Fórum - Téma


Mazda 6 žere olej ale divně


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 žere olej ale divně

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2008-01-10 13:53:51

Tak mam lidi problém, jak jsem psal viz. téma v diskuzi předchozí.

Zjistil jsem po výměně oleje, že mi mazdička sežrala během 4000km cca 4 litry oleje.

vylil jsem z motoru pouze cca 1,2 litru ( během té doby před tím jsem ještě litr doléval tak mi vyšly ty 4 litry).

cca do října motor olej nežral a najel jsem 17 tisíc než jsem měnil, samo i s filtrem- ten byl pěkně zasekanej).

cca od té doby začala takhle žrát. Olej je Castrol Magnatec 5w-40

Ale: žádnej kouř za autem neni, vypadá to že spaluje dobře, pouze trochu zčernalá koncovka výfuku.

motor se nepřehřejvá, ani sem nenašel nějakej únik, motor je krásně čistej.

netušíte někdo ?, nestalo se vám to někomu ?

Jinak jde o Mazdu 6 1,8 benzín 88kw

Filip

doris  
Doris
2008-01-10 14:59:34

Dej tam hustší olej, případně změň značku, 5W-40 může dělat neplechu. My máme od první garančky v motoru 10w-40, sice též Castrol, ale Powertec, a neztrácí se nic. Letos budeme zas dávat 10w-40, ale chceme jít do Liqui Moly nebo Shellu. S Castrolem mám dobré zkušenosti u druhého auta, ale jen s 10w-40 Magnatecem (ne Diesel - ten je řidší a trochu prosakoval). Mám někdy pocit, že každému motoru a značce auta vyhovuje i určitá značka oleje.

2008-01-10 16:48:55

Ahoj Doris,

to je právě asi problém, já tam měl předtim SLX 5w30 Long Life III a všechno bylo v pohodě dvakrát za rok 2007 sem jí tam dal po 10.tisících km, i když píšou, že se má měnit po dvaceti tisících.( měl sem zažitejch těch deset, tak sem měnil.

teď je to jak průtokovej ohřejvač na olej, ale jinak jezdí super, nevim, že si najednou takhle vzpomněla.

Se studenym počasim začara žrát takhle zákeřně potvora.

Jinak máš super příspěvky v diskuzích, klaním se

je možný, že by na u žravost mělo vliv chladnější počasí ?

já měl před tim 626ku 2.0 benzín a ta byla vyloženě taky zvyklá na SLX 5w30 a v intervalu 10.tisíc km sem nikdy nemusel dolejvat.

bylo by to škoda, kdyby se mi holka takhle rozchlastala

Filip

2008-01-10 18:55:56

A neteče Ti z toho ten olej?

Máš dost dotaženej filtr?

doris  
Doris
2008-01-10 19:50:00

Nižší teplota vzduchu může mít vliv na vůle v motoru a spotřebu oleje. Co mám vypozorováno, tak u druhého auta v zimě mírně prosakuje olej ze spodní části motoru, kde je štěrbina pro jeho odkapávání v případě netěsností (po těch létech a km to už je u něho v normě). Je to logické, protože nižší teplota působí na kov, který zmenšuje svůj objem, proto jsou tam větší vůle a tudíž se objeví i průsak. Totéž se pak děje i v motoru, kde se může dostávat olej přes pístní kroužky a pod - je to jen má dedukce, tak to ber prosím s rezervou. U starší M323F (1.8i), kterou jsme kdysi měli, to bylo v zimě obdobné, spotřeba oleje vzrostla. V létě se to výrazně zpraví a olej téměř neprosakuje. Ovšem hodně záleží na oleji samotném, vloni jsme použili řídší Mobil Super S 10W-40, který má oproti Castrolu Magnatecu 10W-40 o dost nižší kinetickou viskozitu, a ten prosakoval i v létě. Dávala bych do motoru spíše olej , na jaký je zvyklý, má to asi něco do sebe. Zkus přejít na hustější olej a změnit třeba i značku, mnohdy i zdánlivá maličkost může udělat hodně. Pár lidí řešilo obdobné problémy i olejem s viskozitou např. 5w-50 nebo 10W-60 apod.

P.S. Díky za pochvalu, potěší to.

2008-01-10 20:21:39

Doris, dedkuce hezká, ale myslíš, že vlivem změny teploty o nějakech 20-30°C začne žrát auto 1l oleje na 1000km???

Měním olej za 15000km, vychází mi to na jaro jednou za rok a kolik ho tam naleju, tak za rok ho zase tolik vypustím, aniž bych na to víčko na tom ventilovým víku sáhnul

Mám starší auto jak Filip a teplotní změny se u něj neprojevujou ani v nejmenším.

doris  
Doris
2008-01-10 20:41:51

Boďa: Určitě to nemá až takový vliv, v tom souhlasím, ten 1l je moc a může to být dáno nevhodným olejem. Nižší teplota na to až tak velký vliv mít samozřejmě nemůže. Jen jsem chtěla podotknout, že právě v zimním období se třeba u našeho druhého auta ty vůle projeví víc oproti létu, kdy je to naopak v pohodě. Mimochodem, olej to nežere, jen nepatrně prosakuje. Takže mne napadlo, že o něco větší spotřeba v zimě by být mohla, viz naše bývalá M323F. Nejsem mechanik, tak mě berte prosím s rezervou , můj obor je totiž úplně jíný...

2008-01-10 21:04:06

Tak nebo tak ten olej motor spaluje a pokud vše těsni tak je ruple těsněni pod hlavou nic jineho a co se tyka těch oleju tak když motor je v pořadku je jedno jak se jmenuje plati se jen značka jinak zaleži na viskozitě ta je duležita a motor šlape. pak jsou finty jak ztišit vyběhany motor vhodnym mazivem aby se auto prodalo no a novy majitel se nestači divit jak s drahym olejem motor řehta a zvoni takže utracet šilene penize za oleje do stareho motoru ktery jezdil na buhvico je nesmysl.

2008-01-10 21:50:02

to Boďa:

kolem filtru neteče a jinak co sem si svítil na motor i zespodu, tak sem nic nenašel.

2008-01-10 21:58:33

to Doris a Boďa:

díkes za snahu, jak říkáte změna oleje se dá udělat a uvidí se.

to množství je dost cca ten litr na 1000km .

Díkes Doris

2008-01-10 22:23:35

to Indyjones:

neděs mě tolik Indy s tim těsněnim, pokud by to bylo, na kolik cca může vyjít oprava ?

auto i s motorem mělo pravidelně servisky do 97000km, teď má 136000, jinak když má olej, je motor krásně tichej, hlučnej byl, když už měl pod dva litry ( místo 4,8 litru). dovez sem si jí z rakouska se serviskou a celou dobu jí dávám dobrej olej (slx-ko) , byla na něj zvyklá. zrovna tak nějak kolem tý výměny začala blbnout ( olejovej filtr byl trochu zasekanej - po 17.tisících).

při výměně cca v listopadu, že takhle najednou začala žrát sem jí dal Magnatec 5w40 ( levnější). kdyby bohužel nějak takle dál zlobyla - potvora.

2008-01-11 08:03:50

Nechci tě děsit jen mě to nepasuje najete km a tyhle problemy protože bud jsou vyběhany kroužky na pistech nebo na jednom valci a nebo to těsněni ale každopadně ma ten motor dle toho co pišeš malo najeto na tyhle problemy jak vypadaji svičky po jizdě?Pokud maš někoho znameho s dilnou tak si nech změřit tlaky ve valcich to bych udělal jako prvni zjistiš zda na některem valci netěsni kroužky podle toho pak postupuj dal směrem k hlavě motoru je to vylučovaci metoda a neutratiš zbytečně penize tlaky bys měl mit kolem 12 baru až 15baru stejně mam pocit že to ten rakouskej sedlak přidřel

doris  
Doris
2008-01-11 08:22:44

Hmm, no ale jestli mu to začalo takhle baštit olej po jeho výměně a přechodu na jiný a předtím bylo vše v pořádku, tak bych hledala chybu právě v tom oleji. Myslíte, že by se skokem tak najednou zvětšily vůle? Pár lidí mělo podobný problém při přechodu na jiný olej a když přešli zpět nebo na hustější, už to tak nežralo. U motoru s tolika km by ty vůle ještě tak velké být neměly. Tolik můj názor.

2008-01-11 08:32:08

olej nevytvaři vule jen je vymezuje a vtom se dělaji ty figle jak přidřeny nebo vylagrovany motor ztišit z rakouska se vozi tolik přidřenych šestek mazd za cenu kolem 150000kč až se člověk divi ale jeden čech co děla ve vidni mechanika v mazdě nam ty problemy potvrdil maji stim tyhle motory velky problemy se zadiranim a ani oni nevi co a kde je chyba v těch motorech

2008-01-11 17:43:55

no lidi, s tim postupnym hledánim, to přes známýho zkusim.

jenom dodám, že co sem jí dovez, tak potom sem tady s mazdičkou od února najezdil než takhle začala blbnout cca 18. tisíc km - k tomu přidření. jinak výkonově mi připadá, že jede pořád stejně, zejtra mrknu na ty svíčky.

2008-01-11 19:51:17

no to je potom možna ten problem kdy se stane tahle zavada a lidem se ty motory zadřou ale ted přijit nato proč,co tak najednou no držim ti pace a dej vědět.

2008-01-11 20:01:49

určitě vědět dám , už teď sem spocenej co najdou.uf

doris  
Doris
2008-01-11 20:04:36

Taky držím palečky, ať Ti to dobře dopadne.

2008-01-15 08:03:15

Dík Doris, koncem týdne dám snad vědět, ve čtvrtek se mi na to mrknou v servisu.

2008-01-25 18:41:23

Ahoj, tak mi to nedá a po tejdnu musim napsat.

Mazdička sedí už od 18.1 v servisu, kde počítačem nezjistili vůbec nic

bylo slíbeno, že v pondělí kuchnou motor (sundaj hlavu a skouknou ostatní věci, už co jim PC neřekne), jako gufera pod ventilama, kroužky ,těsnění a EGR ventil- ten prej hlásí o.k. ( že prej ale nemá tah od spodu), nebo tak nějak, tak naposledy dneska sem jim volal a pořád dělaj že nic, že to nemůžou najít, že na únik nepřišli a že zkoušej díly docela blbá výmluva, na to že jde jen o benzínovej motor, kde toho moc neni, začínám bejt docela po tejdnu nasranej,kromě toho, že slíběj, že určitě zavolaj a pak šmejdi nezavolali už 2x ( jde snad o slib ne ?, i když nevim, tak zavolám aspoň špatnou zprávu, ale zavolám) nemluvě o tom , že sem na autě závislej

asi jim dám čas do středy a budu chtít auto předat v původnim stavů zpátky. připadá mi to že se na to tejden kašle a že choděj kolem auta a to je to autorizovanej servis, u kterýho sem si myslel, že jsou o.k., tedy až do dneška.

zati lidi čau, brzo dám vědět, co dál, snad už v lepšim a snad už ne v takovim zoufalství, jdu na panáka, už sem na něj zralej.


Odpovědět

1  2  3