Fórum - Téma


mazda 626 1.8 16v rv.1992 nedobíjí


Fórum 626 GE mazda 626 1.8 16v rv.1992 nedobíjí

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2009-03-30 20:40:14

Zdravím mám takovej problém,zajímalo by mě o všechno může být příčinou a jak a čím to kdyžtak proměřit, dneska jsem měl venku alternator a uhlíky jsou v poho,tak nevím jestli to může být relátkem a ani nevím kde je a jak to zjistit,pokud někdo víte tak prosím poraďte.Díky

2009-03-30 21:56:08

No kugy jestly máš už ten novej model tak relátka sou pod haubnou u diagnostický zásuvky a jsou tam i pojistky, pak to muže být i alternátorem nekoukej jen na uhlíky a radši ho proměř, pak bych ještě zkouknul kabeláž a to je snad vše čím by to mohlo být, pak ještě jedna věc málo pravděpodobná ale jestly jsi měl málo naplej řemen tak to taky nemuselo dobýjet.

2009-03-30 23:11:54

no mam tu novou(no novou:)Ok takže alternátor asi přeměřím nějakým ampérmetrem nebo voltmetrem a relátko jak poznam,že je špatný?

2009-03-31 20:15:27

no musíš podle manuálu najít kterej je na dobíjení a zkusit ho vyměnit a pak zkusit změřit dobíjení, neznám způsob jak změřit nebo zkusit funčnost relátka vždy jsem to měníl z nějakého jiného auta metodou bud jo nebo ne.

2009-04-01 13:04:37

měl jsem ten samý problém a bylo to nějakým relátkem v alternátoru, nejsem autoelektrikář a ani tomu nerozumím tudíž jsem to dal autoelektrikář - repase alternátorů - kde to vyměnili za asi 300,-.

2009-11-15 18:09:33

Nevím co máš za motor,já měl 2,2 i a zrovna když si pro ni měl přijet nový zákazník až z Písku tak se mi po.....dobíjení.Neměl jsem na to čas se v tom hrabat,tak jsem to odvezl ke známému autoelektrikáři,bylo odpálené relé,které je nalepené na těle alternátoru,nové od Bosche stojí cca 700,- kč je ale větší a nevejde se tam.Kamoš to hodil na kabely nad motor stah.pásky a vše bylo vyřešené oprava 900,- i s prací .

2009-11-17 23:34:09

Nejjednodušší jak změřit, jestli to dobíjí je dát voltmetr na baterku a nastartovat. Když motor neběží, bývá na baterce asi tak 12,5V a když motor běží a dobíjí to, tak na baterce bude tak kolem 14V. Nevím, jaký alternátor je u téhle 626, ale třeba už i škoda Favorit má relátko přímo na alternátoru a možná že to tak má už i tahle 626. Spousta jiných aut to tak má. Pokud to tak je, tak se po nastartování musí krátce přišlápnout plyn, aby relátko seplo a alternátor dobíjel, tak že se pak těch 14V na baterce naměří po nastartování až po přišlápnutí plynu. Kdysi ještě u staré Zastavy mi alternátor nedobíjel jen proto, že jsem měl volnější klínový řemen. Alternátor stačil dávat tolik, že kontrolka nesvítila, ale nedobíjelo to.

2009-11-19 14:28:10

Ano 14V při nastartovaném motoru, ale pozor, musí tam být 14V v případě že máš pouze nastarvotaný motor, pak spustíš všechny spotřebiče které máš v autě ( světla, radio atd.. prostě vše co žere elektřinu ) a stále tam musíš naměřit těch 14V.

2009-11-20 08:48:06

ještě bych dodal k tomu měření pokud budeš měřit napětí na baterce a zjistíš že ti nedobíjí nech jeden hrot měřáku na + polu baterky a druhej dej někam na motor pokud ti na motoru ukáže že dobíjí a na baterce že ne tak máš utřepanej kostřící káblík na motoru já měl podobnej problém s dobíjením právě kvůli tomu káblíku


Odpovědět