Fórum - Téma


Mazda 626,1,8 benzin, 92 rok!


Fórum 626 GE Mazda 626,1,8 benzin, 92 rok!

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2008-10-25 14:01:49

Potreboval bych poradit!!Chtel bych si vymenit chladici kapalinu,protoze nevim co tam je nalito od predchoziho majitele!!Ale problem je v tom ze nevim vubec kama to mam vypustit,jak to ovzdusnit a kam se presne leje chladici kapalina!Ve vetsina autech byva chladici nadobka ale tady jsem zadnou nenasel jenom vicko na chladici a jak poznam kolik tam mam chladici kapaliny??? Dekuji mockrat za rady a kdyby byli i nejaky fotky kde co je tak bych byl spokojen!!Diky

2008-10-25 23:11:48

Ahoj, pokud máš ještě origo chladič, bude někde dole výpustní šroub. Když ne, tak stačí odpojit spodní hadici a nechat vytéct. Pak všechno dáš dohromady a můžeš nalévat novou kapalinu přímo do chladiče (mačkej při tom horní hadici, pujde to rychlejc). Až budeš mít plno v chladiči, dolej si ještě nádobku, která se nachází v levé části mot. prostoru. (je schovaná v podběhu stejně jako nádržka na ostřikovače). Je na ní i měrka. Odvzdušnit by se měl okruh sám při běžícím motoru (cca 10 min volnoběh a pak 5 min zvýšené otáčky), pak nechat vychladnout, zkontrolovat množství, případně dolít.

2008-10-28 13:16:02

diky za radu ale mam jeste jeden blby dotaz.kdyz ovzdusnuji system chladici tak ma byt otevrene vicko od chladice nebo zavrene??? Kdyz by melo byt zavrene tak kam pujde ten vzduch??? A jak je ta prepadova nadobka tak jsem tam mel na dne tak jsem dolil destilku ale kdyz jsem zahral motor tak v te prepadovce nebyla tepla voda k cemu to tam slozi ta nadobka???Dekuji za odpoved

2008-10-29 08:20:35

O vzduch se nestarej, nalij tam tolik co se tam vejde, udelej to odvzdusneni a pak to pod nejakou hadrou otevri ( pokud tam bude kapalina az po okraj tak je to vporadku, pokud tam budes mit trochu min kapaliny tak to dolij ).. Vicko na chladici musi byt zavrene jinak ti z nej pri nastartovani potece. Vicko v te vyrovnavaci nadrzce nech taky zavrene, vzduch ktery by se tam pripadne zachytil odejde pod vickem, v tom hrdle je zboku dirka kterou odchazi. ( nedavno jsem to taky delal, veslo se mi tam mnohem min kapaliny nez melo, ale motor se zatim neprehriva ani pri 150Km/hod.). Postup na odvzdusneni mam tady z diskuze i ze servisu.

2008-11-21 08:39:26

Možná to už máš vyřešené. Výpustní šroub je na levé straně chladiče. Ze zdola jsou malá plastová dvířka v krytupod chladičem. Přepadová nádoba slouží k zachycení chladicí kapaliny při jejím zahřátí. Když se ohřeje, nabyde a je jí na objm víc, tak se schová do této nádoby. Když potom motor a voda v něm chladne, zmenší se objem a do systému se natáhne voda z nádobky. Systém se tak nezavzdušní a kapalina při zahřátí nevytéká ven. Nemusí se tak nic dolévat. Měnil jsem kapalinu před 14 dny a vešlo se mi asi 5 litrů. Výrobce udává 7,5l.

Mám GE 1,8l 16v.


Odpovědět