Fórum - Téma


Mazda 626 ; 6 , nebo Honda Accord


Fórum Pokec všeobecný Mazda 626 ; 6 , nebo Honda Accord




mic
2011-07-06 17:21:13

Čau všichni

Jdu na Vás s dotazem jestli Mazda nebo Honda.

Začnu asi takhle.Mám už delší dobu Mitsubishi Carismu 1.6 r.97 a jsem s ním nad míru spokojen.Chci si koupit,ale něco novějšího a Mitsubishi mi bohužel nemá co nabídnout,jedině novější Carismu,protože chci liftbacka (hatchbacka),ale chci pořádný motor 2.0 a více a Carisma se dělá buď 1.6 a nebo 1.8,ale to je ještě k tomu GDI.

Proto už delší dobu pátrám po jiných japoncích,protože nic jiného nechci.Nissana jsem vyřadil hned,protože už to není co to bývalo a je to spíše už Francouz,Toyota mě nějak netáhne a nikdy netáhla i když je spolehlivá,Suzuki moc nevěřím a taky mi nemá co nabídnout,protože sehnat pěkného liftbacka je u japonců problém,to je hlavně sedan,combi,....No a zůstaly mi Mazda a Honda.Hondu jsem si vždy přál motor V-Tec,chci velký auto,ne combi,ale liftback a chtěl bych Accorda,protože se mi líbí a je spolehlivý,do roku 02 dělali i liftbacky,pak už ne,ale i přesto ho sehnat je dost velký problém.Nepospíchám na to a koukám na auta už 3 měsíce a je to samý sedan.Přiznávám,je hezčí,ale nic se do něj nevejde.Popřípadě Civica,který se dělal v liftbacku do 03,je sice trochu menší,ale ten už se s pořádným motorem vubec nedá sehnat.To je taky samý sedan a malý hatchback se slabým motorem.

No,abych se dostal k věci s Mazdou nemám žádné zkušenosti,o proti Hondě je o dost levnější,ale to Mitsubishi taky a spolehlivost a jízdní vlastnosti super.Takže na cenu se snad koukat nedá.Tím chci říct levný-špatný.

No,abych to zkrátil přemýšlím o Mazdě 626,ktérá se dělala do 02,takže bych chtěl rok 02 a chtěl bych buď 2.0,ale tu 100kW né 85kW a nebo 2.3 tušim,že se dělá,ale o ní se říkalo jestli si to dobře pamatuji,že "žere" olej a nebo si tento motor pletu s Mazdou 6.To fakt teď nevím.

O té jsem také přemýšlel,ale ta je prý nic moc a je poměrně dražší a narovinu na ní nemám.Ale nevím jen co jsem slyšel,rez,lak atd..

Promě je vždy důležitý hlavně motor a doufám,že motory má mazda spolehlivé.Celou dobu se bavím samozřejmě o benzínu.

Zase jsem trochu odbočil,takže nechci,aby jste mi psali,že mazda je lepší,když píšu na mazda forum,ale popravdě co si o tom myslíte nebo jestli máte s těmito vozy nějaké zkušenosti a můžete je porovnat.

Dá se tedy Mazda 626 2.0 100kW srovnat s Accordem 2.0 108kW nebo je Accord ať už jízdními vlastnosti,spolehlivostí a výkonu motoru,který mě také dost zajímá,protože každý dvoulitr je jiný, o dost spolehlivější než Mazda,nebbo naopak?

Nebo Mazda 6 2.3 122kW s Accordem 2.3 113kW

Nebo Mazda 6 104kW

Prostě jaký z těch motorů by jste mi doporučili a tak....

Nejraději bych tu Mazdu 626.

Tak to je na začátek asi vše.

Díky za vaše odpovědi.

2011-07-06 19:16:53

Vzhledem k tomu že netíhnu ani k jedné značce tak budu objektivní,já bych volil Galanta s motorem 2.5 V6,jenže ty nechceš sedana ani kombka,v tvém případě bych bral Hondu,Mazda 6 je jen rezavějící přibližovadlo

2011-07-08 22:08:56

Dobrý večer, mám dotaz co říkate na tuto Mazdu 6???? http://www.autoesa.cz/kar.../mazda-6-2-0/1166611.html

2011-07-10 11:26:55

Na vaše požadavky bych volil mazdu 626 2,5V6 163PS Hatchback.... 626tky sou motorově spolehlivý, akorát když se o to člověk nestará, tak kvetou, ostatně jako každé starší auto auto když není pozink.

mic
2011-07-12 19:41:05

Tak když se o to člověk stará tak by neměl být problém pokud sežene zachovalou.Ale nekvetou nějak "extrémně"?Protože jsou auta,které kvetou opravdu dost a můžete se starat jak chcete.Např.mě zrovna napadá renault megane,ten trpí dost na prahy atd...

A dá se vubec ten šestiválec sehnat,Zatím jsem ho neviděl nikde a to chci ještě rok 02 a to bude asi zajímavé.Jestli je motor spolehlivý tak by se mi svezení v něm určitě líbilo.A co spotřeba?Dá se s tím jezdit normálně?A jinak celkově jsou 626tky spolehlivénebo na nich něco zásadního odchází?Četl jsem někde možná i tady,že má dosti měký podvozek a hodně se naklání do zatáček,tedy byl to starší typ a to bych opravdu nechtěl.To třeba vím,že ty Hondy sedí jak přibité.Jo a brzdy jsou prý nic moc,ale nevím jen co jsem četl.

2011-07-12 21:21:27

Já bych ti doporučil Mazdu,to co se říká o korozi není pravda,dnes jsem demontoval nadkolí/plasty s kobercem/u zadního nadkolí,mám sice Mazdu z r.2007 a ani známka korozePřesto jsem to ošetřil-preventivně.Měl jsem Mazdu 6 z r.2004,rovněž absolutně bez problémů.Záleží na tom po kom ji koupíš a jak se majitel o to staral.Jinak dvoulitr benzin,nejlepší řešení,levný servis a poruchy????Neznám

2011-07-13 08:41:47

To mic:Skoč na Honda klub a zeptej se na tu samou otázku

2011-07-13 10:22:29

Já bych ti doporučil zaject si někam do bazaru a vyzkoušet si nezávazně všechny 3 auta a uvidíš sám, z kterého budeš mít ten nejlepší pocit a co se ti bude a nebude líbit

2011-07-13 10:52:16

Dá se sehnat, ale bouhžel, je to starší model pod rok 2000, a co se týče spolehlivosti, je to všecko na daném človeku, podle toho, jak se k tomu chová.

2011-07-19 13:05:40

No 626 mám 01-85kW a narovinu-mazda už mi nesmí do baráku-rez je to nejmenší-olej žere-fest. tempomat dofungoval, aut klmia taky, aut antena-taky,centrál odešel, brzdy- ručka se běžne se..., vodicí čepy zarůstaj-teď budu měnit LZ brzdič, Pravda spotřeba je víc než super. Prostě je to už moc FORD Měl jsem civic 2005-suprovej, měl jsem mitsubish space wagon 1996-boží, teď mám ještě k mazduše Space wagona 2.4GDI 1999 a je parádní-bezproblémovej prostě mazda je první auto, který musím udržovat při životě. Takže za mě pouze Honda, nebo Mitsubishi.

PS: suzuki jsou taky super, ale nevím co by jsi dle svých představ u nich hledal

2011-07-26 18:46:25

Jestli se mohu vetřít, co by bývalý vlastník Mazdy (3MPS¨):

koupě auta není levná věc,aspoň ne pro nás, běžné lidi. proto by se mělo vše důkladně zvážit. Já jsem to před nákupem svých několika posledních aut dělal tak, že jsem si v Xcellu udělal tabulku, do ní vypsal potneciální vozy a ke každému napsal plusy/mínusy. Sehnal jsem si ceny nejvíce exponovaných ND (rozvody, brzdy,přední světlomet, blatník - pro případ havárie). K tomu jsem si z spritmonitor.de vyhledal spotřeby pro danou motorizaci. když jsem to měl, tak jsem si podle kriterií vybral 2 kandidáty, mezi kterými jsem se rohodoval. K nim jsem pročetl dostupná DF (česká i anglická). Pak teprve následovla cesta do bazaru, kde auto bylo k prhlédnutí a ke svezení, zatím nikoliv ke koupi. na tu je dost času.

Po testovacícj jízdách jsem ještě někdy cvičbě prolustroval servisáky, co jsou chronické vady, co se kazí, co odchází a pod.

No, a pak, když mě odopvědi uspokojily, jsem začal shánět a vybírat.

Z daných tří kandidátů - Mazda/Honda/Toyota lez vybrat podobné vozy ze stejné kategorie a záleží na kriteriích výběru.Mitsubishi je trochu mimo, protože v nobějších modlelch nemá nic moc, mimo Lancera.

Proto bych si dovolil upozornit ještě na značku SUBARU ( i když vím, že rozpoutám vlnu vášní a diskuzí), nicméně píšu to na základě své zkušenosti z doby, kdy jsem ukončil činnost v zahraniční firmě, kde se muselo z principu jezdit s naftovými vozy a kupoval jsem auto soukromé, benzínové.

Po zvážení všech pro a proti odspod nahoru mi vyšlo, že budu vybírat mezi Toyotou a Audi (konkretně šlo o AVensis 2,4VVTi a A4 Qattro 2,0TFSI). Svůj výběr jsem zcela náhodně probral s kolegou, co léta servisoval můj vozový park, sdělil jsem mu své podmínky (kombi, benzín, levný provoz díky vysoké spolehlivosti, nerezavění kastle, výborné jízdní vlastnosti, určitou dávku image (zde jen Audi, Toyota je moc usedlá a tuctová) a aby mi auto hned první noc někdo neukradnul (zase riziko u Audi). Zamítli jsem BMW, francouzskou prpdukci, italskou produkci, trochu jsem se pobavili o Volvu -ale mělo dost mínusů a onen kolega mi poradil, ať zkusím někde SUbaru, konkretně Legacy.

Stručně, dnes mám dvě Legacy doma jsem si jist, že mi hodně dlouho vydrží.

Výběr motorů sice není příliš velký, pro auto zhruba max. 5 roků staré jsou k dispozici jen 3 jednotky a to 2,0R 121kW, 2,5i 121kW (jen pro modely Outback) a pak nejvýkonnější 3,0R 180kW 6tiválec. Mám 2,0R a 3,0R a nenechám dopustit křivého slova. 2,0R má 123.000km, oleje nežer vůbec, nikde ani stopa po korozi mimo výfuku - auto jezdí denodenně v zimě v horách, takže sůl od listopadu do května, za 2 roky dlouhodobá spotřeba 7,98l/100km - vše si zapisuji v Xcellu. 3,0R má 73.000km, to je jiná liga, navíc automat, spotřeba ve stejném režimu 9,0/100. Co se týká servisu, je dražší, než na Audi i Toyotu, ale za dva roky jsem do 2,0R investoval jen 1700Kč za dva kulové čepy a asi 5x H1 žárovku. ty odchází relativně dost často, ale najíždím asi 25.000km za rok, takže zase žádná tragedie, kupuji nejlevnější v Autokelly za si 55Kč. Jinak ´tuk ´tuk ťuk - neřeším žádné potíže, jen leju benzín a poctivě a pravidelně měním v servisu oleje (5w30) a filtry a samosebou ostatní úkony dle doporučení výrobce. Subarue není levný na servis, pokud se mění např. výfukové potrubí. Z druhovýroby toho moc není, ale brzdy, filtry, to je běžné. Naštěstí na diskuzních forech a klubech se dá sehnat hromada věcí z dovozu, kde jsou ceny o hodně nižší, jak u nás. Ale jízdní vlastnosti, kvalitu provedení a jízdní pohodlí plus poctivý mechanický pohon 4x4 bych neměnil. Snad jen, kdyby ten 2,0R měl vyšší výkon, přeci jen ztráty v mechannice jsou nezanedbatelné a pocitově se 2litr chová asi jako 1,8. Ale, čert to vem, stejně to je dost na to, aby se člověk zapotil, když povolí trochu uzdu vášni a sáhne si k pomyslné hranici auta. A na to ten 2,0R se 121kW fakt stačí, težiště jízdy spočívá právě v technických pasážích a tam se projeví ostatní přednsoti.

3,0R motor je takový převlečený beránek Tím, že ho není vůbec slyšet, až v opravdu vysokých otáčkách, tak klame tělem a až při pohleu na rychloměr člověk občas ztuhne Tento motor je asi to nejlepší, co kdy Subaru vyrobilo - poctivý kus strojařiny s minimem poruch a minimální údržbou, snad jen po 200.000km se doporučuje zkontrolovat hydrulický napínák řetězu. Jinak jen svíčky, olej, filtry. SPotřeba pravda odpovídá temperamentu, ale dá se i za těch 8, ale spíše za 9-11, při "náladě" i za 15, někdo to "umí" i za víc, ale pocit z jízdy a ten zvuk, to pak člověk na nějakou kačku za benzín nehledí.

Píšu to sem proto, že se domnívám, že k japonským značkám jsem celkem přilnul a SUbaru je jasná japonská tradice, proto by nemělo být opomenuto při výběru.

Pokud tento příspěvek bude shledán nevhodným pro Mazdaforum, klidně jej smažet, zlobit se nebudu, ale i tak doporučuji tazateli mrknout na pár Subaru for a nějaké SUbo si v klidu projet.

Zdraví bývalý mazďák 3MPS.

2011-08-24 10:40:14

Nevim jeslti už autor spokojeně jezdí, nebo jestli stále vybírá, ale taky se připojím s troškou :) Rok a půl jezdím s 626 r.v . 01 / 2.0 85kw. Auto jsem pořídil doslova za pakatel ve slušné výbavě, ale s vidinou dříve či později nutných oprav. Zkušenosti po roce a půl: pohodlné na dlouhé cesty, hodně místa i vzadu a velký kufr (mám kombi), jak mi potvrdilo několik lidí, motor pravděpodobně přežije zbytek auta :) Jak píše Sumy problém s olejem nemám, co naleju to vypustim, dávám plnou syntetiku. Motor sice sílu má a bez problémů si poradí i s plným autem, ale rozhodně to není na závodění, ve vyšších točkách pěkně táhne, ale spíš mu vyhovuje poklidná dlouhá jízda (při které není problém s plně naloženým autem v dálniční rychlosti při 1000km jet za 7,5l) Nevýhody (problémy): 1. rez - a to jako že moc :) takhle mi kvetla snad jen první škodovka :) minulá Astra byl pozink,tam to bylo v cajku a nevzpomínám si ani s Escortem, že bych to tolik řešil, nástřik podvozku je nutnost, kvetu mi prahy, spodky dveří a v zadních blatníkách mám už díry, musim nechat vyvařit nebo se mi to za chvilku komplet rozpadne :) nechápu jak může takhle někdo blbě vyrobit karoserii... 2. problémy s ručkou mají snad všichni (mě se nevrací, zůstává mi seklý levý zadní kolo, myslim že brzdič? Nejsem si jistej, oprava drahá, neřešim, ručku nepoužívám :) 3. zlobí elektrika, původní centrál jsem vyhodil a dal nový, od tý doby mám klid, autoklima bylo už 2x v servisu, teď už mi zase nejde (kompresor hučí ale nechaldí), vypíná se mi rádio (ne moc často), žárovky musim kupovat drahý jinak nevydrží ani měsíc, zbláznily se mi budíky (funguje mi prakticky jen ukazatel rychlosti a digitální počítadlo km,ostatní podle nálady). Jinak ještě dost povrzává interiér,ale to u 10let starýho auta moc neřešim. Ještě jedna a to dost zásadní věc, tenhle poslední model se dělal tuším jen 2-3 roky, takže sehnat náhradní díly je slušný dobrodružství, PP dveře jsem sháněl snad půl roku! Sehnat díly na předfaceliftový model je OK, ale na tenhle dost těžký. Teď sháním tu přístrojovku a zatim smolíček. S dílama do motoru asi problém nebude, ale karoserie jo. Verdikt: motorově spolehlivý (benzin), na nákupku velmi levný prostorný auto, v (za ty peníze) nadstandartní výbavě, který má dost větších či menších negativ. Pokud je člověk mechanik, tak si toho udělá spoustu sám (což já nejsem) a nějký problémy se určitě dají svépomocí vyřešit. Každopádně pro mladýho kluka na předvádění to asi nebude... samozřejmě všechno je pouze můj názor, tak mě tu neukamenujte :)

2011-09-02 09:32:36

No ty praskající žárovky H7 mě už taky nebavily. Laciný, nebo drahý, minimálně 3 ks za měsíc . Tak jsem koupil "předřadné odpory"(je to originál pro VW gruppe) asi za 170 kč a za rok jsem měnil jen 2 žárovky

Asi jedinej problém kterej jsem měl chuť na tom autě řešit-prostě po těch věcech co mi holka dělá mi k srdci nepřirostla tak jako ostatní auta co jsem měl. Jak jsem již psal, je to první japonský auto, který nad rámec údržby vyžaduje i opravy, dost oprav.

2011-09-20 18:36:50

Pro Sumyho: souhlasím s tebou. Já mám 626, r.v. 99, 2.0 - 85 kW, mám ji třičtvrtě roku a neustále vzpomínám na předchozí 20 let starou toyotu carinu. Kastle rezavá - hlavně blatníky a prahy, má najeto 200 tis a musel jsem měnit pístní kroužky a gufera na ventilech (častá bolest u těchle motorů), před 14 dny jsem spravoval zadní brzdy - zakouslé čepy na třmenech (častá závada u 626), pravá ručka nefunguje dodnes (častá závada u 626), automatická klima taky nefunguje (a jak tak čtu, tak je nás takových víc). No a ty žárovky H7 jsem za těch 9 měsíců už taky dvakrát měnil. Interiér se mi líbí, auto je pohodlné, prostorné, na jízdní vlastnosti si nestěžuju a co se týká výkonu, tak moc aut mě nepředjíždí Ale zatím mám pocit, že to je auto, pod kterým člověk víc leží, než jezdí! Takže za mě - mazdu už příště ne, radši zkusím hondu.


Odpovědět