Fórum - Téma


Mazda 6 - problém při startování


Fórum 6 GG / GY Mazda 6 - problém při startování

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2010-07-23 11:14:01

Zdravím žleny klubu a zároveň bych Vás chtěl požádat o radu a identifikaci závady u mého auta. Nedávno jsem koupil Mazdu 6, r.v. 2002, 2.0l diesel, (89kw). Už od začátku mě trápí jedna věc. popíši vám ji a moc Vás prosím o radu zadli někdo máte stejné zkušenosti.

Když nastartuji auto a motor je ještě studený (tozn. když celou noc nebo delší dobu stojí) auto ihned a bez problémů nastartuje ale motor běží tak 3 až 4 vteřiny a hned zase chcípne.....Při dalším nastartování už to trvá celkem dlouho než se motor zase chytne. Když už ale chytne tak pak běží bez jakéhokoliv sebemenšího problému. V průběhu jízdy s autem pak již problém není žádný. Toto se mi děje převážně v každém případě.....Občas se ale stává, že mi motor nechce naskočit ani při prvním nastartovaání a naskočí třeba až napotřetí a musím při tom dostšlapat na plyn....pokud je toto normální tak se omlouvám protože toto je moje první naftové vozidlo...Doposud jsem vlastnil v každém případě benzín a ještě k tomu sporťák....Jinak ještě musím říct, že když je motor ještě zahřátý tak takovéto problémy s nastartováním nemám. To nskakuje hned a bez problémů....

Děkuji všem za eventuelní rady nebo poznatky...

2010-07-23 12:56:20

normalne to neni ,ja moju 6-ku startujem ako benzin aj ked mrzne a na prve pretocenie motora chyti a nezhasne. ak este nemas vymenene tak vymen filtre naftovy aj vzduchovy a ked nic tak servis a napat na pocitac

2010-07-24 09:56:44

klasika - udělat diagnostiku - včetně přepadů vstřiků s tlaku v railu + kdys měnil palivovej filtr?

jinak všem - nekupujte M6 v dieselu první generece - jedna sračka za druhou

doris  
Doris
2010-07-24 12:26:46

Marcoss: K těm M6 v dieselu - ty problémy se týkají i aut dovezených ze západu, nebo spíše těch, co byla provozována u nás? Mám stále pocit, že na vině je špatná nafta, která na našich pumpách převládá.

2010-07-24 13:21:06

No já ho nedávno koupil a čekám v podstatě jen na výplatu a budu pak měmit komplet všechny filtry plus samozřejmě olej a rozvody. Takže myslíte že bude v čoudu palivové čerpadlo.....??? Promiňte že se takhle blbě ptám ale dieselum rozumim jak koza náklaďáku...

doris  
Doris
2010-07-24 15:20:07

Takhle to nepoznáš, musíš dát auto na diagnostiku, jinak je to jen spekulace.

2010-07-24 17:39:25

fuufni - proveď diagnostiku a nech si extra provést kalibraci vstřiků a změřit tlaku v railu a uvidíš - pokud kalibrace nepůjde udělat - tak je pravděpodobný, že je KO vstřik

nemusí to být vsřikovací soustava, ale může - musíš do servisu a uvidíš

2010-07-24 17:46:11

doris - i na DE a AT forech je plno dízlařů s M6 a plno z nich má KO SCV filtr ( to je maličkost) a jiní mají KO čerpadla a vstřiky - je tam těch zkušeností víc jak u nás, ale je to tím, že je tam víc mazd, ale hlavně kluci z DE jsou n mazda diesely pěkně nasraní

tzn celkově to asi není jen naší naftou, ale halvně ono to není jeno mazdě - v letech 2000-2005 byl commonrail ještě asi nevychytanej - např mondea první generace v dieselu jsou ještě větší shity

doris  
Doris
2010-07-24 19:49:54

Marcoss: Díky za reakci! Tak to je nepříjemné, no jak jsem zkoušela v bazarech různá auta, tak diesely ze zahraničí mi přišly, že jsou na tom lépe, než ty provozované u nás, ale zkusili jsme jen pár kusů, což nemá žádnou vypovídací schopnost. C-R diesely jsou holt složité a choulostivé, ostatně většina moderních agregátů už není o dlouhodobém a bezproblémovém provozu a jsou mnohem náročnější na kvalitu paliva, oleje a taky styl jízdy. Jsou výkonnější, silnější, tišší, ale nevydrží tolik jako jejich starší předchůdci. Mám známého mechanika v Bohumíně, který se zaměřuje právě na diesely a řekl, že v současné době je to skoro všechno nastejno a je to o štěstí na daný kus.

2010-07-24 22:23:59

No dyť... jistě mu tady "neposrala" koncepce ani antikoncepce, ale možná ňáké debilní čidlo. Nelze ale předjímat u vozu r.2002 všeobecně (...nehledě že nepíše najeté km). Naštěstí je dost "věcí" diagnostikováno...takže pokud už to nevymrkává ňákou chybu, snad to odhalí v servise. Bez toho můžeš jen spekulovat...

Těch řečí o "špatném ročníku" si nevšímej...motor je cca stejnej, s turbem 89´tky nemají problémy...a bud rád, že nemáš DPF, atd... Prostě porovnávat můžeš jen dvě identické auta, ne 02vs06...dyť je to vše blbost. I čtyřletý Trabant lítal jak čert

Tak ať je to jen prkotina...a start je opět..."brbrbrrrrrrrrrrrrmmmm"

2010-07-26 20:47:32

Castore - na většinu problémů celé vstřikovací soustavy není žádnej chybovej kód

jiank ojetej diesel je prostě kus od kusu - jeden OK - druhej díra na love


Odpovědět