pojde voda len v malom okruhu. Teraz som zaváhal aj kôli tomu firemnému autu , aj keď sa mi to zdala kravina.

A to som sa len ižiniera pýtal, prečo zakrývajú na škodofke 105 chladič v zime, šak termostat prepína okruhy. Tak vymyslel teóriu jedného zapnutia termostatu.

2008-11-28 07:38:52

no musis nad tim popremyslet sam protoze ted uz vibec nevim o cem mluvis:o) a ja ti diagnostiku prez internet neudelam, bohuzel :)

škodofku nespominem, tam platily uplne jine fyzikalni zakony:) zakryvani delalo akorad to, ze termostat do motoru poustel moc studenou vodu coz ve finale podchlazovalo motor a v mrazech hur topilo...vse bylo dusledek toho ze v motoru bylo cca 13L chladici namisto nasich 6 nebo kolik mame:) a 13L nez se ohralo a udelalo dlouhe kolecko zepredu dozadu, byla to proste vecnost...

2008-11-30 18:59:15

Kruci, kluci Mazdáár. Ja som asi lavý, všetko, čo robím prvý krát mi nefunguje. Chcel som vypustiť kvapalinu, ale nič mi nevitieklo, keď som vytiahol šrób z obrázku (viečko som mal dole. Neviem, či som vytiahol zlý, alebo skôr, že to asi bude zanesené. Ale až tak??

No a dalej by ma zaujímalo na čo je ten sranda na druhom obrázku (napadlo ma na vzduch pri napúšťaní).

Neviete či neexistuje nejaký iný spôsob vypustenia, aspoň na úroveň, aby sa dal vybrať termostat?? (Neviem či z expanznej nádoby nejaká hadička, nedá sa??)

dík všem


Odpovědět