Fórum - Téma


Mazda 6 výměna žhavičů


Fórum Návody Mazda 6 výměna žhavičů




2012-10-07 21:04:33

Nazdar,

jelikož moje Mazda 6 ( rv. 2007 , motor 2.0 MZR-CD 105kw, typ motoru RF7J ) již minulou zimu vykazovala při teplotach hluboko pod nulou velmi špatné starty (vyměněna i baterka za novou), kdy při starovani postupně chytala po válcich a bylo nutné ji velmi dlouho točit, rozhodl jsem se že je nejvyšši čas vyměnit žhaviče. Mazda byla také minulou zimu i v originalnim servisu mazdy ( Mazda v Brno-Slatině = totalní katastrofa , Mazda v Brno-Kralově poli = 2. nejvetší katastrofa ) kde měli za úkol zkontrolovat stav žhavičů právě kvuli špatnému startování. Verdikt ze servisu byl samozřejme takový že na nic nepřišli a nezapoměli si naúčtovat 2000kč bez DPH. Po katastrofálních zkušenostech v Mazde v Brno-Slatině sem se rozhodl zkusit druhou brněnskou mazdu a to v králově poli. Jak se nakonec ukázalo jsou v brněnských mazdách všude stejní. Ale to je téma na jindy. Ze zadaných úkolů akurát naštěstí skontrolovaly právě žhaviče, s tím, že dle verdiktu jsou špatné a je nutná okamžitá výměna. Pro představu chcou za tuto výměnu 10.000kč a to nevím jestli ještě ne bez DPH. Jeden žhavič u nich výjde na 2250kč s DPH. Ale to jen tak pro info. Teď k samotnému návodu jak si žhaviče na tomto motoru vyměnit.

1. je potřeba si žhaviče koupit. Kdesi tady na klubu jsem se dočetl že ověřené jsou tyto http://katalog.haspa.cz/i..._23251&products_id=222545 . Cena je zde o řadově stovky kč nižší než jinde. Tento obchod můžu jen doporučit, nakupuju zde běžně.

2. Když už máme žhaviče koupené přejdeme k montáži samotné. Na obrázku jedna je fotka motoru tak jak otevřete kapotu u své mazdy. Aby ste se dostali ke žhavičům musíte sundat plastový horní kryt motoru. Ten je uchycen na 3 místech pomocí matek dosedajících na šrouby. Takže jak je na dalším obrázku ukázané, tyto matky povolíte a kryt sundáte dolů.

3. Ted už koukáte na motor samotný a žhavící svíčky při bližším zkoumání rychle najdete. Takže nejprve odpojte bílý konektor na leve straně který slouží pro napájení žhavičů. Potom si odšroubujte držák na konektory, který je uchycen dvěma šrouby. Tento držák zavazí při montáži a demontáži prvního žhaviče.

4. Odšroubujte malé matičky na žhavičích, aby ste mohli odstranit kovový vodič spojující všechny 4 žhaviče. Doporučuju použít nějaký magnetický šroubovák či ořech na jejich vytáhnutí ( pokud tedy máte stejné tlusté prsty jako já ). Teď mužete sundat ten kovový vodič a tím si uvolnit přimou cestu ke žhavičům.

5. Povolte žhaviče a vyšroubujte je a vytáhněte je ven. Nahradtě je novými a zašroubujte zpět. Vraťte zpet kovový vodič a opatrně nasaďte nové malé matičky (dá se pomoct si nějakými úzkými klěštěmi tak, že matičku položíte na špičku žhaviče a následně už ořechem začnete opatrně utahovat). Pozor ať vám to tam nekam nespadne do motoru.

6. Přišroubujte zpátky držák konektorů a vraťte zpět horní kryt motoru. A hotovo !!

Celou výměnu doporučuji provádět na uplně vychladlém motoru, jinak to docela pálí

Doufám že Vám tenhle návod nějak pomůže

2012-10-24 21:11:28

moc hezky popsáno, zrovna nedávno jsem takhle měnil žhavičky na jednom nejmenovaným evropským voze

2012-10-24 21:48:22

Díky Zkoušel sem pak ty starý žhaviče a všechny sou mrtvý tj. rozpojenej obvod ( přerušeny vnitřní vlákno ) , takže sem rad že sem je vyměnil, jinak by to byla v těch mrazech fakt katastrofa

2012-10-25 01:03:29

není zač vůbec jj před zimou to je určitě jen dobře že jsi je vyměnil

2016-01-22 09:06:41

Díky za návod. Absolvoval jsem výměnu bez problémů. Co utahovací moment? Někde jsem četl, že je na to třeba dát bacha. Nevíte proč? Já to utáhl s citem zhruba na takový moment, jaký jsem musel vyvinout při povolování.


Odpovědět